6 Aralık 2011 Salı

Honda EV STER


2011 Tokyo otomobil fuarında elektrik motorlu otomobiller geçidi düzenleyen Honda, konseptlerinde kullandığı köşeli tasarım, beyaz gövde rengi ve mavi ışıklandırmayla dikkat çekiyor.

Oldukça şık bir görünüme sahip olan küçük roadster EV STER, LED aydınlatma grubu, büyük jantlar ve arkaya doğru uzatan takla barı korumalarıyla sportif bir duruş sergiliyor. 3.570 mm boya, 1.500 mm genişliğe ve 1.100 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesiyse 2.325 mm.


İç mekanına geçildiğinde Honda'nın bu yıl Tokyo'da tanıttığı elektrik motorlu konseptlerin tamamında gördüğümüz joystick şekilli direksiyon ve dijital göstergeler dikkat çekerken bu tip konseptlerde görmeye alıştığımız minik yan aynalar yerlerini normal boyutlarda olan örneklere bırakmış.

Arkadan itişli bir otomobil olan EV STER'ın elektrik motoru, karbon fiber yapıyla birleşince küçük aracı 160 km/s sürate ulaştırabiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 5 saniyede ulaşabilen aracın 10 kWh kapasiteli pilleri 160 km menzil sağlarken standart bir prizden şarj olmaları 3 saatten kısa sürüyor.

3 yorum:

  1. sizin de belirttiğiniz gibi özellikle japon firmaları canavar gibi konseptler çıkarıyorlar. toyota'sı olsun honda'sı nissan'ı olsun vesaire. çoğu da güzel ve cesur tasarımlara sahip, ufak çapta devrime gidebilecek yapıda. peki bu konseptlerin nasıl bir oranı gerçek hayata kavuşabilecek? ve üretime geçerken bu konseptlerden neler kırpacaklar? bu kadar güzel konsept dizaynlarının seri üretime geçtiği bir dünyayı 'malesef' daha çok bekleyeceğiz gibime geliyor. çok güzel yenilikçi dizaynlar seri üretime geçmeye yaklaştıkça daha yontulup çağa ayak uyduruluyor. en son örneği ft 86, ft 86ii ve seri üretim modeli gt 86 ile gördük. ne kadar güvenmeli bu konseptlere? ne zaman cidden bu konseptlerdeki gibi tasarımla görürüz seri üretimlerde. ven son olarak neden bu kadar futuristik tasarlayıp da seri üretime geçerken aracı sıradanlaştırıyorlar. o yenilikçi havayı koruyup devrim yaratmak en azından çalışmak yerine neden akıp giden sudan ne kadar yararlansak kardır mantığı hakim? evet işi gücü bıraktım bunu dert ediyorum :)

    YanıtlaSil
  2. Konsept halinden seri üretime kadar çok az değişiklik geçiren araçlar mevcut. Örneğin ilk nesil Audi TT ve Range Rover Evoque bunlardan ikisi. Japon ve Fransızlarda durum biraz farklı ama bu farklılık tamamen şirket politikaları sonucunda risk almamak adına yaratılıyor. Arada bu markalardan da sürprizler çıkmıyor değil. Örneğin 10 yıl kadar önce üretilmiş olan Renault Spider. Daha çok alıcıya ulaşabilmek için konseptleri kırpmasalar çok daha etkileyici araçların ortaya çıkacağı aşikar ama para çoğu zaman imajın önünde oluyor.

    Yeni konseptler genelde gelecekte ön tasarımın alacağı hali gösterir. Özellikle ön panjur konsept modellerden uyarlanır. EV STER gibi bir konseptin daha az aydınlatma ve daha ucuza mal olan standart göstergelerle satışa sunulmaması için bir neden yok. Yüksek devirli bir benzinli motor veya CR-Z gibi bir araçtan alınabilecek hibrit üniteyle başarı şansı yüksek. Özellikle de S2000 gibi çok tutulan bir model üretimden kalkmışken.

    YanıtlaSil
  3. S2000'in boşluğunu Toyobaru dolduracak gibi, performans ve rakam yığını ile değil ama sürüş zevki ile.

    YanıtlaSil