9 Ağustos 2014 Cumartesi

BBR Mazda MX-5 Super 200


Mazda'nın küçük roadster modeli MX-5 için geliştirdiği modifikasyon kitleriyle dikkat çeken BBR bu otomobil için yeni bir paket sunmaya başladı. Aracın performansını inanılmaz seviyelere çıkaran önceki çalışmaların aksine bu sefer güç artışı sınırlı.

2 litre hacimli motor için sunulan modifikasyon aşırı besleme içermiyor. Ünitenin gücünü 201 beygire, torkunuysa 225 Nm'ye yükselten paket 1.695 Sterlin karşılığında alınabiliyor.

8 Ağustos 2014 Cuma

Dodge Charger Pursuit


Kuzey Amerika'nın büyük sedan modellerini iş başında görebileceğimiz yerlerin başında Amerikan polis teşkilatı bulunuyor. Her yıl onbinlerce araç siparişi veren kuruluş özel amaçlara yönelik otomobillerin geliştirilmesine de önayak oluyor.

Nisan ayında yenilenen Charger modelinin Polis kullanımı için hazırlanan versiyonunu tanıtan Dodge otomobile bu iş için gerekli bütün ekipmanları eklemiş. Önceki modelde olduğu gibi ön tampona büyük barlar eklenirken sac jantlar, çakarlar ve A sütununa eklenen spotlar görünümdeki değişiklikler arasında sayılabilir.


Güçlendirilmiş süspansiyon sistemine sahip olan otomobilin sürücü bölümünde göze çarpan farklılıklar vites kolunun direksiyon kolonuna alınması, koltuklar arasında bulunan panelin tamamen yenilenmesi ve yine aynı bölümde bulunması gereken büyük kol dayanağının daha küçük bir örnekle değiştirilmesi olarak sayılabilir. Otomobilin bir farklı noktası da emniyet kemerlerinin belde silahla sürüşe uygun olarak yükseltilmesi.

Kaputu altında iki motor seçeneği bulunan araçlarda kullanılan 3.6 litre hacimli v6 292 beygir güç, 352 Nm tork üretebilirken 5.7 litre hacimli v8 ünite 370 beygir güç, 528 Nm tork üretebiliyor. Her iki araçta da arkadan itiş sistemi standart olsa da büyük motorlu otomobil dört tekerlekten çekişli olarak da ısmarlanabiliyor.

Manhart BMW X4


Manhart Racing tarafından modifiye edilen BMW modelleri arasına X4 ailesi de katıldı. Aracın görünümünde abartıya kaçmayan firma kaput altında dikkat çekici güç artışı sunuyor.

Aracın gövdesi üzerindeki kromajlı yüzeyleri siyaha boyayan Manhart 21 inç çaplı jantlarla donattığı aracın süspansiyon sistemini de 35 mm alçaltmış.

Aracın bütün motor seçenekleri için modifikasyon kiti sunan firmanın 3 litre hacimli üniteler için hazırladığı paketler özellikle dikkat çekiyor. Benzinli motoru 370 beygir güç, 520 Nm tork üretebilecek şekilde güçlendirilen otomobilin Diesel ünitesiyse 375 beygir güç, 740 Nm tork üretebilmekte.

7 Ağustos 2014 Perşembe

Bugatti Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse Ettore Bugatti


Bugatti'nin Veyron 16.4 Grand Sport Vitesse temelleri üzerine geliştirdiği özel serisi Les Légendes de Bugatti'de sona gelindi. Özel serinin altıncı aracında firmanın kurucusunun ismi kullanılmış.

1932 model Type 41 Royale'de olduğu gibi metalik gri ve lacivert gövde rengine sahip olan otomobilden de üç adet üretecek olan Bugatti her aracı vergiler hariç 2.35 milyon Euro'ya satacak. Jantları da çift renkli sunulan aracın bazı noktalarında Bugatti'nin imzası görülebiliyor.


İç mekanda iki çeşit deri döşeme sunan otomobilin yaşam alanı kahverengi ağırlıklı olsa da titanyum ve alüminyum kaplamalarla lacivert renkli karbon fiber parçalar da gözden kaçmıyor. Diğer beş araçta olduğu gibi bu örnekte de Les Légendes de Bugatti logoları ve Rembrandt Bugatti tarafından şekillendirilmiş dans eden fil motifi görülebilirken kapı eşiklerinde Ettore Bugatti'nin portresine yer verilmiş.


Kaputu altında yenilik olmayan otomobilin dört turbo beslemeye sahip 8 litre hacimli w16 motoru 1.200 beygir güç, 1.500 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 2.6 saniyede ulaşabilen dört tekerlekten çekişli aracın üzeri açıkken ulaşabildiği maksimum sürat 409 km/s.

Abt S1


Audi'nin küçük sporcusu S1 için yapılan güçlendirme işlemlerine bir yenisi eklendi. Abt tarafından elden geçirilen otomobilin görünümündeyse büyük bir farklılık yok.


Abt tasarımı 18 inç çaplı jantların yanında alçaltılmış süspansiyon sistemi sunan otomobilde ışıklandırmalı kapı eşik kaplamaları ve farklı paspaslar kullanılmış.

Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru 310 beygir güç, 440 Nm tork üretebilecek şekilde modifiye edilen otomobilin üç kapılı versiyonu için de aynı işlem sunulmakta.

Aston Martin Vanquish ve Rapide S


Şu sıralar güncellenen otomobiller arasına İngiliz üretici Aston Martin'in iki modeli de katılıyor. Vanquish ve Rapide S modelleri görsel olarak olmasa da sürüşte önemli gelişmeler kaydetmiş.

Araçlarda yeni gövde rengi seçenekleri sunan firma hafifletilmiş jantlarla görünümdeki değişiklikleri tamamlamış. Süspansiyon sistemi sertleştirilen ikilinin frenleri de artık daha güçlü. İç mekanda da tasarım değişikliği olmayan otomobillerde deri ve Alcantara döşemeler için yeni renk ve desen seçenekleri sunuluyor.

Kaput altında görev yapan 5.9 litre hacimli v12 motorlarda da ufak tefek düzenlemeler yapılan ikiliden Vanquish, 576 beygir güç üretebilirken Rapide S 560 beygir gücünde. Her iki aracın da maksimum tork değeri 630 Nm'ye ulaşmış.


Motorun güçlenmesi çok etkileyici olmasa da ZF logosu taşıyan 8 ileri vitesli yeni otomatik şanzımanın otomobillere kattığı değer büyük. Her iki otomobilin de 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresini yarım saniye iyileştiren şanzımanla bu süreler Vanquish'te 3.8, Rapide S'te 4.4 saniye olmuş.

Eskisinden hem daha küçük hem de daha hafif olan şanzımanla araçların egzoz gazı salınımları %10 gerilerken tüketim değerleri de %11 gerilemiş. Ayrıca her iki otomobilin de maksimum sürati 320 km/s'in üzerine çıkmış.

6 Ağustos 2014 Çarşamba

Road Race Motorsports Fiat 500 Abarth


Fiat'ın minik sporcusu 500 Abarth'ı modifiye eden üreticler arasına A.B.D. merkezli Road Race Motorsports da katıldı. Firma, otomobilin görünümünü de değiştirmiş.


Kullanılan karbon fiber aksesuarlar ve iç mekandan atılan bazı donanımlar sayesinde 54 kg hafifleyen otomobilde farklı bir ön tamponi ek hava çıkışlarına sahip kaput, LED gündüz farları, büyük bir splitter, genişletilmiş çamurluk ve yan etekler, farklı tasarıma sahip 16 inç çaplı jantlar ve büyük bir spoiler dikkat çekiyor.

Turbo beslemeye sahip 1.4 litre hacimli motoru 250 beygir güç, 340 Nm tork üretebilecek şekilde modifiye edilen aracın fren sistemi de güçlendirilmiş.

Toyota Tundra TRD Pro


Japon üretici Toyota bu yıl Baja 1000'de kullanacağı yarışçısını tanıttı. Organizasyona büyük pick up modeli Tundra ile katılacak olan firma bu aracı Full Size Stock kategorisine dahil etmiş.

Ön tampona dört, yan aynalara da iki projektör ekleyen Toyota ön tampona bir de koruyucu boru eklerken yedek lastiği de kasaya koymuş. 17 inç çaplı jantlarla donatılan pick up 37 inç çaplı arazi lastikleri üzerinde yol alıyor.

Süspansiyon sistemi de güçlendirilen aracın iç mekanında çift navigasyon sistemi, tam boy takla kafesi, yangın söndürme sistemi ve yarış koltukları bulunuyor.

5.7 litre hacimli v8 motoru heni emiş ve egzoz sistemlerine sahip olan Tundra TRD Pro'nun ürettiği güçse henüz açıklanmadı.

Fiat Punto Evo


Yan markaları için yenilik üzerine yenilik tanıtan Fiat ana marka için son yıllarda sessizliğini bozmadı. Bu alışkanlığın değişmediğini gösteren bir model de değişik isimlerle neredeyse 10 yıldır üretimde olan Punto Evo'nun bir kere daha makyajlanması oldu.


Hindistan'da hala Punto Evo olarak satılmakta olan otomobili makyajlayan Fiat Avrupa pazarı içinse henüz bir yenilik haberi vermedi. Makyaj işlemi ön bölümde yoğunlaşan Punto Evo'nun farları geriye doğru uzatılırken kaput, ön panjur ve tampon da yenilenmiş. Arka tamponun alt kısmı da makyajlanırken aracın geriye kalanı eski görünümünü korumuş.

İç mekanında yenilik bulunmayan otomobilin kaputu altında da 1.2 ve 1.4 litre hacimli benzinli ve 1.25 litre hacimli turbo Diesel motorlar görev yapmaya devam ediyor.

Enerji Verimli Ulaşım: Sürüş Stili


Enerji ve Tabii kaynaklar bakanlığı ve Enerji Verimliliği Derneği tarafından lansmanı yapılan Enerji Takımı projesi dahilinde hazırlanan tavsiyelerin ilk beşini Toplu Taşıma, Hız Sınırları, Araç Bakımı, Havalandırma ve Yolculukta Dikkat Edilmesi Gerekenler başlıklarında incelemiştik. Şimdiyse altıncı ve son başlık olan Sürüş Stili'ne bir göz atalım. Önceki makalelerde olduğu gibi aslında bildiğimiz veya tahmin ettiğimiz noktalardan oluşan başlık, otomobili en verimli şekilde, diğer bir değişle en düşük yakıt tüketimi ve egzoz salınımıyla sürebilmeyi sağlıyor.


Günümüzde zaman her şeyden değerli. Bir yerden diğerine çabuk ulaşmak da sürücülerin araçlarını olması gerektiğinden çok daha agresif kullanmasına neden oluyor. Kazandırdığı zaman saniyelerle ölçülebilecek bu stil güvenliği tehlikeye attığı gibi hem aracın çoğu parçasında gereksiz zorlanmaya hem de çok daha yüksek bir yakıt tüketimine neden oluyor.


Çoğunuzun daha önce duyduğunu düşündüğüm bir sözü unutmamak gerektiğini düşünüyorum; Performanslı kullanım için gaz, düşük tüketimli içinse fren pedalı önemlidir. Belirli bir sürate ulaşmak için gaz pedalı açısına bağlı olarak tüketilen yakıt miktarı aşağı yukarı aynı olsa da yapılan her frenle kazanılan enerjinin bir kısmının kaybedildiği unutulmamalı.


Unutmamamız gereken bir diğer nokta da güvenli takip mesafesinin sadece güvenlik için değil sabit süratle seyretmek için de gerekli olduğu. Yeterli mesafe sayesinde önünüzdeki aracın da ilerisinde seyir halinde olan otomobilleri görüp fren ve gaz pedallarına müdahale etme sıklığını rahatlıkla aşağıya çekebilirsiniz.

Hepinize verimli sürüşler dilerim.

Fostla BMW X5 M


BMW'nin yeni nesil X5 modeli yollara çıkmış olsa da 500 beygir gücün üzerinde bir araç arayanların seçimi önceki nesil X5 M oluyor. Yeni modeli bekleyemeyenler için geliştirilen paketlerden birisi de Alman firma Fostla'dan geliyor.

Aracın dış görünümünde kullanılan folyo ve siyaha boyanan krom yüzeylerin haricinde koyulaştırılmış far ve stoplar ve yine siyah renkli egzoz çıkışları dikkat çekiyor.

Kaput altında görev yapan çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motor modifikasyon çalışması sonrasında 650 beygir güç, 900 Nm tork üretebilir hale gelmiş.

5 Ağustos 2014 Salı

Toyota GT86 CS-R3


Toyota'nın küçük coupé modeli GT86 pistlerin ardından parkurlara da indi. FIA R3 regülasyonuna göre şekillendirilen araçta motor güçlendirme çalışması da yapılmış.

Dış görünümünde büyük değişiklikler olmayan araçta pinlerle dışarıdan açılabilen kaput ve bagaj kapakları, toprak için 15, asfalt içinse 17 inç çaplı jantlar, küçük yan aynalar ve tavana ekleyen hava girişi görev yapıyor.


İç mekanda da tam boy takla kafesi sunan Toyota süspansiyon, fren ve direksiyon sistemlerini geliştirirken ağırlığı 1.080 kg'a indirmiş. Bu arada diferansiyel ve 6 ileri vitesli sıralı şanzıman da yeni.

Kaputu altında 2 litre hacimli, atmosferik beslemeli motor yer alan aracın gücü 250 beygire ulaşabiliyor.

MR Audi A7 Sportback


Audi'nin şık tasarıma sahip modellerinden A7 Spoortback için geliştirilen modifikasyon kitlerine bir yenisi eklendi. Otomobilin dış görünümünde de yenilik yapılırken yürüyen aksamda da farklılıklar görülebiliyor.

Çift renkli gövde kaplamasının dışında RS7'den alınan ön tampon, siyaha boyanan hava giriş ızgaraları, 20 inç çaplı jantlar ve koyulaştırılmış stoplar dikkat çekerken Fren sisteminde önde 400, arkada 370 mm çaplı karbon seramik diskler kullanılmış.


İç mekanında altı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve özel paspasların yanında 15 inç büyüklüğünde ekrana sahip eğlence sistemi de bulunan otomobilin süspansiyon sistemi de yükseklik ayarlı.

Kaput altında görev yapan 3 litre hacimli v6 turbo Diesel motor için geliştirilen modifikasyon kiti gücü 299 beygire, torkuysa 612 Nm'ye ulaştırmış.

Carlsson G63 AMG 6x6


Mercedes'in çılgın arazi aracı G63 AMG 6x6 için hazırlanan modifiksyon kitlerinin sonu gelmiyor. Paketler arasında görsel değişiklik sunanlar bulunurken Carlsson daha çok kaput altıyla ilgilenmiş.


Otomobilin dış görünümde farklılık bulunmazken içeride farklı renk ve desenlerde deri ve Alcantara döşemeler, metal pedal seti, ışıklandırmalı kapı eşik çıtaları, alüminyum kapı kilit pinleri, özel paspaslar, karbon fiber ve ahşap kaplamalar alınabiliyor.

Kaput altında görev yapan çift turbo beslemeye sahip 5.5 litre hacimli v8, 650 beygir güç, 900 Nm tork üretebilecek şekilde modifiye edilmiş.

Mercedes-Benz S600 Guard


Lüks Alman sedan modellerinin olmazsa olmaz zırhlı versiyonları bazı insanlar için standart araçlardan çok daha çekici. Bunun farkında olan Mercedes yeni nesil S Serisi'nin zırhlı modellerini geliştirmek için elini çabuk tutmuş.


VR9 balistik sertifikasına sahip olan yeni aracın dış görünümü standart S Serisi modellerinden farklı değil. Daha küçük çaplı jantlar ve daha dayanıklı lastikleriyle dikkat çeken otomobilde çakarlar, kurşun geçirmez çift cam, hidrolik cam kapama mekanizması, acil durum taze hava sağlama sistemi, ısıtmalı camlar ve özel olarak hazırlanmış soğutucu sunulmakta.


Orta konsolunun alt bölümünde özel bir kumanda paneli yer alan aracın kaputunun altında çift turbo beslemeye sahip 6 litre hacimli v12 motor bulunuyor. 530 beygir güç, 830 Nm tork üretebilen aracın motoru olmasa da fren sistemi güçlendirilmiş.

Hennessey Venom F5


Hennessey Performance gezegenin en hızlı otomobilini yaratmak konusunda kararlı gibi. Venom GT'nin ardından piyasaya çıkacak olan bu otomobilin ismiyse Venom F5 olarak belirlenmiş.

Venom GT'ye oranla daha köşeli bir tasarıma sahip olan otomobilin alt bölümü özel olarak tasarlanırken hava sürtünme katsayısı 0.44'ten 0.40 altına çekilmiş.


Kaputu altında çift turbo beslemeye sahip 7 litre hacimli v8 motorun geliştirilmiş bir versiyonu görev yapan aracın 1.400 beygir üzerinde güç üretebilmesi planlanıyor. Ağırlığının 1.300 kg'ı geçmemesi planlanan Venom F5'in maksimum süratinin de 467 km/s'e ulaşması planlanıyor.

Tek kavramalı yarı otomatik şanzımana sahip olacağı açıklanan otomobilin 0'dan 300 km/s sürate 13.63 saniyede ulaşması planlanırken 322 km/s süratin 14.51 saniyede görüleceği düşünülüyor.

4 Ağustos 2014 Pazartesi

K.MAN Audi R8 V10


Geçtiğimiz yıl XXX ile birlikte hazırladıkları 4.2 litre hacimli motora sahip Audi R8'i tanıtan Chiptrick şimdi de bu otomobilin daha büyük motorlu versiyonuna el attı. Üstelik yeni bir isimle.

Kullanılan karbon fiber parçalar sayesinde standart araca göre 40 kg hafifletilebilen otomobilin 5.2 litre hacimli v10 motoru için 3 farklı kit sunulmakta. GTK isimli kitle 590 beygire ulaşan güç GTK S ile 640 beygiri buluyor. GTK RS'in sahip olduğu çift turbo besleme sayesinde güç 750 beygire ulaşmış.

İlk kitle birlikte araç 0'dan 200 km/s sürate 11.9 saniyede ulaşabilirken ikinci paketle bu süre 11.4 saniyeye iniyor. GTK RS paketiyleyse süre 10.6 saniyeye inmiş.

mcchip-dkr Mercedes-Benz C63 AMG MC8XX


Yenilenen C Serisi'nin AMG logolu versiyonu hala bekleniyor olsa da eski kasa aracın modifikasyon çalışmaları tam gaz devam ediyor. Daha önce de aynı otomobili güçlendiren mcchip-dkr bu sefer motor gücünü 800 beygir seviyesi üzerine çıkarmış.

Dışarıdan bakıldığında Black Series versiyonlarını andıran araçta daha büyük hava girişlerine sahip ön tampon, karbon fiber splitter ve yan aynalar, yenilenmişyan etekler, 19 inç çaplı jantlar, ek hava çıkışlarına sahip kaput, yeni difüzör ve hava çıkışlı arka tampon yer alırken süspansiyon ve fren sistemleri de elden geçirilmiş.

Kaput altında görev yapan 6.2 litre hacimli v8 motora kompresör besleme ekleyen firma ünite üzerinde yaptığı diğer çalışmalar sonunda gücü 830 beygire yükseltmeyi başarmış.

Best-Tuning BMW 435i xDrive


BMW'nin 3 Serisi Coupé yerine piyasaya sürdüğü 4 Serisi Coupé de modifikasyon firmalarının gözünden kaçmıyor. Ailenin en sportif versiyonu M4 tanıtılmış olsa da bir alt seviyede performans sunan 435i de bu araca yakın değerlere ulaşabiliyor.

Görünümünde büyük bir yenilik bulunmayan araçta 20 inç çaplı jantların yanında fiyatı 1.100 Euro seviyesinden başlayan süspansiyon modifikasyonu da yer alıyor.

1.299 Euro'ya sunulan motor modifikasyonuyla turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli ünitenin gücü 365 beygire yükseltilmiş.

3 Ağustos 2014 Pazar

Mercedes-Benz Vito


Alman üretici Mercedes, V Serisi ismini verdiği binek minivan modellerinin ardından bu aracın ticarete daha uygun versiyonlarını da tanıttı. Aracın ismiyse daha önceden tanıdık.

Dış görünümünü kardeşi V Serisi ile paylaşan yeni nesil Vito'nun bazı modellerinde siyah renkli tam pon ve yan aynalar gibi maliyet düşürücü parçala kullanılırken sunulan jant ve gövde rengi seçenekleri de ticari araçlara daha uygun.


4895 mm, 5140 mm ve 5730 mm ile üç farklı uzunlukta alınabilen araçta iki farklı aks mesafesi seçeneği sunuluyor. En fazla 1.369 kg yükleme kapasitesi sunan yeni nesil Vito'nun maksimum yüksekliği 1.910 mm. Panel van, Crew ve Tourer isimli üç gövde seçeneğine sahip olan Vito'nun binek olan bu son seçeneği Pro ve Select paketleriyle ısmarlanabiliyor.

İç mekanda V Serisi'nden çok bir önceki nesil Vito'nun detayları dikkat çeken aracın yeni direksiyon simidi kardeşinden tanıdık olsa da orta konsol tamamen farklı. Donanımına dikkat sensörü, elektrikli ön koltuklar, otomatik park asistanı, sayısı sekize kadar çıkabilen hava yastıkları, kör nokta sensörü ve şeritte kalma asistanı eklenebilen aracın gösterge tablosu da sıfır konumunda aşağıyı gösterecek şekilde alınabiliyor.


Kaputu altında farklı güç seviyeleri sunan iki değişik turbo Diesel motor seçeneği sunan Vito'nun 1.6 litre hacimli ünitesi 88 veya 114 beygir güç üretebilecek şekilde ısmarlanabilirken 2.1 litre hacimli motorun 136, 163 veya 190 beygir güç üretebilen üç versiyonu bulunuyor. Arkadan itiş ve dört tekerlekten çekişin yanında önden çekişli olarak da alınabilen Vito 6 ileri vitesli manuel veya 7 ileri vitesli otomatik şanzımanlarla alınabiliyor.