3 Temmuz 2025 Perşembe

Tesla Model 3 ve Model Y


Tesla, Çin'de sattığı Model 3 ve Model Y'nin menzillerinin uzatıldığını açıkladı. Bataryada bir değişiklik yapmayan firma diğer yandan her iki modelin de hızlanma verilerinde büyük değişiklik yaptı. Artık çok daha yüksek performans sunan ikilinin Avrupa'da da aynı değişiklikleri sunması beklenebilir.

Tasarımlarında bir yenilik olmayan araçlardan Model Y'nin çift motorlu Long Range seçeneği artık 750 km menzil sunabiliyor. 31 km artış gösteren menzil Model 3'ün 753 km'lik yeni değerinin gerisinde kalıyor. 40 km'lik bu artış, diğer değerler gibi Çin ölçüm standartlarında elde ediliyor.

Hızlanma konusundaysa daha büyük performans kazanımı sunan Tesla bunu nasıl yaptığını açıklamamış olsa da önceden opsiyonel olarak sunulan Sport Hızlanma modunun standartlaştırılması buna sebep olabilir. Model Y 0-100 km/s hızlanmasını artık 4.8 yerine 4.3 saniyede tamamlarken Model 3'te bu değer 4.4'ten 3.8'e inmiş.

Porsche 911 Carrera 4S


Porsche'nin en geniş model ailesi 911 daha da büyüyor. Carrera S'i dört tekerlekten çekişli olarak da sunmaya başlayan Alman üretici bazı versiyonlarda donanım değişikliklerine de gitmiş. Modellerin artan ağırlıklarıysa çekiş sistemi sayesinde performansa yansımamış.

Tasarımında bir değişiklik olmayan otomobilin ön bölümünde sade tampon seçeneği kullanılmış. Önde 20, arkadaysa 21 inç çaplı jantlar kullanan araçların iç mekanlarında genişletilmiş deri paketi standart olarak sunuluyor. Coupé'de arka koltuklar ücretsiz opsiyonken Targa ve Cabriolet'de 2+2 oturma düzeni standart. Yönlendirilebilir arka akssa Targa'da standart.

Spor egzoz sistemi ve GTS'ten alınan daha güçlü frenleri de donanıma katan Carrera 4S'in 3 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip, 6 silindirli Boxer motoru 480 beygir güç, 530 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla 4S Coupé'nin 0-100 km/s hızlanması 3.3 saniye sürerken maksimum sürat 308 km/s. Bu değerler Carrera S Coupé'ninkilerle aynı. 

Ferrari Amalfi


Model ailesinde çok sık yenileme yapmayan markalardan Ferrari'nin aileye giriş modeli Roma yenilendi. Performans anlamında büyük bir gelişme sunmuyor olsa da iç mekanında büyük yenilikler sunan otomobilin gövdesiyse ana hatlarını korumuş.

Bu ana hatlar korunmuş olsa da sertleştirilen çizgiler ortaya bambaşka bir otomobil çıkarmış. Sivri burun yapısında artık ön panjur bulunmazken farlar daha da ince. Tampon altında splitter korunurken farlar birbirine ince bir siyah şeritle bağlanmış. 20 inç çaplı jantlarsa hem aerodinamik olarak şekillendirilmiş hem de boşaltmalar sayesinde hafifletilmiş.

Kapılardaki karakter çizgileri daha öne çıkan Amalfi'nin arka bölümünde yükseklik ayarlı spoilerin daha uca çekildiği görülüyor. Dört parçalı ve çizgi şekilli LED stoplar korunurken bu ünitelerin üstü kapatılmış. Daha agresif bir difüzör, dörtlü egzoz çıkışı ve daha dik tasarıma sahip tampon üstü paneller arkanın daha sade görünmesini sağlamış.

İç mekanı 2+2 oturma düzenini koruyan otomobilin direksiyon simidinde fiziksel düğme kullanımına geri dönülmüş. Sürücünün havalandırma ızgaraları yatay hale getirilirken dokunmatik ekran artık yatay. Dijital gösterge paneli ve ön yolcu ekranı korunurken vites konsolu alçaltılmış. Bu bölümde yine anahtara özel bir boşaltma bulunuyor.

Kaputu altında çift turbo beslemeli, 3.9 litre hacimli V8'i koruyan otomobil 640 beygir güç, 740 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman gücü arka aksa iletmeye devam ediyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.3 saniyede ulaşabilen otomobil 200 km/s sürate 9 saniyede ulaşabiliyor. Maksimum süratse 318 km/s olarak açıklandı.