14 Ekim 2023 Cumartesi

Lynk & Co 06 EM-P


Lynk & Co, popüler SUV modeli 06'yı makyajladı. Hem dış hem de iç mekanda büyük yenilikler getiren operasyon sonrasında aracın ismine EM-P eklendi. Markanın diğer modellerini andıran dış tasarımsa aynı zamanda Geely grubunun bir diğer markası olan Zeekr'a göndermeler yapıyor.

İlginç yerleşime sahip LED farları barındırmaya devam eden otomobilde bu parçaların inceltildiği görülüyor. Ön tampon da elden geçirilerek daha sade bir duruşa kavuşmuş. Yeni gövde rengi ve jant tasarımlarıyla karşımıza çıkan otomobilin LED stopları da daha sade bir görünüme sahip. Aynı şey, hafifçe makyajlanan arka tampon için de söylenebilir.

İç mekanı da sadeleşen 06 EM-P'nin direksiyon simidi, dijital gösterge tablosu ve dev dokunmatik ekranı yeni. Orta ve vites konsollarında artık hiçbir düğme barındırmayan otomobilin kapı içleri ve havalandırma ızgaraları da yeniden tasarlanmış. Kullanılan ambiyans ışıklandırmasının yerleri bile makyajla birlikte yenilenmiş.

Şarj edilebilir hibrit motoru da güncellenen aracın 1.5 litre hacimli, atmosferik beslemeli ünitesi bir çift elektrik motoruyla eşleştiğinde 299 beygir güç, 568 Nm tork üretebiliyor. 19.1 kWh kapasite sunan bataryalarsa yaklaşık 100 km elektrik menzili sunuyor.

Nissan Hyper Adventure


Nissan'ın ilginç konseptlerine bir yenisi katıldı. Markanın son zamanlarda giderek daha köşeli hale gelen tasarım dilini yansıtan aracın teknik verileri açıklanmamış olsa da elektrikli bir model olduğu biliniyor. Gövdenin sunduğu bazı özelliklerse seri üretimde göremeyeceğimiz cinsten.

Yüksek yapılı burnu aşağıya doğru uzayan tampona ev sahipliği yapan otomobilin farları da ilginç bir parçalı tasarıma sahip. Ön camı kaputa gömülmüş gibi duran otomobilin ön tampon köşelerinde yer alan parçalar kapı altlarında da göze çarpıyor. Yan aynalar ve kapı kollarıysa gizlenen donanımlar arasında.

Arka çamurlukları gövdeden çıkıntı yapan aracın lastikleri de jantlara uyumlu bir tasarıma sahip. Kalın C sütunu ve siyah renkli gövde korumalarına sahip olan konseptin ince yapılı ve 3 boyutlu tasarım sunan stopları da arka camın üç kenarını çerçeveliyor.

Köşeli hatları iç mekanda da koruyan konseptin ön kapıları 90 derece açıyla açılabilirken arka kapılar yukarıya doğru açılıyor. B sütunu bulunmayan aracın arka koltuğu geriye doğru dönebiliyor. Bagaj kapağı açıldıktan sonra altında bulunan basamakların aşağıya inmesiyle bir merdiven oluşuyor ve arka koltuk bu sayede daha da kullanışlı oluyor.

B sütunu bulunmayan modelin kokpitiyse gelecekten dönmüş gibi duruyor. Üçgen ve genel olarak sert köşelerin görüldüğü bölümde dijital yüzeyler çok katlı bir yapıya sahip. Yüksek yan destekli ön koltuklara sahip olan konseptin direksiyon simidi de sadece yanlarda tutacak sunuyor ve araç bu parçanın göbeğinden çalıştırılabiliyor.

Kia EV3 ve EV4


Kia'nın elektrikli otomobil ailesi genişlemeye devam ediyor. Önümüzdeki dönemde köşeli hatlarıyla dikkat çekecekmiş gibi duran elektrikli Kia modellerine katılacak iki model birden konsept halleriyle ortaya çıktı. Teknik bilgilerse henüz paylaşılmış değil.

Küçültülmüş bir EV9'u andıran EV3, ince hatlı LED far tasarımı ve ön tamponunda kullanılan korumalarla öne çıkıyor. Şişkin çamurluklar, geniş gövde korumaları, ince yapılı aynalar, gizli kapı kolları ve dikkat çekici jantlar yan bölümün öne çıkan noktaları arasında.

Arka tamponu gövdeden neredeyse çıkıntı yapmayan otomobilin bu kısmında da kalın bir koruma görev yapıyor. İnce yapılı LED tasarımı stoplarda da kendisini gösterirken ince yapılı bagaj kapağı camının üzerinde spoiler bulunuyor.

Düz zeminli ferah bir iç mekana sahip olan araç dört kişilik oturma kapasitesi sunuyor. Köşeli direksiyon simidi, dijital gösterge paneliyle birleşik dokunmatik ekran ve konsola şık bir şekilde gizlenen havalandırma çıkışları haricinde kapı içlerinde kapaklı gözler görülebiliyor.

Dış hatları biraz daha yuvarlatılan EV4'ün daha sportif göründüğü söylenebilir. Yanlara çekilen farlar ve ön tamponun alt bölümünde kullanılan siyah renk konsepte dinamik bir duruş katmış. Üçgen desenli jantlar, ince yapılı yan aynalar ve gizli kapı kollarıysa yine yan bölmün öne çıkan detayları.

Liftback gövde yapısını biraz abarttığı söylenebilecek olan aracın bagaj kapağı camı neredeyse yere paralel. Tampon altına küçük bir difüzör ekleyen Kia, stopları da önde olduğu gibi köşelere çekmiş. Spoiler olma göreviyse bagaj kapağının ucuna verilmiş.

Ferah iç mekan yapısını kardeşiyle paylaşan EV4'ün bu bölümünde kullanılan renkler farklı olsa da seri üretimde yaşam alanında daha koyu yüzeyler göreceğimizi söyleyebiliriz. Farklı ambiyans aydınlatmaları ve önde yer alan iki koltuk arasında bulunan konsolun büyük boşaltmaları hacmi daha da rahatlatmış.

Volkswagen ID.4 ve ID.5

Volkswagen grubu çatısı altında olan araçların Türkiye'ye gelmeden yenilenme trendi devam ediyor. ID.4 ve ID.5'i güncelleyen ana marka bu araçların dokunmatik ekranını yenilerken sunulan güç ve menzil değerlerinde de iyileştirmeler var.

Dış tasarımında bir yenilik bulunmayan ikilide yeni gövde renkleri sunulurken iç mekanda büyüyen dokunmatik ekran dikkat çekiyor. Dijital gösterge panelinin de grafikleri yenilenirken vites selektörünün yeri az da olsa değişmiş. Ayrıca donanıma 10 hoparlörlü ve 480 Watt çıkış gücü sunan Harman Kardon ses sistemi eklenmiş.

Arkadan motorku seçenekleri artık 286 beygir güç, 545 Nm tork üretebilen otomobillerin dört tekerlekten çekişli seçenekleri de aynı gücü üretiyor ve tamamının maksimum sürati 180 km/s'e çıkmış. GTX versiyonlardaysa güç 340 beygire ulaşırken 0-100 km/s depar sürati 5.4 saniyeye inmiş. Batarya kapasiteleri değişmemiş olsa da menzillerde gelişme yaşanmış. 556 km'yi bulan menzili elde etmek de kolaylaşmış. 58 kWh kapasiteli bataryalar 115 kW şarja uygunken 77 kWh'likler 175 kW şarj destekliyor.

13 Ekim 2023 Cuma

BMW X2 ve iX2


BMW’nin küçük SUV modellerinden X2 yeni nesline kavuştu. X1 temelleri üzerine geliştirilen otomobil eskiden de olduğu gibi bu araca çok da benzemeyen bir dış görünüme sahip. Üstelik bu sefer, aynı kardeşi gibi ilk defa elektrikli bir seçeneği de bulunuyor.

İlk nesil araçtan neredeyse 20 cm daha uzun olan 2. Nesil X2’de aks mesafesi 22 mm uzamış. Görünümü de X1’den çok daha dinamik olan otomobilin neredeyse bütün gövde panelleri kardeşinden farklı. Köşeli hatlarına rağmen hava sürtünme katsayısı 0.25’e kadar indirilen araçta, kenarları ok şeklinde yanlara dönen ve çerçevesi aydınlatmalı alınabilen panjur dikkat çekiyor. Agresif duran hava girişlerine sahip ön tampon, M35i seçeneğinde altında bir splitter barındırıyor.

Jant çapları 21 inçe kadar çıkabilen X2’de gövde rengi yan korumalar ve hemzemin kapı kolları kullanılmış. Vaz geçilen donanımsa tavan rayları olmuş. Hem alçak hem de içerlek bir C sütunu tasarımına sahip olan aracın arka bölümü asıl farklılaşan yanı. Eskiden X1 gibi bir hatchback gövdeye sahip olan X2 artık bir liftback. Spoileri tavana değil bagaj kapağı camının altına yerleştirilen otomobilin yıkanabilir geri görüş kamerası da bu parça üzerinde. Günümüzde birçok liftback’te olduğu gibi X2’de de arka silecek tarih olmuş.

Dik inen arka kısımda yer alan LED stopların tasarımıysa BMW’nin gelecekte diğer araçların kullanmayı planladığı stilde karşımıza çıkmış. X1’in aksine plakalığı tamponda yer alan otomobilin M35i seçeneklerinde kullanılan dörtlü egzoz çıkışı da X1M35i’ninkilerden geniş.

İç mekanını X1 ile paylaşan otomobil bu bölümde dijital ve kavisli gösterge paneliyle dokunmatik ekranı barındırıyor. Havalandırma ızgaraları ve ara konsolun yerleşimi de kardeşinde olandan farksız. Tavan yapısı nedeniyle açılır tavanı X1’dekinden küçük olan X2’nin bagaj hacmi de motor seçeneğine göre 515 ile 560 litre arasında değişiklik gösteriyor.

İlk etapta motor seçenekleri konusunda da tanıdık özellikler sunan X2’nin Diesel seçeneği 2 litre hacimli. 150 beygir güç, 360 Nm tork üretebilen ünite gücünü ön aksa iletiyor. Yine önden çekişli olan 1.5 litre hacimli, 3 silindirli benzinli motora sahip olan modelse 48 Volt hafif hibrit desteğiyle 170 beygir güç, 280 Nm tork üretebiliyor.

Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip M35i’nin 2 litre hacimli ünitesiyse 300 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. Avrupa dışındaysa motorun güç değeri 317 beygir olarak açıklanıyor. Kardeşleri gibi 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılan modelin 0’dan 100 km/s sürate ulaşması 5.4 saniye sürüyor.

Dört tekerlekten çekişli ikinci X2 aynı zamanda modelin ilk elektrikli versiyonu. iX2 olarak adlandırılan otomobil 313 beygir güç, 494 Nm tork üretebiliyor ve bu sayede 0’dan 100 km/s sürate 5.6 saniyede ulaşıyor. 64.7 kWh kapasiteli pilleriyle 450 km menzil sunabilen araç 130 kW’a kadar şarj kabul edebiliyor.