13 Nisan 2019 Cumartesi

Geometry A


Volvo, Polestar, Lync & Co, Lotus ve Smart'ın yarısının sahibi olan Geely şimdi de yeni bir elektrikli otomobil markası kurdu. İlk modelin ismiyse bir otomobilden çok üniversitede alınan bir dersi çağrıştırıyor.

Daha önce Geely GE11 isimiyle tanıtılan araç sedan gövdeye sahip ve üst panjursuz ön bölümüyle farklı bir duruşa sahip. Hemzemin kapı kolları ve arkaya doğru uzayan C sütunu gibi detayların haricinde Audi modellerini andıran ince uzun LED stoplar dikkatlerden kaçmıyor.


Açık renkli döşemelere sahip iç mekanı modern görünen araçta açılı bir ara konsol kullanılmış. Orta konsolun bir bölümü de buraya eklenirken büyük dokunmatik ekran ve küçük dijital gösterge tablosu bu tip bir aracın olmazsa olmazları. İki kollu direksiyon simidiyse düzleştirilmiş bir alt bölüme sahip.

160 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen bir elektrik motoruna sahip olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 8.8 saniyede ulaşabiliyor. 51.9 ve 61.9 kWh kapasiteli bataryalara sahip olarak alınabilen aracın menzili de 410 ile 500 km arasında değişiyor. Üstelik hızlı şarj istasyonlarında %30'dan %80 doluluğa 30 dakikada ulaşmak mümkün.

Nissan Versa


Markaların çoğu, alçak yapılı modelleri yerine SUV seçeneklerini tanıtırken özellikle Japon üreticiler sedan ve hatchback ürünlerini sergilemeye devam ediyor. Bu araçlar arasında bulunan Versa da yeni nesliyle bizlerle.

Markanın güncel modellerinde görmeye alıştığımız köşeli çizgileri barındıran tasarımıyla bir Nissan olduğu kolayca anlaşılan otomobil farklı C sütunu tasarımıyla da kardeşi Micra'ya göz kırpıyor.


Micra ile aradaki benzerlikler bu kadarla da kalmıyor. Aracın kokpit tasarımı da bu B segmenti hatchback modelden aynen alınmış.

Kaput altındaysa 1.6 litre hacimli, atmosferik emişli bir motor bulunuyor. 124 beygir güç, 154 Nm tork üretebilen otomobil 5 ileri vitesli manuel veya sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla  (CVT) alınabiliyor.

Infiniti Qs Inspiration


Infiniti'nin geleceği de elektrikten geçiyor. Markanın New York otomobil fuarında sergileyeceği konsept bir taraftan gücü tekerleklere bu şekilde aktaracak diğer taraftan firmanın gelecekteki tasarım dilini şekillendirecek.

İnce LED farlara sahip ön bölümünde keskin çizgilere sahip agresif hatlar dikkat çeken araın dev jantları için koyu renk seçilmiş olsa da arada kullanılan turuncu şeritler farklı bir kontrast oluşturmuş. Ön cam, tavan ve arka cam toplam iki büyük cam panelden oluşurken yan aynalar yerine kameralar kullanılmış.


Ön çamurlukların arkasında geniş hava çıkışları görülebilirken arkada ince uzun stoplar ve ışıklandırmalı marka logosuyla model ismi fark ediliyor.

Arka kapıları geriye doğru açılan otomobilde B sütunu bulunmuyor. Toplam dört adet tekli koltuk bulunan iç mekanda dijital paneller ve dokunmatik kumandaların yanında üst ve alt kısımları düzleştirilmiş direksiyon simidi yer alıyor. Bu arada ekranların arka koltuk yolcuları için de sunulduğunu belirtelim.

12 Nisan 2019 Cuma

Nissan X-Trail


Nissan'da yaşanan değişim devam ediyor. Japon üreticinin, sıkılaşan emisyon normlarına uyabilmek için Qashqai'de kullanımına başladığı benzinli ve Diesel motorlar büyük kardeş X-Trail'e de geçti.

Ünitelerden ilki olan Diesel motor 1.7 litre hacimli ve 150 beygir güç, 340 Nm tork üretebiliyor. İki veya dört tekerlekten çekiş sistemiyle alınabilecek araç 6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip.

Benzinli motor seçeneği 1.33 litre hacimli olan X-Trail 160 beygir güç, 260 Nm tork üretebiliyor. Çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla satılacak araç önden çekişli.

Audi S6 ve S7 Sportback


Audi'nin sportif model ailesi genişliyor. A6 ve A7 Sportback'in yeni nesillerini geçtiğimiz yıllarda tanıtan Alman üretici şimdi de bu araçların "S" ekli versiyonlarını sergileyecek. İlginç olansa modellerin farklı pazarlarda farklı motorlara sahip olması.

Görünümlerinde daha agresif duran tamponlar ve ön panjurlar bulunan otomobillerde 20 inç çaplı jantlar ve dörtlü egzoz çıkışları da standart olarak sunuluyor. Yan etekler ve gri renkli yan aynalar da S ailesinin farklılıkları arasında.


Fren sistemleri güçlendirilen modellerde 6 pistonlu kaliperler ve önde 400, arkadaysa 350 mm çaplı diskler kullanılıyor. Karbon seramik diskler alınırsa arkada çaplar 370 mm'ye ulaşıyor ve toplamda ağırlık 9 kg azalıyor.


İç mekanda büyük bir sürpriz sunmayan otomobillerde daha bol metal trim parçası kullanılırken alt kısmı düzleştirilmiş, S logolu direksiyon simidi ve metal pedal seti gibi farklılıklar dikkat çekiyor.


Avrupa'da kaputlarının altında 3 litre hacimli bir V6 turbo Diesel motor bulunan otomobiller 350 beygir güç, 700 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sisitemi de standart. S6 Sedan 0'dan 100 km/s sürate 5 saniyede ulaşabilirken S6 Avant ve S7 Sportback aynı işi 5.1 saniyede yapıyor. Maksimum süratlerse 250 km/s'te sınırlı.


Avrupa dışında satılacak modellerde 2.9 litre hacimli, benzinli bir V6 kullanacak olan Audi, bu motordan 450 beygir güç, 600 Nm tork alabiliyor. Aracın daha detaylı verileriyse önümüzdeki günlerde belli olacak.

9 Nisan 2019 Salı

Mercedes-AMG CLA35


Mercedes-AMG'nin en küçük seçeneği farklı gövdelere kavuşmaya devam ediyor. Hatchback ve Sedan araçların ardından şimdi de sıra dört kapılı coupé CLA Serisi'ne geldi.


Tahmin edileceği üzere modelin tasarımında büyük bir sürpriz bulunmuyor. Daha agresif görünen tamponlar, 18 veya 19 inç çaplı jant seçenekleri, farklı ön panjur, ince spoiler, difüzöre ve çift egzoz çıkışına sahip arka tampon donanımda yer alıyor.


İç mekanda da durum aynı. Bu bölümde de kardeşlerinde kullanılan detaylara sahip olan aracın 2 litre hacimli motoru da turbo besleme yardımıyla 306 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılan model 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 250 km/s olarak açıklanıyor.

8 Nisan 2019 Pazartesi

Jeep J6 ve M-715 Five-Quarter


Moab Easter Safari için her yıl farklı konseptler geliştiren Jeep bu yıl da geleneği bozmadı. Organizasyona 6 farklı konseptle katılan üreticinin dört modeli, standart Gladiator'ın geliştirilmiş versiyonları olsa da ikisi oldukça farklı.

J6 olarak isimlendirilen konseptle iki kapılı bir Gladiator'ın nasıl görüneceğini bizlere gösteren Jeep bu araçta kısa ön tampon, bullbar, vinç, 17 inç çaplı çelik jantlar, 37 inç çaplı lastikler, ön ve arkaya bakan LED spotlar, kasa barı, yan gövde koruyucu borular ve yedek lastik eklenmiş kasa gibi detaylar kullanmış.


5.105 mm uzunluğa sahip olan modelin kasası, Gladiator'da kullanılandan 305 mm daha uzun. 2.916 mm'lik aks mesafesini de Wrangler JL ile paylaşan modelde yükseltme kiti de görev yapıyor. 3.6 litre hacimli V6 motoruysa tanıdık.

1968 model bir M-175 görünümüne sahip restomod ise çok daha farklı bir araç. Yine iki kapılı olan model Gladiator temelli ve alüminyumdan üretilen bir kasaya sahip. Açılır tavanı yaklaşık 9 cm alçaltılan aracın ön bölümü karbon fiberden üretilmiş.


Çelik tamponlar ve yan korumaların yanında LED aydınlatma grubuna da sahip olan konseptin 20 inç çaplı jantlarını 40 inç çaplı lastikler sarıyor. Yeni akslar, helezon yay kullanan süspansiyon sistemi ve şeffaf kasa kapağı da diğer detaylar arasında.


Modeli asıl farklı kılansa kaputu altında yatan motor. Kompresör beslemeye sahip, 6.2 litre hacimli V8 motor 717 beygir güç üretebiliyor.

7 Nisan 2019 Pazar

Kia Stonic 1.0 T-GDI Elegance


B segmentinde yer alan SUV modellerinin sayısı her geçen gün artıyor. Markaların genelde çılgın tasarım konseptleri denedikleri segmentte bu tip çizimlerden hoşlanmayanlar için de ağırbaşlı araçlar bulunuyor. İşte onlardan biri: Kia Stonic. Hyundai Kona'nın teknik ikizi olan modelin motor ve şanzımanını, daha önce incelediğimiz Hyunda i20'den hatırlıyoruz. Bakalım Kia'nın B-SUV yorumu ne kadar başarılı.

Smart EQ ForTwo


Her gün bir yenisi tanıtılan elektrikli otomobiller yavaş yavaş Türkiye piyasasına da sunulmaya başlandı. Şehir trafiği için geliştirilen bir otomobil olan Smart ForTwo'nun elektrikli seçeneğinin sunulmasıysa zaten markadan beklenen bir atılımdı. Boyutlarıyla park etmeyi bir problem olmaktan çıkaran minik otomobil artık dar sokaklarda sessiz bir şekilde dolaşabilecek. Peki bu araç, benzinli kardeşinden başarılı mı?