3 Haziran 2022 Cuma

Toyota Corolla


Kuzey Amerika'nın ardından Avrupa da güncellenmiş Toyota Corolla'ya kavuşuyor. Kaputu altında sadece hibrit üniteler sunulacak olan aracın gördüğü makyajsa daha çok "güncelleme" olarak adlandırılabilecek türde.

Yeni gövde renkleri ve bazı donanımlarda yeni jantlarla bizleri karşılayan Corolla'nın ön panjur ızgaraları, sis farı çerçeveleri ve arka tampon alt bölümünde de yenilikler var. İç mekanda tamamen dijital gösterge tablosu ve USB-C çıkışlarına yer verilirken 10.5 inç büyüklüğünde ekran tamamen dokunmatik hale gelmiş.

Avrupa'da artık sadece hibrit motorlarla sunulacak olan Corolla, bataryalarda yapılan geliştirme çalışmalarıyla 18 kg hafiflemiş. 1.8 litre hacimli motora sahip hibrit versiyon artık 140 beygir güç üretebilirken 2 litre hacimli hibrit seçenek 196 beygir gücünde. Araçların 0-100 km/s hızlanmalarıysa sırasıyla 9.2 ve 7.5 saniyeye düşürülmüş.

2 Haziran 2022 Perşembe

Buick Electra-X


Buick tasarım ekibi şu sıralar çok yoğun. Wildcat'in ardından şimdi de sıra geldi SUV konsepti Electra-X'e. Çin'e özel bir otomobil olacak bu aracın elektrik motorlarına sahip olduğu kesinleşse de teknik veriler henüz açıklanmadı.

Önceki konseptte olduğu gibi köşeli hatlara sahip olan otomobilde ince yapılı LED farlar ve büyük bir ön panjur bulunuyor. 21 inç çaplı jantlar, ince yapılı, siyah renkli gövde korumaları, hemzemin kapı kolları ve yan aynalar yerine geçen kameralar profilin detayları.

Kapı camlarında çerçeve bulunmayan konseptin arka bölümünde, araç genişliği boyunca uzanan LED stoplar, tampon altında görülebilen difüzör ve yatık tasarımlı bagaj kapağı yer alıyor. Bagaj kapağı camının hem üstü hem de altında birer spoiler kullanılmış.

İç mekanın ana hatları konsunda da Wildcat'ten esinlenen konseptte üç kollu direksiyon simidi, dijital gösterge tablosuyla birleşen dokunmatik ekran, dört tekli koltuk ve birçok fonksiyonu kumanda etmeye yarayan, ara konsol önüne eklenmiş dokunmatik panel yer alıyor.

Mercedes-Benz GLC Serisi


Mercedes'in ürün gamında önemli bir yere sahip olan D-SUV GLC yeni nesline kavuştu. Abartıdan uzak bir tasarımla karşımıza çıkan otomobilin iç mekanı C Serisi'nden alınırken kaput altında benzinli ve Diesel hibrit motorlar görev yapıyor.

Eskisinden 60 mm daha uzun olan araç, 4.716 mm boya sahip. Aks mesafesiyse 15 mm artışla 2.888 mm. Yukarıya doğru açı alan LED farlar ve geniş bir ön panjura sahip olan otomobilde bu parça, tamponlar ve jantlarla birlikte farklı donanım paketlerinde farklı şekil alıyor.

Jant çapları şimdilik 18 ile 20 inç arasında değişiyor. Camların altına sabitlenen yan aynalarla hava sürtünme katsayısı 0.29'a indirilen GLC'nin arka bölümü sanki önceki neslin makyajlanmışı gibi duruyor. Bu bölümde dikkat çeken LED stopların şekli güncel Mercedes modellerinden tanıdık.

İç mekanını C Serisi ile paylaşan GLC'nin dijital gösterge paneli haricinde orta konsolunun hemen hemen tamamı dokunmatik ekrandan oluşmakta. Farklı trim parçaları, döşemeler ve direksiyon seçenekleriyse donanım paketleriyle birlikte alınabiliyor. Bagaj hacmiyse 600 litreye ulaşmış.

Kaput altındaysa 2 litre hacimli benzinli ve Diesel motorlarla eşleştirilmiş elektrik motorları görülüyor. GLC 200 4MATIC ve GLC 300 4MATIC ikilisinin benzinli üniteleri sırasıyla 204 ve 258 beygir güç üretebilirken elektrik motoru 23 beygirlik küçük bir katkı sağlıyor. 320 ve 400 Nm tork üreteimine elektrik motoru katkısıysa 200 Nm.

Aynı benzinli üniteyi şarj edilebilir hibrit seçeneklerinde de sunan Mercedes, GLC 300e 4MATIC ve GLC 400e 4MATIC olarak adlandırdığı ikilinin içten yanmalı motorlarından yaklaşık olarak aynı gücü alsa da elektrik motoru 136 beygir güç, 440 Nm tork üretebiliyor. Toplam sistem değerleriyse 313 beygir, 550 Nm ve 381 beygir, 650 Nm şeklinde.

Dizel motorlu araçlar da aynı elektrik desteklerine sahip. Hafif hibrit seçenekte 197 beygir güç, 440 Nm tork görülebilirken şarj edilebilen versiyon, 335 beygir güç, 750 Nm sistem performansına sahip. 9 ileri vitesli otomatik şanzıman bütün GLC'lerde standart olarak sunuluyor.

Elektrikli olarak 140 km/s sürat yapabilen şarj edilebilir hibrit modellerde 31.2 kWh kapasiteli bataryalar kullanılıyor ve bu sayede elektrikli menzil 100 km'nin üzerine çıkıyor. Otomobiller, 11 kW AC veya 60 kW DC şarjdan yararlanabiliyor.

Toyota GR Corolla MORIZO Edition

Toyota'nın Nisan ayında tanıttığı güçlü hatchback modeli GR Corolla daha da yüksek performanslı bir seçeneğe kavuştu. Toyota'nın başkanı Akio Toyoda'nın yarışırken kullandığı takma isimle anılacak araçlarda hafifletme çalışması da yapılmış.

Görünümünde bir farklılık olmasa da aracın fren ve süspansiyon sisteminde geliştirmeler yapılmış. Ayrıca hafifletilmiş jantlar, karbon fiber tavan, alüminyumdan üretilen kaput ve ön kapılar gibi özellikler de araçla birlikte sunulmakta.

İç mekana geçildiğinde arka koltuklarının iptal edildiği görülebilen aracın bagaj kapağında silecek bulunmuyor. Ayrıca arka kapılarda hoparlör yer almıyor. Bütün bu işlemlerin sonucunda 45 kg hafifleme sağlayan Toyota, araçtan 200 adet üreteceğini de açıkladı.

Kaputu altında 1.6 litre hacimli, 3 silindirli, turbo beslemeye sahip üniteyi koruduğu görülen otomobil 304 beygir güç ve 30 Nm artışla 400 Nm'ye ulaşan tork üretebiliyor. Oranları yeniden ayarlanan 6 ileri vitesli manuel şanzıman, gücü dört tekerleğe aktarıyor.

Buick Wildcat


Buick, bir taraftan elektrikli geleceğe ayak uydururken diğer taraftan tasarım dilini değiştiriyor. Bu yönelimin ilk örneklerinden olan Wildcat konsepti, ilginç duruşuyla dikkat çekiyor. Konseptin teknik verileriyse açıklanmadı.

Çamurluklara doğru dönen LED farları ve sivri burun yapısıyla Lamborghini Urus'u hatırlatan otomobilin ön tampon tasarımı da büyük jantları gibi dikkat çekici. Ön camının üzerinde Buick yazan otomobilin büyük kapılarında ince yapılı kameralar bulunuyor.

Arka camın yan tarafından inen LED stoplarsa yine bu cam gibi farklı görünümü pekiştirmiş. Öndeki kadar olmasa da arkada da sportif görünümlü bir tampon sunan Wildcat'te çerçevesiz kapı camları kullanılmış. Bu arada tavanın bir kısmının yükselerek iniş-binişi kolaylaştırması da güzel bir detay.

İç mekanında dört tekli koltuk sunan konseptin 3 kollu direksiyon simidi ince yapısıyla dikkat çekiyor. Yan ayna görüntüleri kapılara yansıtılırken dijital gösterge panleli ve dokunmatik ekran tek üniteden oluşuyor. Düz bir tabana sahip olan aracın altında boşluk bulunan ara konsolunda da dokunmatik kumandalar yer alıyor.

Toyota Corolla


Toyota, Kuzey Amerika pazarında sattığı Corolla modellerini hafifçe makyajladı. Operasyon görsel olarak önemli bir farklılık sunmuyor olsa da motor seçeneklerinde ilginç bir değişiklik var. Hatta bu farklılık çekiş sistemine de etki etmiş.

Tamponlar ve farların iç tasarımında yapılan ufak tefek yenilikler haricinde ön panjuru da yenilenen modellerde farklı jant seçenekleri ve gövde renkleri de sunulmakta. İç mekandaysa güncellenen dokunmatik ekran en büyük yeniliği oluşturuyor.

Kaput altında artık 1.8 litre hacimli motor seçeneğini sunmayan otomobilin 2 litre hacimli ünitesi 171 beygir güç, 205 Nm tork üretebiliyor. 1.8 litre hacimli üntteyi kullanan hibrit seçeneklerse artık arka aksta bir elektrik motoruyla alınabiliyor. Bu sayede Corolla dört tekerlekten çekişli oluyor.

Lexus RX


Lexus, büyük SUV modellerinden RX'i yeniledi. Markanın tipik tasarım anlayışından az da olsa sapmaya başlayan modelin kaputu altında da yenilikler mevcut. İç mekansa beklendiği gibi daha modern özellikler sunmaya başlamış.

Tek parçalı LED farlara sahip modelin büyük panjuru, üst bölümde öne doğru açı almış. Küçük sis farlarına sahip olan otomobilin jant çapları 21 inçe kadar büyüyor. Ön kapıların alt kısmından başlayıp arka çamurlukla birleşen karakter çizgisiyle öne çıkan profilde büyük C sütunu gözlerden kaçmıyor.

Arka bölümde de Lexus markasının yeni ve modern hatlarını sergileyen otomobilde bagaj kapağı boyunca uzanan LED stoplar, spoiler ve yüzgeç anten bulunuyor. Sportif bir tasarıma sahip olduğu söylenebilecek arka tamponda egzoz çıkışı bulunmuyor. Aks mesafesi 60 mm artan RX'in 4.890 mm'lik boyuysa değişmemiş.

Dijital gösterge paneline sahip olan kokpitte dokunmatik ekran bir taraftan aşağıya alınmış diğer taraftan da büyütülmüş. Havalandırma sistemi kumandalarını da dokunmatik hale getiren Lexus, hava çıkışlarınıysa inceltmiş. Çift renkli deri döşemeler, head up display ve panoramik cam tavan donanımlar arasında.

Yeni platformla 90 kg hafifleyen RX'in kaputu altında 3 motor seçeneği sunuluyor. 2.4 litre hacimli ünite, turbo besleme yardımıyla 280 beygir güç, 430 Nm tork üretebiliyor ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılmış.

2.5 litre hacimli, atmosferik emişli motorun kullanıldığı hibrit versiyonlarsa sırasıyla 250 ve 306 beygir güç üretebilecek. İkinci seçenekte kullanılan 18.1 kWh kapasiteli bataryalar 60 km elektrik menzili sunabilecek. Bu iki motoru, diğer Lexus modelleri dışında Toyota RAV4'ten de tanıyoruz.

En performanslı RX ise 2.4 litre hacimli motoru hibrit sistemle birleştirmiş. 372 beygir güç, 550 Nm tork üretebilen model dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 6 saniyede ulaşabiliyor.

1 Haziran 2022 Çarşamba

BMW X1 ve iX1


BMW, C segmentinde yer alan SUV modellerinden X1’i yeni nesline kavuşturdu. iX1 adlı elektrikli seçeneğe de kavuşan otomobil yeni nesil BMW modellerinin abartılı olabilen tasarımından uzak durmuş.

Görünümüne bakıldığında makyajlanmış olabileceği bile düşünülebilen X1’in ön panjuru tabii ki büyümüş. Daha şık duran LED farlara sahip olan otomobilin sportif görünen tamponları, donanım seçeneğine göre farklı duruşa sahip oluyor.

Jant çapları 17 ile 20 inç arasında olan yeni nesil X1’in  çamurluk ve kapı altlarında yer alan parlak siyah renkli korumalar da M paketli araçlarda gövde rengine bürünüyor. Hemzemin kapı kolları da kesik anten de yeni nesil BMW modellerinden alınan detaylar arasında sayılabilir.

 Bagaj kapağına doğru incelen LED farlar ve önde olduğu gibi sportif duran tampona sahip arka bölümde kullanılan spoilerse çukurlaşan orta bölümüyle önceki nesilde kullanılandan farklı bir yapıda. iX3 örneğinde olduğu gibi içten yanmalı motorlu kardeşlerine çok benzeyen yeni iX1’iyse mavi renkli trim parçalarından tanımak mümkün.

Boyu sonunda 4.5 metreye ulaşan X1’in bagaj hacmi 540 litre. Arka koltuk sırtlıklarının 3 parçalı olarak katlanmasıyla bu hacim 1.600 litreye ulaşıyor. Dört tekerlekten çekişli araçlarda hacim 500 ile 1.545 litre aralığındayken iX1 ve şarj edilebilir hibritlerde aralık 490 ile 1.495 litreye kadar düşüyor.

İç mekana geçildiğindeyse tanıdık çizgiler bizleri karşılıyor. X1’in kokpiti, platform kardeşi 2 Serisi Active Tourer’dan aynen alınmış. Ek boşaltmalara sahip direksiyon simidi, büyük dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran gibi özelliklere sahip bölümde yatay yerleşime sahip havalandırma ızgaraları da kullanılıyor. Altı boş olan ön kol dayanağının ucuna eklenen vites selektörü ve orta konsolun altında bulunan dikey kablosuz şarj plakası da tanıdık detaylar.

Gelelim motor seçeneklerine. 1.5 ve 2 litre hacimli benzinli motorlarla 2 litre hacimli Diesel üniteye sahip olan giriş araçlarından 2 litre hacimli üniteyle donatılanları dört tekerlekten çekişli olarak da alınabilse de 3 silindirli motor sadece önden çekiş sistemiyle sunulacak. Çoğu 48 Volt yardımcıya sahip motorların 122 ile 218 beygir arasında değişen güçleri yeterli gelmezse BMW sizleri şarj edilebilir hibrit araçlara yönlendirecek.

Kasım 2022’de satışa sunulacak bu modellerde 1.5 litre hacimli, benzinli ünite elektrik motoruyla eşleştirilecek ve hem 245 hem de 326 beygir güç üretebilen seçeneklere sahip olacak. Karma tork değeriyse 477 Nm ve her iki araçta da aynı. Dört tekerlekten çekişli ikilide, diğer X1’lerde de kullanılan 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman görev yapacak.

Tamamen elektriklenmek isteyenlere sunulacak iX1 ise 313 beygir güç, 494 Nm tork üretebilecek. Dört tekerlekten çekişli modelin 0’dan 100 km/s sürate çıkması, güçlü hibrit şeçenekte olduğu gibi 5.7 saniye sürecek. Maksimum süratse 180 km/s’te sınırlı.

Mercedes-AMG One


2017 yılında ortaya çıkan konsept haliyle büyük dikkat çeken Project One, isim değişikliğinin ardından One ismini almıştı. 2022 yılında seri üretime hazır haliyle karşımıza çıkan araç, Formula 1'in yollara çıkmış hali olarak tanımlanabilir.

Ana hatları 5 yıldır değişmeyen otomobile yakından bakıldığında hem ön hem de arka tampona park sensörleri ve kameralar eklendiği görülebiliyor. 19 ve 20 inç çaplı jantlar daha aerodinamik tasarıma kavuşurken yükseklik ve açısı ayarlanabilen arka spoiler gövdeye farklı bir şekilde tutturulmuş.

İç mekanında da çok az yenilik bulunan araçta bol karbon fiber ve Alcantara'nın haricinde dijital gösterge paneli, dokunmatik ekran, üst ve altı düzleştirilmiş ve üzerine birçok kumanda eklenmiş direksiyon simidi kullanılmış. Havalandırma ızgaraları hafifçe makyajlanırken kapıların üst bölümüne de hoparlörler eklenmiş. Koltukları sabitlenen aracın metal pedal seti kaydırılabiliyor. İç dikiz aynaysa tavanda bulunan kameranın görüntüsünü aktarıyor.

Önde 398, arkadaysa 380 mm çaplı karbon seramik fren diskleri kullanan otomobil önde 6, arkada 4 pistonlu kaliperlere sahip. Yüksekliği ve sertliği ayarlanabilir süspansiyon sistemiyse 37 mm'ye kadar alçalma sunabiliyor.

Gelelim motorlara. 1.6 litre hacimli, turbo beslemeli motoru 574 beygir güç üretebilen otomobilin içten yanmalı motoruna entegre edilen elektrik motorları 163 ve 122 beygir güç üretebiliyor. Ön aksta yer alan elektrik motorlarıysa birlikte 326 beygir güç üretiyor. Dört tekerlekten çekişli olan otomobil karma kullanımda 1.063 beygir gücünde.

7 ileri vitesli, yarı otomatik şanzımana sahip olan aracın 8.4 kWh kapasiteli pilleri yaklaşık 18 km'lik elektrikli kullanım menzili sunuyor. İçten yanmalı motorun kırmızı çizgisiyse 11.000 d/d'da bitiyor. Aracın 0-100 km/s deparı 2.9 saniye sürerken 0-200 km/s hızlanması 7 saniyede tamamlanıyor. Maksimum süratse 352 km/s'te sınırlı. Otomobilin AC şarj hızıysa 3.7 kW.

31 Mayıs 2022 Salı

Land Rover Defender 130


Land Rover Defender, en uzun versiyonuna kavuştu. 90 ve 110'un ardından tanıtılan 130, uzun aks mesafesi ve 110'unkinden 340 mm daha uzun gövdesiyle daha fazla insan ve bagaj taşıyabilme olanağı sunuyor.

Ana hatlarında bir yenilik olmayan Defender 130'un uzayan bölümü arka aksın gerisinde kalıyor. Bu nedenle uzaklaşma açısı 28.5 dereceye inen otomobilin boyuysa 5.358 mm'ye ulaşmış. Araca eklenen bir diğer donanımsa sadece uzun seçenekle birlikte alınabilen bordo gövde rengi.

İç mekanda üç koltuk sırası sunduğu görülebilen model 8 kişilik oturma kapasitesi sunuyor. İki ve üçüncü koltuklar arkaya gittikçe yükselen yapıya sahip. C sütununa havalandırma ızgaraları ekleyen Land Rover donanımda dört bölgeli klima ve havalı süspansiyon sistemi sunuyor. İkinci sunroof ile iç mekan daha ferah hale gelmiş.

Motor seçenekleri tanıdık olan Defender 130'da güçleri 250 ile 400 beygir arasında değişen benzinli ve Diesel üniteler görev yapacak. Hafif hibrit destekli motorlar haricinde dört tekerlekten çekiş sistemi ve otomatik şanzıman da standart donanıma dahil. V8 motorsa henüz bu versiyonun kaputu altına girmemiş.

DeLorean Alpha5


Efsane geri dönüyor. Tek bir otomobil modeliyle dünyaca tanınmayı başarabilen DeLorean, bu tanınırlığını bu sefer de elektrikli bir modelle geliştirmek istiyor. Üstelik bunu, 88 örneklik çok anlamlı bir üretim adediyle ve çok bulunur olmadan yapması planlıyor.

DMC-12'nin aksine dört kişilik oturma kapasitesi sunan otomobilin boyu neredeyse 5 metre uzunluğunda. Genişlikse 2 metrenin üzerinde. Önde ince LED farlarıyla dikkat çeken Alpha5, dev jantlar ve ince yan aynalarıyla profilden sade bir duruş sergiliyor.

Atasında olduğu gibi arka camında paller bulunan aracın LED stopları da çamurluktan çamurluğa uzanıyor. Tampondaysa sis farları ve büyük difüzörün çıkışı görülebiliyor. DMC-12'de olduğu gibi yukarıya doğru açılan kapıların köşelerinde de aydınlatmalar bulunuyor.

İç mekanında dört adet tekli koltuk bulunan otomobilde dijital gösterge paneli, ince yapılı havalandırma ızgaraları, Orta konsolu oluşturan dokunmatik ekran, yüzer konsol ve 3 kollu direksiyon simidi bulunuyor.

Teknik detayları kesinleşmemiş olsa da araçta kullanılması planlanan iki elektrik motorunun dört tekerlekten çekişli hale getirdiği modelin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3 saniyeden biraz daha uzun sürecek. 100 kWh kapasiteli bataryaların yaklaşık 500 km menzil sunması bekleniyor.

Hava sürtünme katsayısı 0.23 olan modelin 0-88 mil/s sürateyse 4.35 saniyede ulaşması bekleniyor. Hatırlatmak gerekirse. Geleceğe Dönüş serisinde yer alan DeLorean zaman makinesi de bu sürate ulaşınca zamanda ileriye veya geriye gidebiliyordu.

29 Mayıs 2022 Pazar

Mostro Barchetta Zagato


2015 yılında karşımıza klasik tasarımlı bir Coupé ile çıkan Zagato, aradan geçen 7 yılın ardından bu otomobilin üzeri açılan seçeneğini tanıttı. Temellerinde yine Maserati mühendisliği bulunan araç da sabit tavanlı kardeşi gibi 5 örneğe sahip olacak.

Uzun kaputunun önüne oval bir panjura sahip olan otomobil yine bu şekilde farlarıyla dikkat çekiyor. 19 inç çaplı,tek bijonlu jantlar ve kaputta olduğu gibi ön çamurlukta da öne çıkan hava çıkışları sportif görünümü destekliyor. Coupé seçeneğin kapıları yukarıya doğru açılıyor olsa da Barchetta'da daha bilindik bir mekanizma tercih edilmiş.

Takla barlarının arkasında yüksek bir yapıyla karşımıza çıkan aracın üç parçalı stopları ve yuvarlatılmış bagaj bölümü klasik rodster araçlara göndermeler yapıyor. Çift egzoz çıkışıysa büyük sayılabilecek difüzörün üzerine yerleştirilmiş.

İç mekanda bol bol deri ve kalın dikiş iplikleriyle karşılanan yolcular uzun vites kolu ve analog göstergelere de sahip oluyor. Üst ve alt kısımları düzleştirilmiş direksiyon simidi, yüksek yan destekli koltuklar, orta konsolun altına yerleştirilen çoklu düğme platformu ve yolcu tarafına yerleştirilen el freni diğer detaylar.

7 yıl önce tanıtılan coupé kardeşinde görev yapan ve Maserati GranTurismo'nun da kaputu altında bulunan 4.2 litre hacimli, atmosferik emişli V8 motor 420 beygir güç üretebilirken MC20'nin yeni nesil, çift turbo beslemeli, V6 motoru 630 beygirle daha performanslı bir seçenek oluyor. Yaklaşık 1.2 tonluk boş ağırlığa sahip olan araçlarda güç, arka aksa 6 ileri vitesli, sıralı şanzımanla aktarılıyor. Ağırlık dağılımıysa 50/50.