26 Ekim 2018 Cuma

McLaren Speedtail


McLaren, şu sıralar Formula 1'de iyi sonuçlar alamıyor olsa da konu yol otomobillerine gelince işler değişiyor. İngiliz üretici yeni hiper GT modeliyle şimdiye kadar ürettiği en hızlı yol aracını tanıtmış oldu.


Tasarımında bir su damlasından esinlenilen otomobil 5.137 mm boyuyla oldukça uzun. Ayrıca aktif süspansiyon sistemi en alçak konumdayken modelin yüksekliği sadece 1.120 mm. önde yer alan 20 inç çaplı jantlar karbon fiber kapaklarla daha aerodinamik bir hal alırken yan aynalar yerine kullanılan kameralar da kapıya gizlenebiliyor. Arka aksta 21 inç çaplı jantlar kullanılmış.

Aracın arka bölümünde ince yapılı LED stoplar kullanan McLaren 3. stop lambasını da kaput üzerine dikey olarak yerleştirmiş. Hem ön hem de arkasında bagaj bölümü bulunan Speedtail'in arkasında, birbirinden bağımsız hareket edebilen kanatçıklar ve iki derin yarığa sahip difüzör bulunuyor. Bu arada önde yer alan marka logosu karbon fiber ve 18 karat beyaz altından üretilmiş.


Elektrikli olarak açılan kapılardan içeriye adım atıldığında McLaren F1'de olduğu gibi üç koltuğa sahip olduğu fark edilen araçta sürücü ortada oturuyor. Vites seçim düğmeleri dahil fiziksel butonların çoğunu tavana taşıyan McLaren dijital gösterge panelinin her iki yanına da dokunmatik ekranlar koyarken A sütunu diplerine eklenen ekranlar yan ayna görüntülerini yansıtıyor. Deri paspasları koltuklara kadar uzayan Speedtail'in yan koltukları altlarında gizli gözler var.


Kaputu altında bulunan hibrit ünite hakkında henüz çok detay vermeyen McLaren aracın 1.050 beygir güce ve 1.430 kg ağırlığa sahip olduğunu doğruladı. 0'dan 300 km/s sürate 12.8 saniyede ulaşabilen Speedtail'in maksimum süratiyse 403 km/s olarak açıklandı.

Vergiler hariç 1.75 milyon Sterlin gibi bir başlangıç fiyatına sahip olan otomobilin 106 örneği bulunacak. Bu sayı, McLaren F1 modelinin satış rakamıyla aynı.

25 Ekim 2018 Perşembe

Volkswagen T-Cross


Volkswagen'in 2016 yılında sergilediği üzeri açılan küçük SUV konsepti gerçeğe dönüştü. Aracın ismi aynı kalsa da sabit tavan ve arkaya iki kapı daha eklenmesiyle model çok daha geniş bir kitleye hitap ediyor.

Polo temelleri üzerine geliştirilen T-Cross 4.11 metre boya ve 2.56 metre aks mesafesine sahip. öşeli hatlarıyla bir Volkswagen olduğunu belli eden araç canlı gövde renkleriyle dikkat çekerken ön bölümde LED farlarla birlikte genel olarak ağırbaşlı bir duruş sergilendiği söylenebilir.


Farklı donanım paketleriyle değişik tasarımlarda alınabilen tamponlar ve gövde rengine boyanabilen kapı alt korumaları dikkatlerden kaçmazken otomobilin en farklı bölümünün arkası olduğu söylenebilir. Model adı plakalığın altına alınan aracın stopları, bagaj kapağı boyunca görülen kısımla birbirine bağlanmış.

İç mekanında da Polo esintileri hissedilen otomobilin direksiyon simidiyse yeni. Bu parçanın da T-Cross Breeze konseptinden alındığını hatırlatalım. Dijital gösterge paneli ve havalandırma ızgaralarının üzerine yerleştirilen dokunmatik ekran da ön paneli tamamlıyor.


Birçok yardımcı sürüş sistemine sahip olan T-Cross'ta otomatik park yardımcısı ve adaptif hız sabitleme sistemi de opsiyonel olarak alınabilecek. Arka koltukları 14 cm ileri-geri kaydırılabilen otomobilin bagaj hacmi de bu nedenle 385 ile 455 litre arasında değişiyor. Arka koltuklar katlandığındaysa hacim 1.281 litre oluyor.

Kaputu altında 1 litre hacimli TSI motorun 95 ve 115 beygir güç üretebilen seçenekleri bulunacak araçta 95 beygir gücünde 1.6 litre hacimli Diesel ve 150 beygir güç üretebilen 1.5 litre hacimli TSI da sunulacak.

Audi Q2 L


Çin'e özel uzun aks mesafeli araçların arasına bir yenisi katıldı. Audi'nin küçük SUV modeli Q2 de arka koltuklarda daha fazla diz mesafesi sunmaya başladı. Aracın teknik özelliklerindeyse bir yenilik yok.


Tasarım olarak bir yenilik sunmayan aracın uzadığını anlamak da zor zira 27 mm'lik artış çok dikkat çekmiyor. Aks mesafesi 2.628 mm'ye ulaşırken aracın boyu 4.229 mm olmuş.

Kaputu altında 1.4 litre hacimli benzinli motor barındıran aracın 131 ve 150 beygir güç üretebilen iki versiyonu sunuluyor. Bu modellerde üretilen torksa 220 ve 250 Nm.

24 Ekim 2018 Çarşamba

Audi R8


Audi'nin Lamborghini temelleri taşıyan süperspor otomobili R8 makyajlandı. Aracın görünümüyle çok oynamaktan kaçınan Alman marka bunun yerine motor gücü ve yürüyen aksamda değişiklikler yaparak modeli farklılaştırmaya çalşmış.


Önden bakıldığında çok daha agresif görünen bir tamponla bizleri karşılayan otomobilde özellikle LED farların iç kenarları ve ön panjurun üzerindeki yarıklar dinamik bir görünüm sunuyor. Yan etekler ve jant seçenekleri yenilenirken arka bölümde farklı egzoz çıkışları, yeni difüzör ve artık ortada birleşen havalandırma ızgaraları görülebiliyor.

İç mekanında tasarım olarak bir yenilik bulunmayan otomobilde yeni koltuklar ve yeni renkleriyle tercih edilebilen deri ve Alcantara döşemeler yer alıyor. İki yeni gövde rengi ve siyaha boyanabilen marka logoları da donanıma eklenmiş.


Süspansiyon sistemi, frenler, direksiyon ve elektronik yardımcı sistemleri de elden geçirilen otomobilin yol tutuş karakteristikleri ve fren mesafelerinde gelişmeler yaşanmış.

Kaputu altında 5.2 litre hacimli V10 motoru koruyan araçlar standart olarak 570 beygir güç, 550 Nm tork üretebilirken V10 Performance seçeneklerinden 620 beygir güç, 580 Nm tork alınabiliyor. Otomobiller 0'dan 100 km/s sürate sırasıyla 3.4 ve 3.1 saniyede ulaşabilirken sabit tavanlı seçeneklerin maksimum sürati de yine sırasıyla 324 ve 331 km/s.

22 Ekim 2018 Pazartesi

Škoda Fabia Combi ScoutLine


Škoda Fabia ailesi genişliyor. Çek üreticinin B segmentinde yer alan modeli, gelişen SUV pazarına biraz daha yakınmış gibi görünen ScoutLine donanımına kavuştu. bu paket sadece station wagon gövde ile alınabiliyor.


Dış tasarımında, gövdenin alt bölümlerinde yoğunlaşan siyah ve gri renkli korumalarla dikkat çeken araçta 16 ve 17 inç çaplı jantlar kullanılacak. İç mekanda da tasarım değişikliği bulunmayacak.

Kaput altında da yenilik sunmayan otomobilin 1 litre hacimli benzinli motorları atmosferik emişli veya turbo beslemeli olarak alınabiliyor. Güç seviyesiyse 60 ile 110 beygir arasında değişiyor.

ATS GT


Son zamanlarda diriltilen üreticilerden olan ATS, geçtiğimiz yıl tanıttığı GT modelini sonunda piyasaya sürüyor. Firma ayrıca aracın sahip olduğu teknik özellikleri de bizlerle paylaştı.

McLaren modellerinin temelleri üzerine geliştirilen otomobilin ana hatlarına bakıldığında bu durum fark edilebilse de detaylara inildiğinde farklılıklar olduğu görülebiliyor. Daha sade bir ön bölüm sunan GT'nin arkasında yuvarlak stoplar, çift parçalı kaput camı ve ilginç görünümlü egzoz çıkışları var.


İç mekanı neredeyse baştan aşağı Alcantara kaplı olan otomobilde karbon fiber trim parçaları da bulunuyor. Dijital gösterge panelinin yanında şık metal kumanda düğmeleri dikkatli gözlerden kaçmıyor. Orta konsolda yer alan ve analog gibi görünen dijital göstergeler de farklı bir dokunuş.


Kaput altında McLaren raflarından alınan çift turbo beslemeli, 3.8 litre hacimli V8 motor kullanılıyor ve ünitenin iki farklı güç çıkışı sunuluyor. İlki 730 beygir güç, 780 Nm tork üretebilen motorun bir de 827 beygir güç, 950 Nm tork üretebilen seçeneği bulunuyor. Güç, arka aksa 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ile iletilecek.

21 Ekim 2018 Pazar

Mercedes-Benz GLC Serisi L


Uzun aks mesafeli araçların popüler olduğu Çin'de bu tür otomobillere bir yenisi ekleniyor. Bu ülkede üretilen hemen her versiyonun uzatılmış seçeneğini de sunan Mercedes şimdi de GLC'yi uzattı.

Dışarıdan bakıldığında ana hatlarında bir değişim olmadığı görülebilen SUV, 100 mm uzayan aks mesafesi nedeniyle daha büyük arka kapılara kavuşmuş. Boyu 4.765 mm olan aracın aks mesafesi de 2.973 mm'ye ulaşmış.


İç mekana geçildiğinde de tasarımda bir değişiklik yaşanmadığı görülebilirken gerçekleşen uzamanın arka koltuklara yaradığı gözlerden kaçmıyor.

Kaput altıdna görev yapan turbo beslemeli 2 litre hacimli motorun 184, 211 ve 245 beygir güç üretebilen seçenekleri dört tekerlekten çekiş sistemiyle sunuluyor.