2 Haziran 2020 Salı

BMW 4 Serisi


Son günlerde sürekli modellerini makyajlayan, ayrıca araçları yeni donanım ve motor seçeneklerine kavuşturan BMW şimdi de 4 Serisi'nin ikinci nesliyle karşımızda. Üstelik beklediğimiz tasarım detayı da hayat bulmuş durumda.

Bu detay tabii ki dev ön panjur. Öne doğru çıkıntı da yapan parça klasik BMW modellerine göndermeler yapsa da güncel araçta çok şık durduğunu söylemek zor. Bu arada ön bölümün, Mart ayında tanıtılan i4 konseptiyle aynı olması restlantı değil. LED farlar ve agresif tasarımlı ön tamponsa hoş duruyor.

Aynı şeyi yan ve arka görünüm için de söylemek mümkün. Çerçevesiz camlar ve çapları 17 ile 20 inç arasında değişen jantlara sahip model eskisinden daha uzun ve geniş. Aks mesafesi de uzayan otomobilin iz genişlikleri de artmış. Ayrıca ana hatların, geçtiğimiz yıl ortaya çıkan konsept 4 Sierisi ile aynı olduğunu belirtelim.


Arkadan bakıldığında yatık cam ve bu parçayla aynı açıda uzayan bagaj kapağı sayesinde akıcı bir görünüm sunan 4 Serisi'nde donanım ve motor seçeneğine göre yuvarlak veya köşeli egzoz çıkışları bulunuyor. Yatay yerleşime sahip LED stoplar, ince spoiler ve yüzgeç anten de bu kısımda dikkat çeken detaylar.

İç mekanında büyük bir sürpriz sunmayan otomobilin ön paneli, platform kardeşi 3 Serisi'nden alınmış. Kaliteli bir görünüm sunan yaşam bölümü, uzayan aks mesafesi ve artan yükseklik gibi sebeplerden artık daha ferah. 440 litre hacimli bagaj da üç parçalı olarak katlanabilen koltuklar sayesinde genişletilebiliyor.


Tamamı turbo beslemeye sahip, 2 ve 3 litre hacimli benzinli ve Diesel motorlarla donatılan 4 Serisi 184 beygirden 374 beygire kada güç sunabiliyor. Tork değerleriyse 300 ile 700 Nm arasında değişiyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunulurken motor seçeneğine göre arkadan itiş veya dört tekerlekten çekiş tercih edilebiliyor.

Diesel motorların tamamını ve 6 silindirli benzinli üniteyi 48 Volt hafif hibrit sistemle donatan BMW bu sayede hızlanmalarda 11 beygir ek güce sahip oluyor. Sistemin asıl amacıysa yakıt tüketimini aşağıya çekmek. Ayrıca Türkiye gibi pazarlar için 420i'nin 1.6 litre hacimli, 170 beygir güç üretebilen bir seçeneği de olacak.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder