Dacia’nın en popüler modeli yeni nesline kavuştu. 2021 yılında tanıtılan Bigster konseptinin seri üretime alınmış hali gibi duran yeni Duster, markanın gelecekte sahip olacağı tasarım dilini yansıtıyor. Diesel motorun gidişiyse birçoğumuz için üzücü.
Ön bölümde LED farların incelip uzamaya başladığı görülebilirken geniş bir korumaya sahip olan ön tamponun köşelerinde de dik yerleşimli hava geçişleri gözlerden kaçmıyor. Çamurluklar ve kapı altlarında da siyah renkli korumalar sunan Duster’ın yan aynaları farklı renklerde alınabiliyor. Şişkin çamurluklar özellikle arkada dikkat çekerken arka kapı kolları, aynı Bigster’da olduğu gibi C sütununa doğru alınmış.
Arkada çift bombeli bir spoiler sunan modelde V biçimli LED stoplar görev yapıyor. Jant çapları 18 inçe kadar çıkan Duster’ın arka tamponu da gövde rengi olmadığından ufak tefek hasarlar araç sahibini üzmeyecek. Karşı tarafa sabitlenebilen tavan raylarının da Duster ailesinde sunulmaya başladığını hatırlatalım.
Dört tekerlekten çekişli Duster modellerinin yerden yüksekliğini 217 mm olarak açıklayan Dacia, bu versiyonlarda 31 derece yaklaşma ve 36 derece uzaklaşma açıları sunuyor. En büyük bagaj hacmineyse 472 litreyle önden çekişli Duster modelleri sahip. Daha önce Nissan modellerinde görmeye alıştığımız çift parçalı olarak sökülebilen bagaj zemini de Duster’da sunulmaya başlamış.
İç mekanı da dışı gibi köşeli hatlar sunan Duster’da sırtlıklarında marka amblemi işli koltuklar, kapı içleri ve ön konsolda kullanılan farklı renkler sayesinde tamamen siyah renkli olabilecek ortamın dışına çıkılmış. Farlarda olduğu gibi Y biçimli detaya sahip havalandırma ızgaraları, dijital gösterge paneli ve hem üst hem de alt bölümü düzleştirilmiş direksiyon simidi ilk bakışta dikkat çeken detaylar.
Büyüyen dokunmatik ekran ve vites konsolunda sunulan depolama bölümleri de kullanışlılığı artıran özellikler. Vites konsolu demişken, otomatik şanzımanlı araçlarda küçük bir selektör kolunun kullanıma alındığını belirtelim. Dacia’nın akıllı çözümleri olarak adlandırabileceğimiz YouClip sistemindeyse telefon tutacağı, katlanır kanca ve sökülebilir fener yer alıyor.
Kaputu altında ilk etapta Diesel motor sunmayan Duster’ın hafif hibrit ünitesi, turbo beslemeli, 1.2 litre hacimli ve 3 silindirli benzinli motoru 48 Volt hafif hibrit yardımcı ve 0.9 kWh kapasiteli bataryayla birleştirmiş. 130 beygir güç üretebilen ünite iki veya dört tekerlekten çekişli araçlarda alınabiliyor.
Daha önce Jogger’da da kullanılan hibrit üniteyse 1.6 litre hacimli, atmosferik emişli, benzinli motoru bir çift elektrik motoruyla birleştiriyor. 140 beygir güç üretebilen sistemde debriyajsız Multimode şanzıman görev yapıyor. Bu araçta kullanılan bataryaysa 1.2 kWh kapasiteli.
LPG severleri de unutmayan Dacia, ECO-G motorunu 3. Nesil Duster’da da sunmuş. 1 litre hacimli motor, turbo beslemeyle 100 beygir güç üretebiliyor ve 50 litre hacimli benzinle yine 50 litre hacimli LPG tankları sayesinde 1.300 km menzile ulaşabiliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder