3 Ağustos 2024 Cumartesi

Ford Maverick Lobo


Ford'un küçük pick up modeli Maverick yeni bir versiyona kavuştu. Görünümünde ciddi farklılıklar olsa da kaput altında bir yenilik bulundurmayan aracın iç mekanı da sürpriz sunmuyor. Görünmeyen noktalarda yapılan iyileştirmelerse yol tutuşu iyileştirmeye yönelik.

Kardeşleri parantez biçimli farlara sahip olsa da Maverick Lobo'da ünitelerin alt kısımları iptal edilmiş. Yeni ön panjur ve tamamen farklı ön tampon sayesinde bambaşka bir duruş sunan modelin kapı kolları, arka tamponu ve kapı altı korumaları gövde rengine boyanmış. 19 inç çaplı, siyah renkli jantların tasarımı da bu donanıma özel. Ön çamurluklarda da Lobo armaları bulunuyor.

İç mekanda tasarım anlamında bir yenilik olmasa da Lobo baskılı koltuklar, sarı ve mavi renkli dikiş iplikleriyle Lobo isimli sürüş moduna özel grafikler farklılıkları oluşturuyor. Süspansiyon sistemi önde 13, arkadaysa 29 mm alçaltılan aracın direksiyon sistemi de elden geçirilmiş. Tork yönlendirme sistemi eklenen Lobo'nun ön fren sistemi Focus ST'den alınmış.

Kaputu altında 2 litre hacimli, turbo beslemeye sahip, benzinli motor bulunan Maverick Lobo 241 beygir güç, 373 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi de standart donanımda. Daha büyük radyatör ve fana kavuşan modele şanzıman yağ soğutucusu da eklenmiş.

AC Cobra GT Coupe


2023 yılında modern teknoloji ve klasik görünümüyle tekrardan hayata dönen AC Cobra şimdi de tarihinde ilk defa yollar için sabit tavana kavuşuyor. Kaputu altında yine V8 üniteler kullanılacak olan otomobilin performans verileri de etkileyici olacak.

Burun kısmını Roadster kardeşinden alan otomobilin arka bölmündeyse küçük bir cam, Cobra Daytona'yı andıran spoiler biçimli kuyruk ve daha yakın konumlanmış çift egzoz çıkışı görülebiliyor. Yine Ford'dan alınan V8 ünitelerle donatılan araç atmosferik emişli haliyle 456 beygir güç üretebilirken kompresör beslemeyle güç 810 beygire kadar yükselebiliyor.

Toyota GR Corolla


Toyota'da araç geliştirme işlemi durmuyor. Piyasaya 2022 yılında çıkan en güçlü Corolla modeli GR Corolla bile daha iki yaşındaygen güncellendi. İç ve dış tasarımında büyük yenilikler bulunmayan otomobilin asıl farklılıkları görünmeyen yerlerinde.

Güncellenen GR Yaris'te olduğu gibi ek hava girişleri bulunan ön tampon çok parçalı olarak tasarlandığından küçük kazalarda bütün tamponun değişmesi gerekmiyor. İç mekanda yeni trim parçaları yer alırken dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekranda farklı grafikler kullanılmış.

Süspansiyon sistemi de elden geçirilen araçta ön ve arka limitli kaydırmalı diferansiyel standart olarak sunuluyor. Frenler için daha etkili havalandırma geliştirilirken şanzıman yağı için de ek soğutma kullanılıyor. 1.6 litre hacimli, 3 silindirli motor 304 beygir güç üretmeye devam etse de maksimum tork değeri 400 Nm'ye ulaşmış.

Ve gelelim asıl yeniliğe. Aynı GR Yaris'te olduğu gibi GR Corolla da artık 8 ileri vitesli, tam otomatik şanzımanla satın alınabiliyor. Hızlanma değerleri açıklanmamış olsa da bu şanzımanla donatılan araçlarda kalkış kontrol sistemi de standart olarak sunuluyor.

Volkswagen T7 Transporter ve Caravelle


Volkswagen'den beklenen haber geldi. Transporter ve Caravelle ikilisinin yeni neslini tanıtan Alman üretici, birçok farklı motor seçeneği sunan modellerini tanıdık bir temelle sunuyor. Yapılan ortaklık gereği T7 ailesinin temelleri Ford Transit ve Tourneo Custom ile paylaşılıyor.

Ana hatlarında büyük bir sürpriz sunmayan otomobillerde LED farlar ve aşağıya çekilen ön panjur haricinde hava geçişlerine sahip ön tamponlar ve çapları 19 inçe kadar çıkan jantları kullanılmış. Parantez biçimli LED stoplara da sahip olan T7 ailesinin PanAmericana donanımında tamponlar, çamurluk korumaları, kapı kolları ve yan aynalar boyasız gelirken kapı altlarına da bu renkte korumalar eklenmiş.

İç mekanda da bizleri tanıdık çizgilerle karşılayan araçlarda Ford ailesinin katlanır direksiyon simidi yer almasa da dijital gösterge paneli ve hemen yanına yerleştirilen büyük dokunmatik ekran yabancı değil. Çift torpido gözü ve orta konsolda sunulan birçok depolama bölümü de gözlerden kaçmıyor. Kapı içleri de çok katlı ceplere sahip.

Boyu 5.050 ile 5.450 mm arasında değişen ailenin aks mesafeleri de 3.100 ile 3.500 mm arasında değişiyor. Maksimum yükleme kapasitesi 1.33 ton olarak açıklanırken çekme kapasitesi de 2.8 tona kadar ulaşabiliyor. Yükleme hacmiyse şimdilik 5.8  ile 9 metreküp arasında değişiyor. Dört tekerlekten çekişli olarak da alınabilen araçların elektrik motorlularıysa henüz sadece arkadan itişli.

Transporter ve Caravelle ikilisinde kullanılan 2 litre hacimli turbo Diesel motorun 110, 150 ve 170 beygir güç üretebilen seçenekleri mevcut. 2.5 litre hacimli, benzinli motora sahip şarj edilebilir hibrit seçenek 232 beygir gücünde. Elektrikli versiyonlarınsa 136, 218 ve 286 beygir gücünde üç seçeneği mevcut. Şu anda sunulan tek batarya seçeneği 64 kWh kapasiteli.

31 Temmuz 2024 Çarşamba

Audi A6 e-tron

Audi, konseptlerini seri üretime almaya devam ediyor. 2021 yılında tanıtılan A6 e-tron ve 2022 yılında ortaya çıkan station wagon kardeşi A6 Avant e-tron'u yollara çıkarmaya hazırlanan Alman üretici her iki araçta da iki ve dört tekerlekten çekiş seçeneği ve etkileyici menzil sunmayı planlıyor.

4.930 mm boya, 1.920 mm ene ve 2.946 mm aks mesafesine sahip olan otomobillerin tasarımları konsept kardeşlerinden çok farklılaşmıyor. Çift katlı farların alt katı, donanıma göre farklı bölgeleri boyanabilen tamponlara şık bir şekilde gizlenirken jant çapları 21 inçe kadar çıkıyor.

Sabit kapı kolları ve yan aynalar yerine geçebilen kameralarla hava sürtünme katsayısı 0.21'e düşerken Avant için bu değer 0.24. Sportback gövdede arka silecek sunulmazken her iki gövde seçeneğinde de bagaj kapağında birleşen LED stoplar, yüzgeç anten ve aydınlatılmış logo sunuluyor.

İç mekana geçildiğinde ön konsolun Q6 e-tron'dan alındığı görülebiliyor. Dijital gösterge paneliyle aynı düzlemde yer alan büyük dokunmatik ekran ve ön yolcu ekranı, yan ayna görüntülerini yansıtan ekranlarla birlikte ortamı teknolojiye boğmuş. Metal padal seti, mat hale getirilebilen cam tavan ve 20 hoparlörlü Bang & Olufsen ses sistemi de donanıma alınabiliyor.

Sportback seçenekte 502 litre olan bagaj hacmi Avant için 592 litre. Ayrıca önde de küçük bir bagaj yer alıyor. Arkadan itişli seçeneği 367 beygir güç sunan araçların çift motor ve dört tekerlekten çekişli versiyonları 428 beygir güce sahip. 

S6 e-tron, standart haliyle 503 beygir güç üretebilirken overboost fonksiyonunda güç 551 beygire ulaşıyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.7 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 240 km/s'te sınırlı. 100 kWh (94.4 kWh net) kapasiteli bataryalar versiyona göre 750 km'ye kadar menzil sunarken 270 kW DC şarja izin veriyor. İlerleyen zamanlarda 83 kWh kapasiteli bataryalar da yeni motorlarla birlikte aileye katılacak.

Pagani Utopia Roadster


Pagani, 2 yıl önce tanıttığı süper otomobili Utopia'nın üzerini açtı. Tasarım konusuna büyük yenilikler sunmayan araçtan toplamda 130 adet üretilecek. Roadster'ın fiyatıysa vergiler ve opsiyonlar hariç 3.1 Milyon Euro seviyesinden başlıyor.

Gövdesi farklı renklerde karbon fiberden üretilebilen otomobilin ana hatları, sabit tavanlı kardeşinden farklı değil. Önde 21, arkadaysa 22 inç çaplı jantlar sunan araç sert ve yumuşak tavanlı olarak kullanılabiliyor. Kaput üzerinde yer alan motor penceresi de korunan tasarım detayları arasında.

İç mekanda da hiçbir yenilik sunmayan otomobil yine de kişiselleştirme konusunda ne kadar ileri gidilebildiğini kanıtlar gibi. Plastik bulunmayan kokpitte karbon fiber, farklı metaller ve deri seçenekleri görülebiliyor. Döşemeler, aynı koltuk için bile farklı desenlerde seçilebiliyor.

Kaput altında da yenilik sunöayan üzeri açılabilir modelde çift turbo beslemeye sahip, 6 litre hacimli, AMG imzalı V12 bulunuyor. 864 beygir güç, 1.100 Nm tork üretebilen otomobil arkadan itişli. 7 ileri vitesli, tek kavramalı şanzımanı otomatik veya manuel olarak kullanılabilen aracın maksimum sürati 350 km/s.

30 Temmuz 2024 Salı

Wuling Cloud


Çin'de her gün bir yenisi tanıtılan elektrikli otomobiller genelde SUV veya daha alçak yapıya sahip, yüksek performanslı araçlar olsa da arada farklılıklar da oluyor. Wuling'in küçük elektrikli aracı Cloud da bu farklı otomobillerden birisi.

Yuvarlak hatları derli toplu görünen otomobilde iki katlı LED far tasarımı benimsenmiş. Ön tamponun kaput kadar kalınlığa sahip olması farklı bir görünüm sağlarken jantlar ve hemzemin kapı kolları aerodinamik yapıyı geliştirmiş. B ve C sütunları siyah renkli olan modelin arkasında çıkıntı yapmayan bir tampon, spoiler ve bagaj kapağında birleşen stoplar dikkat çekiyor.

İç mekanı, açık renkli deri döşemeler ve cam tavanla ferah görünen aracın koltuk döşemeleri biraz abartılı olsa da iki kollu direksiyon simidi ve dijital gösterge paneli sade duruyor. Ahşap görünümlü trim parçaları ve büyük dokunmatik ekran haricinde plastiklerin de mavi renkte sunulması ilginç bir detay olarak gösterilebilir.

4.295 mm boya ve 2.700 mm aks mesafesine sahip olan otomobilde 136 beygir güç üretebilen elektrik motoru kullanılıyor. 37.9 ve 50.6 kWh kapasiteli bataryalarla alınabilen Cloud'un menziliyse batarya büyüklüğüne göre 360 veya 460 km olarak açıklanıyor. Bu arada aynı araç yakında MG Windsor ismiyle Hindistan'da satılacak.