25 Şubat 2023 Cumartesi

Ford Edge L


Ford Edge'i artık yollarda göremiyor olsak da Çin gibi bazı pazarlar bu otomobilin farklı seçeneklerini barındırıyor. Üç koltuk sırasına sahip olan Edge L de bu modellerden biri. Modern bir iç mekana sahip olan SUV, hibrit motorla da alınabiliyor.

Büyük ön panjur ve çok parçalı LED farlara sahip olan otomobilin far grubu panjur üzerinden birbirine bağlanıyor. Köşeli hatlara sahip tampon ve kapı altlarında görülen agresif karakter çizgileri büyük jantlarla uyum içerisinde.

Yan aynalar ve tavanı siyah renkte sunulan modelin arkasında spoiler, yüzgeç anten ve yine parçalı LED stoplar görülebiliyor. Arka tamponu da gövdeden çok çıkıntılı durmayan aracın boyu tam 5 metre. 1.961mm genişliğe ve 1.773 mm yüksekliğe sahip olan SUV bu sayede üç koltuk sırasına sahip.

İç mekanda büyük bir dijital gösterge paneli ve ön yolcunun önüne kadar uzanan dokunmatik ekran modern bir görünüm sağlamış. Üst ve altı düzleştirilen direksiyon simidi ve ince yapılı havalandırma ızgaraları da şık görünüyor. İkinci koltuk sırasında da iki adet tekli koltuk sunuluyor. Bu koltuklar elektrikli ve bölüme özel havalandırma ayarlarıyla birlikte yüksek konfor sunuyor.

Kaputu altında 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip benzinli ünite kullanan Edge L, 252 beygir güç, 378 Nm tork üretebiliyor. Hibrit versiyonu da 275 beygir güç, 405 Nm tork üretebilen araçta otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart olarak sunuluyor.

24 Şubat 2023 Cuma

Peugeot 508


Peugeot'nun D segmentinde yer alan temsilcisi 508 makyajlandı. Markanın diğer makyajlı modelleri gibi yenilikleri ön bölümde toplanan otomobilin iç mekanında ufak tefek donanım güncellemeleri dışında bir yenilik bulmak zor.

Daha büyük ve gövde rengi ön panjurunda yeni marka logosunu taşımaya başlayan 508'de kullanılan Matrix LED farlar daha ince yapıya kavuşurken dikey gündüz aydınlatmaları hem kısalmış hem de kalınlaşmış. Yeni gövde renkleri ve jant tasarımları haricinde LED stopların iç desenlerinin hem tersine döndüğü hem de daha yatık olduğu görülebiliyor. Bagaj kapağındaki logo da yerini "Peugeot" yazısına bırakmış.

İç mekana geçildiğinde değişiklikliklerin daha da az olduğu görülebiliyor. Yeni grafiklere kavuşan dijital gösterge paneli ve güncellenen dokunmatik ekran haricinde en büyük tasarım yeniliği ara konsolda artık vites kolu yerine küçük bir selektörün kullanılması olmuş.

Kaput altında da yenilik sunmayan 508'de kullanılan 1.2 ve 1.6 litre hacimli benzinli ünitelerle 1.5 litre hacimli turbo Diesel motor korunmuş. 1.6 üniteye sahip 180, 225 ve 360 beygir güç üretebilen şarj edilebilir hibrit versiyonlar da aynen hizmet vermeye devam ediyor. PSE armalı son modelin dört tekerlekten çekişli olduğunu hatırlatalım.

22 Şubat 2023 Çarşamba

BMW X5 M ve X6 M Competition

BMW'nin büyük SUV ikilisi X5 ve X6'nın makyajlanmasının ardından en güçlü seçenekler X5 M ve X6 M de güncellendi. Daha düşük güçlü kardeşlerini hatırlatan yenilikler haricinde kendilerine özel detaylara da sahip olan ikili teknik olarak aynı kalmış.

İncelen Laser LED farlarını kardeşleriyle paylaşan otomobillerde daha geniş ön panjur ve çok daha agresif çizgilere sahip ön tampon kullanılmış. Önde 21, arkada 22 inç çaplı jantlarla yenilenen arka tampon da sportifliği pekiştirmiş. Dörtlü egzoz çıkışı haricinde reflektörlerin köşelere taşınmış olması, arka bölümü daha güçlü göstermiş. Bu detayların çoğu makyaj öncesi M araçlarda sunulanlarla aynı.

Bol bol M armasına sahip olan iç mekanda, diğer BMW modellerinde de kullanılmayan başlanan büyük dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran kullanılıyor. Orta konsolu fiziksel düğmelerden arındıran BMW, kardeşlerinin aksine vites kolunu bu araçlarda korumuş. Farklı trim parçaları ve deri döşeme seçenekleri de düşük donanımlı kardeşlerden farklı olan konular.

Kaputları altında çift turbo beslemeye sahip, 4.4 litre hacimli, V8 motorları barındırmaya devam eden ikili 625 beygir güç, 750 Nm tork üretiyor. 12 beygir güç, 200 Nm tork sağlayan 48 Volt hafif hibrit sistem, dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ikilinin standart donanımında.

Maksimum süratleri 250 veya 290 km/s'te sınırlanabilen ikiliden daha hafif olanı X6 M. Sürücüsüz olarak 2.370 kg ağırlığa sahip olan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması, kardeşi gibi 3.9 saniye sürerken 0-200 km/s deparı 13.6 saniyede tamamlanıyor. 2.4 tonluk boş ağırlığa sahip olan X5 M'deyse 0-200 km/s hızlanma 13.8 saniye sürüyor.

21 Şubat 2023 Salı

Cadillac XT4


2018 yılında tanıtılan Cadillac XT4 makyajlandı. Ana hatları değişmemiş olsa da özellikle iç mekanında büyük farklılıklar sunan otomobilin mekanik olarak değişmesini bekleyenlerse kaput altında sunulan motor seçeneğine çok sevinemeyecek.

Ön panjurun iç desenini yenileyen Cadillac tamponu da yeniden tasarlayarak daha sportif bir duruş yakalamış. LED farların ana üniteleri de aşağıya alınmış. Çapları 20 inçe kadar ulaşan jantları yeni tasarımlarına kavulan aracın arka tamponunda yer alan reflektörler köşelere çekilip dik şekilde yerleştirilmiş.

Kokpiti çok daha modern görünen otomobilde analog göstergeler yerlerini dijital örneğe bırakırken dokunmatik ekran da bu üniteye bağlı ve oldukça geniş. Makyajlanan parçalar arasında direksiyon simidi ve vites kolu da yer alan XT4'ün bütün havalandırma üfleçleri aşağıya alınırken konsolda yer alan trim parçalarının tasarımı daha şık hale gelmiş.

Kaput altında, daha öncen de tanıdığımız 2 litre hacimli, turbo beslemeli motoru koruyan XT4, 240 beygir güç, 350 Nm tork üretmeye devam ediyor. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman standart donanımda yer alırken iki veya dört tekerlekten çekiş sistemi donanım seviyesine göre tercih edilebiliyor. Aracın Çin'de üretilecek seçeneklerinde 1.5 litre hacimli bir motor da sunulacak.