Dacia’nın en
popüler modeli yeni nesline kavuştu. 2021 yılında
tanıtılan Bigster konseptinin seri üretime alınmış hali gibi duran yeni Duster, markanın gelecekte sahip olacağı tasarım dilini yansıtıyor. Diesel motorun gidişiyse birçoğumuz için üzücü.
Ön bölümde LED farların incelip uzamaya başladığı görülebilirken geniş bir
korumaya sahip olan ön tamponun köşelerinde de dik yerleşimli hava geçişleri
gözlerden kaçmıyor. Çamurluklar ve kapı altlarında da siyah renkli korumalar
sunan Duster’ın yan aynaları farklı renklerde alınabiliyor. Şişkin çamurluklar
özellikle arkada dikkat çekerken arka kapı kolları, aynı Bigster’da olduğu gibi
C sütununa doğru alınmış.
Arkada çift
bombeli bir spoiler sunan modelde V biçimli LED stoplar görev yapıyor. Jant
çapları 18 inçe kadar çıkan Duster’ın arka tamponu da gövde rengi olmadığından
ufak tefek hasarlar araç sahibini üzmeyecek. Karşı tarafa sabitlenebilen tavan
raylarının da Duster ailesinde sunulmaya başladığını hatırlatalım.
Dört tekerlekten
çekişli Duster modellerinin yerden yüksekliğini 217 mm olarak açıklayan Dacia,
bu versiyonlarda 31 derece yaklaşma ve 36 derece uzaklaşma açıları sunuyor. En
büyük bagaj hacmineyse 472 litreyle önden çekişli Duster modelleri sahip. Daha
önce Nissan modellerinde görmeye alıştığımız çift parçalı olarak sökülebilen
bagaj zemini de Duster’da sunulmaya başlamış.
İç mekanı da dışı
gibi köşeli hatlar sunan Duster’da sırtlıklarında marka amblemi işli koltuklar,
kapı içleri ve ön konsolda kullanılan farklı renkler sayesinde tamamen siyah
renkli olabilecek ortamın dışına çıkılmış. Farlarda olduğu gibi Y biçimli
detaya sahip havalandırma ızgaraları, dijital gösterge paneli ve hem üst hem de
alt bölümü düzleştirilmiş direksiyon simidi ilk bakışta dikkat çeken detaylar.
Büyüyen
dokunmatik ekran ve vites konsolunda sunulan depolama bölümleri de kullanışlılığı
artıran özellikler. Vites konsolu demişken, otomatik şanzımanlı araçlarda küçük
bir selektör kolunun kullanıma alındığını belirtelim. Dacia’nın akıllı
çözümleri olarak adlandırabileceğimiz YouClip sistemindeyse telefon tutacağı,
katlanır kanca ve sökülebilir fener yer alıyor.
Kaputu altında ilk
etapta Diesel motor sunmayan Duster’ın hafif hibrit ünitesi, turbo beslemeli, 1.2
litre hacimli ve 3 silindirli benzinli motoru 48 Volt hafif hibrit yardımcı ve
0.9 kWh kapasiteli bataryayla birleştirmiş. 130 beygir güç üretebilen ünite iki
veya dört tekerlekten çekişli araçlarda alınabiliyor.
Daha önce Jogger’da
da kullanılan hibrit üniteyse 1.6 litre hacimli, atmosferik emişli, benzinli
motoru bir çift elektrik motoruyla birleştiriyor. 140 beygir güç üretebilen
sistemde debriyajsız Multimode şanzıman görev yapıyor. Bu araçta kullanılan
bataryaysa 1.2 kWh kapasiteli.
LPG severleri de unutmayan
Dacia, ECO-G motorunu 3. Nesil Duster’da da sunmuş. 1 litre hacimli motor,
turbo beslemeyle 100 beygir güç üretebiliyor ve 50 litre hacimli benzinle yine 50
litre hacimli LPG tankları sayesinde 1.300 km menzile ulaşabiliyor.