3 Eylül 2021 Cuma

Dacia Jogger


Dacia'dan güzel bir haber geldi. Romanya merkezli üretici, C segmentine farklı bir bakış açısı getiren Jogger'ı tanıttı. Üç koltuk sırasıyla alınabilen araç farklı gövde tiplerinin bir birleşimini temsil ederken hibrit motora da 2023 yılında kavuşacak.

Yükseltilmiş bir station wagon olarak tanımlanabilecek Jogger ilk olarak Extreme isimli paketiyle tanıtıldı. LED farları ve kromajlı ön panjuru, güçlü kaput tasarımıyla birleştirilen otomobilde tampon altı, çamurluk ve kapı altı korumaları kullanılıyor.

Siyah renkli yan aynalar, tavan rayları ve jantlara da sahip olan Extreme donanımında ön çamurluk arkasında donanım arması da yer alıyor. D sütunu boyunca uzanan koyu stopları Volvo modellerini hatırlatan otomobilde siyah renkli marka ve model armalarıyla aynı renkte arka tampon kullanılıyor.

İç mekanı da sade bir tasarıma sahip olan otomobil, temellerini Paylaştığı Renault Clio ile bazı parçalar paylaşıyor. Bunlar arasında analog gösterge paneli, vites topuzu, havalandırma ve cam kumandalarıyla ön koltuklar var. Dört kollu direksiyon simidi ve dokunmatik ekransa diğer Dacia modellerinden tanıdık.

4.547 mm boya sahip olan aracın aks mesafesi 2.897 mm olarak açıklanıyor. İki veya üç koltuk sırasıyla alınabilen Jogger, en arka sıradakilerin de hava alabilmeleri için C ve D sütunları arasında yer alan camı kanırtılarak açılabilir hale getirmiş.

Üç koltuk sırasıyla 160 litre bagaj hacmi sunan otomobil bu sıra katlandığında 565 litre hacim sunabiliyor. 5 koltuklu araçlardaysa hacim 508 litre. 3. koltuk sırası sökülüp ikinci de katlanınca bu hacim 1.819 litreye ulaşıyor.

Kaputu altında 3 silindirli, 1 litre hacimli, turbo beslemeli bir motor görev yapan araç 110 beygir güç, 200 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulan ünite Eco-G paketiyle LPG depolu olarak tercih edilirse 100 beygir gücünde. Bu araçta 40 litre LPG, 50 litre de benzin deposu kullanılıyor.

2023 yılında piyasaya çıkacak hibrit ünitesiyle en uygun fiyatlı 7 koltuklu hibrit olmak isteyen Jogger'ın bu versiyonunda 1.6 litre hacimli, benzinli ünite ve 2 elektrik motoru kullanılacak. Pil kapasitesiyse 1.2 kWh olacak.

Subaru Forester

Subaru, model gamında ufak tefek değişiklikler yapmaya devam ediyor. Japon üreticinin büyük sayılabilecek modellerinden Forester da bir kere daha makyajlandı. Ayrıca aileye Wilderness donanım seviyesi de katıldı.

Daha agresif bir görünüm sunan LED farlara kavuşan aracın ön panjuru da büyümüş. Yenilenen tamponun alt köşelerine farklı sis farları eklenmiş ve jant tasarımları da güncellenmiş. Aileye yeni katılan Wilderness ise 17 inç çaplı ve farklı tasarımlı jantlar, özel lastikler, siyah renkli gövde korumaları, farklı ön panjur, gövde altı koruması ve siyah renkli yan aynalara sahip.

Forester'ın iç mekanı da arka tasarımı gibi değişmemiş. Wilderness paketindeyse metal pedal seti, dışarıda olduğu gibi turuncu renkli trim detayları ve siyah renkli tavan iç döşemesi sunuluyor. Bu arada Wilderness paketinde süspansiyon sisteminin yükseltilerek aracın yerden yüksekliğinin 234 mm'ye çıkarıldığını belirtelim. Ayrıca bu pakete sahip modellerin son dişli oranı da araziye daha uygun bir hale getirilmiş.

Kaput altındaysa bol seçenek yok. 2.5 litre hacimli, dört silindirli Boxer motor tek seçenek olarak karşımıza çıkıyor. 184 beygir güç, 238 Nm tork üretebilen ünite sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle birlikte sunuluyor.

Audi Grandsphere Concept


Audi, Nisan ayında tanıttığı A6 e-tron konseptinin ardından, aynı tasarım dilini devam ettiren daha büyük konsept aracıyla karşımızda. "Elektrikli geleceğin A8'i" olarak tanımlanan otomobil 4. seviye otonom sürüş özelliğine sahip.

5.35 metre boya, 2 metre genişliğe ve 1.39 metre yüksekliğe sahip olan otomobilin sade ön görünümünde ince yapılı matrix LED farlar ve ışıklandırmalı sahte ön panjur dikkat çekiyor. 23 inç çaplı jantlarla donatılan araçta gizlenmiş kapı kolları ve yerlerini kameralara bırakan aynalar kullanılıyor.

Yuvarlak hatları arkaya doğru sivrilen konseptin cam tavanı arkada aniden bitiyor. Sivrilen arka bölümde de ince yapılı LED stoplar ve büyük difüzör dikkat çekiyor. Bu arada kapı camlarına dikkatlice bakıldığında üst bölümlerinin açılmadığı anlaşılabiliyor.

Arka kapıları geriye doğru açıldığından B sütunu bulunmayan otomobilin iç mekanı bizleri sade bir görünümle karşılıyor. Direksiyon ve pedalları, otonom sürüş sırasında gizlenen konseptte ön konsolda yer alan ahşap zemin üzerine yansıtılan kumandalar gözler veya el hareketleriyle kumanda ediliyor. Ön koltuklar arasında yer alan konsolun altıysa boş bırakılmış.

Ön ve arka aksında yer alan birer elektrik motoru sayesinde dört tekerlekten çekişli olan Grandsphere, 710 beygir gü, 960 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşması yaklaşık 4 saniye süren aracın maksimum sürati sınırlandırılmış olsa da Audi, bu sınırın nerede olduğunu açıklamıyor. 120 kWh kapasiteli bataryalarıyla 750 km menzil sunabilen araç 270 kW hızlı şarjı destekliyor.

2 Eylül 2021 Perşembe

Cupra UrbanRebel


Cupra, gelecekte sahip olacağı küçük elektrikli modeli ilginç bir şekilde duyurmaya karar vermiş. İspanyol üretici, Volkswagen ailesinde de yer alacak bu küçük modelin gelişini çılgın görünümlü bir yarış aracı konseptiyle haber veriyor.

Neredeyse üçgen biçimli LED farların altında dev hava girişlerine sahip bir tampon barındıran otomobilde aerodinamik tasarıma sahip jantlar geniş yan etekler, deflektörler ve kanatçıklar görev yapıyor. Arka çamurlukları geriye doğru kesilen otomobilde difüzör ve stopların bir kısmının yerleştirildiği dev spoiler görülebiliyor.

Cupra, aracın elektrik motor veya motorlarının toplamda 340 beygir güç üretebildiğini ama overboost fonksiyonuyla bu gücün 435 beygire yükselebildiğini belirtiyor. 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşabilen aracın seri üretim versiyonuysa büyük ihtimalle konseptin ürettiği gücün yarısına bile sahip olmayacak.

1 Eylül 2021 Çarşamba

Kia Sportage


Kia'dan ilginç bir hamle geldi. Haziran ayında yeni Sportage'ı tanıtan üretici, bu aracın Avrupa pazarında satılacak versiyonlarının farklı olacağını açıkladı. İsterseniz gelin, tasarımdan motora uzanan bu farklılıkları birlikte keşfedelim.

Önden bakıldığında global kardeşinden farklı olmayan model GT-Line paketiyle tanıtıldığından farklı tampon ve agresif ön panjur tasarımıyla dikkat çekiyor. Ayrıca yeni nesilde Sportage Avrupa'da ilk kez siyah renkli tavanla da alınabilecek. Jantlarsa 17, 18 ve 19 inç çaplı.

Yana geçildiğindeyse farklılıklar ortaya çıkıyor. Kapı altı korumalarında hafif makyaja giden Kia, global aracın aksine C sütununda cam kullanmamış. Bunun yerine arka kapı camında kelebek cama yer verilmiş. Arka tampon-tekerlek mesafesi kısalan otomobilin LED stoplarıysa aynı kalmış. Bu arada Avrupa'da satılacak araçların diğerlerinden 133 mm kısa olduğunu hatırlatalım.

İç mekandaysa bir değişiklik yok. Dijital gösterge paneli ve geniş dokunmatik ekran haricinde ilginç tasarımlı havalandırma ızgaraları da modele aynen taşınmış. Bu arada ön koltuk kafalıkları arkasına sabitleyici raflar ekleyen Kia, sırtlıklara da kanca ve USB girişi yerleştirmiş. 591 litrelik bagaj hacmiyse 40:20:40 oranında katlanan arka koltuk sırtlıkları sayesinde 1.780 litreye ulaşıyor.

Motor seçenekleri, kardeşi Hyundai Tucson'dan tanıdık olan Sportage'da 1.6 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motorun 150 ve 180 beygir güç üretebilen versiyonları 48 Volt hafif hibrit destekle sunuluyor. Aynı hacimli Diesel motorun da 115 ve 136 beygir gücünde iki seçeneği mevcut.

Hibrit seçeneklerde de görev yapan 1.6 T-GDI motor, şarj edilebilir versiyonda toplam gücü 265 beygire ulaştırırken standart hibritte güç 230 beygir olarak açıklanıyor. Motor seçeneğine göre 6 ileri vitesli manuel, otomatik veya 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanlar seçilebilirken dört tekerlekten çekişli araçlarda kum, çamur ve karda kullanılmak için özel bir sürüş modu yer alıyor.

Hyundai Casper


Hyundai'nin SUV modellerine bir yenisi ekleniyor. Bu sefer ailenin en küçük üyesi olarak karşımıza çıkan yeni aracın ismi Casper. Bu isim, sevimli hayaletten değil kay kay dünyasından tanıyabileceğimiz Bobby "Casper" Boyden'dan geliyor.

Köşeli hatlarıyla dikkat çeken küçük SUV, önden bakıldığında markanın çift katlı far tasarımını devam ettiriyormuş gibi görünüyor. Motor seçeneğine göre düz veya çift yuvarlak hava girişli olan ön panjur ve alt kısmı korumalı tampon da dikkatlerden kaçmıyor. Casper, 3.595 mm boya, 1.595 mm genişliğe, 1.575 mm yüksekliğe ve 2.400 mm aks mesafesine sahip.

Şişirilmiş çamurluklar, kalın B sütunu ve tavan rayları gibi detaylara sahip yan görünümde büyük jantlar ve Suzuki Ignis'i andıran C sütunu tarafına gizlenen arka kapı kolları da görülebiliyor. Arka bölümdeyse çift katlı stop tasarımı bir adım öteye taşınmış ve üst kısım arka camın altına entegre edilmiş.

İç mekan fotoğrafları henüz paylaşılmamış olsa da casus fotoğraflara bakarak bu bölümün de renkli olacağını söyleyebiliriz. En azından döşemeler açısından. Dokunmatik ekran, sade görünen orta konsol üzerindeki havalandırma ızgaralarının da üstine yerleştirilecek.

Kaput altında tanıdık üniteler sunan Hyundai, 1 litre hacimli motorun atmosferik emişli seçeneğinden 76, turbo beslemelisindense 100 beygir güç alabiliyor. 84 beygir güç üretebilen 1.2 litre hacimli motorun aileye katılması da mümkün. Bu üniteler, 5 ileri orana sahip manuel veya yarı otomatik şanzımanlarla alınabilecek.

Mercedes-AMG GT 63 S E Performance


Mercedes-AMG'den beklenen haber sonunda geldi. Haziran ayında hafifçe güncellenen 4 kapılı GT ailesi en güçlü versiyonuna kavuştu. Şarj edilebilir hibrit sisteme sahip araç, şimdilik AMG armasına sahip en güçlü model.

Yeni aracı diğerlerinden ayırmaksa zor. Ön tamponda yer alan hava girişlerinde kullanılan dikmeler, 20 ve 21 inç çaplı jantlar, ön çamurluklarda görülen E Performance armaları ve arka tampona eklenen şarj kapağı öne çıkan detaylar arasında. Adaptif ve havalı süspansiyon sistemiyle karbon seramik fren disklerini standart donanımda sunan araçta bu diskler önde 420, arkadaysa 380 mm çaplı.

İç mekanda bir tasarım farklılığı sunmayan otomobilde kullanılan yeni direksiyon simidinde toplam 7 sürüş modu seçilebiliyor. Gösterge paneli ve dokunmatik ekranda da hibrit sistem güç akışını gösteren detaylar dışında farklılık bulunmuyor.

Gelelim kaput altına. Birçok AMG modelinden tanıdığımız 4 litre hacimli, çift turbo beslemeli, V8 motoru kullanmaya devam eden araç bu üniteden 639 beygir güç, 900 Nm tork üretebiliyor. Arkaya yerleştirilen elektrik motoru da eklenince değerler 843 beygir ve 1.470 Nm'ye ulaşıyor.

9 ileri vitesli otomatik şanzımana ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan araçta drift modu da yer alıyor. 0'dan 100 km/s sürate 2.9 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 316 km/s. 6.1 kWh kapasiteli bataryalarsa 12 km menzil sunuyor.

Tank 500


Çinli üreticiler sadece elektrikli otomobillerle ilgilenmiyor. Great Wall'un SUV markası Tank, içten yanmalı motora sahip modellerinin sayısını her geçen gün artırıyor. İşte oldukça lüks donanıma sahip modellerden biri: 500.

Heybetli görünümüyle Toyota Land Cruiser ailesine rakip olduğunu gizlemeyen otomobilin ön bölümünde küçük LED farlar ve dev bir panjur bulunuyor. Tamponun büyük tutulmadığı kısımda kaputun ön bölümüne ek hava girişi açılmış.

Şişkin çamurluklar ve çok kollu jantlarla yandan güçlü bir duruş sunan araç arkaya geçildiğinde dik yerleşimli LED stoplar, spoiler ve bagaj kapağına alınmış stepneyle dikkat çekiyor. 5.070 mm boya, 1.934 mm genişliğe ve 1.905 mm yüksekliğe sahip olan Tank 500'ün aks mesafesiyse 2.850 mm.

Merdiven şasiye sahip olan modelin arazi için sunduğu veriler de gayet iyi. Yerden yüksekliği 224 mm olarak açıklanan otomobilin su geçiş derinliği 800 mm. Yaklaşma ve uzaklaşma açılarıysa sırasıyla 29.6 ve 24 derece.

İç mekanında lüks rüzgarlar esen araçta açık renkli ahşap kaplamadan çift renkli deri döşemeye kadar birçok ilginç dokunuş bulunuyor. Dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekranın haricinde analog saat, kristal vites kolu, metal trim parçaları ve Rolls-Royce modellerine göz kırpan çoklu LED aydınlatmasına sahip ön yolcu paneli dikkatlerden kaçmıyor.

Kaputu altında turbo beslemeli, 3 litre hacimli, benzinli bir V6 bulunduran araç 353 beygir güç, 500 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi, 48 Volt hafif hibrit yardımcı ve 9 ileri vitesli otomatik şanzıman standart donanımda.

31 Ağustos 2021 Salı

Jeep Grand Commander


Commander model ismi son zamanlarda çok popüler. Jeep, bu ismi taşıyan ve Güney Amerika pazarına özel üretilecek aracını tanıttıktan kısa süre sonra Çin pazarına özel modeli Grand Commander'ın makyajlandığını açıkladı.

Önden bakıldığında kalınlaşan LED farlar ve tamamen yenilenen tamponla kendisini belli eden otomobilin jant seçenekleri yenilenirken tavan raylarının ortasına bir şerit çekilmiş. Farklı iç desene sahip LED stopları birbirine doğru uzatılan otomobilin model ismi de artık bu ikili arasında yer alıyor. 

Farklı tasarıma kavuşan arka tamponda da sahte egzoz çıkışları daha yukarıya alınmış. Yenilenen bagaj kapağında plakalık daha aşağıda bulunuyor. Farklı tasarıma sahip tamponlar nedeniyle aracın boyunda az da olsa artış yaşanmış.

İç mekanında bir yenilik bulunmayan Grand Commander'ın kaputu altında görev yapan 2 litre hacimli, turbo beslemeli, benzinli motor, önden çekişli modelde 234, dört çekerdeyse 265 beygir güç üretebiliyor. Aynı üniteyi bir çift elektrik motoruyla birleştiren şarj edilebilir hibrit seçenekse 13 kWh kapasiteli bataryalarıyla 900 km menzil sunabiliyor. Araçların tamamında 9 ileri vitesli otomatik şanzıman bulunuyor.

30 Ağustos 2021 Pazartesi

Geely Emgrand Sedan


Geely, uzun zamandır Çin'in en çok satan sedan modeli olan Emgrand Sedan'ı yeniledi. Araca uçuk bir tasarım aşısı yapmayan firma kaput altında da büyük yenilikler sunmayarak maliyetleri ve fiyatları düşük tutup satışları daha da artırmanın peşinde.

Sade hatlarıyla dikkat çekebilen otomobilde markanın dik yerleşimli ve alt markası olan Volvo'nunkine benzer ön panjuru öne çıkıyor. İnce yapılı LED farlar ve aracı boydan boya geçen karakter çizgisi gözlerden kaçmıyor. Kısa tutulan bagaj kapağının ucu bir spoiler biçiminde olan otomobilin ince LED stopları da plakalık üzerinden birbirine bağlanıyor.

Markanın modüler B segmenti platformu üzerine geliştirilen aracın hava sürtünme katsayısı 0.27 olarak açıklanıyor. 4.638 mm boya sahip olan Emgrand Sedan  1.820 mm genişliğe ve 1.460 mm yüksekliğe sahip.

Kullanılan mavi-beyaz deri döşemeleri saymazsak iç mekanı da dikkat çeken farklılıklar sunmayan otomobilde dijital gösterge paneli, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi, ince yapılı havalandırma ızgaraları ve geniş dokunmatik ekran bulunuyor.

Kaput altındaysa 1.5 litre hacimli, atmosferik emişli bir benzinli ünite mevcut. 115 beygir güç, 147 Nm tork üretebilen ünite 5 ileri vitesli manuel veya sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) eşleştirilebiliyor.

29 Ağustos 2021 Pazar

Mobilize Limo


Renault'nun yeni alt markası işe hızlı başladı. Ocak ayında EZ-1 ile şehir içi ulaşımı için büyük adım atacağını açıklayan üretici şimdi de yine taksi ve paylaşım öncelikli satmayı planladığı modeli Limo'yu tanıttı.

Sivri burun yapısıyla dikkat çeken araçta çift parçalı LED farlar görev yapıyor. Ön bölüm haricinde yuvarlak hatlarıyla dikkat çeken model hemzemin kapı kolları ve camların altına sabitlenmiş yan aynalarıyla öne çıkıyor. Yanlarda ikiye bölünen LED stoplar Lexus modellerini hatırlatırken yatık arka cama rağmen bagaj bölümü liftback değil sedan özelliği sunuyor.

İç mekanda birçok markadan esinlenme yaşamış gibi duran otomobilde çift kollu direksiyon simidi, metal görünümlü kumanda düğmeleri, dijital gösterge paneli, geniş dokunmatik ekran, imitasyon deri döeşeme ve açılı yerleşime sahip orta konsol gibi detaylar görülebiliyor.

411 litre bagaj hacmi sunan Limo, 4.67 metre boya, 1.83 metre genişliğe, 1.47 metre yüksekliğe ve 2.75 metre aks mesafesine sahip. 17 inç çaplı jantlarla donatılan modelin arka koltuklarda sunduğu diz mesafesiyse 288 mm.

150 beygir güç, 220 Nm tork üretebilen elektrik motoruyla donatılan model 0'dan 100 km/s sürate 9.6 saniyede ulaşabiliyor. 140 km/s maksimum sürate sahip olan modelin 60 kWh kapasiteli pilleri 450 km menzil sunabiliyor.

Jeep Commander


Jeep ailesi genişlemeye devam ediyor. Son zamanlarda Çin pazarına özel modellerle karşımıza çıkan üretici bu sefer de gözünü Güney Amerika'ya dikmiş durumda. Brezilya'da geliştirilip bu ülkede üretilecek model Compass temelleri üzerinde duruyor.

Tasarım anlamında büyük bir sürpriz sunmayan modelin ön bölümünde 7 bölümlü panjur ve ince LED farlar görülebiliyor. Sade bir tampon ve üst donanımlarda gövde rengine boyanan korumalar 19 inç çaplı jantlarla birlikte geliyor.

Yan aynalar ve tavanı siyah renkli alınabilen Commander'ın arka bölümü dik yapısıyla öne çıkıyor. Spoiler, yüzgeç anten ve ince yapılı LED stoplar da diğer detaylar arasında. 4.770 mm boya, 1.860 mm genişlik ve 1.682 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.795 mm.

Aracın iç mekanına geçildiğinde, özellikle ön bölümde Compass'ın izlerini görmek mümkün. Aynı ön konsola sahip olan Commander'ın ikinci koltuk sırası 140 mm ileri geri kaydırılabiliyor. Üstelik araçta 3. koltuk sırası da bulunuyor. Bagaj hacmiyse koltuk kullanımına göre 233 - 661 ve 1.760 litre arasında değişiyor.

Kaput altında iki motor seçeneği sunan Jeep, 1.3 litre hacimli benzinli motorun E85 ile de çalışan versiyonunu 185 beygir güç, 270 Nm tork üretebilecek şekle getirmiş. 6 ileri vitesli, çift kavramalı şanzıman ve önden çekişli olarak alınabilen araç arazi sürüşü için elektronik yardımcılara da sahip.

Araziyi daha ciddi düşünenlerse dört tekerlekten çekiş ve 9 ileri vitesli otomatik şanzımanla sunulan 2 litre hacimli turbo Diesel üniteyi seçecek. 170 beygir güç, 380 Nm tork üretebilen üniteyle birlikte diferansiyel kilidi ve çok seçenekli arazi modu da geliyor. Yerden yüksekliği 212 mm olan aracın yaklaşma ve uzaklaşma açıları sırasıyla 26 ve 24 derece.