1 Temmuz 2017 Cumartesi

Porsche 911 GT2 RS


Porsche'den beklenen haber sonunda geldi. Alman üretici, bugüne kadar ürettiği, yola çıkma izni olan en güçlü 911 modelini tanıttı. Aracın hafifletilmesi sayesinde inanılmaz performans verilerine kavuşulmuş.

Otomobilin farklı yapısı daha ilk bakışta dikkat çekiyor. Yenilenen ön tamponda daha büyük hava girişleri ve splitter bulunurken bagaj kapağına hava girişleri eklenmiş. Ön çamurlukların üzerinde yer alan hava kanalları aerodinamik yapıyı iyileştirirken jantlar önde 20, arkada 21 inç çaplı.


Arka bölümünde de ek hava çıkışlarına sahip tampon kullanılan otomobilin titanyum egzoz sisteminde iki çıkış bulunuyor. Daha çok hava girişine sahip kaputun üzerinde, biri küçük diğeriyse devasa boyutlarda iki spoiler mevcut. Altta yer alan difüzör de yere basma kuvvetini artırıyor.

İç mekanında sadelik hakim olan otomobilin karbon fiber iskeletli koltukları ve arkada yer alan takla kafesi GT2 RS'in imzası. 1.470 kg ağırlığa sahip olan araç Weissach paketiyle alındığında gelen magnezyum jantlar ve karbon fiber parçalarla bu seviye 30 kg aşağıya çekilebiliyor.


Gelelim GT2 RS'in motoruna. 3.8 litre hacimli Boxer ünite çift turbo beslemeye sahip ve 700 beygir güç, 750 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla arka aksa aktarılan güç 0'dan 100 km/s sürate 2.8 saniyede ulaşmaya ve 340 km/s maksimum sürate izin veriyor.

30 Haziran 2017 Cuma

Aston Martin DB11 V8


Aston Martin, DB11 modeli ilk tanıtıldığından bu yana beklenen giriş seçeneğini sonunda resmen açıkladı. AMG raflarından alınan bir v8 motorla donatılan araç çok da performans eksikliği çekmiyor.

Dış görünüm olarak kardeşinden neredeyse farksız olan otomoblde V12 logoları yer almazken kaput üzerinde de dört yerine iki hava çıkışı bulunuyor. Siyah çerçeveli farlar ve farklı tasarıma sahip jantlar da tasarım değişikliklerini tamamlıyor.


Kaputu altında yer alan çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli v8 motoru birçok Mercedes modelinden de tanıdığımız otomobil 510 beygir güç, 695 Nm tork üretebiliyor. 114 kg azalan ağırlık sayesinde 0-100 km/s deparı sadece 0.1 saniye kötüleşerek 4 saniyede tamamlanırken 301 km/s'lik maksimum sürat v12 motorlu kardeşininkinden 20 km/s daha düşük.

29 Haziran 2017 Perşembe

Jaguar XE SV Project 8


Şu sıralar Jaguar'ın özel araçlar departmanı SVO'nun da işleri yolunda gidiyor gibi görünüyor. Yakın zamanda ürün gamına yeni bir motor seçeneği ekleyen üretici şimdi de küçük sedan modelinin en güçlü seçeneğini tanıttı.

Dışarıdan bakıldığında bir yarış aracı gibi görünen otomobilin hoş görünen hava girişlerine sahip ön tamponu karbon fiberden üretilmiş ve alt bölümünde bir splitter barındırıyor. Genişleyen çamurluklar ve 20 inç çaplı jantları da güçlü görünüme katkıda bulunurken kaputun da karbon fiberden üretildiğini hatırlatalım.


Bu malzemenin kullanımı bu kadarla da kalmamış. Ayarlanabilir bir spoiler sunan araçta hem bu parça hem de hava çıkışlarına sahip olan arka tampon karbon fiber. Ayrıca dörtlü egzoz çıkışı da tasarımdaki agresifliği yansıtıyor.

İç mekanında piyano siyahı konsol kaplamasının haricinde karbon fiber süslemeler kullanan aracın  sabit kafalıklara sahip sportif koltukları deri ve Alcantara döşemelere sahipken ek ücret karşılığında sırtlığı sabit koltuklar, dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve arka koltuklar yerine geçen takla kafesi alınabiliyor.


Kaputu altında Jaguar'ın diğer modellerinde de kullandığı, kompresör beslemeye sahip 5 litre hacimli v8 motorun 600 beygir güç, 700 Nm tork üretebilen bir versiyonunu sunan araç 8 ileri vitesli otomatik şanzıman yardımıyla gücü dört tekerleğe birden aktarıyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilen modelin maksimum süratiyse 322 km/s.

26 Haziran 2017 Pazartesi

Seat Arona


B segmenti SUV modellerinin ardı arkası kesilmiyor. Sadece bu ay içerisinde tanıtılan seçeneklerin sayısı Seat Arona ile üçe çıktı. Hatırlarsanız geçen hafta da aynı segmentte Hyundai Kona ve Kia Stonic'i karşılamıştık.

4.14 metre boya sahip olan aracın tasarımında büyük bir sürpriz yok. Ibiza temelleri üzerine geliştirilmiş olan Arona'nın köşeli hatları diğer Seat modellerini hatırlatırken kaputa eklenen büyük fakat sığ çıkıntı ve gövdenin alt kısmını koruyan siyah renkli plastikler güçlü bir görünüm sunmuş.


Bu tip bir otomobilden beklenen çift renkli gövde seçeneklerini de sunan Arona'nın tavanında port bagaj rayları bulunuyor. LED far ve stoplar da şık görünümü pekiştiriyor.

İç mekanda çok heyecanlandırıcı çizgiler sunmayan otomobilde tanıdık kumanda elemanları görev yapıyor. Köşeli havalandırma ızgaralarının altında kalan bölüm şık görünen dikişlere sahipken Volkswagen grubunun yeni nesil bilgi-eğlence sistemleri de orta konsolda kendilerine yer bulmuş. Bagaj hacmi 400 litre olarak açıklanıyor.


Kaputu altında da sürpriz barındırmayan araçta görev yapan 1 litre hacimli, 3 silindirli TSI motor 95 ve 115 beygir güç üretebilen seçeneklere sahip. 1.6 litre hacimli Diesel motorun da 95 ve 115 beygir gücündeki seçenekleri bulunurken ailenin en kuvvetlisi 150 beygir güç üretebilen 1.5 litre hacimli motor.


İlerleyen dönemlerde bazı pazarlar, 1.6 litre hacimden 110 beygir güç üretebilen benzinli ve 1 litre hacimden 90 beygir çıkarabilen sıkıştırılmış doğal gazlı versiyonlara sahip olacak. Bu arada araçların motor ve donanım seçeneklerine göre 5 veya 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanlar motorla eşleştirilebilecek.

Jaguar


Jaguar'ın atılımları devam ediyor. Bu defa zenginleşen araç çeşidi değil motor seçenekleri oldu. İngiliz üreticinin 2 litre hacimli benzinli motorunun en güçlü seçeneği tanıtıldı.

Turbo beslemeye sahip olan ünite 300 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. XE'nin dört tekerlekten çekişli versiyonları bu motorla 0'dan 100 km/s sürate ulaşma sürelerini 5.5 saniyeye indirirken XF aynı işi 5.8 saniyede tamamlıyor. F-Pace ise aynı işi 6 saniyede hallediyor.

8 ileri vitesli tam otomatik şanzımanla sunulacak olan motor F-Pace'te sadece dört tekerlekten çekiş sistemine bağlanırken diğer ikilide arkadan itişli olarak da alınabiliyor. Üçlünün ortalama yakıt tüketimleriyse sırasıyla 6.9, 7.2 ve 7.7 litre/100 km.

BMW X3


BMW'nin SUV modelleri yenilenmeye devam ediyor. Markanın başarılı satış rakamlarına ulaşmış araçlarından olan X3, 3. nesil modelleriyle bizlerle. Üstelik bu sefer bir de M logo seçeneğe sahip.

Eskisinden daha büyük bir araç olan X3'ün bir BMW olduğunu anlamak zor değil. İleriye doğru çıkıntı yapan ön panjur, LED farlar, dinamik görünen tampon ve yuvarlak hatlı kaputla diğer BMW modellerini andıran aracın stopları da yatay yerleşime sahip. 55 mm uzayan aks mesafesi ağırlık dağımını 50:50 yapmış.


Sahip olduğu donanım paketine göre tamponlar, jantlar ve egzoz çıkışları gibi noktalarında değişiklik olabilen otomobilin iç mekanı da dijital göterge paneli, yeni iDrive ekranı ve rengi değiştirilebilen ambiyans aydınlatması gibi donanımlar sunuyor. Aracın büyüyen bölümleri arasında 25 cm uzayan cam tavan ve %75 büyüyen heads up display bulunuyor.


Kaputu altında da tanıdık ünitelere yer veren X3'ün en büyük yeniliği M40i olmuş. 3 litre hacimli, benzinli motorun 360 beygir güç, 500 Nm tork üretebilen seçeneğini barındıran araç dört tekerlekten çekişli. 0'dan 100 km/s sürate 4.8 saniyede ulaşabilen araç sadece 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabiliyor. Aynı hacimli Diesel motorsa 265 beygir güç, 620 Nm tork üretiyor.


2 litre hacimli motorlardan benzinli olanı 248 beygir güç, 350 Nm tork üretebilirken Diesel olanı 190 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. İlk etapta tamamı dört tekerlekten çekişli olan modellere daha sonra eklenecek 1.6 litre hacimli, benzinli motorla birlikte arkadan itiş sistemi de katılacak.