14 Ekim 2022 Cuma

Alpine Alpenglow


Alpine, çılgın konseptler hazırlamaya devam ediyor. Tek kişilik bir yarış aracı olarak düşünülen Alpenglow, dikkat çekici tasarım detaylarını boyutlarıyla pekiştiriyor. Asıl farklılıksa kaputun altında yatıyor.

Yuvarlak hatlara sahip olan otomobilin önde yer alan LED aydınlatma grubu rengini kırmızıya çevirebilirken arkada yer alanlar da maviye dönebiliyor. Bu, gök taşlarına bir gönderme olarak düşünülmüş bir detay. Boyu 5, eniyse 2 metrenin üzerinde olan otomobilin yüksekliğiyse 1 metrenin altında.

Dev jantlara sahip olan konseptin aynalarıysa ön çamurluklara yerleştirilen kameralar. Önde yer alan büyük kanadı arkada da karşımıza çıkaran modelin arka çamurluk önünde sabit, üzerindeyse kapanabilen hava geçişleri yer alıyor. Gövdeyi ortadan ikiye bölen kırmızı ışık şeridi ve uzun kuyruk kısmında yer alan difüzör de diğer öne çıkan detaylar.

Tek kişilik iç mekanında sadece dört noktadan bağlantılı emniyet kemeri, yarış otomobillerinde kullanılanları andıran, üst kısmı kesik direksiyon simidi, dışarıda da dikkatimizi çeken kırmızı aydınlatma ve şeffaf pedal seti bulunan aracın sürüş verileri cama yansıtılıyor.

Sürücünün her iki yanına yerleştirilen hidrojen tanklarından güç alan otomobilin teknik detaylarıysa paylaşılmadı. Alpine, hidrojeni, hem doğrudan yakarak hem de yakıt pillerinde kullanarak bataryalı elektrikli otomobillere alternatif olarak kullanmak istiyor.

13 Ekim 2022 Perşembe

Chevrolet Trax


Chevrolet'nin küçük SUV modeli Trax yenilendi. Eskisinden çok daha büyük bir araç haline gelen otomobil dört tekerlekten çekiş opsiyonunu kaybetti. Eskiden Opel Mokka X ile platform paylaşan araç artık Çin'de satılan Seeker ile platform kardeşi.

Farklı donanımlarla birlikte farklı jant ve ön panjur renklerine kavuşsa da araçta kullanılan çift katlı LED farlar ve büyük ön panjur değişmiyor. Çapları 19 inçe kadar çıkan jantlar ve siyah renkli gövde korumaları yanda dikkat çekerken spoiler, yatık yerleşime sahip bagaj kapağı camı ve P biçimli stoplar arkanın öne çıkan detayları.

İç mekanı da modern görünen otomobilde üç kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, dokunmatik ekran ve fiziksel butonlara sahip havalandırma kumandaları sunulmakta. Günümüzde kaybolmaya başlayan vites topuzuna da sahip olan Trax'in yanlarda bulunan havalandırma ızgaraları dairesel tasarıma sahip.

Kaputu altında 1.2 litre hacimli, 3 silindirli, turbo beslemeli bir benzinli motor barındıran otomobil 139 beygir güç, 219 Nm tork üretebiliyor. Güney Kore'de üretilen Trax'te 6 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılacak.

Polestar 3


Polestar farklı segmentlere girmeye devam ediyor. Sırada markanın büyük SUV modeli 3 var. Gelecek nesil Volvo XC90 temelleri üzerine geliştirilen elektrikli araç farklı motor seçenekleriyle karşımıza çıkıyor. Modelin sunduğu menzil de başarılı özellikleri arasında.

Köşeli hatlarıyla dikkat çeken otomobilin ön bölümünde ok biçimli ve küçük yapılı LED farlar görülebiliyor. Tamponun alt bölümü, çamurlukların üzeri ve kapı altları gibi siyah renkli olan aracın yan ayna kolları da ilginç bir tasarıma sahip.

Hemzemin kapı kolları, 22 inç çaplı jantlar ve kalın tutulan C sütunu yan bölümün diğer detayları. 2.985 mm'yi bulan aks mesafesine sahip olan otomobilin arkasında ince yapılı ve bagaj kapağı boyunca uzanan stoplar, spoiler, küçük bir bagaj kapağı camı ve yanlarında deflektörler bulunan tampon yer alıyor.

Sade görünümlü bir iç mekana sahip olan araçta üç kollu direksiyon simidi ve küçük sayılabilecek dijital gösterge paneli haricinde Volvo modellerinden tanıdığımız yüksek yan destekli koltuklar ve dik yerleşime sahip büyük dokunmatik ekran dikkat çekiyor. Panoramik cam tavan haricinde 25 hoparlörlü Bowers & Wilkins ses sistemi ve vakumlu kapılar donanıma eklenmiş.

Gelecek seneden itibaren LiDar sensörleriyle de anılabilecek otomobilin şimdiki halinde bile yarı otonom sürüşe olanak sağlayan radar ve ultrasonik sensörler mevcut. Bu arada iç mekanda unutulabilecek canlılar için bu bölüm de radarla taranıyor.

Giriş modellerinde bile çift elektrik motoru ve dört tekerlekten çekiş sistemi bulunan Polestar 3'ün bu versiyonları 490 beygir güç, 840 Nm tork üretebiliyor. Power Pack ile 517 beygir güç, 910 Nm tork üretebilen araç Performance Pack ile 28 beygir ek güce kavuşuyor. Adaptif süspansiyon sistemi de daha sert ayarlanan bu otomobilin de bataryaları diğerleri gibi 111 kWh kapasiteli. Bu sayede aracın menzili 610 km'ye kadar çıkıyor.

Lexus UX 300e


Lexus, bundan 3 yıl önce tanıttığı elektrikli UX modelini güncelledi. Görsel değişimi minimumda tutan firma asıl yeniliği bataryalarda sunuyor. Menzili %40 artan otomobilin iç mekanında yaşanan yenilikler de daha modern bir görünüm sağlamış.

Gövde tasarımında bir yenilik olmayan otomobilin fotoğraflardaki gövde rengiyse yeni. İç mekana geçildiğinde sürücüye yaklaştırılan dokunmatik ekranın daha büyük olduğu görülebilirken vites konsolunda artık dokunmatik kumandasının yer almaması buraya ek butonlar gelmesini sağlamış. Kablosuz şarj istasyonunun da yüzeyi genişlerken orta konsola bir çift USB-C çıkışı eklenmiş.

204 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen elektrik motorunda bir yenilik olmayan aracın batarya kapasitesiyse 72.8 kWh'e ulaşmış. 450 km menzil sunabilen otomobilin süspasniyon ve direksiyon ayarları yeniden yapılırken ses yalıtımı iyileştirilmiş.

BMW M2


BMW'nin küçük coupé modeli sonunda en sportif seçeneğine kavuştu. M2, yeni nesilde de dikkat çekici bir görünümle karşımıza çıkıyor. Aracın performansı, büyük kardeşi M4'e hızlı bir şekilde yaklaşırken ağırlığı da giderek yükseliyor.

Standart modelden de köşeli hatlara sahip olmayı başaran M2'nin önünde ilginç tasarımlı panjur ve geniş hava girişleri görülebiliyor. Yaklaşık 50 mm genişleyen çamurluklar önde 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlara ev sahipliği yaparken yan etekler de daha çıkık tasarlanmış. 

M tasarım yan aynalar ve opsiyonel olarak sunulan karbon fiber tavanın haricinde arka bölümde ince spoiler, dörtlü egzoz çıkışları ve çok daha agresif duran tampon gözlerden kaçmıyor. Önceki nesil araçtan 104 mm daha uzun olan otomobilin ağırlığı da 1.730 kg'a ulaşmış.

İç mekanda diğer BMW modellerinde yer alan büyük gösterge paneli ve dokunmatik ekrana sahip olduğu görülebilen M2'nin metal pedal seti ve karbon fiber trim parçaları da farklılık yaratmış. Opsiyonel donanımda yer alan karbon ön koltuklarsa hem daha sportif desteklere sahip hem de 10.8 kg hafifleme sağlıyorlar.

Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli, S58 kodlu motoru kullanan otomobil 460 beygir güç, 550 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 4.3 saniyede ulaşabilen otomobil 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla aynı işi 4.1 saniyede tamamlıyor. Araçların 0-200 km/s deparlarıysa sırasıyla 14.3 ve 13.5 saniye.

Maksimum sürati 250 km/s'te sınırlı olan M'nin limitörü opsiyonel olarak 285 km/s'e çekilebiliyor. Drift puanlama sistemine de sahip olan aracın fren dozlamasından vites değişim şiddetine, gaz pedalı hassasiyetinden diferansiyeline kadar birçok özelliği kişiselleştirilebiliyor. Süspansiyon sisteminin de sertlik ayarlı olduğunu hatırlatalım.

Rezvani Vengeance


Amerika'nın "standart" büyük SUV modelleri yeterince dikkat çekmiyorsa farklı markaların araçlarına yönelmeler yaşanabiliyor. Bunun farkında olan Rezvani, Cadillac Escalade temelli canavarını sergilemeye başladı bile.

Dev boyutlara sahip olan SUV, markanın diğer araçları gibi bir film setinden fırlamış gibi görünüyor. LED farları kaput üzerinde de devam eden modelin köşeli hatları ön panjur ve düz yapılı ön tamponda da vurgulanmış. Kaput üzerinde hava çıkışları açılmış ve çamurluklar şişirilmiş.

22 inç çaplı jantlara sahip olan aracın cam alanları pek büyük sayılmaz. Zırhlı olarak da ısmarlanabilen modelin arka görüşü olmadığından bu kısım kameralarla görüntüleniyor. Yan bölümde basamaklar ve hem ön hem de arka tamponların altına eklenen taban korumalar da donanımda.

İç mekanı, temellerini paylaştığı Cadillac Escalade'den aynen alınan araçta dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranın yanında açık renkli deri döşemeler, 19 hoparlörlü AKG ses sistemi ve orta koltuk sırası için tablet ekranlar sunuluyor. Gece görüş sistemi, sis bombası, özel armalı kurşun geçirmez yelek, kevlar kasklar ve gaz maskeleriyse ilginç opsiyonlardan bazıları.

Kaputu altında 3 motor seçeneği sunan Vengeance'ın 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli turbo Diesel ünitesi 281 beygir güç, 623 Nm tork sunuyor. 6.2 litre hacimli V8 motor standart haliyle 426 beygir güç, 623 Nm tork üretebilirken kompresör beslemeyle değerler 700 beygir ve 911 Nm'ye ulaşıyor. 10 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulurken dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyonlar arasında yer alıyor.

Nissan Versa


Nissan'ın küçük sedan modeli Versa makyajlandı. Mekanik anlamda bir değişiklik sunmayan otomobilin ön bölümünde olduğu gibi iç mekanında da ufak tefek yenilikler var. Asıl farklılıksa zenginleşen donanımda.

Hava girişi büyümese de ön panjuru çok daha geniş bir tasarıma sahip olan otomobilin LED farları da farklı iç tasarımlarıyla sunuluyor. Yeni farlar sis farlarını da iptal ettirmiş. Yeni gövde rengi ve farklı jant tasarımları da donanıma eklenmiş.

İç mekanın ana hatları aynı kalsa da sunulan döşeme seçeneklerinde yenilikler görülebiliyor. En üst donanımlı araçlarda artık daha büyük bir dokunmatik ekran görev yapıyor. Elektronik güvenlik sistemlerinde de zenginleştirmeye gidilmiş.

Kaput altında yenilik sunmayan otomobilde 1.6 litre hacimli, atmosferik emişli bir motor bulunuyor. 124 beygir güç, 154 Nm tork üretebilen ünite 5 ileri vitesli manuel veya sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla  (CVT) alınabiliyor.