23 Ocak 2010 Cumartesi

Mini Countryman


Önceki makalelerimde tasarımından bahsettiğim Countryman'in performans verileri de detaylı olarak açıklandı.

4.097 mm boyunda olan aracın bagaj hacmi 350 litre olarak açıklanırken 60:40 veya 40:20:40 oranında ileri-geri kaydırılıp yatırılabilen arka koltuklar sayesinde bu hacim 1.170 litreye kadar genişleyebilmekte.

Çapları 16 ile 19 inç arasında değişen jant opsiyonlarına sahip olan araçta ekstra geniş panoramik tavan, Bluetooth bağlantısı, direksiyonel Xenon farlar, çeki demiri, navigasyon sistemi ve ısıtmalı ön cam gibi opsiyonlar da sunulmakta.

Araçta kullanılacak motorlar ve teknik verileriyse şöyle:

Mini One D Countryman: 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor. 90 beygir güç, 215 Nm tork. 0-100 km/s hızlanma: 13.2 saniye. Maksimum sürat: 170 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 4.3 litre/100 km. CO2 salınımı: 113 gram/km.

Mini Cooper D Countryman: 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor. 112 beygir güç, 270 Nm tork. 0-100 km/s hızlanma: 10.9 saniye. Maksimum sürat: 180 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 4.4 litre/100 km. CO2 salınımı: 116 gram/km.

Mini One Countryman: 1.6 litre hacimli benzinli motor. 98 beygir güç, 153 Nm tork. 0-100 km/s hızlanma: 12.7 saniye. Maksimum sürat: 175 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 5.9 litre/100 km. CO2 salınımı: 137 gram/km.

Mini Cooper Countryman: 1.6 litre hacimli benzinli motor. 122 beygir güç, 160 Nm tork. 0-100 km/s hızlanma: 10.5 saniye. Maksimum sürat: 190 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 6.1 litre/100 km. CO2 salınımı: 142 gram/km.

Mini Cooper S Countryman: 1.6 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motor. 184 beygir güç, 240 Nm tork (Overboost ile 260 Nm). 0-100 km/s hızlanma: 7.6 saniye. Maksimum sürat: 215 km/s. Ortalama yakıt tüketimi: 6.3 litre/100 km. CO2 salınımı: 146 gram/km.

Peugeot 107 Sweet Years


Peugeot, minik hatchback modeli 107'nin Sweet Years adlı özel versiyonunun 2010 modellerini tanıttı.

107 ailesinin en çok satan versiyonlarından olan Sweet Years zengin donanımıyla öne çıkan bir otomobil. Standart donanımında navigasyon sistemi, 4.8 inç genişliğinde bir ekrana sahip multimedya birimi, USB ve iPod portları ile Bluetooth bağlantısı sunan araç dört hava yastığı, manüel klima ve elektrikli ön camları da donanımında sunmakta.

İç ve dışa mekanında versiyona özel logolar dikkat çekerken paspaslar da bu araca özel olarak üretiliyor.

3 ve 5 kapılı versiyonları bulunan otomobilde 1 ve 1.4 litre hacimli benzinli motorlar görev yapıyor.

22 Ocak 2010 Cuma

Volkswagen Polo


Volkswagen, Polo modelinde kullandığı üç motoru daha da cimri bir hale getirdiğini açıkladı.

Daha az yakıt tüketmesi sağlanan motorlardan ilki 1.2 litre hacimli TDI. 3 silindire sahip bu motor 75 beygir güç, 180 Nm tork üretebilmekte. 100 km mesafede ortalama 3.4 litre mazotla yetinen motorun CO2 salınım miktarıysa kilometre başına 89 gram.

Aracın tüketim değerini bu derece düşürebilmek için Volkswagen mühendisleri Start&Stop ve fren enerjisi geri kazanımının yanında aerodinamik iyileştirmeler ve düşük yuvarlanma dirençlı lastikler kullanmışlar.

İkinci motor seçeneği, BlueMotion teknolojisini kullanan 1.6 litre hacimli TDI ünite. 90 beygir güç, 230 Nm tork üretebilen motorun ortalama tüketimi 100 km'de 3.7 litre olarak açıklanırken CO2 emisyonu kilometre başına 96 gram olarak gerçekleşiyor.

Tüketimi azalan üçüncü motorsa benzinli. 1.2 litre hacimli TSI motor 105 beygir güç, 175 Nm tork üretebilmekte. Ortalama tüketim değeri 5.3 litre/100 km olarak açıklanan motorun CO2 emisyonuysa 124 g/km. Bu motor standart olarak 6 ileri vitesli manüel şanzımanla gelse de opsiyonel donanımda 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzıman (DSG) bulunuyor.

BMW 335is


BMW'nin 335i ile M3 modelleri arasında bulunan 114 beygirlik aralığa yerleştireceği 335is'in ilk fotoğrafları basına sızdı.

Dış mekanı incelendiğinde M Sport versiyonunun ön tamponuna, yan eteklerine ve camlar çevresinde bulunan siyah renkli şeritlerine sahip olduğu görülen otomobilin çift egzoz çıkışı, aynaları gibi siyah renkli. Kendine özgü bir arka tampona sahip olan otomobilin arka kısmında bir de küçük difüzör bulunurken koyu renkli ve 18 inç çaplı jantları, 335is'i diğer modellerden ayırıyor.

Motor olarak 335i modelinde kullanılmaya başlanan N55 kodlu, tek turbo beslemeye sahip yeni ünite yerine eski 335i'nin çift turbo beslemeye sahip, N54 kodlu motorunun gelişmiş bir versiyonu seçilirken 344 beygir güç ve 500 Nm tork araca 335i ile M3 arasında kalan performans boşluğunu doldurma fırsatı verecek.

Standart olarak 6 ileri vitesli manüel bir şanzımanla sunulacak olan otomobilin opsiyonel donanımında 7 ileri vitesli, çift kavramalı şanzıman bulunacak.

21 Ocak 2010 Perşembe

Kia Ray


Güney Kore merkezli üretici Kia, 2010 Chicago otomobil fuarında Ray adında bir konsept sergileyeceğini duyurdu.

Büyük bir panoramik tavan ve LED teknolojisi kullanan stoplara sahip olması dışında araç hakkında bilinen tek şey hibrit bir motora sahip olduğu.

Kia'nın gelecekte üreteceği modellerin tasarım detaylarını barındırması beklenen otomobil dört kapılı coupé şeklindeki tasarımıyla dikkat çekiyor.

BMW 3 Serisi Coupé ve Cabriolet M Sport


Makyajlı 3 serisi Coupé ve Cabriolet modellerinin tanıtılmasının üzerinden iki gün geçmeden BMW, aynı araçlar için sunacağı M Sport paketini de tanıttı.

Dışarıdan bakıldığında daha sportif tasarımlı ön ve arka tamponlar, koyu krom renkli, 18 inç çaplı jantlar, aynı renkte çift egzoz çıkışı, yan camların çevresinde bulunan siyah şeritler ve yeni sunulmaya başlanan mavi gövde rengi gibi donanımlarla standart modellerden ayrılabilen otomobillerde daha alçak ve sert yapılı bir süspansiyon sistemi de bulunmakta.

İç mekana geçildiğinde sportif koltuklar, M Design direksiyon simidi, alüminyum pedal seti, yeni vites topuzu, alüminyum konsol kaplamaları ve değişik renkli tavan kaplaması dikkat çekerken koltuk kaplamaları değişik renk kombinasyonlarında alınabiliyor. Standart olarak kumaş ve Alcantara kaplı koltuklar istenirse Alcantara yanında deri ile de kaplanabiliyor. Koltuklarda kullanılan dikişlerin rengi de paspasların mavi kenarlı rengiyle uyumlu.

Toyota Auris


Japonya pazarı için 2009 yılının Ekim ayında makyajlanmış olan Auris, Avrupa pazarı için de aynı yüze kavuştu.

Ön ızgarayla beraber ön ve arka tamponlarının tasarımları yenilenen aracın far ve stopları da makyajlanmış. Yeni jant seçenekleri de sunan otomobilin ilk etapta iki benzinli, iki de turbo Diesel versiyonu satışa sunulacak. Bu motor seçeneklerine ilerleyen aylarda hibrit bir ünitenin de eklenmesi bekleniyor.

Seat Ibiza FR TDI


İspanyol üretici Seat, Ibiza ailesinin sportif donanımlı üyesi FR adını taşıyan turbo Diesel motorlu versiyonlarını tanıttı.

3 ve 5 kapılı seçenekleri bulunacak olan otomobilin donanım ve görünümü FR donanımına sahip benzinli kardeşlerininkiyle aynı.

2 litre hacimli turbo Diesel motoru 143 beygir güç, 320 Nm tork üretebilen otomobilin 3 kapılı versiyonları 0'dan 100 km/s sürate 8.2 saniyede ulaşabiliyorken 5 kapılı modeller aynı sürate 8.3 saniyede ulaşıyor. 3 kapılı modellerin maksimum sürati 209 km/s olarak açıklanırken 5 kapılı modellerde bu değer 207 km/s'e düşüyor.

Her iki versiyonun da 100 km mesafede tükettikleri yakıt ortalama 4.5 litre. Araçların CO2 emisyon değeriyse 119 kilometre başına 119 gram.

Ford Mustang GT Daytona 500


2010 yılında yapılacak olan Daytona 500 organizasyonunda Pace Car olma onuru Ford Mustang GT'nin oldu.

Bu anı ölümsüzleştirmek isteyen Ford, sadece 50 adet örneğini üreteceğini açıkladığı özel bir seri ile kutlamalara başlıyor.

Otomobilin donanım, modifikasyon veya fiyatı hakkında henüz bir bilgi bulunmasa da üzerinde Daytona 500 logolarının bulunması kuvvetle muhtemel.

20 Ocak 2010 Çarşamba

Fiat 500 By Diesel


500 modeli, Fiat'ın en geniş özel üretim versiyon sunan aracı konumunda. Geçtiğimiz yıl moda dünyasının tanınan firmalarından Diesel, ismini, Fiat 500'ün özel donanımlı bir versiyonuna vermişti.

Mat görünümlü koyu yeşil rengiyle dikkat çeken bu otomobilin gördüğü ilgi ardından bu iki marka, güçlerini yeni bir model için birleştirdi.

3 boyutlu metalik lacivert rengiyle gövdesinin kot kumaşını andırdığı söylenen otomobil, merkezinde Diesel amblemi olan 16 inç çaplı jantlara, metalik gri renkli ayna korumalarına ve üzerlerinde çentikler bulunan kromajlı tampon ve yan korumalara sahip. B sütunun üzerinde metalik gri renkli ve hava yarıklı bir parça bulunan otomobilde aynı parçanın yatay konumlusu arka camın altında da bulunuyor. Diesel amblemiyle süslenmiş olan bu parçanın işlevsel bir yararı bulunmuyor.

Motor seçenekleri arasında 1.2 ve 1.4 litre hacimli benzinli modellerin yanında 1.25 litre hacimli turbo Diesel motoru da görebilmekteyiz. Benzinli modeller 69 ve 100 beygir gücündeyken Diesel motorun 75 ve 95 beygir güç üreten iki versiyonu bulunuyor. Donanımında Start&Stop sistemi bulunan otomobilin 100 beygir gücündeki versiyonunda sarı renkli ön fren kaliperleri bulunuyor.

Mini Countryman


Dün yayınladığım haberde tasarım detaylarından bahsettiğim Mini modeli Countyman resmi olarak tanıtıldı.

Beachcomber Konseptine sadık kalan tasarımıyla Mini ailesine ait olduğu anlaşılan aracın ilk etapta üçü benzinli, ikisi Diesel toplam beş motor seçeneği bulunacak. Bu motorların güçleri 90 (Mini One D Countryman) ile 184 beygir (Mini Cooper S Countryman) arasında değişecek.

Bütün modellerinde 6 ileri vitesli manüel şanzımanı standart olarak sunacak olan Countryman benzinli modellerde 6 ileri vitesli otomatik şanzımanı da donanımda sunacak.

Her modelde standart olacak bir diğer donanımsa 4 tekerlekten çekiş sistemi. Normal şartlar altında gücü ön ve arka akslar arasında eşit olarak paylaştıran sistem herhangi bir kayma algıladığında elektrohidrolik olarak gücün tamamını bir aksa aktarabiliyor.

2010 Cenevre otomobil fuarında Countryman adıyla tanıtılacak olan aracın değişik ülke pazarlarında değişik isimler alması mümkün.

Mazda 5


Mazda, MPV sınıfındaki aracı 5'i makyajladı. Resmi tanıtımı 2010 Cenevre otomobil fuarında gerçekleşecek olan aracın görünümü seri üretim Mazda modelleriyle aynı markanın konsept modelleri arasında bulunuyor.

Rüzgarın gövdeyi şekillendirmesi konseptine geçtiğimiz senelerde birçok aracında kullanan Mazda, aynı tasarım anlayışını, 6 modeliyle seri üretime almıştı. Bu aracın ardından dizayn atılımlarına devam eden marka 5 modelinin önünden başlayıp, yanında çoğalan ve arka kısmında birbirine bağlanan belirgin şekilli dalgalar kullanmış.

Bu tasarım anlayışıyla beraber yan panellerin tamamı değişirken ön tampon da yeniden tasarlanmış. Artık üst kısımda, marka amblemini içerisine alan bir ızgara bulunmazken farlar ve kaputun şekli de hafifçe değiştirilmiş. Arka kısımda, alt kısmı "v" şeklinde biten cam, yeniden tasarlanan bagaj kapağı ve tampon dikkat çekerken stop lambalarının d sütunundan alınıp bagaj kapağına yatay bir şekilde yerleştirildiği görülüyor.

Makyaj operasyonu iç mekanda da devam etmiş. Yenilenen direksiyon simidi ve gösterge siperliği, radyonun iki yanından alınıp üst kısma yatay olarak yerleştirilmiş havalandırma ızgaraları, büyütülmüş bir ekrana sahip yol bilgisayarı ve makyajlanmış orta konsol aracın eski modelden farklı yanları.

Motor seçenekleri hakkında henüz detaylı bir bilgi bulunmazken 1.8 ve 2 litre hacimli benzinli motorların i-Start sistemiyle ve 6 ileri vitesli manuel şanzımanla birlikte sunulacağı kesinleşti.

9ff GTurbo


Alman modifikasyon firması 9ff, Porsche 911'in GT3 ve GT3 RS modellerinin temelleri üzerine geliştirdiği GTurbo modellerini tanıttı.

Dış tasarımındaki değişiklikler küçük olan araçta modeline göre yeniden tasarlanmış hava girişleri, 19 inç çaplı jantlar, yan etekler, daha büyük bir arka spoiler, difüzör ve splitter sunuluyor.

Çift turbo beslemeyle desteklenen otomobilin emme manifoldundan pistonlarına, yazılımından kam miline kadar neredeyse motorun tamamı yenilenmiş. 3.8 litre hacimli, 6 silindirli Boxer motorun 3 güç seviyesi sunuluyor.

İlk seviye modifikasyonda motor gücü 750 beygire, torkuysa 850 Nm'ye yükseltilmiş. Maksimum sürati 367 km/s olarak açıklanan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.2 saniye sürüyor. 0-200 km/s hızlanmasını 9.1 saniyede tamamlayan otomobilin 300 km/s sürate ulaşmasıysa 21.5 saniye sürmekte.

İkinci seviye modifikasyona sahip araçların motorları 850 beygir güç, 920 Nm tork üretebiliyor. Maksimum sürati 380 km/s olarak açıklanan bu otomobilin 0-100, 0-200 ve 0-300 km/s hızlanma zamanları sırasıyla 3, 8.9 ve 18.7 saniye.

Üçüncü seviye modifikasyona sahip araçlardaysa 1000 beygir güç, 940 Nm tork üretebilen bir motor kullanılıyor. Maksimum sürati 392 km/s olarak açıklanan bu otomobilin 0-100, 0-200 ve 0-300 km/s hızlanma zamanları sırasıyla 2.9, 8.2 ve 16.5 saniye.

Lorinser Mercedes E Serisi Coupé


Alman modifikasyon firması Lorinser, Mercedes E Serisi Coupé modelleri için hazırladığı gövde kitini tanıttı.

Ön kısımda yeniden tasarlanan tampon ile Mercedes yıldızları iptal edilmiş ızgara ile motor kaputu dikkat çekerken yanda çapları 20 inçe kadar büyüyen jantlar ve üzerlerinde hava girişleri bulunan etekler dikkat çekmekte.

Süspansiyon sistemi modifikasyonu sonucunda artık yere 30 mm daha yakın olan otomobilin arka kısmındaysa bagaj üstünde bulunan spoiler, yeni tasarım tampon, egzoz sisteminin yeni tasarlanan dörtlü çıkışı ve cam üzerine entegre edilen tavan spoileri dikkat çekiyor.

VÄTH E V63 RS


VÄTH, ML 63 AMG modelinin üzerine geliştirdiği aracı ML V63 RS'in ardından aynı motorla donatılmış olan E serisi modelini de tanıttı.

Oldukça sade bir dış görünüşe sahip olan otomobilin ön ve arka tamponları yeniden tasarlanırken ön ızgara ve kaput üzerinde bulunan Mercedes yıldızları iptal edilmiş. Yan etekleri de yenileriyle değiştirilen otomobilde bagaj kapağı üzerine karbon fiberden üretilen küçük bir spoiler eklenirken aynı malzeme arka tampon altında bulunan difüzörde de kullanılmış. Dörtgen şekilli dört çıkışlı egzoz sistemi sportif görünüme katkıda bulunurken 20 inç çaplı jantlar bu sportif havayı pekiştiriyor.

İç mekanda kadife, deri ve karbon fiber döşeme ve kaplamalar sunan VÄTH, bu materyellerin renk seçimleriniyse müşteriye bırakıyor.

Yeni pistonlar, yeniden tasarlanan hava girişleri, sportif kam milleri, yeniden programlanan elektronik kontrol ünitesi ve tamamen yenilenen bir egzoz sistemiyle donatılan 6.2 litre hacimli v8 motoru 605 beygir güç, 690 Nm tork üretebilen otomobilin maksimum sürati 340 km/s olarak açıklanırken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 4.1 saniye.

Fren sisteminde önde 8 pistonlu kaliperler kullanılmış olan otomobilin yine ön aksında görev yapan disklerin çapı 390 mm.

Araçta yapılan modifikasyonlardan bazılarının fiyatlarıysa şu şekilde: Motor: 19.635 Euro, Jant ve lastikler: 8.211 Euro, İç mekan için karbon fiber kaplama paketi: 2.737.

Mini Countryman


Mini'nin crossover modeli Countryman (Crossman) 2009 yılı boyunca fuarlarda Beachcomber Concept adıyla boy göstermişti.

Aracın resmi tanıtımına günler kalaysa seri üretim modelinin fotoğrafları internete düştü. Fotoğraflara bakınca, konsept aracı gören kimsenin bir sürpriz yaşamaması normal zira dış görünüm bu aracınkiyle hemen hemen aynı.

Biraz yükseltilip biraz da uzatılmış bir Mini Clubman'a benzeyen aracın ön görünümünde yenilenen farlar aracı daha sert göstermeye yetmiş.

İç mekanı da diğer Mini modellerininkinden çok az sayıda farklılık içeren 5 kapılı (bagaj kapağı Clubman'da olduğu gibi çift kapılı değil) aracın resmi tanıtımı önümüzdeki günlerde yapılacak.

Fiat 500 Pink Edition


Barbie'nin 50. yaşını kutlamak için üretilmiş olan konsept 500 modelinin aldığı olumlu tepkiler İtalyan üreticinin bu otomobilin sınırlı seri üretim versiyonunu yollara çıkarmasını sağladı.

1.2 litre hacimli benzinli motora sahip Lounge donanım versiyonunun temelleri üzerine geliştirilen otomobil pembe gövde renginin dışında aynı renkte anahta kabı ve paspaslar sunmakta. Donanımında deri vites topuzu, sunroof, Start&Stop sistemi ve 500 logolu kapı şeridi bulunan otomobilin iç mekanı siyah renkli.

Standart modelin aynı donanımına sahip versiyonundan daha ucuza satılacak olan otomobilden sadece 500 adet üretilecek.

19 Ocak 2010 Salı

Shelby GT350


Ford modellerinin modifikasyon çalışmaları konusunda uzmanlaşmış olan A.B.D. merkezli firma Shelby, ilk üretim tarihinin üzerinden 40 yıldan fazla zaman geçen GT350 modelini hayata döndürmeye hazırlanıyor.

Sadece beyaz üzerine çift lacivert şeritli gövde rengiyle ve sınırlı sayıda üretileceği açıklanan otomobilin dış görünüşü standart Mustang modellerininkinden oldukça farklı. Ön ve arka tamponları tamamen yeniden tasarlanan aracın ön ızgarası daraltılırken yeni tasarlanan kaputunda hava emişi için yarıklar açılmış. Beş kollu jantlarla donatılan otomobilin yan etekleri de yeniden tasarlanırken bunların da üzerine fren soğutma kanalları bulunuyor. Arka kısımda bagaj üzerine entegre edilen büyük spoiler ve ortada konumlandırılmış çift egzoz çıkışı dikkat çekerken stop lambalarının tasarımlarının da değiştiği gözlerden kaçmıyor.

İç mekanda, aynı dışarıda olduğu gibi altında aracın seri numarası yazan GT350 logoları dikkat çekiyor. Arka kelebek camları iptal edilip bir fastback havasına bürünmüş olan otomobilin şoför tarafında bulunan a sütununa yağ, benzin ve hava basıncı göstergeleri eklenmiş.

Mustang GT temelli olan otomobil bu aracın 5 litre hacimli v8 motoruna sahip. Duruş performansının güçlenmesi için frenleri, yol tutuş performansının iyileşmesi için de süspansiyon sistemi tamamen yenilenen otomobilin motor modifikasyonuyla ilgili bir bilgi ise henüz yok.

Şu anda teknik olarak bir konsept olsa da 2011 model yılında seri üretimine geçilmesi planlanan otomobilin sadece modifikasyon fiyatı 33.995 Dolar olarak belirtildi. Bazı oluşturacak olan aracın fiyatıyla birlikte A.B.D.'de yaklaşık 60.000 Dolar ödeyerek sahip olunabilecek olan aracın bu fiyatı Shelby'nin GT500 modelininkinin bile üzerinde.

Subaru Impreza N2010


İngiliz modifikasyon firması Prodrive, Subaru Impreza WRX STI'ın 2010 regülasyonlarına uygun grup N ralli aracını tanıttı.

İç ve dış mekanda FIA tarafından şart koşulan değişiklikler sayesinde kolayca tanınabilen otomobilin dış görünüşü, tek çıkışlı egzoz sistemi ve küçültülmüş aynalar sayesinde oldukça sade.

Zorlu şartlara uyum sağlayabilmesi için süspansiyon sistemi modifiye edilen otomobil artık yerden daha yüksek bir yapıya sahip. Frenleri de modifiye edilen araçta FIA tarafından onaylanmış jantlar kullanılabiliyor.

Otomobilin motorunu da modifiye etmeden geçmeyen Prodrive yenilenen hava emiş kanalı, modifiye edilen motor yazılımı ve yeni enjektörlerle 20 beygir güç artışı elde ederken maksimum tork değeri de artmış.

Şayet amacınız bu otomobille yarışlara katılmaksa banka hesabınızda en az 120.000 Sterlin bulunması gerekiyor.

Peugeot 308 CC


Fransız üretici Peugeot, 1.6 litre hacimli yeni turbo Diesel motorunu 308'in CC modellerinde sunmaya başladı.

110 beygir güç üretebilen eski motorun temellerini kullanan yeni ünitenin parçalarının yarısı yeniden tasarlanmış. Euro 5 emisyon normlarına uygun olan motorun 112 beygirlik gücü ciddi bir artış teşkil etmese de normal hallerde 270 Nm olan ve overboost ile 285 Nm'yi bulan maksimum tork değeri kayda değer bir artış.

6 ileri vitesli manüel şanzımanla birlikte sunulan motor bu otomobili 0'dan 100 km/s sürate ulaştırmak için 12.2. saniyeye ihtiyaç duyuyor. Maksimum sürati 191 km/s olarak açıklanan otomobilin 100 km mesafede ortalama tüketim değeri 5.3 litre olarak açıklanmış.

Mitsubishi ASX


Mitsubishi, Japonya'da RVR adıyla piyasaya sürdüğü crossover modelinin Avrupa pazarı için 2010 Cenevre otomobil fuarında tanıtılacağını ve isminin ASX olacağını duyurdu.

Görünüm olarak Japonya modelinden, tampon altlarının ve yan eteklerin siyah renkli olmasıyla ayrılan otomobilin geri kalan tasarım detayları Japon kardeşiyle aynı.

Araçta sunulacak ilk motor seçeneği de 1.8 litre hacimli bir turbo Diesel olarak açıklandı. 6 ileri vitesli manüel şanzımanla eşleştirilecek olan motorda Start&Stop sistemi de bulunacak.

Hyundai Santa Fe


Hyundai, SUV modellerinden Santa Fe'yi makyajladı. Yenilenen aracın resmi tanıtımı 2010 Detroit otomobil fuarı sırasında yapıldı.

Ön ve arka tamponları hafifçe makyajlanan araçta yeni farlar, stop lambaları ve yan paneller kullanılmış. Ön ızgarasının da şekli değişen aracın görünümünü tazeleştirmek için yeni jant seçenekleri de donanımlar arasına eklenmiş.

İç mekana geçildiğinde, kullanılmaya başlanmış yeni koltuk kumaşları ve konsol kaplamaları dikkat çekerken dokunmatik ekrana sahip navigasyon-bilgi ekranı iç mekandaki en büyük değişiklik.

Mekanik anlamda değişiklikleri daha kapsamlı olan aracın 2.7 litre hacimli motoru yerine kullanılmaya başlanan 2.4 litre hacimli ünite 175 beygir güç üretebiliyor. Baz donanımda 6 ileri vitesli manüel şanzımanla sunulacak olan motora sahip araçlarda 17 inç çaplı jantlar standart donanımda.

3.5 litre hacimli v6 motor seçeneği de hafifçe modifiye edilen aracın yakıt tüketim değerleri iyileşirken güç 276 beygire ulaşmış. Standart olarak 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulan bu motor dış donanıma spoiler ve 18 inç çaplı jantları da ekliyor.

Lexus IS-F Circuit Club Sport Concept


Japon üretici Lexus, 2010 Tokyo otomobil fuarında IS-F modelinin hafifletilmiş bir versiyonu olan Circuit Club Sport konseptini tanıttı.

Turuncu rengiyle kontrast oluşturan siyah renkli karbon fiber yüzeylerle hemen dikkat çeken aracın tavanı, yeniden tasarlanan kaputu, ön tampon altında bulunan splitter, yan etekler, bagaj kapağı üzerinde bulunan büyük spoiler, arka tamponun altındaki difüzör, bagaj kapağı ve yan aynalarının tamamı karbon fiberden üretilmiş.

Aracın iç mekanına geçildiğinde de kokpit, şaft tünelinin üzeri, kapı içleri ve direksiyon üzerinde karbon fiber kaplamalar görülürken dış renkle uyumlu turuncu-siyah renkli deri ve Alcantara döşemeler içeriye seçkin bir hava katmakta. Yarış koltuklarıyla donatılmış olan otomobilin siyah renkli magnezyum alaşım jantları sportifliği vurgulayan bir başka unsur.

Araçta kullanılan 5 litre hacimli v8 motor üzerinde bir modifikasyon çalışması yapılmazken 423 beygir güç üretebilen motor, hafifleyen otomobili çok daha rahat hareket ettirebiliyor.

Yol tutuş performansının iyileşmesi için süspansiyon sistemi modifiye edilen aracın fren sistemi de elden geçirilerek karbon seramik fren diskleri kullanılmaya başlanmış.

18 Ocak 2010 Pazartesi

Vauxhall Meriva


Opel'in İngiltere kolu Vauxhall, dış mekan fotoğrafları basına geçtiğimiz ay dağıtılan Meriva'nın ilk iç mekan fotoğrafını paylaştı.

Orta konsol tasarımında bir sürpriz olmayan araçta Astra ve Insignia modellerinden tanıdığımız kumandalar ve direksiyon simidi kullanılmış. Göstergeleri de bu iki Opel modelindekileri andıran aracın koltuk döşemelerinin renginde ısmarlanabilen konsolu Chevrolet Cruze'da sunulan bir özellik.

Beş kişilik oturma kapasitesi sunan aracı iki kişilik bir hale getirebilmeye yarayan FlexRail sistemini standart olarak sunacak olan araçta elektronik el freni bütün versiyonlarda bulunacak.

Aracın arka koltukları ileri-geri kaydırılabilirken sağ ve solda bulunan parçalar birbirlerine yaklaştırılarak arkanın iki kişilik olmasını ve bu iki kişinin daha fazla omuz mesafesine sahip olmasını sağlıyor.

Honda HSV-10 GT


2009 yılının Aralık ayında ilk fotoğrafları basınla paylaşılan HSV-010 GT'nin teknik verileri de su yüzüne çıktı.

4.675 mm uzunluğa, 2 metre genişliğe ve 2.7 metre aks mesafesine sahip olan yarış otomobilinin ağırlığı 1100 kg olarak açıklandı.

HR10EG kodlu v8 motoru 3397 cc hacimli olan otomobil 500 beygirin üzerinde güç üretebilmekte. Üretilen gücün tekerleklere aktarılmasınıysa vitesleri direksiyon üzerinden değiştirilebilen sıralı şanzıman üstlenmiş.

BMW 3 Serisi Coupé ve Cabriolet


BMW, 3 Serisinin Coupé ve Cabrio gövde seçeneklerini makyajladı. Görünümü zaten güzel olan bu iki aracın makyaj operasyonu sırasında değişikliklerin çoğu kendilerini ön yüzde göstermişler.

Araçların hem ön hem de arka tamponları yeniden tasarlanırken markanın imzası konumunda olan BMW böbrekleri genişlemiş. Farlarında da ufak bir şekil değişikliği gözlemlenen aracın kaputu da yeniden tasarlanmış. Arka kısmında genel hatları aynı kalsa da görünümleri değiştirilmiş stop lambaları dikkat çekiyor.

Otomobilin iç mekanındaki yeniliklerse dışarıdakinden bile az. Donanıma eklenen ambiyans ışıklarıyla daha lüks bir hava yakalanmış. Bu lüks hava, donanıma yeni eklenen döşeme renkleri ve kaplama maddeleriyle pekiştirilmiş.

Mekanik anlamda bakacak olursak otomobilin en çok değişim geçiren modeli 335i olmuş. Yeni 5 serisi ve 135i Coupé'de kullanılmaya başlanan tek turbo beslemeli 3 litre hacimli motorla donatılan aracın 306 beygirlik gücü değişmezken torku 400 Nm'ye inmiş.

17 Ocak 2010 Pazar

Heynsdyk 2500SF


İşte Hollanda merkezli şirket Heynsdyk (Heijnsdijk) Sportscars tarafından üretilen ilk roadster modeli. 900 kg ağırlığa sahip bu otomobilin temelleri ise Porsche 944'e dayanıyor.

Hacimleri 2.5 ile 3 litre arasında değişen 6 motor seçeneğine sahip olan otomobilin en güçlü versiyonu 0'dan 100 km/s sürate 6 saniyede ulaşırken maksimum 230 km/s sürate ulaşabiliyor. Turbo beslemeye sahip bu motor 2.5 litre hacimli, 250 beygir güç ve 350 Nm tork üretebiliyor.

5 ileri vitesli manüel şanzımanla donatılmış olan otomobilin fren sisteminde kullanılan disklerin çapı 290 milimetreyken jant çapları 15 ile 19 inç arasında değişiyor.

Peugeot 408


2015 yılında Dünya sıralamasında yedinciliğe çıkmayı hedefleyen Fransız üretici Peugeot, bu amacına ulaşabilmek için Çin pazarına büyük yatırımlar yaptı. Bu yatırımların sonucunda, ülkede 206 ve 307 modellerini üreten Peugeot ürün gamına 407'nin yerini alacak olan 408'i de ekleyecek.

Az sayıda fotoğrafı ve teknik verisi basına sızan otomobilin arka koltuklarda çok daha fazla diz mesafesi bulunduğu gözlerden kaçmazken 407'nin kısa bagaj kapağı yerine oldukça uzun bir bagaj kapağı tasarımına sahip olduğu gözlerden kaçmıyor. Bu tasarım sayesinde 562 litre gibi etkileyici bir bagaj hacmine sahip olan otomobil 4.680 metre boya, 1.815 metre genişliğe, 1.525 metre yüksekliğe ve 2.710 metre aks mesafesine sahip.

Çin pazarında sadece 1.6 ve 2 litre hacimli benzinli motorlarla satılacak olan otomobilin daha güçlü benzinli ve Diesel versiyonları Avrupa pazarında satışa sunulacak.

Toyota Prius G Sports Concept


Toyota'nın 2010 Tokyo otomobil fuarında tanıttığı G Sports logolu konseptlerine bir yenisi daha eklendi: Prius G Sports.

Diğer modellerin aksine motor gücü aynı kalan otomobilin dış görünüşüyse kapsamlı bir şekilde makyajlanmış. Daha sivri görünümlü bir ön tampona sahip olan otomobilin arka tekerlekleri aerodinamik bir yan yüzey elde etmek adına kapaklar altına saklanmış. Yan etekler de bu kapaklarla birlikte aerodinamik performansı artırıyor. Arka tampon tasarımı da değiştirilen otomobilin bagaj kapağı üzerine bir spoiler eklenmiş. Bu arada gövde üzerinde yapılan modifikasyonlarda hafifliği ve dayanıklılığıyla öne çıkan karbon fiber kullanılmış. Bu malzemeden üretilen ayna korumaları, siyah renkli ve 18 inç çaplı jantlarla beraber aracın sportif görünümüne katkıda bulunuyor.

Otomobilin sportif görünen tek yeri dış mekanı değil. İçeriye geçildiğinde sportif direksiyon simidi ve Recaro marka koltuklar kırmızı dikişleriyle bizi karşılıyor. Piyano siyahı renge sahip orta konsolda kontrast oluşturan kırmızı renkli plastik parçalarla hoş bir görünüm elde edilmiş. Araca ayrıca büyük ekranlı bir eğlence sistemi eklenmiş.

Aerodinamik yapının daha da iyileştirilmesi için aracın altı düzleştirilirken yenilenen süspansiyon sistemi sayesinde yükseklik 30 mm azalmış. Sportif kullanıma uygunluk için gövdesi güçlendirilen aracın yenilenen fren sisteminde önde 334, arkadaysa 310 mm çaplı diskler görev yapmakta. Motor gücü değişmemiş olsa da araca eklenen çift çıkışlı egzoz sistemi, standart üniteye oranla genel görünümle çok daha uyumlu.

Toyota MR2 GRMN Sports Hybrid Concept



Eski tasarım, yeni teknoloji. Toyota, Gazoo Racing ile ortaklaşa olarak geliştirdiği hibrit roadster konsepti GRMN (Gazoo Racing Master of Nürburgring) Sports Hybrid'i 2010 Tokyo otomobil fuarında tanıttı.

Gövdesinin neredeyse tamamı yenilenmiş olan otomobilin iç mekanı da dışında olduğu gibi yarış otomobillerinin etkisinde kalmış.

Araçta kullanılan hibrit sistemin benzinli motoru 3.3 litre hacimli bir v6. Aracın ortasına yerleştirilen bu motor düşük süratlerde çalışmazken bu gibi durumlarda güç elektrik motoru tarafından sağlanıyor. Toplam güçü 392 beygir olan otomobil dört tekerlekten çekişli ve yaklaşık 1500 kg ağırlığında.