2 Ekim 2015 Cuma

Toyota Crown


Toyota'nın büyük sedan modellerinden Crown makyajlandı. Athlete, Royal ve Majesta isimli versiyonlarla sunulmaya devam eden araçta değişimi görebilmek için çok dikkatli olmak gerekli.


Yeni ön tamponla birlikte ön panjurunun şekli değişen otomobilde yeni jant ve gövde rengi seçenekleri sunulurken arka tampon da hafifçe rötuşlanmış. İç mekanda yeni kaplamalar ve değişen dijital ekran zeminleri görülebilirken süspansiyon sistemi de elden geçirilmiş.


Otomobilde sunulan asıl yeniliklerse dışarıdan fark edilmiyor. Daha önce Lexus modellerinde görev yapmaya başlayan turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli benzinli motoru kullanmaya başlayan Toyota yine bu araçlarda bulunan 8 ileri vitesli otomatik şanzımana kavuşmuş.

1 Ekim 2015 Perşembe

SsangYong Korando


Güney Kore merkezli üretici SsangYong'un başarılı satış rakamlarına ulaşan modellerinden olan Korando yeni bir motor ve şanzımana kavuştu. Şanzıman Türkiye için güzel bir haber olsa da motorun durumu pek iç açıcı değil.

2 litre hacimli turbo Diesel motorun yerine tanıtılan 2.2 litre hacimli ünite 178 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Standart olarak 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulacak olan aracın dört tekerlekten çekişli seçeneklerindeyse Aisin amblemli, 6 ileri vitesli bir otomatik şanzıman kullanılacak.

BMW X4 M40i


BMW'ye M logosu taşıyan modeller eklenmeye devam ediyor. Son olarak Alman üreticinin SUV modellerinden X4'ün seçenekleri arasına eklenen harf bu aracın da en sportif versiyonunu işaret ediyor.

Dış görünüşe bakıldığında tahmin edilen değişiklikleri görmek mümkün. Mat gri renkli süslemelere sahip ön tampon ve yan aynalar, 20 inç çaplı jantlar ve yenilenen egzoz sisteminin sahip olduğu çiftli çıkış aracı diğer M paketli seçeneklerden ayırıyor.


İç mekanda kapı eşik kaplamaları, direksiyon simidi, vites topuzu ve pedal setinde M logoları göze çarparken dört tekerlekten çekiş sistemi ve süspansiyon araca özel ayarlara sahip.

Kaputu altında markanın en sevilen motorları arasında yer alan 3 litre hacimli, turbo beslemeli, sıralı 6 silindirli ünite yer alan X4 M40i 360 beygir güç, 465 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabilen aracın maksimum süratiyse 250 km/s'te sınırlandırılmış.

Suzuki Mighty Deck ve Air Triser


Japon üretici Suzuki'nin bu yıl Tokyo'da sergileyeceği araçlar IGNIS modelleriyle sınırlı değil. Firmanın konseptleri arasında küçük bir van ve minik bir pick up da bulunuyor.

3.395 mm boya, 1.475 mm genişliğe ve 1.540 mm yüksekliğe sahip olan Mighty Deck'in ön bölümü bir Pokemon yüzünü andırıyor. LED farları, tampon ve ön panjurla birlikte siyah plastikle kaplayan firma her iki tamponda da kullandığı ahşap temasını küçük kasasına da taşımış.


Çamurlukların üzeri ve yan kapıların alt kısımlarını da siyah renkli korumalarla sunan üretici yan aynalar yerine kameralara görev verirken açılabilir kumaş tavanı da donanıma eklemiş. Konseptin LED stoplarının şekli de farları anımsatmış.

Sade bir iç mekan tasarımına sahip olan otomobilin direksiyonu hem alt hem de üstten düzeltilirken gösterge tablosu ön camın hemen altındaki şeride alınmış. Orta konsol üzerinde dokunmatik kumanda elemanları görülebilirken ön panelde deri, ahşap ve metalin uyumu dikkat çekiyor.


Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 658 cc hacimli, 3 silindirli bir motor bulunan konsept bir elektrik motoru sayesinde hibrit bir araç haline gelmiş. Araçta sunulan şanzıman da otomatik.


Fuarın bir diğer ilginç konsepti olan Air Triser, 4.200 mm boya, 1.695 mm genişliğe ve 1.815 mm yüksekliğe sahip. Yandan bakıldığında neredeyse simetrik bir tasarıma sahip olduğu görülebilen MPV'de çok kısa bir kaput, LED aydınlatma grubu ve büyük jantlar gibi tasarım detayları dikkat çekerken yan aynalar yerine yine kameralar kullanılmış.


Birbirinin aksi yöne kayarak açılan kapılardan ulaşılan ferah iç mekanda ahşap görünümlü taban kaplaması sunan aracın üç sıra koltuğu katlanarak bir yatağa dönüştürülebiliyor. Çift parçalı cam tavan, üst ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, dokunmatik ekranlarla kaplanan sağ B sütunu gibi detaylar sunan konseptin orta konsolunda dokunmatik bir ekran ve sürücüye doğru uzanan bir panel bulunuyor.


Kardeşi gibi hibrit bir otomobil olan Air Triser'da görev yapan benzinli motorsa 1.4 litre hacimli.

Mitsubishi Lancer


Bu yıl makyajlanan otomobiller kervanına Mitsubishi'nin şık sedan modeli Lancer da katıldı. Kaput altında bir yeniliğe gidilmezken şanzımanda hoş bir farklılık bulunuyor.

Yenilenen ön tamponuyla birlikte daha yumuşak bir ön görünüme kavuşan otomobilin LED gündüz farları, sis farlarının çevresine eklenmiş. Yeni jant ve gövde rengi seçeneklerine kavuşan aracın yan aynalarına da sinyaller eklenmiş.


İç mekanda yenilenen döşemelerin yanında farklı bir navigasyon ünitesi ve daha bol metal görünümlü süsleme dikkat çekerken yeni gösterge tablosunda hem bilgi ekranı renkli hale gelmiş hem de devir ve hız göstergelerinin yerleri değişmiş.

Kaputu altında farklılık barındırmayan Lancer'ın manuel şanzımanı aynı kalsa da otomatik şanzıman seçeneğinde yenilik var. Yeni ünite, manuel kullanım modunda 8 ileri oran sunan bir sürekli değişken oranlı şanzıman (CVT).

Suzuki IGNIS


Suzuki'nin yeni model atağı devam ediyor. Frankfurt'ta Baleno'nun yeni nesil örneklerini tanıtan Japon üretici bu sefer de Tokyo otomobil fuarında daha küçük bir hatchback modeli sergileyecek.

Sert hatlarıyla güçlü bir görünüme sahip olan minik hatchback LED farlar, farları çevreleyen ön panjur, hafifçe şişik çamurluklar, köşeli ön tampon, kalın C sütunu, siyah koruma bandına sahip arka tampon ve geniş stoplar gibi detaylara sahip.


Aynı organizasyonda tanıtılan IGNIS Trail konseptiyse bu aracın hafif arazi şartları için modifiye edilmiş hali. Standart araçta kromajlı olan parçalar bu modelde kırmızı renkli olarak sunulurken çamurluklar, yan etekler ve tavan siyaha boyanmış.


Şık görünümlü iç mekanda çift renkli plastik kullanılırken çok fonksiyonlu ve üç kollu direksiyon simidi, analog gösterge paneli, dokunmatik bilgi ekranı, dijital ekranlı havalandırma kumandaları ve tutuncu renkli paneller gözden kaçmıyor.


Kaputu altında sadece benzinli motor kullanılacağını açıklayan Suzuki bu ünite hakkında kesin bir bilgi vermese de Baleno'da görev yapan 1 ve 1.2 litre hacimli motorlar olası adaylar.

30 Eylül 2015 Çarşamba

Tesla Model X


Tesla'nın uzun süredir beklenen yüksek yapılı aracı sonunda resmen tanıtıldı. Yeni nesil Tesla modellerinin ikincisi olan aracın performans verileri yine göz kamaştırıcı.

Model S'in görünümüne alışık olanları şaşırtmayacak olan araç yuvarlak hatlarıyla 0.24'lük bir hava sürtünme katsayısı sunuyor. İnce yapılı LED farlar ve büyük jantlar sportif görünümü desteklerken en ilginç tasarım detayı yukarıya doğru açılan arka kapılar oluyor. Arka bölümde de Model S esintileri görülebilirken bombeli yapıya sahip bagaj kapağı büyük bir cama sahip.


Söz büyük camlardan açılmışken ön camın tavana doğru uzayan dev yapısı iç mekan ferahlığını artırmış Üç sıra koltuğa sahip olan Model X 2+2+2 veya 2+3+2 oturma düzeniyle ısmarlanabilirken ikinci koltuk sırasının üzerinde yapılan boşaltmalar sayesinde bu kısımda da uzun boylular için bol baş mesafesi sunulmuş.

Büyük bir dokunmatik ekrandan meydana gelen orta konsolunu Model S ile paylaşan otomobilin üçüncü koltuk sırası katlandığında tamamen düz bir zemin elde edilirken kaputun altında ikinci bir bagaj daha yer alıyor.


İlk etapta iki farklı versiyona sahip olacak aracın her iki seçeneği de dört tekerlekten çekişli. 90D isimli otomobilde 260 beygir güç üretebilen iki elektrik motoru görev yaparken P90D'nin bir motoru 260, diğeriyse 503 beygir gücünde. 0'dan 96 km/s sürate sırasıyla 4.8 ve 3.8 saniyede ulaşabilen araçların ikincisinde sunulan ek donanımla bu süre 3.2 saniyeye indirilebiliyor.

28 Eylül 2015 Pazartesi

PP-Performance AMG GT S ve C63 S AMG


Mercedes-AMG işbirliğinin son dönemdeki favori motoru modifikasyon firmalarının da radarında. Bu üniteyle donatılan iki araç için güçlendirme kiti hazırlayan firmalar arasına PP-Performance da eklendi.

Her iki aracın da kaputu altında görev yapan, çift turbo beslemeye sahip, 4 litre hacimli v8 motor 2.899 Euro karşılığında modifiye edilebiliyor. İşlem sonrasında AMG GT S, 610 beygir güç, 765 Nm tork üretebilir hale geliyor. Aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.4 saniye sürerken maksimum sürati 324 km/s'e ulaşmış.


C63 S için de kiti aynı fiyata sunan firma bu araçtan 610 beygir güç, 770 Nm tork alabilmiş. Aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.6 saniye sürerken maksimum sürat 307 km/s'e ulaşmış.

Sırasıyla 199 ve 2499 Euro karşılığında sunulan hava filtresi ve egzoz sistemi de ikiliye ekstradan 33 beygir güç katabiliyor. Bütün bu güçlendirme aksesuarları "S" takısına sahip olmayan seçenekler için de sunuluyor.

Volkswagen Caddy Comfortline 1.6 TDI DSG


Volkswagen'in küçük ticari araçlarından Caddy'nin geçmişi 70'li yılların sonuna dayanıyor. Bu yıllarda Golf'ün pick up modeli olarak piyasaya çıkan otomobil ilk olarak Amerika kıtasında satılırken 80'li yıllarla birlikte Avrupa'da da satışlar başladı. İlk nesil modeller Güney Afrika'da 2007 yılına kadar üretilmiş olsa da diğer birçok ülkede ömrü 1996 yılına kadar sürdü.

1996 yılıyla birlikte daha yuvarlak hatlara sahip ve Polo temelli Caddy piyasaya çıkarken 2004 yılında üçüncü nesil örnekler bizlerleydi. Tekrardan Golf modeliyle kardeş olan otomobilin önden görünümü Touran'ın ikizi gibi dururken 2010 yılında yapılan makyaj da görünümün bu iki araçtan farklı olmasını engelledi. 2015 yılında bir kere daha makyajlanan Caddy Türkiye'ye tek motor ve iki şanzıman seçeneğiyle ithal ediliyor.