23 Kasım 2013 Cumartesi

Shelby GT ve GT/SC


Shelby'nin Ford Mustang GT için sunduğu performans kitleri yenilendi. Standart modelinin testini geçtiğimiz haftalarda blogda okuduğunuz otomobilin görünümü değişse de performans artışı daha çok dikkat çekiyor.

Yeni kaput, ön tampon ve ön panjur sayesinde farklı bir görünüme kavuşan araçta 20 inç çaplı jantlar, spoiler ve elden geçirilmiş bir arka tampon dikkat çekiyor. Daha güçlü frenlere sahip olan otomobilin egzoz ve süspansiyon sistemleri de yenilenmiş.


İç mekanında büyük değişiklikler bulunmayan aracın A sütununa ek göstergeler eklenirken farklı tasarımlı vites topuzu ve özel üretim plakası bu farklılıkları oluşturuyor.

Kaputu altında bulunan 5 litre hacimli v8 motor GT'de 430 beygir güç üretebilirken kompreör beslemeye sahip GT/SC versiyonları 525 ve 625 beygirlik seçeneklere sahip. GT paketinin fiyatı 14.995 Dolar olarak açıklanırken GT/SC'nin fiyatı 27.995 Dolar seviyesinden başlıyor.

22 Kasım 2013 Cuma

Honda VEZEL


Bu yıl Tokyo otomobil fuarında sergilenen ilginç araçlar arasına Honda Urban SUV'nin seri üretim versiyonu da bulunuyor. VEZEL isimli otomobilin satışına Aralık ayında başlanacak.

Konseptle hemen hemen aynı çizgilere sahip olan otomobilin ön panjuru daha da karmaşık bir şekle girerken sis farları yuvarlatılmış. Farların şekli değişse de LED özelliği değişmezken stoplar konseptten aynen alınmış. Sürpriz olmayan şekilde jant çapları küçülen ve yan aynaları büyüyen otomobilin kapılarında görülebilen dalgalanmaysa değişmemiş. Yan etekleri ve C sütununa gizlenmiş kapı kolları da konseptten alınan VEZEL bagaj kapağının üzerinde şık bir spoiler de sunmakta.


İlginç şekilde iç mekanı da Urban SUV'den aynen alınan aracın Orta konsol üst kısmında dokunmatik bir ekran bulunurken havalandırma sistemi de dijital bir ekrana sahip. Hoş görünümlü çift katlı bir vites konsoluna sahip olan otomobilin yolcu panelinde yer alan ince uzun havalandırma ızgaraları da dikkat çekici bir detay.

Kaputu altında ilk etapta iki motor seçeneği sunulacak olan VEZEL her iki versiyonda da 1.5 litre hacimli benzinli motoru kullanacak olsa da bu araçlardan birisi elektrik motoruna da sahip bir hibrit olacak.

Nissan Sentra NISMO


NISMO Kasım ayında tam anlamıyla coştu. Bir taraftan Tokyo'da GT-R ve IDx'in sportif versiyonlarını tanıtan firma Los Angeles otomobil fuarında Juke NISMO RS'in ardından bir de Sentra sergiliyor.

Standart haliyle pek arzulanacak bir görünüme sahip olmayan otomobilin NISMO versiyonuysa oldukça etkileyici. Alt kısmında bir splitter ve LED gündüz farları bulunan ön tampon aynı zamanda ön panjurda kullanılan yeni ızgaraya sahip. 19 inç çaplı jantlarla donatılan aracın tavan, yan etekleri ve difüzörü siyah renkli.


Yan erekleri de daha sportif görünen Sentra NISMO'nun arka tamponu da yeniden şekillendirilmiş. Bagaj kapağının üzerine küçük bir spoiler eklenirken egzoz sistemi de çift çıkışa sahip.

Fren sistemini Brembo'dan alan otomobilin süspansiyon sistemi de sertleştirilirken iç mekanda yüksek yan destekler ve sabit kafalık sunan sportif koltuklar, metal pedal seti, Alcantara döşemeler ve karbon fiber görünümlü kaplamalar dikkat çekiyor.

Kaputu altında görev yapan turbo beslemeye sahip 1.8 litre hacimli motor 240 beygir güç, 325 Nm tork üretebilirken bu güç ön tekerleklere 6 ileri vitesli manuel şanzımanla aktarılıyor.

Infiniti Q50


Infiniti modellerinin motor hacimleri küçülmeye devam ediyor. Türkiye gibi motor hacminden vergi alan ülkelerdeki pazar payını yükseltecek olan ünitelerin ikisi de Q50 modelinde turbo beslemeye sahip.

İkisi de Mercedes kaynaklı olan motorlardan ilki 2.1 litre hacimli Diesel ünite. 170 beygir güç, 400 Nm tork üretebilen makinenin ardından daha önce E Serisi testimde deneme imkanı bulduğum 2 litre hacimli benzinli motor da Infiniti ailesine katıldı. Bu ünite 211 beygir güç, 320 Nm tork üretebiliyor.

21 Kasım 2013 Perşembe

ZINORO 1E


BMW Brilliance'ın alt markası ZINORO, BMW X1 temelli modelini tanıttı. Görünümü tanıdık olan otomobilin motoruysa alışılmadık bir ünite.


Ön panjur, tamponlar ve yan eteklerle birlikte bagaj kapağı ve stopları da farklı tasarıma sahip bir X1 olan yeni aracın iç mekanı da Alman firmadan alınmış. Bagaj hacmi 305 litre olarak açıklanan 1E'nin donanımında deri döşeme ve GPS gibi kalemler yer alıyor.

Elektrik motoruyla ilerleyen araç 170 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor. Maksimum sürati 130 km/s'te sınırlandırılan otomobilin menziliyse 150 km.

Nissan Juke NISMO RS


NISMO ailesi genişlemeye devam ediyor. Tokyo'da GT-R'ın NISMO modifikasyonlu modeli tanıtılırken Los Angeles otomobil fuarında Juke NISMO'nun üst versiyonu sergileniyor.

Yenilenen ön tamponu altına bir splitter eklenen otomobilin aynı parçası üzerinde LED gündüz farları da bulunuyor. Siyah renkli, 18 inç çaplı jantlar, geniş yan etekler ve daha büyük bir spoiler sunan aracın arka tamponunda difüzör, merkezi yerleşimli sis farı ve geniş egzoz çıkışı dikkat çekiyor.


Yere bastırma kuvveti %37 artan NISMO RS'in iç mekanında karbon fiber görünümlü konsol kaplaması, metal pedal seti, Recaro imzalı, sabit kafalıklı koltuklar ve Alcantara döşemeler kullanılmış. Kırmızı fren kaliperlerine sahip olan otomobilin gövdesi için üç renk seçeneği var: Siyah, beyaz ve gri.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motorun 215 beygir güç, 285 Nm tork üretebilen bir versiyonu bulunan NISMO RS önden çekiş sistemi ve 6 ileri vitesli manuel şanzımanla satılıyor. CVT ve dört tekerlekten çekişli modellerdeyse aynı motorun 211 beygir gü., 250 Nm tork üretebilen versiyonu kullanılmış.

Honda S660


2013 Tokyo otomobil fuarının hoş yeniliklerinden birisi de Honda'nın Kei Car pazarına sokmayı planladığı roadster modeli oldu. Seri üretime geçtiğinde sadece Japonya pazarında satılması planlanan otomobil görünümünü iki yıl önce tanıtılan bir başka konseptten almış.

 EV STER konseptinin seri üretime daha yakın hali olan S660'ın etkileyici hatlarını koruması iyi haber. LED aydınlatma grububa sahip olan aracın jant çapları da aynı kalmış. Gövdesinin yan kısmında küçük hava giriş ve çıkışları bulunan konseptin takla barları da gövdeye entegre edilmiş.


İç mekanda önceki konseptin çılgın yapısı bulunmasa da otomobilin hala bir konsept olduğu belli oluyor. Karbon fiber parçalar, şık duran parçalı deri döşemeler, oval direksiyon simidi, dijital göstergeler, dokunmatik orta konsol ve 3 boyutlu görünüm sunan havalandırma çıkışları şık bir görünüm sunmakta.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip 0.66 litre hacimli motor görev yapan konsept 64 beygir güç üretebiliyor. 3 silindirli motor sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) donatılmış.

Nissan IDx Freeflow ve IDx NISMO


Japon üreticilerin Tokyo şovu devam ediyor. Geçtiğimiz günlerde GT-R'ın elden geçirilmiş versiyonu ve NISMO modifikasyonlu modelini tanıtan üretici şimdi de küçük spor otomobil konseptleri IDx Freeflow ve IDx NISMO'yu sergiliyor.


Retro tasarımıyla Datsun 510'u hatırlatan IDx konseptlerinde köşeli hatlar, çarçavesiz kapı camları, A sütununun ilerisine yerleştirilmiş yan aynalar ve LED aydınlatma grubu dikkat çekerken detaylarda iki modelin farkları gözden kaçmıyor.


Daha sade bir görünüme sahip olan IDx Freeflow'da 18 inç çaplı jantlar, arka kısmı boydan boya geçen stoplar, ortaya yerleştirilmiş egzoz çıkışı ve dörtgen yapılı yan aynalar kullanılıyor. Bu otomobilin ölçüleri 4.1 metre boy, 1.7 metre en ve 1.3 metre yükseklik olarak açıklanıyor.

Oldukça sade ve ferah görünümlü bir iç mekana sahip olan aracın üç kollu direksiyon simidinin arkasında tek bir gösterge yer alırken fonksiyonların çoğu orta konsolun üst kısmındaki dokunmatik ekrandan kumanda ediliyor. Dört kişilik oturma kapasitesi sunan aracın koltukları kot kumaşıyla kaplanmış.


IDx Freeflow'dan çok daha farklı görünen IDx NISMO'da 19 inç çaplı jantlar, 1.8 metre genişliğe sahip gövde, tavana yerleştirilmiş spoiler, yuvarlak yan aynalar, genişletilmiş yan etekler, kapı altına alınmış egzoz çıkışları, çift parçalı stoplar ve difüzör görev yapıyor.


İç mekanı da çok daha farklı görünen IDx NISMO konseptinde yarış koltukları, dört noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, üst ve alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve metal pedal seti bulunuyor.

IDx Freeflow'da hacimleri 1.2 ile 1.5 litre arasında değişen motorlar kullanılabileceğini açıklayan Nissan, IDx NISMO'da turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli bir ünite kullanılacağını belirtiyor. Her iki otomobilde de sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman görev yapıyor.

Mercedes-Benz GLA 45 AMG


AMG ailesi genişlemeye devam ediyor. Mercedes'in küçük hatchback modeli A ve bu aracın dört kapılı coupé kardeşi CLA'nın ardından aynı platformu paylaşan GLA'nın da AMG versiyonu yakında piyasaya çıkacak.

Siyah renkli splitter, yan etekler, tavan, yan aynalar, difüzör ve spoilere sahip olan otomobilin aynı renge boyanan jantları 21 inç çaplı. Arka tampon, jantlar, yan aynalar ve ön panjurda kırmızı renkli şeritler dikkat çekerken konseptin gövdesinde özel grafikler yer alıyor.

İç mekan fotoğrafları paylaşılmayan konseptte görev yapan turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motor 360 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle donatılan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 5 saniyenin altına inmiş.

20 Kasım 2013 Çarşamba

Subaru WRX


2013 Tokyo otomobil fuarına iddialı hazırlanan firmaların başında gelen Subaru'dan beklenen açıklama geldi. LEVORG konseptinin ardından tanıtılan araç Impreza WRX'in yeni nesil versiyonundan başkası değil.

Ana hatları WRX konseptinden alınmış olsa da çok daha sade bir tasarıma sahip olan seri üretim modelin ön kısmında altıgen panjur ve parantez biçimli LED gündüz farları dikkat çekiyor. Kaputu üzerinde büyük bir hava girişi bulunan araçta 17 inç çaplı jantlar, genişletilmiş çamurluklar, difüzör, dört çıkışlı egzoz sistemi ve bagaj kapağının üzerinde küçük bir spoiler yer alıyor.


İç mekanı güncel nesilde olduğu gibi sade bir tasarıma sahip olan WRX'in üç kollu direksiyon simidinin alt kısmı düzleştilmiş. Yüksek yan destekli ön koltuklar ve metal pedal seti de standart donanıma eklenirken opsiyonel donanımda koltuk ısıtması, 440 Watt çıkış gücü sunan ses sistemi ve GPS bulunuyor.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli bir motor bulunan WRX 268 beygir güç, 350 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemine sahip olan araç 6 ileri vitesli manuel veya sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla alınabilecek.

Chevrolet Colorado


Chevrolet'nin orta büyüklükteki pick up modeli Colorado yenilendi. Eskisinden daha yuvarlak hatlara sahip olan aracın donanımı znginleşirken motor seçenekleri de artık daha güçlü.

Panjuru tipik Chevrolet çizgilerini yansıtsa da incelen farları araca farklı bir hava katmış. Sade yan çizgilere sahip olan pick up şişkin çamurluklarla daha güçlü görünürken arka kısımda, köşelerine basamak entegre edilmiş tampon dikkat çekiyor.


İç mekanında da daha yuvarlak çizgiler sunan yeni nesil Colorado'da dört kollu direksiyon simidi, büyük bir dokunmatik bilgi ekranı ve ısıtma-havalandırma fonksiyonlu ön koltuklarla birlikte kaza öncesi frenleme sistemi ve şeritte kalma asistanı bulunuyor.

İlk etapta iki adet benzinli motor seçeneğine sahip olacak aracın 2.5 litre hacimli ünitesi 200 beygir güç, 258 Nm tork sunarken 3.6 litre hacimli motor 305 beygir güç, 365 Nm tork üretebiliyor. Her iki motor da iki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilirken ikisinde de 6 ileri vitesli otomatik şanzıman sunuluyor. Benzinli motorlara 2015 yılında bir de 2.8 litre hacimli turbo Diesel ünite katılacak. Bu ünite 181 beygir güç, 500 Nm tork üretebilecek.

Ford Edge


Ford'un Los Angeles yenilikleri arasında büyük bir crossover da bulunuyor. Yeni nesil Edge'in daha kompakt bir araç olacağı anlamına da gelen bu otomobilde ilginç bir elektronik yardımcı da görev yapıyor.

Şişkin ön tampon ve büyük altıgen ızgarayla güçlü bir görünüme sahip olan konseptte LED aydınlatma grubu, ince yapılı yan aynalar, yatık arka cama sahip bir bagaj kapağı ve spoiler kullanılmış.


İç mekanda sunulan açık renkli deri döşemeler, mavi renkli ambiyans ışıkları ve panoramik cam tavanla oldukça ferah bir hava yakalanırken ön konsolda sportif bir görünüm yakalanmış. Arka koltuklar üzerinde de dersine çalışmış gibi görünen Ford bu bölümde iPad'e entegre eğlence sistemi ve kol dayanağına yerleştirilen çok fonksiyonlu kumanda paneli sunuyor.


Adaptif hız sabitleme sistemi, kör nokta uyarısı ve kaza öncesi frenleme gibi yardımcılara sahip olan konseptin en ilginç aksesuarı otomatik park sistemi. Uzaktan kumandayla aracın dışından da kumanda edilebilen özellik park edilebilecek bir alan bulup aracı tam otomatik olarak park edebiliyor. Bu sistemin sensörleri engel önleme sisteminde de kullanılıyor.

Subaru LEVORG


Subaru da bu yıl düzenlenen Tokyo otomobil fuarına iyi hazırlanmış markalar arasında yer alıyor. Son yıllarda ciddi farklılıklar sunmadığını gördüğümüz Japon üretici, WRX konseptinden devşirildiği station wagon konseptiyle birlikte turbo beslemeye sahip küçük hacimli motorunu da sergiliyor.

Ön görünüm detayları WRX'ten alınan otomobilin LED sürüş farları parantez şeklinde tasarlanırken kaput üzerindeki dev hava girişi güncel WRX STI versiyonlarını andırıyor. Konsept olmasına rağmen 17 ve 18 inç çaplı jant seçenekleri sunan otomobilin arkasına geçtiğimizde de dinamik tasarım anlayışının devam ettiği görünüyor.

4.690 mm uzunluğa, 1.780 mm genişliğe ve 1.485 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.650 mm olarak açıklanırken boş ağırlık yaklaşık 1.5 ton.


İç mekanında da arka kısımda olduğu gibi daha sadeleştirilmiş bir tasarım sunan otomobilin  derli toplu görünen kokpitinde mavi renkli ışıklandırmalar ve orta konsol altına eklenen büyük yapılı göz dikkat çekiyor. Elektronik yardımcılar konusunda da cömert olan konseptte kaza öncesi frenleme ve gaz kesme sistemleriyle şeritte kalma asistanı sunuluyor.

Kaputu altında iki farklı benzinli motor seçeneği sunan konseptin 2 litre hacimli motoru turbo besleme yardımıyla 300 beygir güç, 400 Nm tork üretebilirken yine turbo beslemeli olan 1.6 litre hacimli ünite 170 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor. Her iki motor da gücü, sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) dört tekerleğe aktarıyor.

Jaguar F-Type Coupé


Jaguar, bir süredir beklenen modeli F-Type Coupé'yi tanıttı. Üzeri açılan versiyonu kadar sportif bir duruş sunan araçla birlikte ailenin en güçlü versiyonu da ortaya çıktı.

Genel hatları C-X16 konseptiyle aynı olan otomobilin ön ve arka tasarımı roadster versiyondan alınırken bombeli cam tavanı farklılık yaratıyor. İç mekanında da bir sürpriz yaşanmayan F-Type Coupé'nin motorları da tanıdık.


Kompresör beslemeye sahip 3 litre hacimli v6 üniteler standart sunumda 340 beygir güç, 450 Nm tork üretebilirken S modelde bu veriler 380 beygir ve 460 Nm olarak değişiyor. Bu araçların 0-96 km/s deparları sırasıyla 5.1 ve 4.9 saniye sürerken maksimum süratler 260 ve 275 km/s.


F-Type Coupé'nin sunduğu asıl yenilikse kompresör beslemeye sahip 5 litre hacimli v8 motorun 550 beygir güç, 680 Nm tork üretebilen versiyonu. Bu üniteyle 0'dan 96 km/s sürate 4 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 300 km/s'te sınırlandırılmış.

Porsche Macan


Porsche Cayenne'in küçük kardeşi sonunda gün yüzüne çıktı. Aylardır casus fotoğraflarıyla yetindiğimiz aracın resmi fotoğraflarıyla birlikte etkileyici performans rakamları da paylaşıldı.

4.699 mm boya, 1.923 mm genişliğe ve 1.624 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.807 mm olarak açıklandı. Temellerini paylaştığı Audi Q5'ten 70 mm daha uzun, 24 mm daha geniş ve 30 mm daha alçak olan aracın iz genişlikleri de önde 35, arkada 36 mm genişlemiş.

Çok da sürpriz olmayan bir şekilde önden bakıldığında küçültülmüş bir Cayenne'e benzeyen aracın arkasına geçildiğinde 918 Spyder'dan esinlenmiş gibi görünen LED stoplar dikkat çekiyor.


İç mekana geçildiğinde üç kollu sportif direksiyon simidi anında dikkat çekerken orta konsol ve düğmelerle dolu olan yatık tasarımlı vites konsolu Panamera'yı andırıyor.

Kaputu altında üç farklı v6 motor seçeneği bulunan Macan'ın 3 litre hacimli iki ünitesinden turbo Diesel olanı 258 beygir güç, 580 Nm tork üretirken çift turbo beslemeye sahip benzinli kardeşi 340 beygir güç, 460 Nm torka sahip. ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 6.3 saniyede (Sport Chrono paketiyle 6.1 saniye) ulaşabilen turbo Diesel modelin maksimum sürati 230 km/s olarak açıklanırken benzinli versiyonda bu veriler 5.4 saniye (Sport Chrono paketiyle 5.2 saniye) ve 254 km/s olarak açıklandı.

Şimdilik ailenin en güçlü versiyonu olan Macan Turbo'da kullanılan 3.6 litre hacimli ünite de çift turbo beslemeye sahip. 400 beygir güç, 550 Nm tork üretebilen aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.8 saniye (Sport Chrono paketiyle 4.6 saniye) sürerken maksimum sürati 266 km/s.

Tamamında 7 ileri vitesli, çift kavramaya sahip yarı otomatik şanzıman kullanılan araçlarda 18 ve 19 inç çaplı jantlar standart olarak bulunsa da 20 ve 21 inç çaplı örnekler ek ücret karşılığında alınabilecek. Macan ailesinin Almanya fiyatı 57.930 Euro seviyesinden başlıyor.

Nissan GT-R


Bu yıl Tokyo otomobil fuarında GT-R NISMO'yu tanıtacak olan Nissan aynı zamanda en sportif modelinin geliştirilmiş halini de sergileyeceğini açıkladı.

İlk bakışta fark edilmesi zor olan farklılıklardan ilki full LED farlar. Yeni bir kırmızı tonunu da gövde rengi seçenekleri arasına katan Nissan LED stopların da iç yapısını değiştirmiş.


İç mekanında da bej deri döşeme seçeneği sunulan aracın direksiyon, fren ve süspansiyon sistemlerinde geliştirmeler yapılırken motora dokunulmamış.

Honda MC-β


Japon üretici Honda şehir kullanımı için geliştirdiği elektrik motorlu otomobil konsepti MC-β'yı tanıttı. Performansı beklendiği gibi yüksek olmayan otomobilin menzili de boyuyla orantılı.

İki kişilik bir otomobil olan MC-β'da kullanılan elektrik motoru 15 beygir güç üretebiliyor. 70 km/s maksimum sürate sahip olan aracın menziliyse 80 km'nin üzerine çıkabiliyor. Pillerin 200 Voltluk soketlerde şarj edilme süresiyse 3 saatin altında.

19 Kasım 2013 Salı

Dodge Charger ve Challenger 100th Anniversary Edition


Chrysler alt markalarından olan Dodge, 100. yaşını özel bir paketle kutluyor. Teknik bir yenilik içermeyen bu donanım şimdilik iki araçta sunulacak.

Bu özel Charger ve Challenger modellerinde farklı renkte bir ön panjur, 100. yıl logoları ve 20 inç çaplı jantlar kullanan Dodge Charger'da ek olarak bir de spoiler sunuyor.


Charger'ın iç mekanında mat metal görünümlü kaplamalar siyah veya bordo deri döşemeler, özel logolu paspaslar, Uconnect eğlence sistemi, Beats by Dr. Dre ses sistemi, alt kısmı düzleştirilmiş direksiyon simidi ve 100. yıl logolarına sahip bilgisayar açılış ekranlarıyla koltuk sırtlıkları dikkat çekiyor.


Challenger'ın iç mekanında da aynı farklılıkları sunan Dodge bu araca ek olarak farklı vites topuzu ve metal pedal setini de eklemiş. SXT Plus ve R/T Plus donanım paketlerine ek olarak sunulan 100. yıl donanımı Charger'da 2.200, Challenger'da 2.500 Dolar farkla alınabilecek.

Her iki otomobilin motor seçeneklerinde de değişim yok. İki araç da 3.6 litre hacimli v6 veya 5.7 litre hacimli v8 üniteyle alınabiliyor.