Birçok üretici harıl harıl otonom teknolojileri üzerinde çalışıyor olsa da seri üretime alınıp halka satılacak ilk model daha önce ismi duyulmamış bir markadan gelecek gibi görünüyor. 4. seviye otonom sürüşe uygun olan elektrikli otomobilin teknik verileri açıklanmamış olsa da batarya kapasitesinin 112 kWh olacağı duyuruldu.
5.525 mm boya, 2.261 mm ene ve 1.989 mm yüksekliğe sahip olan dev aracın aks mesafesiyse 3.150 mm. Şişirilmiş bir Toyota Prius'a benzeyen otomobilin hava sürtünme katsayısı 0.253 olarak açıklandı. 100'ün üzerinde sensöre sahip olan aracın bu özelliği, her yanından çıkıntı yapan parçalardan anlaşılabiliyor. Farları da gizlenen otomobilin jantları da aerodinamik tasarımlı.
Özellikle 5 LiDar sensörü göze batan modelin arka kapılarının geriye doğru açılması, iniş-biniş için avantajlı. Yüksek yapılı arka bölümdeyse ince yapılı LED stoplar görülebiliyor. Yan aynaların yerlerini kameralara bırakmasıysa kimse için sürpriz olmayacak. Kapı camlarının çerçevesiz olması da dikkat çeken detaylar arasında.
İç mekanı çok sade bir tasarıma sahip olan araçta üst kısmı kesik bir direksiyon simidi kullanılıyor. Bu parça, otonom sürüş sırasında pedallarla birlikte gizleniyor ve sürücü önüne orta konsolda yer alan dokunmatik ekran geliyor. Aynı ekran ön yolcu için de sunuluyor. Ekrana sahip diğer yolcularsa arkadakiler. Tensor, ön koltuk sıtlıklarına da aynı üniteleri yerleştirmiş. Yan ayna kameralarıysa görüntülerini kapı içlerine aktarıyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder