1 Haziran 2022 Çarşamba

Mercedes-AMG One


2017 yılında ortaya çıkan konsept haliyle büyük dikkat çeken Project One, isim değişikliğinin ardından One ismini almıştı. 2022 yılında seri üretime hazır haliyle karşımıza çıkan araç, Formula 1'in yollara çıkmış hali olarak tanımlanabilir.

Ana hatları 5 yıldır değişmeyen otomobile yakından bakıldığında hem ön hem de arka tampona park sensörleri ve kameralar eklendiği görülebiliyor. 19 ve 20 inç çaplı jantlar daha aerodinamik tasarıma kavuşurken yükseklik ve açısı ayarlanabilen arka spoiler gövdeye farklı bir şekilde tutturulmuş.

İç mekanında da çok az yenilik bulunan araçta bol karbon fiber ve Alcantara'nın haricinde dijital gösterge paneli, dokunmatik ekran, üst ve altı düzleştirilmiş ve üzerine birçok kumanda eklenmiş direksiyon simidi kullanılmış. Havalandırma ızgaraları hafifçe makyajlanırken kapıların üst bölümüne de hoparlörler eklenmiş. Koltukları sabitlenen aracın metal pedal seti kaydırılabiliyor. İç dikiz aynaysa tavanda bulunan kameranın görüntüsünü aktarıyor.

Önde 398, arkadaysa 380 mm çaplı karbon seramik fren diskleri kullanan otomobil önde 6, arkada 4 pistonlu kaliperlere sahip. Yüksekliği ve sertliği ayarlanabilir süspansiyon sistemiyse 37 mm'ye kadar alçalma sunabiliyor.

Gelelim motorlara. 1.6 litre hacimli, turbo beslemeli motoru 574 beygir güç üretebilen otomobilin içten yanmalı motoruna entegre edilen elektrik motorları 163 ve 122 beygir güç üretebiliyor. Ön aksta yer alan elektrik motorlarıysa birlikte 326 beygir güç üretiyor. Dört tekerlekten çekişli olan otomobil karma kullanımda 1.063 beygir gücünde.

7 ileri vitesli, yarı otomatik şanzımana sahip olan aracın 8.4 kWh kapasiteli pilleri yaklaşık 18 km'lik elektrikli kullanım menzili sunuyor. İçten yanmalı motorun kırmızı çizgisiyse 11.000 d/d'da bitiyor. Aracın 0-100 km/s deparı 2.9 saniye sürerken 0-200 km/s hızlanması 7 saniyede tamamlanıyor. Maksimum süratse 352 km/s'te sınırlı. Otomobilin AC şarj hızıysa 3.7 kW.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder