7 Ekim 2023 Cumartesi

Daihatsu Osanpo, me:Mo ve Uniform


Daihatsu'nun bu yıl Tokyo'da sergileyeceği tek konsept Copen değil. Japon üretici, elektrikli geleceğe hazırlanırken yaptığı denemeleri de bizlerle paylaşacak. Şehir içinde kullanılmak için tasarlanan otomobiller farklı gövde yapılarına sahip.

3.395 mm'lik boyuyla Kei Car sınıfında yer alan Osanpo, yükseltilmiş bir roadster. 2.440 mm ask mesafesi sunan otomobilin çamurluk ve tamponları tek parça plastikten üretilmiş. Aynı kalıptan çıkan bu parçalar üretim maliyetlerini düşüren bir detay.

Süspansiyon sistemi dışarıdan görülebilen otomobilin kapalı jantları da aerodinamik tasarım sunuyor. LED aydınlatma grubu da ön ve arkada aynı görünüme sahip. Kare biçimli yan aynalara sahip olan otomobil hemzemin kapı kolları da kullanıyor.


Sade görünen iç mekansa  çift kollu direksiyon simidi ve küçük dijital ekran haricinde ilginç tasarımlı havalandırma kanallarına sahip. Ön konsolun üst kısmı açılarak bir çekmece ortaya çıkarılabilirken orta konsol kardeşleriyle paylaşılan bir görünüm sunuyor.

İnanılmaz derecede ince lastiklere sahip me:Mo'nun tasarımı da oldukça köşeli. Yan aynaları da genel hatlara uygun biçimde kare şeklinde olan aracın tampon ve çamurluklarında yine ortak tasarım kullanılıyor. Kapıları da simetrik olan otomobilde kare biçimli LED aydınlatma grubu kullanılıyor.

İç mekanda yine sade bir tasarım görülen konseptin direksiyon simidi, göbeğinin neredeyse tamamen dolu olması sebebiyle ilginç bir duruşa sahip. Plastik panellere sahip kapı içleri ve yine ilginç tasarıma sahip havalandırma ızgaraları öne çıkan detaylar. Orta konsol yine benzer görünüm sunsa da üst bölümünde yer alan dokunmatik yüzey farklılık yaratmış.

İşin ticari kısmında olan Uniform iki farklı gövde tipinde hazırlanmış. Van ve kasalı kamyonet olarak ortaya çıkan ikilinin tasarımlarında yine köşeler görmek mümkün. Piksellere ayrılmış LED aydınlatmalar ve dikdörtgen aynaları ortak olan ikilinin plastik tamponları ve sac jantları siyah renkli.

Üçlü arasında en endüstriyel tasarıma sahip iç mekanı sunduğu söylenebilen Uniform ikilisinde de iki kollu direksiyon simidi, küçük dijital gösterge paneli ve boruları görünen havalandırma sistemi öne çıkıyor. İçerisinde havalandırma sisteminin rotorunu barındıran orta konsol da Osanpo'da olduğu gibi koyu renkli.

Toyota Baby Lunar Cruiser


Toyota, Amerika'da yer alan tasarım atölyesinin 50. yılını kutlamak için ilginç bir konseptle karşımızda. FJ40 kodlu Land Cruiser'dan alınan bazı detaylarla farklı bir duruş sergileyen elektrikli otomobilin teknik detaylarıysa paylaşılmadı.

Köşelere alınmış havasız lastikleri ve yükseltilmiş yapısıyla araziye çok uygun olan otomobilin aydınlatma grubu çamurluklarının ucuna yerleştirilmiş. Bol bol cam yüzeye sahip olan otomobil de yan basamaklar, port bagaj, A sütunu tepelerine yerleştirilmiş kameralar ve taban korumaları kullanılıyor.

Bol hacim sunan iç mekanda vites düğmelerinin tavana yerleştirilmesi ilginç bir detay olmuş. Joystick tarzı kumandalarla kontrol edilebilen aracın gösterge paneli çok kaliteli bir görüntüye sahip şeffaf bir yüzey. Bu yüzeyde yan kameraların görüntüleri de izlenebiliyor.

6 Ekim 2023 Cuma

Daihatsu Vision Copen


Daihatsu'dan yüzleri güldüren bir konsept geldi. Tokyo'da tanıtılacak otomobil güncel Copen'in geçmişteki yuvarlak hatlı haline döneceğinin sinyallerini veriyor. Japon üreticinin Kei roadster modelinin kaputu altındaysa sürpriz bir motor bulunacak.

Zamanında Türkiye'de de satılmış olan yuvarlak hatlı Copen'e göz kırpan gövde tasarımında LED farlar ve tampona gizlenmiş panjurla öne çıkan otomobilde çift renkli jantlar, yuvarlak LED stoplar ve ince bir spoiler görülebiliyor. Çift renkli jantlar ve hemzemin kapı kollarıda gözlerden kaçmıyor.

Sade bir görünüm sunan iç mekanda bol bol dokunmatik yüzey sunan konseptte üç kollu direksiyon simidi, takla barları ve ilginç kafalık desteklerine sahip çift renkli koltuklar görülebiliyor. Yan aynaların yerine kamera kullanılmamış olması da aracın seri üretime yakın olduğunun sinyallerini veriyor.

3.835 mmboya, 1.695 mm en, 1.265 mmyükseklik ve 2.415 mm aks mesafesi sunan konsept, güncel Copen'den bile 440 mm uzun. Bu nedenle artık Kei Car olarak adlandırılamayacak olan Roadster'da artık 660 cc hacimli motorun kullanımına da gerek olmadığından 1.3 litre hacimli üniteyle güç ve performans yukarıya taşınacak.


Kia Ray EV


Kia'nın geçtiğimiz yıl bir kere daha makyajladığı miniği Ray sonunda elektrikli seçeneğine kavuştu. Motor ve bataryası çok daha dikkat çekici veriler sunmayı başaran otomobil temellerini Hyundai i10 ve Kia Picanto gibi araçlarla paylaşıyor.

Görünümü benzinli kardeşleriyle aynı olsa da aerodinamik jant seçeneklerine sahip olan elektrikli seçeneğin ticari versiyonu da bulunuyor. Bu aracın ön koltuklarının arkasında ve kapı camlarında metal korumalar bulunuyor. Sol arka kapı standart yapıda olsa da sağdaki kayarak açılıyor.

İç mekanı da genel olarak değişmemiş olsa da dokunmatik ekran altında kalan bölüm yenilenmiş. Havalandırma kumandaları bu araçta yanyana sıralanırken vites kolu da iptal edilerek burada büyük bir depolama bölümü açılmış. Vites selektörüyse direksiyon simidi arkasında.

Gücü 68'den 87 beygire çıkan elektrik motoru ve kapasitesi sadece 16.4 kWh'ten 35.2 kWh'e çıkan bataryasıyla çok daha çekici hale gelen aracın menzili de şehir içinde 233 km'ye ulaşmış. Daha önceleri bu değer 138 km seviyesindeydi.

4 Ekim 2023 Çarşamba

Škoda Kodiaq


En güçlü Enyaq'ı güçlendiren Škoda hızını alamayıp popüler SUV modeli Kodiaq'ın ikinci neslini de tanıttı. Markanın ağırbaşlı tasarım anlayışından sapmadan daha modern görünmeyi başarabilen otomobil teknik olarak da yeni nesil Volkswagen Tiguan'ın kardeşi.

Boyu 61 mm uzayarak 4.758 mm'ye ulaşan Kodiaq'ın aks mesafesi 2.791 mm olarak açıklanıyor. Genişlik ve yükseklikse sırasıyla 1.864 ve 1.659 mm. Bagaj hacminde de genişleme yaşayan aracın 7 kişilik kullanımda sunduğu 340 litre hacim, 2. koltuk sırası yatırıldığında (tavana kadar) 845 litre oluyor. İki koltuk sıralı modellerdeyse koltuklar dikken hacim 910 litre.

Yine çift katlı far tasarımına sahip olsa da alt katta yer alan üniteleri büyüyen otomobilde sportif görünen tamponlar ve standart bir Škoda panjuru görev yapıyor. Jant çapları 20 inçe kadar ulaşırken yan aynaların cam altlarına sabitlendiği görülebiliyor. Kapılarında daha yuvarlak hatlara sahip olan araç 0.282'lik hava sürtünme katsayısına sahip.

Hemzemin tavan raylarına sahip olan Kodiaq'ta kullanılan siyah renkli gövde korumaları da çok kalın bir yapıya sahip değil. D sütunu, donanıma göre gri veya siyah renkte gelen araçta spoiler ve parantez biçimli LED stoplar da kullanılmış. Sportline paketiyle birlikte siyah renkli plastiklerin çoğu gövde rengine boyanırken arka tampona sahte egzoz çıkışları ekleniyor.

Sade bir şıklık sunan kokpitinde dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekran sunan otomobilin havalandırma kumandalarında fiziksel elemanlarla dokunmatikler birlikte kullanılmış. Konsolun üst kısımlarında kumaş kaplamalar görülürken dikiz aynanın arkasına bir USB-C portu eklenmiş. İki telefonu aynı anda kablosuz şarj edebilen modelin havalandırma ızgaraları da şık görünüyor.

Kaputu altında 1.5 litre hacimli motorun 150 beygir güç üretebilen 48 Volt hafif hibrit ve 204 beygir gücündeki şarj edilebilir hibrit seçeneğini barındıran araç ikinci seçenekte sunduğu 25.7 kWh kapasiteli bataryalarla 100 km elektrikli menzile sahip oluyor. Bu araç, 11 kW AC ve 50 kW DC şarj kabul ediyor.


Turbo Diesel motor isteyenler için de iki seçenek sunan Škoda, 2 litre hacimli motorun 150 ve 193 beygir güç üreten seçeneklerini aileye eklemiş. PHEV seçenekte 6 ileri vitesli DSG kullanılırken diğer modellerde 7 ileri vitesli ünite mevcut. Dört tekerlekten çekiş sistemi de yüksek güçlü Diesel seçenekte standart.

Škoda Enyaq


Škoda Enyaq ailesi henüz Türkiye'de satışa sunulmadan güncelleme yaşadı. İlk olarak en güçlü modelde yaşanan yenilikler daha bol standart donanım ve iç mekanda bazı noktaları kapsıyor olsa da asıl fark yaratan bölüm motor ve bataryada.

Dış görünümünde bir değişiklik yaşanmayan otomobillerde iç mekan tasarımı da aynı kalmış. Bununla birlikte head up display, göstere paneli ve dokunmatik ekranın grafik tasarımları yenilenmiş. Bu yenilikler navigasyon ekranı için de geçerli.

Çift motoru artık 340 beygir güç üretebilen Enyaq vRS seçeneklerinin 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süreleri de 5.5 saniyeye inmiş. Net 77, brüt 82 kWh kapasiteli bataryalar korunsa da yazılımda yapılan yeniliklerle menzil 540 (SUV) ve 547 km'ye (Coupé) ulaşmış. Şarj hızı da 175 kW'a yükselmiş.


Diğer versiyonları da güncellenen otomobilin giriş versiyonunda artık 77 kWh kapasiteli batarya kullanılıyor. Arkadan itişli seçenekler 286 beygir güce ulaşırken bu araçların 0-100 km/s hızlanma süreleri 6.7 saniyeye inmiş. Maksimum süratse artık 180 km/s. Manziller artık 565 km'ye ulaşabilirken şarj hızı 175 kW'a ulaşıyor.

3 Ekim 2023 Salı

Nissan Hyper Urban


Nissan'ın gelecekte piyasaya süreceği modeller birer birer ortaya çıkıyor. Henüz bir konsept olan ve bu yüzden çok iddialı bir tasarım sunan Hyper Urban da bunlardan biri. Yakında Tokyo'da sergilenecek olan elektrikli aracın teknik verileri henüz paylaşılmadı.

Köşeli hatlarıyla öne çıkan gövde tasarımında bol bol üçgen kullanan otomobilde sivri bir burun yapısı görülebiliyor. İnce hatlı LED aydınlatmalar ön çamurluk korumalarına kadar uzarken öne doğru çıkıntı yapan tamponun alt kısmı siyah renkli.

Dev jantlar ve şişkin çamurluklara sahip olan konseptte aydınlatmalı logolar ve gizli kapı kolları kullanılmış. Büyük hava geçişlerine sahip kaput, aynalar yerine geçen kameralar, yatık bagaj kapağı ve içerlek arka tampon diğer tasarım detayları arasında.

Ön ve arka kapıları hem birbirine ters hem de yukarıya doğru açılan otomobil 4 kişilik iç mekana sahip. Bu bölümde de bol bol üçgen kullanan Nissan, ilginç yerleşimli ambiyans aydınlatması, yarış araçlarındakileri andıran direksiyon simidi ve farklı görünüme sahip dijital gösterge paneliyle dikkat çekiyor.