17 Ağustos 2019 Cumartesi

Drako GTE


Her geçen gün yeni bir elektrikli otomobille karşılaşıyoruz. İşte o günlerden birisi. Drako'nun ürettiği büyük dört kapılı model tanıdık bir temele sahip olsa da performansı hatırladığımızdan çok daha başarılı.


Oranlarından da anlaşılabileceği gibi bir Fisker Karma'nın temellerini kullanan GTE'de uzun kaput ve kısa bagaj kapağı dikkat çekerken ince yapılı LED farlar, büyük ön hava girişleri, koyu renkli jantlar, şişkin çamurluklar ve gizlenmiş kapı kolları gözden kaçmıyor.

Dinamik görünen bir arka bölüme sahip olan otomobil ince yapılı stoplar ve geniş bir difüzöre sahip. Ayrıca bagaj kapağının ucu da bir spoiler şeklinde.


İç mekanda dört kişi için oturma alanı sunan GTE'nin koltuklarında sabit kafalıklar kullanılmış. Deri ve Alcantara döşemelere sahip iç mekanda karbon fiber trim parçaları, dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranın yanında yarış araçlarını hatırlatan şalterler de kullanılmış.

Dört elektrik motoruyla donatılan otomobil bu sayede dört tekerlekten çekişli. Toplam 1.217 beygir güç. 8.800 Nm tork üretebilen aracın maksimum sürati 331 km/s. 90 kWh kapasiteli bataryalarsa 150 kW hızlı şarjı destekliyor.

Bugatti Centodieci


Bugatti'nin Chiron temelli özel araçlarına bir yenisi eklendi. 110 anlamına gelen ismiyle tanıtılan otomobil vergiler hariç 8 milyon Euro gibi bir fiyat etiketine sahip ve sadece 10 örneği bulunacak. Üstelik bu araçların tamamı şimdiden satılmış.


Aracın ismine de ilham kaynağı olan ve markanın 90'lı yıllarda fırtınalar estiren modeli EB110 SS'e göz kırpan detaylara sahip olan otomobil Chiron temelli. Önde ince bir şerit halini alan LED farlar ve küçülen at nalı logosu göndermeleri başlatıyor. Yan bölümde çift renkli jantlar ve ince yapılı aynalarla birlikte EB110 SS'in en dikkat çekici özelliklerinden beş yuvarlak hava girişi dikkatlerden kaçmıyor.

Yanda yer alan hava girişleri de Chiron'da olduğu gibi tek parça olmayan otomobilde yine klasik modelde bulunan çok parçalı girişler kullanılmış. Arka kısımda sabit spoiler ve dik yerleşime sahip dörtlü egzozla birlikte yine EB110 SS'i andıran şekilde tasarlanmış parçalı stoplar görülebiliyor.


İç mekanı henüz sergilenmeyen modelin kaputu altında, 8 litre hacimli, dört turbo beslemeli, W16 motor görev yapıyor. 1.600 beygir güç, 1.600 Nm tork üretebilen ünite 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle eşleştirilmiş. 0'dan 100 km/s sürate 2.4 saniyede ulaşan Centodieci'nin 0-200 deparı 6.1, 0-300 km/s hızlanmasıysa 13.1 saniyede tamamlanıyor. Maksimum süratse 380 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılmış. Bu arada modelin Chiron'dan 20 kg daha hafif olduğu da açıklandı.

Scuderia Cameron Glickenhaus Baja Boot


Scuderia Cameron Glickenhaus bir klasiği hayata döndürmeye hazırlanıyor. Baja Boot'un modern hali olan buggy ile dikkat çeken üretici performansı araziye taşımanın en başarılı yolunu bulmuş gibi görünüyor.

Görünümü klasik buggy modele göz kırpan otomobilde kısa ve yüksek yapılı çelik tamponlar, çelik jantlar, arazi lastikleri, arka çamurluklar üzerine yerleştirilen egzoz çıkışları, LED projektörler, iki kapılı gövde ve bağımsız süspansiyon sistemi yer alıyor.

Ortadan motorlu otomobilde görev yapan 6.2 litre hacimli V8 motor 650 beygir gücünde.

Honda Civic


Honda'nın en popüler modeli Civic makyajlandı. Geçtiğimiz yıl iki ve dört kapılı seçenekleri hafifçe elden geçirilen otomobilin beş kapılı modelleri de artık yeni bir yüz ve iç mekan geliştirmelerine kavuştu.

Daha güçlü LED ünitelere kavuşan farların altında farklı tasarım tampona yer veren otomobillerde jantlar da yeni tasarımlarına kavuşmuş. Arka tamponda yapılan değişiklikler de küçük bir difüzör ve köşelerde şeritli bölümler olarak kendilerini gösteriyor.


İç mekanda yeni bir göbeğe sahip direksiyon simidi üzerinde kullanılan düğmelerin hafifçe yenilendiği görülebiliyor. Dokunmatik ekran Apple CarPlay ve Android Auto sunmasının yanında artık fiziksel düğmelere sahip. Havalandırma üfleme hızı da artık fiziksel bir butondan kumanda edilebiliyor.

360 derece görüş kamerası ve elektrikli sürücü koltuğu gibi donanımlara da kavuşan otomobillerin mekanik özelliklerindeyse değişiklik bulunmuyor. Bu arada modelin en eleştirilen yönlerinden olan lastik sesi izolasyonu da makyajla birlikte iyileştirilmiş.

14 Ağustos 2019 Çarşamba

Acura Type S Concept


Son yıllarda tasarım dili biraz sadeleşen Acura yakında bunu değiştireceğinin sinyallerini veriyor. Honda'nın premium yan markası, birkaç ay içerisinde piyasaya çıkacak TLX'in ön gösterimini Type S konseptiyle yaptı.

Sportif bir görünüm sunan otomobile önden bakıldığında kaslı kaput, ince LED farlar ve geniş hava girişleri dikkat çekiyor. 21 inç çaplı jantlar, ince yapılı yan aynalar, şişkin arka çamurluklar ve iki kapılı bir aracı andıran omuz çizgisi dinamizmi devam ettiriyor.


Kısa bir bagaj kapağına sahip olan konseptin bu bölümünde karbon fiber spoiler kullanılmış. Yatay yerleşime sahip LED stoplar, difüzör ve dörtlü egzoz çıkışı da agresif duruşu desteklese de bu detaylardan kaçının seri üretime geçeceği belli değil.

İç mekanı henüz gösterilmeyen aracın kaputu altında yer alacak motor da detaylandırılmamış olsa da çift turbo beslemeye sahip bir V6'nın dört tekerlekten çekiş sistemiyle eşleştirilmesi muhtemel.

Volkswagen T-Roc Cabriolet


Son yıllarda sayıları giderek azalmakta olan gövde seçeneklerinden cabriolet, Volkswagen'de bir yeniden doğuş yaşıyor. C segmentinde sunduğu üzeri açılan modelleri artık üretmeyen Alman firma bu sefer bir SUV'nin üzerini açtı.

Genel hatları standart T-Roc'u andırsa da araçta büyük değişiklikler yapılmış. Aks mesafesi 37 mm uzayan modelin boyu da 34 mm artışta. Gövdenin birçok yerinde güçlendirme yapan Volkswagen, araçta sadece 9 saniyede açılıp kapanabilen kumaş tavan kullanmış. Üstelik bu iş, 30 km/s sürate kadar yapılabiliyor.


İç mekanı tanıdık olan T-Roc Cabriolet'nin ara konsoluna eklenen tavan açma düğmesi ve arka koltuklarının iki kişilik olması en büyük yenilikler. Bagaj hacmi de katlanan tavan nedeniyle 161 litreye gerilemiş.

İlk etapta iki benzinli motor seçeneği sunacak olan otomobilde 1 ve 1.5 litre hacimli üniteler görev yapacak. Sırasıyla 115 ve 150 beygir gücünde olan motorlar yine sırasıyla 6 ileri vitesli manuel ve 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılacak.

13 Ağustos 2019 Salı

Rezvani Tank


Rezvani'nin inanılmaz görünümlü dev SUV modeli farklı motor seçenekleriyle satışa geçiyor. Savaşa gidecekmiş gibi görünen aracın donanımı da bu görünüşünü destekliyor. Asıl çeşitlilikse kaput altında bulunuyor.

Etrafta dolanan hiçbir modele benzemeyen araç kısa tutulmuş tamponları, küçük cam alanları, dev lastikleri ve LED aydınlatma grubuyla dikkat çekerken köşeli gövde panelleri agresif duruşu destekliyor.


İç mekanı Jeep modellerinden alınan modelin donanım listesinde elektrik verilebilen kapı kolları, run flat lastikler, balistik koruma, zırhlı taban, hava sızdırmaz kabin, sis bombası, gece görüş sistemi, gaz maskeleri, siren, çakar ve EMP koruması yer alıyor.


Kaputu altında dört farklı motor seçeneği sunan aracın bu üniteleri de FCA grubundan alınmış. 3.6 litre hacimli V6 ünite 285 beygir güç üretebilirken 3 litre hacimli V6 turbo Diesel ünite de aynı güce sahip. 6.4 litre hacimli V8 motor yaklaşık 500 beygir güç üretebilirken Dodge Demon temelli, kompresör beslemeli, 6.2 litre hacimli V8, 1.000 beygir güç, 1.180 Nm tork sağlayabilecek hale getirilebiliyor.

Porsche Cayenne Turbo S E-Hybrid


Porsche Cayenne ailesi genişlemeye devam ediyor. Alman marka, Panamera'da da sunduğu en güçlü hibrit güç ünitesini SUV ailesine adapte etti. Üstelik müşteriler bu seçimi standart veya coupé gövde seçeneklerinde yapabilecek.


Araçların görünümünde bir değişiklik olmaması sanırım kimseyi şaşırtmayacaktır. 21 inç çaplı jantlarla donatılan ikilide gövde rengine boyanmış çamurluk korumaları ve çift tarafa yerleştirilen depo kapağı dikkat çekiyor.

İç mekanda da standart Cayenne E-Hybrid'de olduğu gibi farklı grafiklere sahip ekranlardan başka farklılık sunmayan ikilinin kaputu altında 4 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip, V8 üniteler bulunuyor.


550 beygir güç üretebilen benzinli motora yardımcı olan elektrik motoru 136 beygir güç üretebilirken karma güç 680 beygire, torksa 900 Nm'ye ulaşıyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemini standart olarak sunan araçlar 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 295 km/s. Sadece elektrik enerjisiyle 40 km yol yapabilen araç bu halde 135 km/s maksimum sürate ulaşabiliyor.