2 Haziran 2020 Salı

Toyota GR Yaris RS


Toyota'dan ilginç bir haber geldi. Ocak ayında süper yaris modeli GR'yi tanıtan üretici şimdi de bu modele farklı versiyonlar ekliyor. Sadece Japonya'da satılması planlanan RS seçeneğiyse en çok dikkat çeken versiyon.

Dışarıdan bakıldığında modelin önceki araçtan bir farkı yokmuş gibi duruyor. Aynı agresif gövde kitine sahip olan otomobilin jantları 10 değil 15 kollu olurken fren kaliperleri de kırmızıdan griye dönmüş.


İç mekansa biraz daha sürprizli. Genel hatlar aynı kalsa da otomatik şanzımanın yeni vites kolu, direksiyon arkasına eklenen vites değiştirme kulakçıkları, çekiş modu selektörünün yok olması ve el freninin yerini alan elektronik fren kumandası bizlere bazı ipuçları veriyor.

Asıl değişiklikse kaput altında. Kardeşinin 272 beygir güç üretebilen ünitesini 1.5 litre hacimli, atmosferik emişli bir motorla değiştiren bu Yaris 120 beygir güç, 148 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemini de önden çekişe değiştiren otomobil bu nedenle çekiş sistemi kontrol butonunu da haybetmiş.


El freni kolu yerine de elektronik park freni düğmesi edinen araç bütün bu yenilikler sonucunda 150 kg hafifleyerek 1.130 kg'a kadar inmiş. Bu arada kullanılan şanzıman sürekli değişken oranlı (CVT) ve manuel moda alındığında 10 sabit oran sunuyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder