3 Haziran 2021 Perşembe

BMW M4 GT3

BMW'nin yeni yarışçısı tanıtıldı. Daha önce pistlerde M6 GT3 ile temsil edilen Alman üreticinin M4 temelli otomobili hem eskisinden daha ucuz hem de az da olsa daha güçlü. Üstelik otomobilin sürüşü de daha kolay.

M4'ün büyük ön panjurunu daha da iyi taşıyabilen GT3'ün ön bölümünde sarı farlar, büyük siplitter ve geniş hava girişleri görülebiliyor. Hem kaput hem de çamurluklar üzerine hava çıkışları ekleyen BMW, genişleyen arka çamurlukların önüne de hava girişi yerleştirmiş. Arkadaysa dev spoiler ve difüzör gözlerden kaçmıyor.


İç mekanda iki dijital ekran, çok fonksiyonlu ve yerinden sökülebilen direksiyon simidi, takla kafesi, koruma filesi, yarış koltuğu ve 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri bulunan otomobilin orta konsolunda büyük kumanda düğmeleri ve havalandırma çıkışları da yer alıyor.

3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli motoru, çift turbo besleme yardımıyla yaklaşık 600 beygir güç üretebilen otomobil 6 ileri vitesli, sıralı şanzımanla bu gücü arka aksa aktarıyor. Otomobilin fiyatıysa vergiler hariç 415.000 Euro.

2 Haziran 2021 Çarşamba

BMW i4 ve iX


BMW'nin geçtiğimiz aylarda duyurduğu elektrikli ikilisi i4 ve iX teknik verilerine kavuştu. Ayrıca i4 M50, M logosuna sahip ilk elektrikli BMW modeli olarak ortaya çıktı. İşte Alman üreticinin performanslı ve elektrikli ikilisinin detayları.


i4 ailesinin giriş versiyonu olan eDrive40, arkaya yerleştirilmiş bir elektrik motoruna sahip. 340 beygir güç, 430 Nm tork üretebilen araç 0'dan 100 km/s sürate 5.7 saniyede ulaşabiliyor ve maksimum sürati de 190 km/s'te sınırlandırılmış.

Standart olarak 17 inç çaplı jantlarla gelecek otomobilde opsiyonel olarak bu üniteleri 20 inçe kadar büyütmek mümkün. 80.7 kWh kullanılabilir kapasiteye sahip olan bataryalarsa 200 kW hızlı şarj destekliyor. %10-%80 arası şarj 31 dakikada tamamlanabiliyor.

i4 M50'deyse performans artıyor. Arkada 313, öndeyse 258 beygir güç üretebilen elektrik motorları sayesinde dört tekerlekten çekişli olan model karma halde 544 beygir güç, 795 nm tork üretebiliyor. 0-100 km/s hızlanmasını 3.9 saniyede tamamlayan otomobilin maksimum süratiyse 225 km/s'te sınırlı.

Standart olarak sunulan jant çapları 18 inçe çıkan M50'de kardeşiyle aynı batarya paketi kullanılıyor. eDrive40, 590 km menzil sunabilirken sportif versiyonda menzil 510 km'ye düşüyor.

Bu arada i4 ailesinin iç mekan tasarımı da paylaşıldı. İçten yanmalı motora sahip BMW modellerinden alınmış gibi duran sade fakat kaliteli görünen kokpitte dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran dikkat çekiyor. Ayrıca orta konsolda yer alan düğmelerin sayısının iyice azaldığı da gözlerden kaçmıyor.

Gelelim garip görünümlü SUV seçeneğe. xDrive40'de ön ve arkada birer elektrik motoruyla 326 beygir güç, 630 Nm tork üretebilen BMW, aracın 0-100 km/s deparını 6.1 saniyede tamamladığını ve maksimum süratinin 200 km/s'te sınırlandığını açıkladı.

20 inç çaplı jantları standart olarak sunan otomobilin 71 kWh kapasiteli bataryaları 150 kW hızlı şarjla %10-%80 doluluk testinden 31 dakikada geçebiliyor. Sunulan maksimum menzilse 425 km.

xDrive50'de kullanılan elektrik motorlarından 523 beygir güç, 765 Nm tork alabilen Alman üretici, bu otomobilin 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaştığını ve maksimum süratinin 200 km/s'te sınırlandığını açıkladı.

20 inç çaplı jantları standart olarak sunan otomobilin 105.2 kWh kapasiteli bataryaları 200 kW hızlı şarjla %10'dan %80 dolulukoranına 35 dakikada ulaşabiliyor. Sunulan maksimum menzilse 630 km.

Touring Superleggera Arese RH95


Touring Superleggera, ortadan motorlu ilk modelini tanıttı. Ferrari F8 Tributo temelleri üzerine geliştirilen otomobilden sadece 18 adet üretilecek ve bu üretim, F8 Tributo ellerine geçtikten sonra 6 ay sürecek.

Detaylara bakıldığında üreticinin son zamanlarda araçlarında kullandığı LED far tasarımı ve panjur görülebilen araçta genel olarak yuvarlak hatlar kullanılmış. Donör araçta yer almayan detaylar; Küçülen hava girişlerini dengelemek için eklenen tavan hava girişi, ince uzun LED stop, merkezi egzoz çıkışı ve yukarıya doğru açılan kapılar olarak sayılabilir.

Tavana doğru uzayan cam bölümlere sahip kapılardan ulaşılan iç mekandaysa F8 Tributo'nun ana hatlarını görmek mümkün. Orta konsolun alt kısmını yeniden tasarlayan üretici, koltukları da farklı renklerde sunarak kişiselleştirmenin ne seviyede olacağını belirtmiş oluyor.

Kaputu altında yer alan 3.9 litre hacimli, çift turbo beslemeli V8 motor 720 beygir güç, 770 Nm tork üretebilen otomobil arkadan itişli ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımana sahip. 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 3 saniye olan modelin maksimum sürati de 330 km/s.

1 Haziran 2021 Salı

Rimac Nevera


Rimac, 2018 yılında tanıttığı konsept aracı C_Two'nun seri üretim versiyonuyla karşımızda. İsmi değişen otomobilin teknik verilerinde de güncellemeler var. 150 örneği üretilecek otomobilin fiyatıysa 2 milyon Euro olarak açıklandı.

İlk bakışta tasarımı aynı kalmış gibi görünen otomobilin aerodinamik yapısı ciddi oranda daha verimli hale getirilmiş. 20 inç çaplı ve tek bijonlu jantlar da daha standart bir görünüme kavuşmuş. Yukarıya doğru açılan kapılar, adaptif spoiler ve büyük difüzör de modelde görev yapmaya devam etmiş.

Karbon fiber gövdeye sahip olan otomobilin iç mekanında da genel olarak konseptin izlerini görmek mümkün. Dijital gösterge paneli ve büyük sayılabilecek dokunmatik ekranın haricinde yolcu önüne de bir ekran ekleyen Rimac, ara konsolu daha sade bir görünüme kavuşturmuş.

2.150 kg ağırlığa sahip olan otomobilin karbon seramik fren diskleri, önde 6 pistonlu ve Brembo armalı kaliperlere sahip. Araçta kullanılan yapay zeka programı sahip olduğu sensörler sayesinde sürücüye pist sürüşlerinde öneriler sunabilecek.

Dört elektrik motoruna sahip olan Nevera, 1.914 beygir güç, 2.360 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekişli modelin 0-100 km/s deparı 1.97 saniye sürerken 300 km/s barajı 9.3 saniyede aşılıyor. Maksimum süratse 412 km/s. 120 kWh kapasiteli bataryalar 550 km menzil sunarken 500 kW hızlı şarj ile %0-%80 şarj sadece 22 dakikada tamamlanıyor.

31 Mayıs 2021 Pazartesi

BMW M4 Competition Cabriolet


Yazın gelmesi BMW'ye yaradı. Ortaya çıkmaya başlayan güneş ve sıcak havadan en üst düzeyde yararlanmak isteyenleri hedef alan Alman üretici, 4 Serisi'nin en güçlü versiyonunun üzerini açtı.

Daha önce tanıtılan 4 Serisi Cabriolet ve M4'ün birleşimi olan otomobilde agresif görünümlü tamponlar, genişletilmiş çamurluklar, dörtlü egzoz çıkışları ve önde 19, arkada 20 inç çaplı jantlar kullanılıyor. Bez tavan çok katlı izolasyona ve arka bölümde gerçek cama sahip. Bu bölüm, 18 saniyede açılıp kapanıyor. Üstelik işlemi 50 km/s sürate kadar gerçekleştirmek mümkün.

Önde 6 pistonlu kaliperlerle birlikte 380 mm çaplı diskler görev yapıyor. Arkadaysa disk çapı 370 mm. Opsiyonel olarak sunulan karbon seramik disklerse 400 ve 380 mm çapında. Bagaj hacmi 385 litre olarak açıklanırken tavan açıldığında bu miktar 255 litreye iniyor.


İç mekanda tasarım değişikliği bulunmayan aracın 3 litre hacimli, sıralı 6 silindirli motoru çift turbo besleme sayesinde 510 beygir güç, 650 Nm tork üretebiliyor. Arkadan itişli olarak da kullanılabilen dört tekerlekten çekiş sistemini standart olarak sunan otomobilde 8 ileri vitesli otomatik şanzıman kullanılmış. 0'dan 100 km/s sürate 3.7 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 250 veya 280 km/s'te sınırlandırılabiliyor.