23 Mart 2023 Perşembe

Hyundai Verna


Hyundai'nin değişimi sürüyor. Avrupa ve Amerika pazarlarında satılan birçok modelini yenileyen üretici şimdi de Hindistan'da aynı şeyi yapıyor. Bizlerin de Accent adıyla tanıdığı Verna yeni nesline kavuştu. Üstelik yeni modelin yüksek performanslı bir seçeneği de bulunuyor.

4.5 metrenin üzerine çıkan boyuyla önceki neslinden 15 cm daha uzun olan otomobil çift katlı LED far tasarımını benimsemiş. Büyük ön panjur ve hem kaput hem de kapılarda görülen keskin çizgiler markanın diğer modellerine göndermeler yapıyor. Yüksek bagaj kapağı ve ortada birleşen LED stoplara da sahip olan aracın sahip olduğu logolar oldukça büyük.

Sade ve modern bir kokpit tasarımı sunan Verna'da iki kollu direksiyon simidi, gizlenmiş havalandırma ızgaraları, ambiyans ışıklandırması, dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran bulunuyor. Açık renkli döşemeler ön konsola da koltuklarda olduğu gibi renk katmış.


Kaputu altında 1.5 litre hacimli iki motor bulunabilen aracın atmosferik emişli seçeneği 115 beygir güç, 144 Nm tork üretebilirken turbo beslemeli kardeş 160 beygir güç, 253 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzıman her iki motorda da standart olarak sunulurken ilk üniteyle sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT), ikinciyleyse 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman alınabiliyor.

22 Mart 2023 Çarşamba

Ford Explorer


Ford ve Volkswagen'in birlikteliği meyvelerini vermeye devam ediyor. İlk olarak ticari araçlarda kendisini gösteren ortaklıkta sıra bineklere geldi. Volkswagen ailesinin elektrikli araç temelleri Ford ile paylaşıldı ve ortaya elektrikli Explorer çıktı.

Panjursuz ve köşelere çekilmiş LED farlardan oluşan ön bölümünde tamponu da çok çıkıntı durmayan otomobilde 21 inç çaplı jantlar, sade çizgilere sahip siyah renkli gövde korumaları, arkaya doğru daralan yan camlar, spoiler, köşelere çekilmiş LED stoplar ve yine çıkıntı yapmayan bir arka tampon bulunuyor.

Yüksek yan destekli ön koltuklara ve hem üst hem de alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidine sahip olan otomobilde küçük bir dijital gösterge paneli kullanılsa da dik yerleşime sahip dokunmatik ekran orta konsolun tamamını kaplıyor. Açısı ayarlanabilen ekranın alt bölümü bu sayede gizli bir göze ev sahipliği yapıyor.

Elektrik motorları da Volkswagen ailesiyle paylaşılacak olan otomobilin tek motorlu seçenekleri 170 veya 231 beygir güç üretebilirken 52 ve 77 kWh kapasiteli piller 130 ve 170 kW şarja izin veriyor. Çift motorlu seçenekse dört tekerlekten çekiş ve 340 beygir güç sunmakta. Tek motor ve bütük bataryalı aracın menziliyse yaklaşık 540 km.

21 Mart 2023 Salı

Kia EV5


Kia'nın elektrikli model ailesi yakın zamanda büyüyecek. Geçtiğimiz hafta, konsept haline çok benzeyen bir tasarımla karşımıza çıkan EV9'u tanıtan marka şimdi de bu aracın küçük kardeşini bir konsept olarak sergiliyor. Elektrikli aracın teknik verileriyse henüz açıklanmadı.

Köşeli hatlarıyla EV9 ile olan akrabalığı bariz olan aracın gizlenmiş LED farları ve dik burun kısmı güçlü bir duruş sergilerken 21 inç çaplı jantlar, siyah renkli çamurluk korumaları ve yan aynalar, aşağıya doğru genişleyen D sütunu, gizli kapı kolları ve derin kapı altı karakter çizgileri gözlerden kaçmıyor.

A, B ve C sütunları da tavan rayları gibi siyah renkli olan konseptin arkasına geçtiğimizde spoiler ve parantez biçimli, ince LED stoplar görülebiliyor. Volvo modellerini andıran bu bölümde siyah tamponun çok çıkıntı yapmaması da tasarım detayları arasında. Modelin panoramik cam tavanı da ortadan ikiye bölünmüş.

Çok sade bir iç mekan sunan konseptte oval direksiyon simidi ve dijital gösterge paneliyle birleşmiş dokunmatik ekran görülebiliyor. Orta konsolu olmaması sayesinde önde bile çok ferah bir yaşam hacmi sunan otomobilin dört tekli koltuğu yana dönebiliyor.

Dümdüz bir tabana sahip olan EV5, arkaya doğru açılan arka kapılar sayesinde iç mekana geçiş konusunda da avantaj sunuyor. Bagaj bölümündeyse zemin altına gizlenebilen ve ters konuma sahip koltuklar ve masa bulunuyor.

Dodge Challenger SRT Demon 170

Dodge, Challenger ailesinin güncel nesline veda ediyor. Bu nedenle ortaya çıkan aracına, birkaç yıl önce üretimine son verdiği Demon'ın ismini yeniden vermeye karar veren üretici herkesin başını döndürecek bir araçla karşımıza çıkıyor.

Tasarımına bakıldığında standart Demon'dan çok farklı durmadığını söyleyebileceğimiz otomobilde genişletilmiş arka çamurluklar bulunsa da ön çamurluklar standart boyutlarda. Farklı tasarıma sahip jantlar da önde 18, arkada 17 inç çapında ve opsiyonel olarak karbon fiberden üretilebiliyor. Paraşüt opsiyonel olarak sunulurken splitter ve dev hava girişli kaput standart.

İç mekana geçildiğinde otomobili Hellcat Redeye Widebody'den 71 kg daha hafif olmaya iten en büyük sebep görülebiliyor. Arka koltukları bulunmayan araçta ses izolasyonu da minimuma indirilmiş. Opsiyonel donanımdaysa elektrikli, ısıtmalı ve soğutmalı deri koltuklarla 18 hoparlörlü Harman Kardon ses sistemi yer alıyor.

Kaputu altında kompresör beslemeye sahip, 6.2 litre hacimli V8 ünitenin her noktası yenilenmiş bir hali görev yapan otomobil standart benzinle 913 beygir güç, 1.097 Nm tork üretebilirken E85 ile 1.039 beygir güç, 1.280 Nm tork üretebiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve aktarma organlarında yapılan birçok yenilikle aracın 0-96 km/s deparı 1.66 saniye olarak açıklanıyor. Çeyrek milse 8.91 saniyede tamamlanıyor.