17 Şubat 2022 Perşembe

MG EHS Luxury


Elektriklenme, otomobil dünyasının her tarafında karşımıza çıkıyor. Durum böyle olunca bazı otomobil üreticileri de araçlarında elektrik motorlarını kullanmak için çekinceli davranmıyor. Bir ingiliz markası olsa da Çinli SAIC grubunun bünyesinde yer alan MG de gözünü bu yöne dikmiş markalardan. Tamamen elektrikli modellerinin yanında EHS gibi şarj edilebilir hibrit araçlar da sunan MG Türkiye'de de başarılı satış rakamlarına ulaşacak gibi görünüyor.

MINI Cooper 5 Kapı Iconic


Mini
, kontrolü BMW'ye geçtiğinden bu yana retro tasarımının ekmeğini yiyen bir firma. Yıllar içinde araçların çeşitliliği artıp boyutları da büyümüş olsa da ana hatlar neredeyse 25 yıldır aynı. Geçtiğimiz yıllarda elektriklenmeye de başlayan marka bu yönelimden etkilenmiş olacak ki benzinli modellerinde de elektrikli aracın tasarım detaylarını ve bazı donanımlarını kullanmaya başladı. Bakalım Cooper paketiyle 5 kapılı Mini ne kadar başarılı.

Suzuki Jimny 1.5 GLX AllGrip


Suzuki'nin efsanevi modellerinden olan Jimny 2018 yılında yeni nesline kavuşmuştu. Basit tasarımı ve işlevselliği sayesinde her nesli 10 sene yaşayabilen Jimny yine şirin görünen bir tasarıma sahip. Fakat bu görünüm sizleri yanıltmasın. Aracın altyapısı ve boyutları tam da arazide inanılmaz performans sunabilecek türden. Bakalım minik Jimny yolda ne kadar başarılı olabilecek.

Porsche Macan T


Porsche, her modeline yaptığı gibi Macan'ın da model ailesini genişletiyor. Genelde en güçlü versiyonlar sona saklanıyor olsa da bu sefer küçük motorlu Macan biraz daha sportifleştirilmiş. Üstelik 911'den tanıdığımız bir uzantı da ismine eklenmiş.

Ön tamponda yer alan hava girişleri arasındaki bölümler de koyu renkli olarak sunulan otomobilde yan aynalar da yine bu renkte. Füme renkli jantları 20 inç çaplı olan Macan T, dört çıkışlı sportif egzoz sistemini standart olarak sunuyor. 21 inç çaplı jantları opsiyonel olarak sunan modelin kapı korumalarında da aracın modeli belirtilmiş.

İç mekanda da yarı deri koltuk döşemeleri ve Macan T armalı kapı eşik kaplamaları yer alan otomobilde adaptif süspansiyon sistemi standart olarak sunuluyor. Bu arada elden geçirilen sistem 15 mm alçaltılmış. Çekiş sistemi de arkaya daha çok tork gönderecek şekilde güncellenmiş. Opsiyonel olarak sunulan havalı süspansiyon sistemiyse 10 mm alçaltılmış.

Kaputu altında 265 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen 2 litre hacimli motor barındıran araçta çift kavramalı, 7 ileri vitesli, yarı otomatik şanzıman kullanılmış. 0'dan 100 km/s sürate 6.2 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati 232 km/s.

16 Şubat 2022 Çarşamba

Mercedes-AMG EQE


AMG, ikinci tamamen elektrikli modelini tanıttı. EQE modelini temel alan otomobil iki farklı versiyona sahip. Üstelik yüksek güçlü versiyona eklenen paketlerle performans dikkat çekici seviyelere yükseltilebiliyor.

Görünüm olarak AMG paketli standart EQE modellerinden çok farklı olmayan otomobillerde farklı tasarıma sahip ve çapları 21 inçe kadar büyüyen jantlar, daha büyük spoiler ve arka tamponun altında sunulan hafifçe makyajlanmış siyah renkli bölüm sunuluyor.

İç mekanda da büyük bir değişiklik sunmayan araçlarda alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, siyah ağırlıklı deri döşemeler, karbon fiber trim parçaları ve metal pedal seti bulunuyor. AMG'ye özel tur zamanı ölçer ve daha sportif yan desteklere sahip koltuklar da donanıma dahil edilmiş.

Adaptif süspansiyon sistemi elden geçirilen otomobilde yönlendirilebilir arka aks da kullanılıyor. Önde 415, arkada 378 mm çaplı fren disklerine sahip olan araçta karbon seramik fren diskleri seçildiğinde öndekilerin çapı 440 mm'ye ulaşıyor. Bu aksta kullanılan kaliperlerse 6 pistonlu.


EQE 43 ve EQE 53 isimli iki versiyona sahip olan araçlarda her aksta birer elektrik motoru bulunuyor. EQE 43, 476 beygir güç, 858 Nm tork üretebilirken 0-100 km/s hızlanmasını 4.2 saniyede tamamlıyor. Maksimum süratse 210 km/s'te sınırlı. 90.6 kWh kapasiteli bataryalarsa 533 km menzil sunabiliyor.

Standart haliyle 626 beygir güç, 950 Nm tork üretebilen EQE 53'ün 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.5 saniye sürerken maksimum sürat 220 km/s'e çıkıyor. Aynı bataryalarla menzil 518 km'ye geriliyor. AMG Dynamic Plus paketiyle güç 687 beygire, torksa 1.000 Nm'ye ulaşıyor. 0-100 deparı 3.3 saniyeye gerileyen otomobilin maksimum sürati de 240 km/s oluyor.

Fiat Egea ve 500X Hybrid


Fiat'tan sürpriz bir atılım geldi. İtalyan üretici, elektriklenme kapsamında Avrupa'da Tipo ismiyle satılan Egea'nın yanında 500X'i hafif hibrit sistemle donattı. Tasarımlarında bir yenilik olmayan otomobillerin performanslarıysa yeterince iyi.

Dışarıdan bakıldığında ön çamurluklar ve bagaj kapağında yer alan Hybrid armalarından tanınabilen araçlardan Egea ailesi bütün gövde seçeneklerinde hibrit üniteyi sunacak. Araçlarda yeni geliştirilen 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman bulunacak.

1.5 litre hacimli, turbo beslemeli motorla donatılan otomobiller 48 Volt hafif hibrit sisteme sahip. 130 beygir güç, 240 Nm tork üretebilen benzinli motora katkı yapan elektrik motoruysa 20 beygir güç, 55 Nm tork üretebiliyor.

Düşük süratler ve park manevralarında tamamen elektrikli olarak kullanılabilen otomobillerden Egea ailesinin 0-100 km/s hızlanma süreleri 9 saniyeden başlarken 500X için bu süre 9.4 saniyeye ulaşıyor.