23 Ağustos 2025 Cumartesi

Mitsubishi Delica Mini ve eK Space


Mitsubishi, Avrupa pazarında çok başarılı olmasa da Japonya'da durum farklı. Markanın kendi pazarında satışa sunduğu kei car modelleri Delica Mini ve eK Space yenilendi. Eskisinden çok farklı durmasalar da yepyeni olan ikilinin kaputu altında da bir sürpriz bulunmuyor.

3.395 mm boyuyla sınıfının gerekliliğini yerine getiren otomobillerde A sütunu 115 mm ileriye alınmış. Kutu biçimli tasarımsa kei sınıfının standardı. Daha "Binek" bir görünüm sunan eK Space'te LED farların arasında siyah panjur kullanılırken ön tamponda daha büyük bir hava girişi var. Aracın birçok parçası gövde renginde sunuluyor.

Delica Mini'deyse durum farklı. SUV tarzı tasarım detayları arasında gümüş renkli tampon korumaları, daha agresif görünen ön tampon, farklı farlar ve ön panjur, siyah renkli yan aynalar, jantlar, tavan rayları, çamurluk ve kapı altı korumaları bulunuyor. Her iki aracın da arka kapıları kayarak açılıyor. LED stoplar da D sütununa yerleştirilmiş.

Kullanışlı bir iç mekana sahip olan araçlarda iki kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, geniş dokunmatik ekran, konsolda yer alan vites kolu ve birçok analog düğme kullanılıyor. Dört kişilik otomobillerin hem kapı içlerinde hem de arka duvarlarında cepler sunuluyor. Arka koltuklar bagajı genişletmek için öne kaydırılabiliyor.

Kaput altında büyük bir sürpriz yok. 658 cc hacimli motoru 52 byegir güç, 60 Nm tork üretebilen ünitenin turbo beslemeli seçeneğiyse 64 beygir güç, 100 Nm tork üretebiliyor. Önden veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabilen aracın şanzımanıysa sürekli değişken oranlı otomatik (CVT) 

Jeep Cherokee


Jeep'in popüler modellerinden Cherokee yeni nesline kavuştu. Uzun zamandır dış görünümünün neye benzeyeceğini bildiğimiz otomobilin iç mekan görünümü ve performans verileri ortaya çıktı. Beklendiği gibi aracın birçok farklı donanımı bulunurken yeni motor seçeneği fiyatları yukarıya çekmiş.

Eskisinden daha köşeli bir tasarıma sahip olan otomobil aynı zamanda daha büyük. 4.778 mm boya ve 1.715 mm yüksekliğe sahip olan modelin aks mesafesi 2.870 mm. Yeni nesil Fiat modellerini andıran LED far deseni haricinde tipik bir Jeep panjuru sunan Cherokee'nin ön tamponunun büyük kısmı siyah renkli. Jant çaplarıysa 17 ile 20 inç arasında değişiyor.

Tavan ve yan aynaları siyah renkte tercih edilebilen modelin çamurluk korumaları ince tutulurken kapı altı korumaları daha kalın. Yüksek tavan rayları da sunan Cherokee'nin D sütunuysa gövde renginde. LED stopları bagaj kapağına da taşan modelin tamamen siyah renkte sunulan arka tamponuysa gövdeden çıkıntı yapmıyor. Spoiler de çok büyük sayılmaz.

Çok daha modern bir görünüm sunan iç mekanda köşeli bir direksiyon simidi ve dijital gösterge paneli bulunuyor. İnce yapılı havalandırma ızgarları ve geniş dokunmatik ekran haricinde açık renkli döşeme opsiyonu da donanımda yer alıyor. Bagaj hacmiyse tavana kadar 952 - 1.934 litre arasında olarak açıklanıyor. Açılabilir cam tavan da donanıma eklenmiş.

Kaputu altında hibrit bir ünite bulunan modelin 1.6 litre hacimli, turbo beslemeli motoru 180 beygir güç, 300 Nm tork üretebilirken iki elektrik motoru da eklenince değerler 213 beygir güç, 312 Nm tork oluyor. 1.08 kWh kapasiteli bataryalara sahip olan Cherokee'de sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman kullanılıyor.

21 Ağustos 2025 Perşembe

RUF Rodeo


Porsche modellerine yaptığı sihirli dokunuşlarla ünlenen RUF şimdi de Rodeo isimli modelini tanıttı. Yükseltilmiş bir 911 gibi görünse de aslında sıfırdan üretilen bir karbon fiber platforma sahip olan otomobilin motor kapağı altında dikkat çekici bir güç sunuluyor.

Ana hatları 964 kasa kodlu Porsche 911'e göndermeler yapan otomobilde LED farlar, geniş hava girişlerine sahip ön tampon, genişletilmiş çamurluklar, tek bijonlu jantlar, tavan rayları, kapı altı korumaları ve arka çamurluklar üzerinde açılan hava girişleri gibi detaylar görülebiliyor. Süspansiyon sistemi yerden yüksekliği 242 mm'ye ulaştırırken araziye uygun lastikler de kullanılmış.

Arka bölümünde de önemli değişiklikler bulunan Rodeo'nun LED stopları  teknik olarak birbirine bağlanmamış. Hava çıkışlarına sahip arka tamponda çeki noktaları ve kare biçimli dört egzoz çıkışı bulunuyor. Sabit bir spoiler de arkaya eklenmiş. Modelin iz genişliği önde 41, arkada 142 mm artırılmış. Kapı kollarıysa hemzemin.

Klasik görünümü devam ettiren iç mekanda üst düzey kişiselleştirme yapılabiliyor. Tanıtım aracında arka koltuklar iptal edilirken önde yüksek yan destekli ve sabit kafalıklı koltuklar var. Bol bol deri ve karbon fiber kullanılan bölümde koltukların kumaş döşemeleri de dikkat çekiyor. Analog gösterge paneli ve vites konsolu üzerine eklenen ekran da gözlerden kaçmıyor.

Kaputu altında turbo beslemeye sahip, 3.6 litre hacimli, 6 silindirli Boxer motor bulunan otomobil 619 beygir güç, 760 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzıman gücü dört tekerleğe aktarabiliyor. Farklı miktarda tork yönlendirilebilen akslarda sertliği ayarlanabilir amortisörler de kullanılmış. Karbon seramik fren diskleriyse 350 mm çaplı. 1.350 kg ağırlığa sahip olan otomobilin maksimum sürati 250 km/s.

Opel Corsa GSE Vision Gran Turismo


Opel'in çılgın konseptlerine bir yenisi eklendi. Gran Turismo'da oynanabilen bir otomobil olan yeni Corsa GSE konseptini bu şekilde yollarda görmemiz imkansız olsa da otomobilin sahip olduğu bazı detaylar bir sonraki Opel Corsa neslinde bizlerle olacak.

Yaklaşık 4 metre boya sahip olan otomobilin 2 metre civarındaki genişliğiyse çamurluklar ve yan etekler yüzünden biraz abartılı görünüyor. Önde 21, arkada 22 inç çaplı jantlara sahip olan araç köşeli hatlarıyla dikkat çekiyor. İnce yapılı yan aynalarsa parlatılmış metal bloklardan oluşuyor.

Büyük ön splitter, hemen üzerinde başlayan hava geçişini daha da derin gösterirken kaputun büyük bir bölümü bu geçiş için kullanılmış. Arkada yer alan büyük spoiler ve difüzör ikilisiyse araç hızlandıkça dışarıya doğru uzuyor. LED stopların yapısı farları taklit ederlen bagaj kapağının neredeyse tamamı camdan üretilmiş.

Tek koltuğa sahip olan iç mekanda takla kafesi ve oval direksiyon simidi sunulmuş. Gösterge paneliyse ön konsolda yer alan kumaş altından yansıtılıyor. Head up display bu sistemin devamını oluşturuyor. Sabit koltukta 5 noktadan bağlantılı emniyet kemeri yer alırken direksiyon simidi ve pedallar derinlik ayarlı. Arka süspansiyon sistemi de koltuk arkasındaki camdan izlenebiliyor.

Otomobilin performans verileri de görünümü kadar çılgın. Yaklaşık 1.170 kg ağırlığa sahip olan araç hem ön hem de arka aksta birer elektrik motoru sunuyor. 800 beygir güç, 800 Nm tork üretebilen model 0'dan 100 km/s sürate 2 saniyede ulaşabilirken maksimum sürat 320 km/s. Overboost fonksiyonu güce 80 beygir ekliyor. Batarya kapasitesiyse 82 kWh. 

20 Ağustos 2025 Çarşamba

Tesla Model Y L


Model sayısı çok olmayan bir marka olsa da yüksek satış rakamlarıyla dikkat çeken Tesla, en popüler modeli Model Y'nin uzatılmış seçeneğini Çin'de tanıttı. Üç koltuk sırasıyla sunulan otomobil biraz daha ağırlaştığından performansı az da olsa düşmüş.

Ocak ayında makyajlanan yüzüyle tanıştığımız Model Y'nin uzun seçeneği 179 mm artarak 4.976 mm'ye ulaşan boyuyla dikkat çekiyor. 44 mm de yükselen otomobilde yeni tasarıma sahip 19 inç çaplı jantlar kullanılıyor. Arka kapısı daha uzun olan modelin bagaj kapağında da daha büyük bir spoiler kullanılıyor.

İç mekana geçildiğinde kokpitte 15.4 yerine 16 inç büyüklüğünde bir ekran kullandığı görülen aracın ikinci sırasında iki adet tekli koltuk yer alıyor. Bu koltuklar elektrikli, bacak destekli, ısıtmalı ve havalandırmalı. En arka sıra koltuklar da elektrikli olarak katlanabiliyor ve bu bölümde hem bardaklık hem de havalandırma ızgaraları sunuluyor.

Süspansiyon sistemi elden geçirilen otomobilin ağırlığı yaklaşık 100 kg artarak 2.088 kg olmuş. Teknik özellikleri detaylandırılmamış olsa da aracın çift motorlu ve dört tekerlekten çekişli olduğu açıklandı. Çin çevriminde 750 km menzil sunabilen Model Y L'in 0-100 km/s hızlanması 4.5 saniyede tamamlanıyor. Maksimum bagaj hacmiyse 401 litre artışla 2.539 litreye ulaşmış.

GMSV Le Mans GTR


Gordon Murray şu sıralar çok çalışıyor. S1 LM ile birlikte T.50 temellerini kullanan yeni bir model de tanıtmayı ihmal etmeyen Murray, bu aracı da yeni markası Gordon Murray Special Vehicles çatısı altına yerleştirmiş. İlkinin aksine bu araçtan 24 örnek üretilecek.

Temellerini kullandığı araca pek benzemeyen aracın önünde splitter ve ek hava girişleri yer alırken farlar da çamurluğa doğru uzamış. Tek bijonlu jantlar, geniş yan etekler, yukarıya alınan kameralar, geniş yan hava girişleri, kaputa eklenen hava geçişi ve büyüyen tavan hava girişi ön ve yandan bakıldığında göze çarpan detaylar.

Arkaya geçildiğinde T.50'nin fan sistemini kullanmadığı görülebilen Le Mans GTR'ın bu açıdan Ford GT'yi andırdığı söylenebilir. Yuvarlak LED stoplar, dev spoiler, camsuz motor kapağı, büyük difüzör çıkışları ve yine geniş çaplı çift egzoz çıkışları arka kısmın detaylarından. Otomobilin süspansiyon sisteminin de elden geçirildiği yapılan açıklamalar arasında.

İç mekanında daha az yenilik sunan otomobil üç koltuklu oturma düzenini korumuş. İlginç şekilde konsolun kenarlarına ince havalandırma ızgaraları eklenirken bu bölümün tasarımı da hafifçe değişmiş. Kapı içleri de yeniden şekillendirilen Le Mans GTR'in  kapı kolları, yerlerini kayışlara bırakmış.

Kaput altında yenilik sunmayan otomobilin motor kulakları artık sabit bağlantılara sahip olsa da 4 litre hacimli V12 ünite korunmuş. 663 beygir güç, 467 Nm tork üretebilen atmosferik emişli motor 12.000 d/d üzerine çıkabiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımansa hafifçe elden geçirilerek araca eklenmiş.  

Meyers Manx LFG


Bir ilginç otomobil de Meyers Manx tarafından tanıtıldı. Amerikalı üretici, İngiliz Tuthill ile birlikte geliştirdiği buggy modelini sergiledi. 100 örneği üretilmesi planlanan otomobilin özellikle iç mekanında modern bir görünüm hakim. Performansınsa yüksek olması bekleniyor.

Klasik buggy çizgilerini modern detaylarla buluşturan otomobil dikdörtgen farlar, tampon korumaları, siyah plastik gövde parçaları, arazide frenlere çamuru en az alacak şekilde tasarlanan jantları, yan taban korumaları ve neredeyse oval LED stoplar gibi detaylarla dikkat çekiyor. Aracın süspansiyon sistemi de dışarıdan görülebiliyor.

Yukarıya doğru açılan cam kapılardan ulaşılan iç mekanda Porsche modellerinin karbon fiber koltukları bulunan otomobilde modern biç kokpit tasarımı kullanılmış. Boydan boya ekrandan oluşan ön panelde sadece havalandırma ızgaraları için boşluklar bulunuyor. Hidrolik el freni bulunan otomobilin koltukları arkasında bagaj bölümü yer alıyor.

Tuthill Gt One'da kullanılan 4 litre hacimli, 6 silindirli Boxer motora sahip olan otomobilin teknik verileri henüz açıklanmamış olsa da atmosferik emişli ünitenin bile 400 beygir üzerinde güç üretmesi bekleniyor. 6 ileri vitesli sıralı şanzıman gücü dört tekerleğe aktarırken limitli kaydırmalı diferansiyeller ve ayarlanabilir süspansiyon sistemi donanıma eklenmiş.

Gunther Werks Project F-26


Restomod dünyasının tanınan markalarından Gunther Werks yeni aracı F-26'yı tanıttı. 26 örneği üretilecek olan otomobil klasik ve modern tasarım anlayışlarını birleştirirken Rothsport Racing imzalı motoru inanılmaz bir güç seviyesine ulaşmış.

Yuvarlak olmayan LED farlarıyla standart bir 911 olmadığı hemen belli olan aracın ön tamponunda bir splitter ve büyük hava girişleri bulunuyor. Kaputunda da hava çıkışı bulunan otomobilin genişletilen çamurluklarının arka kısımlarında aerodinamik boşaltmalar yapılmış. Ön çamurluk üstleriyse hava çıkışlarına sahip.

Farklı yan aynalar ve büyük bir yan hava girişine de sahip olan modelde geniş yan etekler, tek bijonlu jantlar, dev bir spoiler ve turbo beslemeleri dışarıdan görmeye izin veren arka tampon tasarımı dikkat çekiyor. Karbon fiber difüzör ve çift egzoz çıkışıyla birlikte LED stoplar görünümü tamamlamış. Bu arada aracın arka lastiklerinin 335 mm genişlikte olduğunu belirtelim.

Bol bol karbon fiber kullanılan iç mekanda yarım takla kafesi ve karbon fiber koltuklar sunan otomobilde klasik görünümlü analog göstergeler bulunuyor. Yere sabitlenen metal pedal seti, ahşap vites kolu önüne eklenen telefon şarj plakası ve Alcantara kaplı direksiyon simidi de dikkat çeken donanımlardan. Kapı kollarıysa yerlerini kayışlara bırakmış.

Brembo markalı karbon seramik fren disklerine sahip fren sistemiyle araç 1.225 kg ağırlığında. Yüksek performans için çok şey gerekmese de 4 litre hacimli, 6 silindirli Boxer motor çift turbo beslemeyle 1.000 beygir üzerinde güç ve 1.000 Nm üzerinde tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzıman bu gücü arka aksa aktarıyor. 

19 Ağustos 2025 Salı

Tensor


Birçok üretici harıl harıl otonom teknolojileri üzerinde çalışıyor olsa da seri üretime alınıp halka satılacak ilk model daha önce ismi duyulmamış bir markadan gelecek gibi görünüyor. 4. seviye otonom sürüşe uygun olan elektrikli otomobilin teknik verileri açıklanmamış olsa da batarya kapasitesinin 112 kWh olacağı duyuruldu.

5.525 mm boya, 2.261 mm ene ve 1.989 mm yüksekliğe sahip olan dev aracın aks mesafesiyse 3.150 mm. Şişirilmiş bir Toyota Prius'a benzeyen otomobilin hava sürtünme katsayısı 0.253 olarak açıklandı. 100'ün üzerinde sensöre sahip olan aracın bu özelliği, her yanından çıkıntı yapan parçalardan anlaşılabiliyor. Farları da gizlenen otomobilin jantları da aerodinamik tasarımlı.

Özellikle 5 LiDar sensörü göze batan modelin arka kapılarının geriye doğru açılması, iniş-biniş için avantajlı. Yüksek yapılı arka bölümdeyse ince yapılı LED stoplar görülebiliyor. Yan aynaların yerlerini kameralara bırakmasıysa kimse için sürpriz olmayacak. Kapı camlarının çerçevesiz olması da dikkat çeken detaylar arasında.

İç mekanı çok sade bir tasarıma sahip olan araçta üst kısmı kesik bir direksiyon simidi kullanılıyor. Bu parça, otonom sürüş sırasında pedallarla birlikte gizleniyor ve sürücü önüne orta konsolda yer alan dokunmatik ekran geliyor. Aynı ekran ön yolcu için de sunuluyor. Ekrana sahip diğer yolcularsa arkadakiler. Tensor, ön koltuk sıtlıklarına da aynı üniteleri yerleştirmiş. Yan ayna kameralarıysa görüntülerini kapı içlerine aktarıyor.

18 Ağustos 2025 Pazartesi

GMSV S1 LM


Restomod çılgınlığının doruğuna geldik gibi. Daha önce McLaren F1'in ruhunu yansıtan araçlarla karşımıza çıkan Gordon Murray bu sefer kendi tasarladığı bu araca daha da benzer bir otomobille bizlere tam bir şok yaşattı. Kötü haberse sadece 5 örneği bulunacak S1 LM'in bütün üretiminin aynı koleksiyonere satılmış olması.

Ana hatları McLaren F1'in kopyası gibi olan otomobilde çok ince LED farlar kullanılsa da üzerlerinde yer alan kapaklar orijinal araca göndermeler yapıyor. Ön cam altında yer alan hava geçişi ve tamponda yer alan hava girişleri de klasik dokunuşlar. Ön tamponun altında bir de splitter yer alıyor. Yan aynaları A sütununun üst bölümüne yerleştirilen aracın 5 kollu jantları da F1 LM'i hatırlatıyor.

Kapılarının arka bölümünde bolca hava girişi sunan otomobil aynı F1'de olduğu gibi ön çamurluk arkasında geniş hava çıkışlarına sahip. Arka kısımda dev spoiler, dört adet yuvarlak LED stop ve dörtlü egzoz çıkışları görülebiliyor. Tavanda yer alan hava girişi, motor kapağının şeffaf yapısı ve havalandırma delikleriyle büyük difüzör de nostaljik detaylar arasında.

Yukarıya doğru açılan kapılarından ulaşılan iç mekanda üç koltuk sunan araç burada sadeliği ön plana çıkartıyor. Merkezi oturma pozisyonu ve büyük bölümü dijital olan göstergeler, oval havalandırma çıkışları ve Alcantara kaplı direksiyon simidiyle birlikte sunulmuş. 5 noktadan bağlı emniyet kemerleri ve sürücünün sağına eklenen analog kumandalar da dikkat çekici.

Kaputu altında 4.3 litre hacimli, atmosferik emişli bir V12 motor bulunan otomobil 700 beygir üzerinde güç üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanla gücü arkaya aktaran S1 LM'in bu şanzımanı T.33 ve T.50 modellerinden alınıp geliştirilmiş. Aynı şeyi süspansiyon sistemi için de söylemek mümkün.

17 Ağustos 2025 Pazar

Ringbrothers Octavia


Son zamanlarda iyice çıkışta olan restomod araçlara bir yenisi katıldı. Amerikalı Ringbrothers tarafından hazırlanan Octavia, çoğumuzun bildiği Octavia'dan oldukça farklı bir otomobil. Daha önce de restomod dünyasında çok popüler olmayan klasikler üzerinde çalışan üretici 1971 model Aston Martin DBS'i de bambaşka bir hale getirmiş.

Her noktası orijinal araçtan farklı olan otomobilin ön tasarımı güncel Ford Mustang GTD'yi andırıyor. Kaputta yer alan dev hava girişi, yuvarlak farlar, geniş hava girişleriyle birlikte sunulan dev splitter dinamik bir görünüm sunuyor. Arka çamurlukları ve yan etekleri genişletilen modelde 20 inç çaplı jantlar kullanılmış.

Yükseklik ayarlı süspansiyon sistemi de sunan modelin arkasında küçük bir cam üzerine eklenen geri görüş kamerası, sabit spoiler, şık bir şekilde gizlenen LED stoplar, büyük bir difüzör çıkışı ve çift egzoz çıkışı sportif bir görünüm oluşturuyor. Tavanın çift bombesi de korunmuş. Arka yan camlarsa iptal edilmiş.

İç mekanında klasik tasarım detayları daha çok korunan araçta hava yastığı sunmayan bir direksiyon simidi, analog göstergeler ve kromajlı havalandırma ızgaraları gibi detaylar dikkat çekerken metal pedal seti, içleri boşaltılmış vites ve el freni kolu, karbon fiber trim parçaları ve yüksek yan desteklere sahip koltuklar modern dokunuşlar olarak dikkat çekiyor.

Bir diğer modern dokunuş için kaputun altına bakmak yeterli. Ford raflarından alınan 5 litre hacimli V8 motor kompresör besleme sayesinde yaklaşık 820 beygir güç üretebiliyor. Bu güç, arka aksa 6 ileri vitesli manuel şanzımanla iletiliyor. Bu arada motor üst kapağına işlenen "Aston Martini" yazısı da James Bond'a göz kırpıyor.