26 Haziran 2020 Cuma

Ford F-150


Ford'un en popüler modellerinden biri yenilendi. Sadece A.B.D. pazarında bile yıllık satış adetleri milyonu zorlayan F-150, yeni görünümü, zengin donanımı ve yeni bir motor seçeneğiyle tanıtıldı.

F-150'nin dış görünüşünde büyük değişiklikler yapmayan Ford dik yerleşime sahip LED farları korumuş. Yeni kaput ve tamponları da sergileyen üretici bu modelinde, donanım seçeneğine göre 11 farklı ön panjur sunduğunu da belirtti. Elektrikli yan basamaklar ve kasa kapağı gibi opsiyonlara sahip pick up, kromajlı jant ve tampon gibi donanımlar da sunuyor.


İç mekanı tamamen yenilenen aracın bu bölümünde her zevke uygun donanım var. Dijital gösterge paneli bile iki farklı büyüklükte alınabilen F-150'nin dokunmatik ekran seçenekleri de 12 inçe kadar büyüyor. İç mekanda çalışabilmek için öne doğru açılabilen kol dayanağı opsiyonu da sunan aracın vites kolu bu nedenle öne doğru katlanabiliyor. Araç 3 farklı kabin ve yine 3 kasa boyu seçeneği sunuyor.


Dört farklı ara konsol konfigürasyonu sunan F-150 istenildiğinde önde 3 koltuklu olarak alınabiliyor. Donanımlar arasında tam boy açılabilir sunroof, ısıtma ve havalandırmalı arka koltuklar, 180 derece yatırılabilen ön koltuklar, yarı otonom sürüş yardımcısı, SYNC 4 ve 18 hoparlörlü B&O ses sistemi bulunuyor.


Kaputu altında V6 ve V8 motor seçenekleri göreceğimiz F-150'nin motorlarının çoğu tanıdık. 3.3 ve 5 litre hacimli, benzinli üniteler atmosferik emiş sunarken 2.7 ve 3.5 litre hacimli turbo benzinli ve 3 litre hacimli turbo Diesel motor tercih edilebiliyor. Araçların tamamında 10 ileri vitesli otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor. Dört tekerlekten çekiş sistemiyse donanım ve motor seçeneğine göre standart veya opsiyonel.

3.3 litre hacimli V6, 294 beygir güç, 360 Nm tork üretebilirken 5 litre hacimli ünite 405 beygir güç, 555 Nm tork üretebiliyor. 2.7 ve 3.5 EcoBoost'un verileriyse sırasıyla 330 beygir, 541 Nm ve 405 beygir, 677 Nm. Diesel motorsa 254 beygir güç, 596 Nm tork değerlerine sahip.


Aileye yeni katılan hibrit motorsa 3.5 litre hacimli EcoBoost üniteyi 48 beygir güç üretebilen bir elektrik motoruyla eşleştirmiş. 436 beygir güç, 772 Nm tork üretebilen ünite 1.125 km'nin üzerinde menzil sunuyor. Değer etkileyici olarak görünse de depo hacminin 116 litre olduğu unutulmamalı. Diesel seçenekte 98 litre hacimli depo sunan Ford diğer motorlar için, kabin ve kasaya bağlı olarak hacmi 136 litreye kadar çıkarabiliyor.

25 Haziran 2020 Perşembe

Geely Hao Yue


Çin'de işlerin düzelmesiyle birlikte yeni araç tanıtımlarına da hız verildi. Hemen hemen bütün markalar yeni SUV modellerini tanıtırken Geely'den de farklı bir şey beklemek yanlış olurdu.


Geely'nin büyük SUV seçeneği 4.835 mm boya, 1.900 mm genişliğe ve 1.780 mm yüksekliğe sahip. Aks mesafesiyse 2.815 mm olarak açıklanıyor. Köşeli hatlarıyla öne çıkan Hao yue, LED farlar, dik yerleşimli ön panjur, dar yan cam alanları, şişirilmiş çamurluklar, kısa tutulmuş arka tampon ve LED stoplar gibi detaylara sahip.


Köşeli hatları iç mekanda da devam eden araçta dijital gösterge paneli, büyük bir dokunmatik ekran, deri döşeme ön konsol ve küçük bir vites kolu bulunuyor. Üç koltuk sırasıyla alınabilen modelin bagaj hacmi, iki koltuklu kullanımda 2.360 litreye ulaşıyor.


Kaputu altında 184 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen, 1.8 litre hacimli, turbo beslemeli bir benzinli motor barındıran araç 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla gücü ön aksa aktarıyor. 250 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli motorsa ilerleyen zamanlarda tanıtılacak.

Baojun RS-7


Baojun model ailesi de genişlemeye devam ediyor. Özellikle SUV modellere ağırlık veren markanın amiral gemisi olarak tanıtılan RS-7, üç koltuk sırasıyla kalabalık aileleri hedef alacak bir araç olmuş.

4.930 mm boya, 1.975 mm genişliğe ve 1.775 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.900 mm olarak açıklanıyor. Ayrıca taban yüksekliği 198 mm olarak açıklanan modelin yaklaşma ve uzaklaşma açılarıda sırasıyla 18 ve 21 derece.

İnce LED farların altına konumlandırılan sis farı grubu ve öne çıkan panjurla kolayca tanınabilen SUV yandan bakıldığında sade bir duruşa sahip. arkadaysa yatık yerleşime sahip LED stoplar, spoiler, yüzgeç anten ve tampon altına gizlenen egzoz çıkışları görülebiliyor.


İç mekanda modern bir görünüm sunan RS-7'de tek panel arkasına gizlenen dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran kullanılmış. İki kollu direksiyon simidi, dokunmatik kumandalara sahip havalandırma sistemi ve ince yapılı havalandırma ızgaraları da donanımda yer alıyor. Aracı 6 veya 7 kişilik oturma düzenine sahip şekilde almak mümkün.

Kaputu altında 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli bir benzinli motor bulunan SUV 177 beygir güç üretebiliyor. Çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanı 7 ileri vitesli olan araç önden çekişli.

Lynk & Co 06


Lynk & Co model ailesi genişlemeye devam ediyor. SUV modellerinin sayısı 06 ile ikiye çıkan marka yavaş yavaş pazarda yer edinmeye başladı. Bu pazarın ne zaman genişleyeceğiyse merak konusu.

4.340 mm boya, 1.820 mm genişliğe ve 1.625 mm yüksekliğe sahip olan bu SUV, 2.540 mm'lik aks mesafesi sunuyor. Ana hatlarıyla ailenin diğer modellerine benzeyen 06'da çift katlı far tasarımı korunurken Opel modellerini andıran C sütunu ve farklı yerlerde karşımıza çıkan kontrast renkler dikkatlerden kaçmıyor.


Yan bölümünde siyah renkli gövde korumaları ve ince yapılı tavan rayları görülebilen otomobilin arkasında, neredeyse dümdüz olan tampon, çift egzoz çıkışı, çok parçalı LED stoplar ve spoiler bulunuyor.

Sade bir iç mekan tasarımına sahip olan 06'da alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, dokunmatik ekran, çift renkli deri döşeme, kontrast renkli trim parçaları ve küçük yapılı vites kolu görülebiliyor.


Kaputu altında iki seçenek olan otomobilin 3 silidirli, 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli ünitesi 177 beygir güç, 265 Nm tork üretebilirken aynı üniteye 80 beygir gücünde elektrik motoru eşleyen hibrit sistem 190 beygir güç verebiliyor. Araçlarda 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman kullanılıyor.

24 Haziran 2020 Çarşamba

Buick Velite 7


Üreticilerin elektrikli model atağı devam ediyor. Bu tip araçların çok popüler olduğu çin pazarında hünerlerini sergileyen A.B.D. merkezli üretici Buick, gelecekte Chevrolet Bolt olarak göreceğimiz modeliyle karşımızda.

İnce yapılı LED farları, marka logosu etrafında birleşen otomobil yanda yer alan plastik korumalar ve tavan raylarıyla bir SUV havasına bürünmüş. Geniş bir C sütununa sahip olan Velite 7'nin arkasında düz bir tampon, ince uzun LED stoplar, yüzgeç anten ve basamaklı spoiler görülebiliyor.


Modern bir iç mekan tasarımı sunan otomobilde Opel modellerinin bazı kumandaları dikkat çekiyor. Dokunmatik ekran, küçük dijital gösterge panelinin yanında büyük dururken daha aşağılarda fiziksel butonların sunulması olumlu. Düz bir zemin ve çift katlı bir ara konsol sunan aracın vites seçimi de düğmeler yardımıyla yapılıyor.

177 beygir güç üretebilen bir elektrik motoruna sahip olan Velite 7'de 66 kWh kapasiteli bataryalar kullanılıyor. 500 km menzil sözü verilse de bunun NEDC çeviriminde olduğunu unutmamak gerekiyor.

Opel Mokka


Opel Mokka geri döndü. Üstelik ilk etapta tek motor seçeneğiyle. Markanın yeni tasarım anlayışını da bizlere sergileyen otomobil 2018 yılında sergilenen GT X konseptinin hayat bulmuş hali olarak tanımlanabilir.


Konsept halinde olduğu gibi köşeli LED farlarla donatılan modelin siyah renkte alınabilen kaput ve tavanını da tanıdık. Alt kısımda kalın plastik korumalara sahip olan SUV, çift renkli jantlar, ince LED stoplar, ilginç görünen C sütunu ve küçük spoiler gibi detaylarla dikkat çekiyor.

İç mekanı da konsept haline göndermeler yapan araçta görev yapan dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran birleşik tasarıma sahip. Üç kollu direksiyon simidi, havalandırma kumandaları ve kapı içleri tanıdık olsalar da orta konsola yatay olarak yerleştirilmiş havalandırma çıkışı ve bir mandal halini alan vites selektörü ilginç farklılıklar.


4.150 mm boya sahip olan Mokka, Mokka X'ten 125 mm daha kısa. Buna rağmen aks mesafesi 2 mm uzayan otomobil 10 mm genişlemiş. Bagaj hacmiyse 350 litreyle eskisinden sadece 6 litre daha küçük. Bu arada modelin donanımında adaptif hız sabitleme sistemi ve trafik işareti tanıma özellikleri bulunduğunu belirtelim.

İlerleyen zamanlarda benzinli ve Diesel motor seçeneklerine de kavuşacak olan Mokka'nın ilk etapta sadece elektrik motorlu versiyonu satılacak. Daha önce PSA'nın diğer araçlarında da görev yapan üntie 136 beygir güç, 260 Nm tork üretebiliyor. 50 kWh kapasiteli piller 322 km menzil sunarken maksimum sürat 150 km/s'te sınırlanmış.

Volkswagen Arteon


Volkswagen'in büyük liftback modeli Arteon makyajlandı. Dışarıdan bakıldığında çok da yeniliği yokmuş gibi duran otomobilin iç mekanı ve motor seçeneklerinde büyük yenilikler yer alıyor. Asıl dikkat çekense yeni gövde seçeneği.


Önden bakıldığında yeni marka amblemi, panjur üzerinde birbirine bağlanan farlar ve biraz daha dinamik duran ön tampon hava girişleri gibi farklılıklar sunan araçta yeni gövde renkleri ve jant seçenekleri sunuluyor. LED stopların da tasarımları elden geçirilirken tampon altlarında yer alan sahte egzoz çıkışları da elden geçirilmiş.


Arteon'un en büyük yeniliği olarak sayılabilecek Shooting Brake gövde seçeneği daha pratik bir araç isteyenleri hedeflese de bagaj hacminin kardeşinden sadece 2 litre daha büyük olması çok da sevindirici değil. Bununla birlikte artan baş mesafesi ve büyüyen açılabilir sunroof bu seçeneğin getirileri arasında.

Aileye yeni katılan Arteon R'da görev yapan 20 inç çaplı jantlar daha ince kollara sahipken fren kaliperleri mavi renkli. Ön tamponu daha agresif duran modellerin arka tamponuna difüzör entegre edilirken dörtlü egzoz çıkışı da gerçek hale gelmiş. Alçaltılmış süspansiyon sistemi ve ön aksta görev yapan delikli fren diskleri haricinde bu versiyonu R logolarından da tanımak mümkün.


İç mekanında da büyük yenilikler olan aracın bu kısmı artık Passat'tan alınmış gibi durmuyor. Yeni dijital gösterge paneli ve direksiyon simidinin haricinde havalandırma çıkışları da inceltilip konsola entegre edilen Arteon'un havalandırma kumandaları da dokunmatik olmuş. Konsolun üst kısmında kullanılan imitasyon deri, daha premium görünüm sağlarken R'da görev yapan sabit kafalıklı koltuklar sportif duruyor.

Sezgisel hız sabitleyiciye sahip yarı otonom sürüş yardımcısını da donanımına alan Arteon'da metal pedal seti, 700 Watt çıkış gücü sunan Harman/Kardon ses sistemi ve 30 renkli ambiyans aydınlatması gibi kalemler de kullanılmış.


Kaputu altında da yenilikler sunulan aracın 1.5 ve 2 litre hacimli benzinli motorları 150, 190 ve 280 beygir güç üretebilirken 2 litre hacimli Diesel ünite 150 ve 200 beygir seçenekleri sunuyor. Aileye yeni katılanlardan R'da kullanılan 2 litre hacimli, benzinli motor 320 beygir güç, 420 Nm tork üretebiliyor. eHybrid isimli hibrit seçenekteyse 1.4 litre hacimli TSI motor ve elektrik motorunun birleşimi 218 beygir güç sunuyor.

Motor ve donanım seçeneğine göre önden veya dört tekerlekten çekişli olan Arteon modellerinde 6 veya 7 ileri vitesli DSG görev yapıyor.

22 Haziran 2020 Pazartesi

Ford Focus EcoBoost Hybrid


Ford modelleri de yavaş yavaş çağa ayak uydurmaya başladı. Markanın popüler modellerinden Focus, ailenin diğer üyelerinden tanıdık bir hafif hibrit sisteme ve beklenen bir donanıma kavuştu.

Dış görünümü farklı olmayan hibrit Focus'un iç mekanında dijital gösterge paneli dikkat çekiyor. Sonunda Focus'a eklenen bu kalem diğer motor seçeneklerinde de sunulacak. Araçlar arası iletişim kurulmasını sağlayan 4G FordPass Connect de donanıma eklenmiş.


Kaputu altında, daha önce Puma ve Fiesta'da karşımıza çıkan hibrit ünite bulunan aracın 1 litre hacimli, turbo beslemeli motoru 48 Volt hafif hibrit düzene sahip. 125 ve 155 beygir güç sunabilen iki seçeneğe sahip olan ünite 20 Nm'ye kadar ek tork sağlayabiliyor. İlk etapta araçların tamamı 6 ileri vitesli, manuel şanzımanla sunulacak.

Cupra Ateca


Seat Ateca'nın geçtiğimiz hafta makyajlanmasının ardından kardeş araç Cupra Ateca da benzer değişimlere kavuştu. Motoru aynı kalan araç üzerinde yapılan iyileştirmeler sonucunda performans artmış.

Seat logolu kardeşinde olduğu gibi yeni LED aydınlatma grubuna kavuşan otomobilde daha agresif görünüme sahip ön tampon ve panjur kullanılmış. Izgara tasarımı da yenilenen aracın 19 inç çaplı, çift renkli jantları da yeni görünümleriyle karşımızda. Dört çıkışa sahip Akrapovič egzoz sistemi de donanımda.


İç mekana geçildiğinde yeni direksiyon simidi üzerinde motor çalıştırma ve Cupra düğmeleri görülebiliyor. ESP butonuysa diğer araçlarda motor çalıştırma düğmesinin olduğu yere alınmış. Sabit kafalıklı ön koltuklar ve metal pedal seti sportif yapıyı güçlendirirken daha büyük dokunmatik ekranla grafikleri yenilenen dijital gösterge paneli donanıma eklenmiş.

Öngörü yapabilen adaptif hız sabitleme sistemi, çapraz trafik uyarısı ve park yeri çıkış yardımcısıyla birlikte acil durum fren sistemine kavuşan modelin opsiyonları arasında, delikli ön disklere sahip Brembo fren sistemi yer alıyor.


Kaputu altında, 300 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen, turbo beslemeye sahip, 2 litre hacimli, benzinli üntiteyi koruyan Cupra Ateca'nın 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanı ve dört tekerlekten çekiş sistemi korunmuş. Bununla birlikte çekiş sistemi ve kalkış kontrol yardımcısı üzerinde yapılan çalışmalar sayesinde 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 4.9 saniyeye çekilebilmiş. Maksimum süratse 247 km/s.

21 Haziran 2020 Pazar

Ford Focus Active 1.5 EcoBlue


Ford'un model çeşitliliği artmaya devam ediyor. Son zamanlarda SUV araçların popülerlik kazanması üzerine bu kulvarlara oynamaya başlayan üretici Ka+ ve Fiesta'nın ardından Focus'un da Active versiyonunu satışa sundu. Geçtiğimiz günlerde ticari araç ailesine bile ulaşan bu paketi 1.5 litre hacimli Diesel motor ve hatchback gövde tipiyle inceledim.