24 Eylül 2022 Cumartesi

ALPINA XB7


Alpina'nın yenilikleri BMW'yi yakından takip ediyor. Markanın en büyük SUV modelini tanıtmasından iki yıl sonra makyajlanan X7, Alpina'yı da harekete geçirdi. XB7, genel olarak beklenen farklılıklar sunuyor olsa da aracın güçlenmesi sevindirici.

X7'nin çift katlı fara sahip ön görünümünü taşıyan otomobilin tamponu daha agresif görünüyor. Jantların çaplarıysa 21 ve 23 olarak devam etmekte. Arkada da dörtlü egzoz çıkışı korunmuş. İç mekanda da önceden olduğu gibi farklı döşemeler ve birçok yerde özel Alpina işlemeleri unutulmamış.

Yüksekliği ayarlanabilir süspansiyon ve Brembo markalı fren sistemlerini de koruyan aracın 4.4 litre hacimli V8 motoru da çift turbo beslemeye sahip olmaya devam ediyor. Tork 800 Nm olmaya devam etse de güç 630 beygire yüselmiş. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0-100 km/s deparını 3.9 saniyede tamamlayan aracın maksimum sürati 290 km/s.

Mitsubishi ASX


Mitsubishi'nin "Renault-laştırılması" devam ediyor. Yeni nesil Colt'un bir Clio olmasının ardından sıra şimdi de küçük SUV model ASX'e geldi. Bu aracın yeni nesli de Renault Captur'den başka bir model değil.

Captur'den farkları, ön panjur iç kısmının tasarımıyla bagaj kapağında Captur yerine Mitsubishi yazmasından ibaret olan aracın jantları bile değişmemiş. Aracın kromajlı trim parçalarının da sayısı azaltılmış. İç mekandaysa direksiyon simidine yeni bir göbek uygulandırğı görülebiliyor.

Kaput altında da tanıdık üniteler yer alan ASX'in 1 litre hacimli motoru 90 beygir güç üretebilirken 1.33 litre hacimli ünitenin 140 ve 155 beygir güç üreten versiyonları sunulmakta. 12 Volt hafif hibrit yardımcıya sahip ikilinin ardından 1.6 litre hacimli motor ve bir çift elektrik motoruna sahip hibrit ikili geliyor. 143 ve 160 beygir gücündeki araçlardan ikincisi şarj edilebiliyor ve 10.5 kWh kapasiteli bataryası, elektrikli kullanımda 50 km menzil sunuyor.

XPeng G9


XPeng yeni modellerle karşımıza çıkmaya devam ediyor. Büyük bir SUV olan G9, farklı motor sayıları ve çekiş sistemleriyle olduğu kadar batarya kapasiteleriyle de sahiplerine farklı araçlar sunmak için hazırmış gibi görünüyor.

4.891 mm boya, 1.937 mm genişliğe ve 1.680 mm yüksekliğe sahip olan otomobil bu markanın tipik çift katlı far tasarımına sahip ön bölümüyle sade bir görünüme sahip. Tamponlar ve kapıların alt kısmında piyano siyahı trim parçaları yer alırken tavan rayları da bu renkte. Spoiler, Range Rover modellerini andıran LED stoplar ve çok çıkıntı yapmayan arka tampon da diğer detaylar.

Oldukça ferah bir iç mekan sunan araçta alt kısmı düzleştirilmiş ve iki kollu direksiyon simidinin arkasında yer alan dijital gösterge paneli çok büyük olmasa da orta konsol ve ön yolcunun önüne eklenen dokunmatik üniteler büyük. Ara konsolun altında büyük hacimli bir depolama bölümü sunulurken elektrikli bel desteği ayarı sunan arka koltuklara geçildiğinde zeminin düz olduğu görülebiliyor. Cam tavan ve 28 hoparlörlü ses sistemi de donanımlar arasında.

660 litre bagaj hacmi sunan G9'un arkadan itişli modellerinde tek motor kullanılış. 313 beygir güç, 430 Nm tork üretebilen üniteyle araç 0'dan 100 km/s sürate 6.4 saniyede ulaşabiliyor. Menzilse batarya seçeneğine göre 570 ile 704 km arasında. Çift motorlu araçlarsa dört tekerlekten çekişli ve 551 beygir güç, 717 Nm tork üretebiliyor. 3.9 saniyede 0'dan 100 km/s sürate çıkan modelin maksimum süratiyse arkadan itişli seçenek gibi 200 km/s. Bu modelin menziliyse 650 km olarak açıklanıyor.

Porsche Vision GT Spyder


Porsche'nin konseptlerine bir yenisi ekleniyor. 2021 yılının sonlarına doğru tanıtılan Gran Turismo konseptiyle dikkatleri üzerine çeken Alman marka bu sefer de bu otomobilin üzeri açık seçeneğini dijital ortamda tanıttı.

Ana hatları değişmeyen modelin tavanının büyük kısmını kaplayan cam panelse bu araçta yer almıyor. Tek kişilik oturma kapasitesi sunan aracın kokpit tasarımı da coupé seçenekten alınmış. 1.292 beygir güç üretebilen "hayali" elektrik motorları da araçta korunmuş.

Potential Adventure 1


Yeni elektrikli otomobil markalarına bir yenisi ekleniyor. İlginç bir yapıya sahip arazi aracıyla pazara farklı bir bakış açısıyla giren Potential Motors özellikle dar alanlarda rahat bir yolculuk sunacak farklı bir durusa sahip aracıyla dikkat çekiyor.

1.626 mm'lik genişliğe sahip olan otomobil yüksek yapısıyla ilginç görünüyor. LED farlar, ince sütunlar ve geniş cam alanlaryla arazide görüş açıları iyileştirilen modelin arka bölümü de önü gibi sade. Her iki tarafta da ikişer tane çeki kancası olmasıysa aracın arazi konsundaki ciddiyetini gösteriyor.

İç mekanı farklı şekillerde hazırlanabilen modelin tanıtılan ilk örnekleri küçük birer karavan. Katlanır yatak, duvarlara eklenen dolaplar, 40 litre hacimli su deposu ve bagaj bölümünde sunulan çekmeceler kullanışlılığı artırıyor. Ön bölümdeyse küçük bir dijital gösterge paneli ve araç özelliklerinin bir tabletle kumanda edilebilmesi tasarımı sadeleştirmiş.

40 derece yaklaşma ve 45 derece uzaklaşma açısına sahip olan modelin askı açısıysa 29 derece. Bir çift elektrik motoruna sahip olan Adventure 1 dört tekerlekten çekişli. 610 beygir güç, 1.000 Nm tork üretebilen modelin 70 kWh kapasiteli bataryaları 160 km menzil sunuyor.

Volkswagen Group Gen.Travel


Volkswagen Grubu ilginç bir konseptle karşımızda. Aracın ilginçliğiyse daha isminde başlıyor zira önde ve arkada görülen logolar ana markanın değil, doğrudan grubun ismini kullanıyor. Bu da aracın henüz hangi markayla üretileceğinin bilinmediği anlamına geliyor olabilir.

Elektrikli bir otomobil olsa da burun kısmı bulunan konseptin ön bölümünde parantez biçimli LED aydınlatmalar gözlerden kaçmıyor. Büyük jantlar piyano siyahı çamurluklar içerisinde kaybolurken arka bölümde ince uzun LED stoplar ve çift katlı tasarım dikkat çekiyor. Tavanın arka bölümünde bir dengeleyici ve spoiler sunulması da ilginç.

Yukarıya doğru açılan kapılar ve elektrikli basamaklardan ulaşılan iç mekanda sade bir tasarım görülüyor. 5. seviye otonomiye sahip olan aracın iç mekanı iki veya dört kişilik yapılabiliyor. İki kişilik kullanımda yatak olabilen koltukların önüne büyük tepsiler kayabilirken dört kişilik kullanımda ön koltuklar arkaya dönebiliyor. Ahşap kaplama ve dijital gösterge tablosu da dikkat çeken diğer kalemler.

Elektrik motoruna sahip olduğu bilinse de performans verileri paylaşılmayan otomobilde adaptif süspansiyon sistemi de kullanılıyor. Yapay zeka kullanabilen adaptif hız sabitleme sisteminde konvoy oluşturma fonksiyonu da yer aldığından aracın otoyolda enerji harcaması en aza indirilebiliyor.

Renault R5 Turbo 3E

Elektrikli bir marka olma yolunda iddialı bir şekilde ilerleyen Renault, yakında seri üretim seçeneğini tanıtmayı planladığı 5'in çılgın görünümlü bir konseptini sergiledi. Araç, elektrikli bir drift makinesi olarak düşünülmüş.

Ana hatlarıyla klasik Renault 5'e göndermeler yapan otomobilde LED aydınlatma grubu ve uçuk boyutlara ulaşan aerodinamik parçalar dikkat çekiyor. Canlı renklerin tercih edildiği gövde üzerinde birçok hava giriş ve çıkışı da bulunuyor. 4.006 mm boya, 2.020 mm genişliğe ve 1.320 mm yüksekliğe sahip olan konseptin aks mesafesi 2.540 mm.

Aerodinamik tasarımlı jantları önde 19, arkadaysa 20 inç büyüklüğünde olan konseptin farlar ve yan aynaları dahip birçok yerinde GoPro'lar kullanılmış. Dev difüzör ve spoiler arka bölümün büyük kısmını kaplarken kapı camları kayarak açılıyor.

İç mekanında da yer yer canlı renkler kullanılan otomobilde Sabelt marka bir çift yarış koltuğu kullanılmış. Bu bölümde de LED aydınlatmalar kullanılan aracın üç kollu direksiyon simidinin arkasında çok parçalı dijital gösterge paneli bulunuyor. Hidrolik el freni de unutulmayan donanımlar arasında.

Arka aksında yer alan bir çift elektrik motoru 380 beygir güç, 700 Nm sağlayan otomobilin ağırlığı 1.5 ton olarak açıklanıyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.5 saniyede ulaşabilen konseptin maksimum sürati 200 km/s'te sınırlandırılmış. 42 kWh kapasiteli bataryalarsa araç ağırlığının 520 kg'ını oluşturuyor.

Ford Transit Custom


Ford, geçtiğimiz haftalarda tanıttığı elektrikli Transit Custom'ın ardından bu aracın diğer motor seçeneklerini de detaylandırdı. Beklediğimiz gibi bu modeller de elektrikli versiyonun tasarım ve teknolojik özelliklerine sahip.

Tasarım konusunda elektrikli kardeşini kopyalayan yeni nesil Transit Custom'ın duruşu, ilk neslin makyajlanmış halini andırıyor. İnce yapılı LED farlar ve alçaltılmış yapısıyla dikkat çeken yeni aracın Trail versiyonu, ek gövde korumaları, renkli trim parçaları ve farklı jantlara sahip. Gövdeyse iki farklı uzunluk ve iki tavan yüksekliğiyle alınabilecek.

İç mekanı da çok daha modern bir hale gelen araçta dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekranın haricinde masa haline getirilebilen direksiyon simidi, ek kabin aydınlatması ve çift torpido gözü gibi kullanışlı kalemler de görülebiliyor.

E-Transit Custom'ın elektrik motoru haricinde 2 litre hacimli turbo Diesel motoru kullanmaya da devam eden ailede bu ünitenin 110, 136, 150 ve 170 beygir güç üretebilen seçeneği yer alıyor. Hibrit araçta kullanılan 2.5 litre hacimli, benzinli motor ve elektrik motorunun birleşimi 200 beygir üzerinde güç üretebiliyor. 57 km elektrikli menzile sahip olan aracın bataryaları 11.8 kWh kapasiteli.

Dizel seçeneğin 6 ileri vitesli manuel şanzımanının yanında 8 ileri vitesli otomatik şanzıman seçeneği de bulunuyor. Büyük çoğunluğu önden çekişli olan Transit Custom'ın Trail donanımıyla birlikte dört tekerlekten çekişli seçenekleri de sunulmakta.

23 Eylül 2022 Cuma

Mercedes-AMG C63 S E Performance


AMG'den beklediğimiz haber geldi. Yeni nesil C Serisi temelleri üzerine geliştirilen C63 S, hibrit motoruyla tanıtıldı. Motor hacmi çok daha küçük olsa da performansı ciddi şekilde artan otomobilin ilk etapta iki gövde seçeneği bulunacak.

En güçlü C Serisi'nin görsel değişiklikleri arasında agresif duran bir ön tampon, Panamericana panjur, 19 ve 20 inç çaplı jantlar, hava çıkışlı kaput, 76 mm genişletilmiş ön çamurluklar, bu bölüme eklenen hava çıkışları, geniş yan etekler, karbon fiber spoiler, biraz daha sportif duran arka tampon ve dörtgen tasarımlı dörtlü egzoz çıkışı bulunuyor.

İç mekanda koyu renkler hakim olan modelde daha yüksek yan desteklere ve sabit kafalıklara sahip olan ön koltuklar, karbon fiber trim parçaları, metal pedal seti, sürüş modları ve süspansiyon özelliklerini seçmeye imkan tanıyan düğmelere sahip, Alcantara kaplı direksiyon simidi kullanılmış.

Karbon seramik fren disklerine sahip olan otomobil bir C63 S'te ilk defa kullanılan yönlendirilebilir arka aksa sahip. Adaptif süspansiyon sistemi de donanıma eklenmiş. Bütün bu donanımlar, hibrit sistemle birleşince aracın ağırlığını 2 tonun üzerine çıkarmış.

Kaputu altında yer alan 2 litre hacimli motor, turbo besleme yardımıyla 476 beygir güç, 545 Nm tork üretebiliyor. İki vitesli güç aktarım sistemine sahip elektrik motoruysa arka aksa 204 beygir güç yollayabiliyor. Bu motor, C63 S'i 125 km/s sürate tek başına çıkarabiliyor ve 6.1 kWh kapasiteli pillerle 13 km menzil sunabiliyor.

Toplamda 680 beygir güç, 1.020 Nm tork üretebilen otomobil dört tekerlekten çekişli ve 9 ileri vitesli otomatik şanzımana sahip. 0'dan 100 km/s sürate 3.4 saniyede ulaşabilen C63 S modellerinin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlı. Bu değeri daha yukarıya taşımaksa mümkün. Station wagon gövdeyle limitör 270 km/s'e ulaşırken sedan gövdede sürat 280 km/s oluyor.

22 Eylül 2022 Perşembe

Subaru Crosstrek/XV


Subaru'nun, Avrupa'da XV olarak bilinen modeli Crosstrek yeni nesline kavuştu. Markanın diğer modellerini andıran bir görünüme kavuşan aracın iç mekanında da daha modern bir tasarım anlayışı benimsenmiş.

4.480 mm boya, 1.800 mm genişliğe ve 1.580 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 2.670 mm olarak açıklanıyor. İncelen farlar ve büyüyen ön panjur haricinde biraz daha bollaşan siyah renkli plastik gövde korumalarına sahip olan Crosstrek'te 17 ve 18 inç çaplı jantlar kullanılmış. Tavan rayları yükselen aracın arkasında da önde olduğu gibi yenilenen tampon görülebiliyor. Stoplarsa diğer Subaru modellerinde olduğu gibi parantez biçimli.


İç mekanı genel olarak çok değişmemiş olsa da orta konsolunda çok daha büyük bir dokunmatik ekran bulunan modelin analog gösterge paneli ortasında bulunan dijital ekran da biraz büyümüş. Havalandırma ızgaraları da artık daha ince tasarımlı.

Kaputu altında 2 litre hacimli Boxer motor bulunan araçta hafif hibrit desteği de sunulmakta. Gelecekteyse 1.8 litre hacimli, turbo beslemeli ünitenin kullanılması bekleniyor. Kuzey Amerika pazarıysa 2.5 litre hacimli üniteye sahip olacak. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip araçta sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) görev yapıyor.

Ford Mustang


Ford, efsanevi spor otomobili Mustang'in yeni nesil örneklerini tanıttı. Üstelik, rakip markaların ürettiği eşdeğer araçların aksine Ford'un bu modeli sadece benzinli motorlarla sunulmaya devam edecek. Üstelik tanıtımda iki gövde seçeneği de bulunuyor.

Eskisinden biraz daha köşeli hatlara sahip olan otomobil 3 parçalı LED far üniteleri ve yayvan ön panjuruyla dikkat çekiyor. Çamurlukların şişkin yapıları dinamik görünümü desteklerken bir Mustang klasiği olan üç dik şeride sahip stoplar bu modelde de bulunuyor. Jant çaplarıysa 17 ile 20 inç arasında değişiyor.

V8 motorla donatılan GT modellerde daha agresif bir ön tampon ve üç bölümden oluşan ön panjur görülebiliyor. Bu araçlarda kaputa hava çıkışı eklenirken gövde üzerinde GT ve 5.0 armaları görülebiliyor. Spoiler ve dörtlü egzoz çıkışı da versiyonun sundukları arasında.

İç mekan yine plastik ağırlıklı olsa da daha modern özellikler sunan Mustang'de üç kollu direksiyon simidinin arkasında dijital gösterge paneli, onun da yanında sürücüye doğru açı almış büyük dokunmatik ekran bulunuyor. Orta konsolda yer alan havalandırma ızgaraları altında dokunmatik düğmeler sunulurken el freni de mekanik.

Kaput altında iki motor seçeneği sunan Mustang'in 2.3 litre hacimli ünitesi turbo beslemeye sahip. 5 litre hacimli V8 üniteyse atmosferik emişli. Her iki motor da 10 ileri vitesli, tam otomatik şanzımanla alınabilirken 6 ileri vitesli manuel ünite de tercih edilebiliyor. V8 ünite, 507 beygir güç, 566 Nm tork üretebiliyor. Bu arada motor ve donanım seçeneğine göre Recaro koltuklar, sertliği ayarlanabilir süspansiyon sistemi ve önde 390, arkadaysa 355 mm çapta disklere sahip Brembo fren sistemi araçla birlikte sunuluyor.

18 Eylül 2022 Pazar

Ferrari Purosangue


Ferrari'nin ilk SUV modeli sonunda bizlerle. Uzun süredir beklenen araç, rakip firmaların kendi modellerini satmaya başlamalarının ardından piyasaya çıkmış olsa da Ferrari'ye yakışır şekilde dikkat çekici olmayı başarıyor.

4.973 mm boya ve 1.589 mm yüksekliğe sahip olan otomobil yuvarlak hatlarıyla dikkat çekiyor. Geniş hava girişlerine sahip ön tamponun üst bölümünde ince yapılı LED farlar ve uzun bir kaput görülüyor. Çıkıntı yapan çamurluklarsa önde 22, arkada 23 inç çaplı jantları sarıyor.

Ön kapı kolları hemzemin, arkalarsa gizli olan modelde kaputun yan aynalarla birleştiği noktada hava çıkışları bulunuyor. Arkadaysa spoiler, dörtlü LED stoplar, çıkıntı yapmayan tampon altına gizlenen difüzör ve dörtlü egzoz çıkışı gözlerden kaçmıyor.

Arka kapıları geriye doğru açılıyor olsa da bir B sütununa sahip olan otomobilde bu kısımda iki tekli koltuk yer alıyor. Elektrikli kumandaya sahip bu koltuklarda öndeki kadar konfor sunuluyor. Cam tavanla donatılan model bu sayede yaşam alanını daha da ferahlatmış.

Ön bölümde simetrik bir kokpit tasarımı sunan Purosangue'de dijital gösterge paneli ve ön yolcu ekranı kullanılırken orta konsolda kumanda düğmelerinin sayısı çok az. Manettino'lu direksiyon simidi, metal pedal seti ve şık tasarımlı hava çıkışları diğer detaylar.

Kaputu altında yer alan 6.5 litre hacimli, atmosferik emişli V12 motor 725 beygir güç, 716 Nm tork üretebilen aracın bu ünitesi dakikada 8.250 devir çevirebiliyor. Dört tekerlekten çekişli aracın 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanı arkaya alındığından yüzde 49:51 gibi bir ağırlık dağılımına kavuşmuş. 0'dan 100 km/ sürate 3.3 saniyede ulaşabilen SUV Ferrari'nin maksimum süratiyse 310 km/s. Sertliği ayarlanabilen süspansiyon sistemine sahip olan Purosangue'nin yerden yüksekliğiyse 183 mm.

Peugeot E-308


Stellantis grubunun elektrikli model sayısı artışta. Farklı markalarla değişik boyutlarda elektrikli araçlar tanıtan üretici, 2021 yılında içten yanmalı motorlara sahip seçeneklerini tanıttığı Peugeot 308'i de elektrikli seçeneğe kavuşturdu.

Dış ve iç tasarımda büyük bir değişim sunmayan araçlar hatchback ve station wagon gövdelerle alınabiliyor. Aerodinamik olarak optimize edilen hava girişleri haricinde yeni görünüme sahip 18 inç çaplı jantlar da donanıma eklenmiş. İç mekandaysa gösterge paneli ve dokunmatik ekranda farklı grafikler kullanılmış.

156 beygir güç, 260 Nm tork üretebilen elektrik motoruna sahip E-308 modellerinin performans verileri açıklanmamış olsa da bataryanın 54 kWh kapasiteli olduğu belirtiliyor. 400 km menzil sunabilen ünite 11 kW AC veya 100 kW DC şarja uyumlu.

GAC Aion Hyper SSR

Çin'in elektrikli otomobil aşkı yeni seviyelere ulaşıyor. Ülkenin yerli üreticilerinden GAC, seri üretime alınacak ilk elektrikli hiper modelini sergiledi. Henüz detaylı performans verileri yayınlanmayan araç hakkında bildiklerimizse etkileyici.

Köşeli hatlara sahip tasarımında ince uzun LED farlar, splitter, büyük jantlar ve seviye ayarlı spoiler gibi detaylar bulunan aracın arkasında ince yapılı LED stoplar ve büyük bir difüzör görülebiliyor. Çerçevesiz camlara sahip kapılarsa yukarıya doğru açılıyor.

Sade bir iç mekan tasarımına sahip olan modelin direksiyon simidi hem üst hem de alt kısmı düzleştirilmiş. Küçük gösterge paneli simidin üzerinden görülebilirken orta konsolun tamamı dokunmatik bir ekrandan oluşuyor. Metal pedal seti, Alcantara tavan döşemesi ve yüksek yan desteklere sahip koltuklar da donanımda bulunuyor.


Hem arkadan itişli hem de dört tekerlekten çekişli seçenekleri bulunan aracın üç motorlu en yüksek güçlü versiyonları 1.225 beygir güç üretebiliyor ve bu modelin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 1.9 saniye sürüyor. Maksimum süratse 250 km/s'te sınırlandırılmış. 4.538 mm boya sahip olan aracın yüksekliği 1.238 mm.