20 Şubat 2010 Cumartesi
Audi RS5
Audi A5 serisinin merakla beklenen üyesi RS5'in fotoğrafları internete sızdı.
Henüz sahip olduğu motor hakkında bir bilgi bulunmayan otomobilin dış mekanı, beklendiği gibi oldukça sportif bir görünüm sunmakta.
TT-RS modelininkini andıran bir ön tampona sahip olan aracın egzoz çıkışları, RS serisinin diğer modelleri gibi arka tamponun iki yanına konumlandırılmış iki büyük oval şeklinde.
Jant seçenekleri arasında koyu renkli modellere de yer verilirken bagaj kapağının üzerinde bulunan hareketli spoiler TT modellerini hatırlatıyor.
İç mekanında büyük bir sürpriz olmayan araçta bu kısmın en dikkat çekici yanı ön koltuklar. Standart koltukların ilginç bir yanı olmasa da opsiyonel olarak sunulan sabit kafalıklı iki koltuk modeli kendinizi bir yarış aracında hissetmenizi sağlayabilecek nitelikte.
BMW X6
BMW, X5 modelleri için geliştirdiği M Pack'in ardından X6 için de benzer bir çalışmayı tanıttı.
Dış mekanda, yeni tasarım ön ve arka tamponlar, koyu renkli ve 21 inç çaplı jantlar, kapı girişlerinde yeni basamaklar, siyah renkli tavan rayları, siyah renkli ön hava emiş ızgarası, bagaj kapağı üzerinde bir spoiler ve arka cam yanlarına yerleştirilmiş yüzgeç görünümlü deflektörler dikkat çekerken iç mekanda alüminyum pedal seti ile altı düzleştirilmiş ve Alcantara kaplanmış direksiyon simidi sportifliği öne çıkarıyor.
Opsiyonel olarak krom çıkışlı sportif egzoz sistemi de sunan aracın asıl yeniliğiyse motor kaputunun altında.
Benzinli modeller xDrive35i ve xDrive50i için güç paketleri sunan BMW, xDrive35i modelinde kullanılan çift turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motorun gücünü 326 beygire, torkunuysa 450 Nm'ye çıkartmış. 0'dan 100 km/s sürate 6.5 saniyede ulaşabilen bu modelin 80-120 km/s ara hızlanması yarım saniye daha çabuk gerçekleşiyor.
Modifiye edilen ikinci model olan xDrive50i'de sunulan çift turbo beslemeli v8 motor 4.4 litre hacimli. 448 beygir güç, 650 Nm tork üreten ünite, aracı 0'dan 100 km/s sürate 5.2 saniyede ulaştırabilirken 80-120 km/s ara hızlanma süresini de yarım saniye aşağıya çekiyor.
Manhart BMW X5M ve X6M
BMW'nin SUV ve Crossover modelleri X5 ve X6'nın en güçlü versiyonları olan M logolu modeller için yeni modifikasyon çalışmaları gün ışığına çıkmaya devam ediyor.
Manhart Racing tarafından sunulan kitlerle araçların çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motorlarının güçleri üç etapta artırılabiliyor. İlk seviye için 5.900 Euro ücret belirleyen firma 600 beygir güç sunarken 9.900 Euro'ya 650, 14.900 Euro'ya ise 700 beygir güç müşterinin kullanıma sunuluyor.
Araçlarda sunulan sportif egzoz sistemi için istenen bedelse 4.900 Euro olarak açıklandı.
VÄTH E V50 S Coupé
Mercedes E500 Coupé sahipleri için güzel bir haberim var. Aracınızın görünümünü sıkıcı veya performansını yetersiz buluyorsanız VÄTH'ın tam size göre bir çözümü var.
8.211 Euro değerindeki 20 inç çaplı jantlar ve lastik takımıyla çok daha sportif bir görünüme sahip olan aracın yol tutuşunu iyileştirmek amacıyla süspansiyonu alçaltılmış. Ayarlanabilir süspansiyon sistemi sayesinde standart E500 Coupé'ye göre yüksekliği 20 ila 65 mm arasında azaltılabilen otomobilin bu özelliği içinse 2.963 Euro bedel ödemek gerekiyor.
Tamamı karbon fiberden üretilen ön tampon altı splitter, arka difüzör ve bagaj üstü spoiler sırasıyla 1.416, 1.773 ve 1.761 Euro değerinde.
İç mekana geçildiğinde de aracın, sadeliğinden bir şey kaybetmediği görülüyor. Kişiselleştirmeye uygun kaplama ve döşemeler sunan VÄTH bunların yanında kadife paspas (226 Euro), 330 km/s maksimum değerli gösterge tablosu (1.297 Euro) ve karbon fiber kaplama paketi (2.737) sunuyor.
Motor kaputunun altında da çalışmalar yapan üretici, v8 motorun gücünü 435 beygire, torkunuysa 575 Nm'ye yükseltmiş. Yeni bir egzoz sistemiyle donatılmış olan otomobilin motor elektroniği yeniden programlanırken hava filtreleri de daha sportif olanlarla değiştirilmiş. 8.211 Euro karşılığında yapılan motor modifikasyonu sonucunda maksimum sürat limitörü de iptal edilerek aracın 280 km/s maksimum sürate ulaşması sağlanıyor.
Motor performansı bu derece artan aracın fren sisteminde de yenilikler bulunuyor. Ön fren diskleri 378 mm çapa sahip olanlarıyla değiştirilen sistemde 6 pistonlu kaliperler kullanılmış. Bu modifikasyon için istenen ücretse 5.355 Euro.
ENCO Audi Q7
ENCO Exclusive, Audi Q7 için geliştirdiği gövde kiti ve modifikasyon çalışmalarını tanıttı.
Sade bir sportifliğe sahip olan dış mekanda yeni ön ızgara ve farlar dikkat çekerken çamurlukların genişlemesiyle araç daha da heybetli görünüyor. Karbon fiberden üretilen kaput aracın ağırlığını azaltırken 23 inç çaplı jantlar oldukça güzel görünüyor.
Aracın iç mekanına geçildiğinde kiremit renkli karbon fiber kaplamalar ve Alcantara döşemeler dikkat çekiyor. Daha sportif görünümlü yeni bir direksiyon simidine sahip olan araçta isteğe bağlı olarak oyun konsolu bağlanabilen çift LCD ekran alınabiliyor.
Otomobilin teknik yeniliklerine bakınca süspansiyon sisteminin yüksekliğinin azaltıldığını görüyoruz. Aracın fren performansını yeterli bulmayan müşteriler için Porsche Cayenne'in seramik fren diskleri de donanımlar arasında bulunuyor.
Infiniti Diesel
Nissan'ın lüks kardeşi Infiniti, sonunda turbo Diesel motor seçeneğine kavuşuyor. Avrupa pazarında satışları yükseltmek için sunulacak olan motor Fransa'da üretilecek.
İlk etapta M, EX ve FX serilerinde görev yapacak olan motor 3 litre hacimli bir v6. 238 beygir güç, 550 Nm tork üretebilen motor 7 ileri vitesli bir otomatik şanzımanla birlikte sunulacak.
Bu motorla donatılan EX modelinin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 7.9 saniye sürerken 100 km mesafede ortalama tüketimi 8.4 litre. Aynı motora sahip FX modeli 100 km/s sürate 8.3 saniyede ulaşırken ortalama tüketimi 9 litre/100 km olarak açıklandı.
Citroën DS3 Racing
Citroën, 2010 Canevre otomobil fuarında sergilenecek olan modelleri arasına DS3'ün en sportif modelini de ekledi.
Yeniden tasarlanan ve altına bir splitter eklenen ön tamponu, turuncu renkli ızgarası, 18 inç çaplı jantları, gövde üzerinde bulunan çıkartmaları ve kromajlı egzoz çıkışıyla sportifliğini belli eden otomobil turuncu renge boyanmış tavanı, yan aynaları ve jantlarıyla da dikkat çekmeyi başarıyor.
Turuncu renk kullanımı iç mekanda da devam etmiş. Ön konsol, vites topuzu ve vites kolu platformu bu renge boyanırken orta konsol, kapı içleri, gösterge siperliği ve altı düzleştirilmiş olan direksiyon simidinin alt kısmı karbon fiber görünümlü malzemelerle kaplanmış.
İç mekanda, bu araca özel diğer bir donanımsa etkileyici görünümlü yarış koltukları. Yan destekleri çok yüksek olan koltukların kafalıkları da sabit.
Standart DS3 modellerine göre 15 mm daha alçakta duran aracın fren sistemi de yenilenmiş. Artık ön aksta 4 pistonlu kaliperler kullanılırken ESP'nin programı da daha sportif sürüşlere imkan tanımak için yeniden yazılmış.
Kaputun altında görev yapan turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motor, PSA modellerinin yanında Mini modellerinde de kullanılıyor. 200 beygir güç ve overboost durumunda 275 Nm tork üretebilen motor Peugeot RCZ'de kullanılanla aynı özellikleri sergiliyor.
Satışına 2010 yılının ikinci yarısında başlanacak olan otomobilden 1.000 adet üretilmesi planlanıyor.
19 Şubat 2010 Cuma
Volkswagen Cross Polo
Volkswagen Polo'nun hafif arazi şartlarına uygun modeli Cross Polo yenilendi.
Sadece beş kapılı olarak sunulacak olan otomobil standart Polo modellerinden 15 mm daha yüksek bir yapıya sahip. Bagaj hacmi 280 litre olan aracın bu hacmi, arka koltukların yatırılmasıyla 952 litreye çıkıyor.
17 inç çaplı jantları standart donanımında sunan Cross Polo'da ayrıca tavan rayları, alüminyum korumalara sahip yan aynalar, alt yarısı siyah plastikten üretilen ön ve arka tamponlar, çamurluk ve kapı altlarını kaplayan siyah renkli plastik korumalar ile ön ve arka tampon altında bulunan metalik korumalar dikkat çeken diğer donanımlar.
İç mekan tasarımında bir değişiklik olmayan aracın döşeme kumaşlarının renkleri, bu araç için özel olarak sunulan turuncu ve metalik bej gövde renklerine uygun hale getirilmiş.
Motor seçenekleri de diğer Polo modellerinde olduğu gibi olan Cross Polo'nun benzinli motorları 1.2 ve 1.4 litre hacimliyken turbo Diesel motorlar 1.6 litre hacimli. 1.2 litre hacimli motorun atmosferik beslemeye sahip olan versiyonu 70 beygir güç üretebilirken TSI modeli 105 beygir gücünde. 1.4 litre hacimli benzinli motorunsa ürettiği güç 85 beygir. Volkswagen'in 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor için sunduğu seçeneklerse 75, 90 ve 105 beygir gücünde.
18 Şubat 2010 Perşembe
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Renault Fluence ve Fiat Doblò gibi ülkemizde satış rakamları yüksek olacak araçların testlerinden sonra ilk testim olan Renault Laguna Coupé kıvamında bir inceleme daha yapmaya karar verdim. 2 litre hacimli bir motorla donatılan Laguna Coupé'den bile daha nadir görebileceğiniz bu otomobil Alfa Romeo GT'nin 3.2 litre hacimli v6 motorla donatılan modelinden başkası değil.
Gövde tasarımı Bertone tarafından yapılan otomobil şıklığıyla daha ilk görüşte sizi kendisine bağlamayı başarıyor. Aracımızda bulunan ve opsiyonel donanımlar arasında olan 18 inç çaplı jantlar ve kırmızı fren kaliperleri görünümü daha etkileyici bir hale getiriyor. Bir coupé'de olması gerektiği gibi çerçevesiz olan kapı camları şıklığı artırırken çift çıkışlı egzoz sistemi aracın diğer modellerden farklı olduğunu belirtiyor. Aracın içine girildiğindeyse malesef aynı heyecanı hissedemiyorsunuz. Opsiyonel donanımda sunulan açık renkli deri döşemeler ve ahşap direksiyon simidi haricinde kalan göstergeler ve orta konsol Alfa Romeo'nun 147 modelinden alınmış. Maliyet düşürme amaçlı bu hareketi Renault'nun da Laguna Coupé modelinde uyguladığını hatırlayabiliriz. Aracın gövdesinin sahip olduğu şıklığı gölgeleyen bu uygulama yerine 90'lı yıllarda Fiat Coupé'de olduğu gibi iç tasarımın da araca özel olması çok daha tercih edilir bir uygulama. İç mekanın bu tanıdık yapısı, kullanımı zor olan unsurlar barındırmaması bakımından olumlu karşılanabilir. Birbirlerine uzaklıkları oldukça iyi ayarlanmış olan alüminyum pedal grubu kullanımda rahatsızlık yaşatmazken koltukların konfor düzeyi beş kapılı hatchback modelleri aratmıyor. Kalça desteklerini biraz zayıf bulduğum koltukların baldır ve sırt yan desteklerindeyse problem yok. Arka koltuklara geçiş de bu tip araç için problemsiz olarak görülebilir.
Coupé gövdenin olumsuz yanını görebileceğiniz yer olan arka koltuklar her ne kadar üç kişilikse de rahat bir seyahat için iki kişiden fazla insanın oturmaması gerekiyor. Bu koltuklarda üç adet üç noktadan baglantılı emniyet kemeri standart olarak sunulurken üçüncü kafalık için ekstra ücret ödemek gerekiyor. Diz mesafesiyse şaşırtıcı olmayacak şekilde sınırlı. 320 litreyle yeterli bir hacim sunan bagaj, yatırılabilen arka koltuklar sayesinde 905 litreye kadar hacim sunabilirken istenirse arka koltuk sırtlığında bulunan küçük pencereden de ulaşılabiliyor. Bu arada otomobilin arka camında bir silecek olmamasına aldanmamak lazım, zira bagaj kapağı bir sedanınki gibi değil hatchback gibi camla birlikte açılıyor. Geniş bir ağıza sahip olan bagaj kapağı sayesinde yükler bagaja rahatça sığdırılabilirken büyük bir tampona sahip bir otomobil için yükleme eşiğinin yüksekliği gayet kabul edilebilir seviyelerde. Aracın sürücü koltuğuna geçildiğinde yeni nesil otomobillerin çoğunda karşımıza çıkan dar cam alanları bizi selamlıyor. Ön ve yanlarda problem teşkil etmeyen bu özellik arka görüşü sıkıntıya soksa da park manevraları sırasında, standart olarak sunulan park yardımcı sistemi imdada yetişiyor.
Ortalamanın biraz üzerinde sertliğe sahip olan süspansiyon sistemi sayesinde performanslı kullanımlarda sıkıntı yaşanmazken bozuk yollar ve özellikle çukurlarda konfordan da fazla ödün verilmiyor. Önde 330, arkadaysa 276 mm çaplı disklerle donatılmış olan fren sistemi görevini çok iyi yerine getirirken motor, böyle bir fren sistemine sahip olmanın bir gereksinim olduğunu hatırlatır gibi davranıyor. 3.2 litre hacimli v6 motor 240 beygir güç, 289 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli şanzımana sahip olan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 6.7 saniyede ulaşırken maksimum sürat 242 km/s olarak açıklanmış. Güç ve torkun çokluğundan dolayı dikkatli olmakta yarar var zira önden çekişli olan otomobil kuru yolda 3., hafif nemli yoldaysa 4. viteste patinaj atabiliyor. Patinaj kontrol sistemi bu istekli otomobili dizginleyebilse de sollama manevralarında vitesin iyi seçilmesi yerinde olacaktır. Aksi halde ön tekerleklere kontrol edilemeyecek kadar güç gidebiliyor. Bu da optimum hızlanmanın gerçekleşememesi anlamına geliyor. 4.49 metre boya sahip olan otomobil şehir içinde zor bir kullanıma sahip olmasa da asıl sihir şehirlerarası yollarda ortaya çıkıyor. Siz daha ne olup bittiğini anlamadan 200 km/s'in üzerine çıkabilen otomobilin bu işi yaparken yaydığı seslerse kulaklarınızı okşuyor. Zevkin bedeliyse oldukça ağır. Boş ağırlığı 1410 kg'ı bulan otomobilin fabrika verisi ortalama yakıt tüketim değeri 12.4 litre. Aracı otoyolda zorlamak gibi bir niyetiniz varsa hızlı kullanımda 63 litre hacimli deponun 400 km'den önce boşalabildiğini belirtmeliyim. Aslında bu tip bir araç için beklenmedik bir yakıt tüketim değeri değil fakat yine de insan İstanbul'dan Ankara'ya 1 depo benzin ile gidebilmek istiyor.
Genel anlamda bakacak olursak tam bir zevk otomobili olan Alfa Romeo GT 3.2 v6'ya sahip olmak için harcadığınız onca paradan sonra kimse size "neden?" sorusunu sormayacaktır. Şayet soracak olurlarsa kendilerini yanınızda bir test sürüşüne davet ederek cevabı eğlenceli bir şekilde verebilirsiniz.
Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Škoda Superb
Çek otomobil üreticisi Škoda, amiral gemisi Superb'ü daha ekonomik hale getirdi.
Yapılan modifikasyonlar sonucunda 2 litre hacimli turbo Diesel motorunun 100 km mesafede tükettiği mazot miktarında yarım litreye varan azalma olmuş. Ortalama tüketimi 5.4 litre/100 km olarak açıklanan otomobilin kilometre başına yaptığı CO2 salınımıysa 143 gram.
140 beygir güç üretebilen motor 105 beygir gücündeki 1.9 litre hacimli üniteyle 170 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli kardeşi arasında konumlandırıldı.
Mercedes-Benz C180 CDI
Araçlarını daha da ekonomik yapmaya çalışan üreticiler son zamanlarda iki yönteme baş vuruyorlar. Bunların ilki otomobilleri daha küçük motorlarla donatmak olurken ikincisi, kullanımda olan motorların daha az zorlanmış olan versiyonlarını üretmek oluyor.
Audi'nin 2 litre hacimli turbo Diesel motorunun 120 beygir güç üreten versiyonlarını A4 modeline koymasından sonra BMW, 316d modeliyle bu trendi izlemişti. Her iki aracın da motorları 2 litre hacimli olduğundan vergi dengesizliği üst seviyede olan ülkemizdeki şanzları, 2.1 litre hacimli motora sahip olan C180 CDI'ınkinden çok daha fazla.
İç ve dış görünüm açısından diğer kardeşlerinden önemli bir farkı olmayan C180 CDI'da kullanılan 2.1 litre hacimli turbo Diesel motor 120 beygir güç üretebilmekte. Otomobili 0'dan 100 km/s sürate 10.4 saniyede ulaştıran motor araca 215 km/s'lik maksimum sürat sağlayabiliyor.
Sedan ve Station Wagon versiyonları bulunacak olan otomobilin sedan modeli 100 km mesafede ortalama 5 litre mazotla yetinirken CO2 salınımı kilometre başına 130 gram olarak gerçekleşmekte.
Opel Flextreme GT/E
Alman üretici Opel, 2010 Cenevre otomobil fuarında hibrit motora sahip büyük bir hatchback konsepti tanıtacağını açıkladı.
4.7 metre uzunluğa sahip olan araç 0.22 Cx gibi oldukça düşük bir hava sürtünme katsayısına sahip. Bu başarının ardında, a sütunun alt kısmına, aynalar yerine yerleştirilmiş olan kameralar ve dış kapı kolları yerine kullanılan ışık sensörleri önemli rol oynuyor.
Geniş sayılabilecek cam yüzeyleri sayesinde ferah bir iç mekana sahip olan otomobilin tavanının ortasından geçen yarı panoramik bir cam kısım bulunuyor. Bu sene piyasaya çıkacak olan Meriva modelinin suicide doors konseptinden etkilenen Opel, bu aracın arka kapılarını da geriye doğru açılacak şekilde tasarlamış.
Ön ızgara tasarımı Mercedes'in SLS AMG modelini andıran otomobilin arka kısmı Renault'nun büyük hatchback modelleriyle Porsche Panamera'nın bir karışımı gibi duruyor.
Opel Ampera'da kullanılan E-REV sistemine sahip olan araç sadece elektrik motoruyla 60 km'ye kadar menzile sahipken toplam menzil 500 km civarında. Düşük hava sürtünme katsayısı sayesinde otomobilin maksimum sürati 200 km/s'i buluyor.
Manhart BMW M3 Compressor
Manhart Racing, 2009 yılında tanıttığı M3 T V10'u yeterince ilginç bulmayanlar için yeni bir canavar yarattı.
Dış görünüşüne bakıldığında karbon fiber aksam, 20 inç çaplı jantlar ve 70 mm çaplı dört egzoz çıkışı dışında oldukça sade görünen aracın iç mekanı biraz daha büyük bir değişim geçirmiş. Alcantara ve deri döşemelerin bolca kullanıldığı iç mekanda üzerinde vites değiştirme uyarıları bulunan direksiyon simidi, yarış koltukları ve karbon fiber kaplamalar dikkat çekiyor.
Süspansiyon sistemiyle birlikte frenleri de modifiye edilen aracın ön aksında 365, arkadaysa 345 mm çaplı fren diskleri görev yapıyor.
Motor bölümündeki modifikasyonsa 3 etaptan oluşuyor. Birinci etapta, kullanılan kompresör besleme 0.35 bar basınç sağlayarak 4 litre hacimli v8 motordan 515 beygir güç alınmasını sağlıyor. İkinci etapta basınç 0.50 bara, güçse 550 beygire ulaşırken son etapta 0.67 bar basınçla 655 beygir güç elde ediliyor. Bu araç 0'dan 100 km/s sürate 3.7 saniyede ulaşırken maksimum sürati 350 km/s'i buluyor.
Volkswagen Polo GTI
2010 Cenevre otomobil fuarının sabırsızlıkla beklenen sporcularından belki de en önemlisi tanıtıldı.
Uzun zamandır hakkında spekülasyonlar yapılan Polo GTI, büyük kardeşi Golf GTI'da olduğu gibi sade görünümünün altında bir performans ustası barındırıyor.
Standart Polo modellerine oranla sertleştirilmiş olan süspansiyon sistemi 15 mm daha alçak bir yapıya sahip. 17 inç çaplı jantlarla donatılmış olan otomobilin arka kısmında bir spoiler bulunurken çift egzoz çıkışları da bu araç için düşünülmüş bir detay. Araca dikkatli bakıldığında ana far komplesinin içerisine alınmış LED gündüz farları dikkat çekmekte. Diğer modellerde tamponda bulunan gündüz farları, sis farları gibi göründüklerinden çevirmelerde sorun yaşamak olasıydı. GTI'da ise tamponda bulunan farlar alışıldığı gibi sis farları olarak görev yapıyorlar.
Aracın iç mekanına geçildiğinde bir sürprizle karşılaşılmıyor. Fren kaliperleri gibi renkleri kırmızı olan dikişler, ekose koltuk kumaşı, altı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve yüksek yan destekli koltuklar Golf GTI'da da karşımıza çıkan unsurlar. Ön ızgarasının üst ve altında kırmızı çizgiler bulunan otomobilde panoramik sunroof opsiyonu da bulunuyor.
Teknik olarak Seat Ibiza Cupra ile ikiz olan Polo GTI'da kullanılan 1.4 litre hacimli TSI motor 180 beygir güç, 250 Nm tork üretebilmekte. Kardeşinde olduğu gibi elektronik diferansiyele (XDS) sahip olan aracın 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanla (DSG) 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 6.9 saniye sürmekte. Otomobilin maksimum süratiyse 230 km/s olarak açıklandı.
1.184 kg boş ağırlığa sahip olan otomobilin 100 km mesafede ortalama yakıt tüketimi 6 litre olarak açıklanırken kilometre başına yapılan CO2 emisyonu 139 gram.
AC Schnitzer BMW X1
BMW X1'in modifikasyon çalışmalarını ilk piyasaya süren firmalardan birisi AC Schnitzer oldu.
Araç için oldukça kapsamlı bir aero paket sunan firma ön tamponun alt kısmını yenileyerek daha büyük bir hava girişi kullanmış. Aynı yere bir splitter ekleyen şirket kaput üzerinde ekstra hava yarıkları da sunmakta. Arka tampon yeniden şekillendirilerek bir difüzöre kavuşturulurken sunulan jantların çapları 20 inçe kadar çıkmakta.
İç mekanda sportif bir direksiyon simidi dikkat çekerken deri, alüminyum ve krom aksam ekstra donanımlar arasında yerini almış.
Benzinli motorlar için modifikasyon çalışmalarının sürdüğünü belirten şirket ilk olarak turbo Diesel motorlar üzerinde yoğunlaşmış. xDrive18d, 20d ve 23d modellerinin tamamında kullanılan 2 litre hacimli motor modifikasyon çalışmaları sonrasında sırasıyla 171, 210 ve 240 beygir güç üretebilir hale getirilmiş.
Araçlarda daha sportif egzoz sistemleri sunulurken ön amortisörler arası kule gergisi de opsiyonel ekipmanlar arasında.
17 Şubat 2010 Çarşamba
Jaguar XKR
2010 Cenevre otomobil fuarında Jaguar standında XKR modelinin özel donanımlı versiyonları sergilenecek. Speed Pack, Black Pack ve Special Edition adlı modeller daha çok görsel yenilikler sunmakta.
Speed Pack, 20 inç çaplı jantlar, kırmızı fren kaliperleri, büyük bir bagaj üstü spoiler ve arka tamponun altında bir difüzör sunarken ön tamponun da görünümü biraz daha sportif hale getirilmiş. Bu aracın hız limitörünü yeniden programlayan Jaguar, otomobilin 280 km/s maksimum sürate ulaşmasını sağlamış.
Black Pack, bu pakete özel, 20 inç çaplı ve siyah renkli jantlarla donatılırken geri kalan görsel donanımların tamamını barındırıyor. Siyah, beyaz veya kırmızı gövde renkleriyle alınabilen otomobilin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlı.
Dikkatli okurlarım bu araçların görünümlerini bir yerlerden hatırlar gibi olmuşlardır. Bunun nedeni Jaguar'ın 2008 yılında piyasaya sürdüğü ve sadece 200 adet üretilen XKR-S modelinin de aynı gövde kitine sahip olması.
Bu araçlar haricinde Jaguar standında XKR modelinin Special Edition adında bir versiyonu dabulunacak ki bu araç, Black Pack ve Speed Pack donanımlarını birleştiren bir otomobil olacak.
Otomobillerin tamamında kompresör beslemeye sahip, 5 litre hacimli, 510 beygir güç, 625 Nm tork üretebilen v8 motor kullanılıyor.
Alfa Romeo Pandion
İşte Alfa Romeo ve Bertone iş birliğinin 2010 Cenevre otomobil fuarında sergilenecek olan sonucu: Pandion.
Alfa Romeo'nun 100. yaş gününü kutlama amacıyla tasarlanan otomobilin aynı zamanda 159'un yerine geçecek olan otomobil temellerinde üretilmesi planlanan bir araca ilham vermesi bekleniyor.
Ön kısmı oldukça fütüristik görünse de Alfa Romeo hatları belli olan otomobilin arka kısmıysa oldukça detaylı bir çalışmanın eseri. Büyük jantlarıyla dikkat çeken yan kısımdaysa ön tekerleklerden arka tekerleklere kadar uzanan cam yüzeyler dikkat çekiyor. Aracın etkileyici yanlarından birisi de üst kısmının neredeyse tamamının camdan üretilmiş olması. Yumuşak bir bombeyle tavana doğru uzayan ön cam otomobilin arka kısmına kadar kesintisiz devam ediyor.
Dört kişilik bir coupé olan Pandion Alfa Romeo 8C Competizione temelleri üzerine geliştirilmiş. Platform ve 450 beygir güç üretebilen v8 motorunu bu araçtan alan otomobilin boyu 4.82 metreyken yüksekliği sadece 1.28 metre. Aracın üretiminde kullanılan karbon fiber sayesinde ağırlığı 1.000 kg seviyesinde sınırlanabilmiş.
Bentley Continental Supersports Convertible
Bentley, en güçlü coupé modeli Continental Supersports'un üzeri açılan versiyonunu da üreteceğini açıkladı. 2010 Cenevre otomobil fuarında sergilenecek olan aracın yaz aylarında satışa sunulması planlanıyor.
Süspansiyon ve seramik diskler barındıran fren sistemini coupé kardeşiyle paylaşan otomobilin dış mekanında sunduğu sportif öğelerin de çoğu kardeşiyle paylaşılmakta. 20 inç çaplı jantlar, daha fazla hava yarığı bulunan ön tampon, üzerinde hava yarıkları açılmış kaput ve küçük arka spoiler bu detaylardan bazıları.
İç mekana geçildiğinde de coupé kardeşinkinden farklı bir ortamla karşılaşmıyoruz. Deri, Alcantara, karbon fiber ve alüminyum kaplamaların kalitesi bu araca yakışır düzeyde.
Çift turbo beslemeye sahip 6 litre hacimli w12 motoru benzinle veya E85 ile çalışabilen otomobil 621 beygir güç, 800 Nm torkla 0'dan 100 km/s sürate 4.2 saniyede ulaşırken maksimum sürati 325 km/s'i buluyor. Dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılan otomobilde kullanılan 6 ileri vitesli otomatik şanzıman Quickshift fonksiyonu sayesinde vitesleri %50 daha hızlı değiştirebiliyor. Aracın potansiyel alıcıları büyük ihtimalle merak etmeyecek olsalar da 100 km mesafedeki ortalama tüketim 16.7 litre ve CO2 salınımı kilometre başına 388 gram.
TECHART Porsche 911 Turbo ve Turbo S
TECHART, geçtiğimiz aylarda makyaj gören Porsche 911 Turbo ve tanıtımı Şubat ayı başında yapılan 911 Turbo S için geliştirdiği Aero I ve Aero II paketlerini güncelledi.
Aero I paketinde, üzerinde hava emiş yarıkları bulunan splitter, tavanda küçük bir spoiler, özel olarak şekillendirilmiş yan etekler ve bir difüzör bulunuyor.
Aero II paketindeyse bunlara ek olarak parlaklığı otomatik olarak ayarlanabilen LED teknolojili gündüz farları, çift katlı arka spoiler ve ön spoiler bulunmakta.
Her iki versiyonda da çapları 20 inçe kadar çıkan jantlar sunulurken lastik olarak Continental Sport Contact 3 veya Michelin Pilot Sport 2 sunulmakta.
Renault Symbol
Ülkemizde üretilen Renault modellerinden birisi olan Symbol, 2010 yılı Şubat ayı itibariyle yeni iç mekan renklerine kavuştu.
Artık Expression ve Privilège donanım paketlerinde Distinction adlı açık renkli döşeme alınabiliyor. Aynı şekilde Authentique donanım seviyesinde Trend adlı çift tonlu döşemeler bulunuyor.
Diğer bir yenilikse aracın gösterge tablosunda, hoparlör çevrelerinde, havalandırma kanalı çerçevelerinde ve direksiyon üzerinde kullanılan krom parçalar.
16 Şubat 2010 Salı
Kahn Range Rover Sport RS600
İngiliz modifikasyon firması Project Kahn Range Rover Sport temelli gövde ve modifikasyon kitini tanıttı.
Bu büyük SUV modelinin ön ve arka tamponlarını yeniden tasarlayan firma çamurlukları genişleterek araca daha güçlü bir görünüm vermiş. Arka camın üstüne ve altına birer spoiler yerleştiren Project Kahn egzoz çıkışlarını da yenilemiş. Yan görünümde yeni eklenen yan eteklerle beraber siyah renkli ve 22 inç çaplı jantlar dikkat çekiyor. Ön ızgarası da siyaha boyanmış olan otomobilin kaput ve tavanıysa "İzmir Mavisi" adlı renge boyanmış.
İç mekanında baklava desenli özel deri döşemenin kullanıldığı aracın direksiyon simidi de Kahn'ın daha sportif bir tasarımıyla yenilenmiş.
5 litre hacimli v8 motoru kompresör beslemeye sahip olan aracın sahip olduğu maksimum güçse 600 beygir.
Lotus Elise
Lotus, küçük sporcusu Elise'in makyajlı modellerini 2010 Cenevre otomobil fuarında sergileyeceğini duyurdu.
Ön tamponu yenilenerek daha geniş bir hava girişine kavuşan otomobil yeni farlarında LED teknolojili gündüz farları sunmakta. Yenilenen jant seçenekleriyle daha taze bir görünüme bürünen otomobilin arka tamponu, motor kaputu ve difüzörü yeniden tasarlanmış.
Bütün bu değişikliklerle hava sürtünme katsayısı %4 oranında azaltılmış olan aracın giriş modelinde sunulan 1.6 litre hacimli motor %13 oranında daha az CO2 emisyonuyla kilometre başına 155 gram salınım yapıyor.
Bütün versiyonlarında 6 ileri vitesli manüel şanzıman standart olarak sunulacak olan otomobilin donanımına hız sabitleme sistemi (cruise control) de eklenmiş.
Tesla Concept Eye
Tesla, 2010 Cenevre otomobil fuarında IED tarafından tasarlanmış olan elektrikli otomobil konseptini tanıtacak.
Teknik verileri henüz açıklanmamış olan aracın 4.3 metre uzunluğa, 1.8 metre genişliğe ve 1.4 metre yüksekliğe sahip olduğu bildirildi.
Araç hakkında verilen bir diğer bilgiyse otomobilin dört kapılı bir kompakttan dört kapılı bir cabriolet veya yine dört kapılı bir pick up'a dönüşebiliyor olması.
Porsche Panamera V6
Porsche, büyük hatchback modeli Panamera'nın giriş versiyonu olan v6'yı, Panamera 4 v6 ile birlikte tanıttı.
Volkswagen modellerinde de kullanılan 3.6 litre hacimli v6 motorla donatılmış olan otomobil 300 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor.
7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzımanla donatıldığında araçların 100 km mesafede ortalama yakıt tüketimleri 10 litrenin altında kalıyor. Arkadan itişli modelin ortalaması 9.3 l/100 km'de kalırken dört tekerlekten çekişli model 9.6 l/100 km ortalama yakalıyor. Opsiyonel donanımda sunulan yuvarlanma direnci optimize edilmiş dört mevsim lastiklerle bu değerler 0.2 litre aşağıya çekiliyor. 19 inç çaplı jantlarla beraber sunulan bu lastikler v6'nın CO2 salınımını kilometre başına 213 grama düşürürken Panamera 4 v6 modeli aynı mesafede 220 gram CO2 salınımı gerçekleştiriyor.
Pamanera v6'nın Almanya'da başlangıç fiyatı 75.899 Euro olarak belirlenirken Panamera 4 v6'nın fiyatı 84.110 Euro seviyesinden başlamakta.
AVUS BMW M3 Coupé
BMW M3 modifikasyonuyla uğraşmaya karar veren firmalar arasına AVUS Performance katıldı.
420 beygir güç üretebilen 4 litre hacimli v8 motorda bir değişiklik yapmayan firma araca daha sportif bir egzoz sistemi monte etmiş. Ön ve arka tamponlarının tasarımları yenilenirken arada kalan yan eteklerin görünümü de tamponlara uyacak şekilde baştan yapılmış. Ön tamponun altına karbon fiberden üretilmiş bir splitter ekleyen firma arka tamponun altına da bir difüzör yerleştirmiş. 20 inç çaplı jantlarla donatılan otomobilin bagaj kapağı da yenilenerek arkada bulunan spoiler çok daha büyük bir modelle değiştirilmiş.
İç mekanda da karbon fiber kaplamalar göze çarparken aracın fren ve süspansiyon sistemlerinin de modifiye edildikleri verilen bilgiler arasında.
5 by Peugeot
Peugeot, 2010 Cenevre otomobil fuarında etkileyici bir sedan konsepti sergilemeye hazırlanıyor. 407 ve 607 modellerinin yerine piyasaya çıkacak olan sedanın seri üretimde alacağı isimse şimdiden belli: 508.
4.86 metre boyuyla oldukça iri yapılı bir araç olan 5 by Peugeot, ön kısmında, Ocak ayında tanıtılmış olan SR1 konseptinden izler taşıyor.
HYbrid4 sistemiyle donatılmış bir hibrit olan aracın 2 litre hacimli turbo Diesel motoru ön lastiklere 163 beygir güç gönderirken elektrik motoru arka tekerleklere 37 beygir güç yollayabiliyor. 100 km mesafede ortalama yakıt tüketimi 3.8 litre olarak açıklanan otomobilin kilometre başına yaptığı CO2 salınımıysa 99 gram.
Toyota Passo
Daihatsu Boon'un hemen ardından Toyota da bu aracın ikizi konumundaki Passo'nun yeni modellerini tanıttı.
Boon'da olduğu gibi 1 ve 1.3 litre hacimli benzinli motorlar ile iki ve dört tekerlekten çekişli aktarmayla satılacak olan aracın Passo ve Passo + Hana adında iki versiyonu bulunuyor. Aralarında donanım farkı bulunan bu iki versiyonun tampon ve ızgara tasarımları da birbirinden farklı.
Toyota Auris HSD Full Hybrid Concept
2009 yılının Eylül ayında tanıtılan ilk konseptinde motor özellikleri açıklanmamış olan Auris Hybrid'in teknik verileri, sınırlı da olsa basınla paylaşıldı.
Üçüncü nesil Prius'ta kullanılan 1.8 litre hacimli benzinli motorun 98 beygir güç üretebilen versiyonuna sahip olan aracın elektrik motorunun da 80 beygir gücünde olacağı açıklandı.
Otomobil hakkında daha detaylı bilgi 2010 Cenevre fuarı sırasında verilecek.
15 Şubat 2010 Pazartesi
Toyota RAV4
Vanguard modelinin makyajlanması haberinden hemen sonra kısa boylu kardeş RAV4'un da makyajlandığı açıklandı.
Yüzü büyük kardeşininkiyle aynı hale gelen aracın donanımında sunulacak farklılıklar kardeşleri birbirinden ayıracak.
Yayınlanan ilk fotoğraflara bakacak olursak RAV4'un Vanguard'dan daha az krom aksesuara sahip olduğunu ve stop lambalarının farklı renklerde sunulduğunu söyleyebiliriz.
Daihatsu Boon
Daihatsu'nun, ülkemizde de bir aralar Sirion adıyla satılmış olan Boon serisi makyajlandı.
Dış ve iç mekanının görünümünde heyecan verici değişiklikler olmasa da artık daha sade ve çekici hatlara sahip olan aracın asıl dikkat çeken yanıysa yenilenen mekanik aksamı.
İki veya dört tekerlekten çekiş sistemiyle alınabilen Boon modellerinde yeni geliştirilmiş bir sürekli değişken oranlı şanzıman (CVT) kullanılmakta.
1 ve 1.3 litre hacimli benzinli motorlara sahip olan otomobilin küçük motoru 69 beygir güç, 93 Nm tork üretebilirken büyük motor 95 beygir güç, 121 Nm tork üretebiliyor. 100 km mesafede ortalama tüketim değerleri 1 litre hacimli motor için 4.45, 1.3 litre hacimli motor içinse 4.76 litre olarak açıklandı.
Audi RS6
Audi, sportif modeli RS6 için iki değişik sınırlı üretim donanım paketi tanıttı. Plus Sport ve Plus Audi Exclusive adlı paketlere sahip toplam 500 otomobil üretilecek.
Çift turbo besleme yardımıyla 580 beygir güç, 650 Nm tork üretebilen 5 litre hacimli v10 motorun performansında bir değişiklik olmasa da kaputun altında bulunan motor üst kapağı artık karbon fiberle kaplı. Hız limitörü de kaldırılan otomobilin maksimum sürati 303 km/s'e ulaşmış.
Plus Sport paketinde tamamen deri kaplanmış ön ve orta konsol standart olarak sunulurken RS6 logolu paspaslar da donanıma eklenmiş.
Plus Audi Exclusive paketinde iç mekanın neredeyse tamamı deri kaplanırken normalde özel ekstra olarak sunulan gövde ve döşeme renkleri bu paketle standart seçenek durumuna gelmiş.
Araçlarda 20 inç çaplı jantlar, sınırlı serinin üretim adedini belirten plakalar ve ayarları baştan yapılmış süspansiyon sistemi de standart olarak sunuluyor.
Plus Sport paketi için vergiler hariç 3.250 Euro ek ücret isteyen Audi, Plus Audi Exclusive paketiniyse 8.310 Euro ücretle sunuyor. Markadan yapılan açıklamada bu fiyatların, opsiyonlar tek tek alındığı taktirde iki katına çıkacağı belirtiliyor.
Çift turbo besleme yardımıyla 580 beygir güç, 650 Nm tork üretebilen 5 litre hacimli v10 motorun performansında bir değişiklik olmasa da kaputun altında bulunan motor üst kapağı artık karbon fiberle kaplı. Hız limitörü de kaldırılan otomobilin maksimum sürati 303 km/s'e ulaşmış.
Plus Sport paketinde tamamen deri kaplanmış ön ve orta konsol standart olarak sunulurken RS6 logolu paspaslar da donanıma eklenmiş.
Plus Audi Exclusive paketinde iç mekanın neredeyse tamamı deri kaplanırken normalde özel ekstra olarak sunulan gövde ve döşeme renkleri bu paketle standart seçenek durumuna gelmiş.
Araçlarda 20 inç çaplı jantlar, sınırlı serinin üretim adedini belirten plakalar ve ayarları baştan yapılmış süspansiyon sistemi de standart olarak sunuluyor.
Plus Sport paketi için vergiler hariç 3.250 Euro ek ücret isteyen Audi, Plus Audi Exclusive paketiniyse 8.310 Euro ücretle sunuyor. Markadan yapılan açıklamada bu fiyatların, opsiyonlar tek tek alındığı taktirde iki katına çıkacağı belirtiliyor.
Honda Civic Type-R Mugen 200
Honda, 2010 sezonunda BTCC (British Touring Car Championship) organizasyonunda boy gösterecek olan Civic modeli anısına sınırlı üretim bir Type-R versiyonu geliştirdi.
Sadece İngiltere pazarında satılacak olan otomobilde Mugen tarafından tasarlanan ön ve arka tampon, yan etekler, 19 inç çaplı jantlar, splitter, dev bir spoiler ve difüzör bulunuyor. Dış aynaları siyah renge boyanmış bir şekilde satılacak olan otomobilin gövde rengiyse beyaz.
200 örneği üretilecek olan otomobilde sınırlı üretimi belirten plakalar ve limitli kaymalı diferansiyel de bulunacak.
Aracın 198 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli motorundaysa bir değişiklik olmayacağı bildirildi.
Rinspeed UC?
Dikkat çekici konseptler yaratmak konusunda en başarılı firmalardan birisi olan İsviçre merkezli Rinspeed, geçtiğimiz yıl eskizlerini paylaştığı elektrik motorlu şehir otomobili UC?'yi 2010 Cenevre otomobil fuarında sergileyeceğini duyurdu.
Bir Fiat 500 ile Smart Fortwo'nun karışımı gibi görünen otomobil iki kişilik oturma kapasitesine ve sadeec 2.6 metre boya sahip. Pilleri dahil 980 kg ağırlığa sahip olan otomobilin alaşım jantlarının tanesi 6.2 kg ağırlığında.
Motorunun 130 Nm tork ürettiği açıklanan araç maksimum 120 km/s sürate ulaşırken 75 km/s ortalama süratle menzil 105 km oluyor.
Aracın iç tasarımıysa dışından bile daha dikkat çekici. Orta konsolda çeşitli Fiat modellerinden alınan kumandalar dikkat çekerken direksiyon simidi yerine vites kolunun olması gereken yere yerleştirilen bir joystick kullanılması oldukça ilginç. Bu joystick sayesinde sürücü ister solda isterse de sağda oturabilirken her iki konumda da geniş cam yüzeyler ve iç mekanda kullanılan canlı renkler sayesinde ferah bir ortamda olacağı kesin. Bu arada aracın ön konsolunda bulunan kristaller Swarovski tarafından tedarik edilmiş.
Kaydol:
Kayıtlar (Atom)