10 Aralık 2010 Cuma

BMW 1 Serisi M Coupé


BMW M departmanının uzun süredir beklenen modeli tanıtıldı. BMW 135i'yi yeterince kuvvetli bulmayan müşterileri hedef alan 1 Serisi M Coupé, sürüşü en zevkli BMW modelleri arasında yerini almaya hazırlanıyor.

Diğer modellerinken farklı tasarıma sahip ön ve arka tamponları otomobili çok daha sportif gösterirken 19 inç çaplı jantlar da bu görünümü pekiştiriyor. Diğer M modellerinde olduğu gibi dörtlü egzoz çıkışına sahip olan 1 Serisi M Coupé'nin çamurlukları  da genişletilmiş. Daha sportif görünümlü dikiz aynaları ve yan eteklere sahip olan aracın boyu 4.380, eni 1.803, yüksekliğiyse 1.420 mm.

Sade görünümlü iç mekanda sportif koltukları standart olarak sunan BMW, deri ve Alcantara kaplamalarla birlikte beyaz zemin ve kırmızı ibrelere sahip gösterge panelini de araca uyarlamış. Otomobilin bagaj kapağı da hafifçe makyajlanarak entegre spoiler biraz daha büyütülmüş.

Turbo beslemeye sahip 3 litre hacimli motoru daha önce Z4 sDrive35is modelinde görev yapan araç 340 beygir güç, 450 Nm tork üretebiliyor. Overboost fonksiyonu ile tork değeri kısa süreliğine 500 Nm'ye ulaşırken 1.495 kg'lık boş ağırlık 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresini 5 saniyenin altına (4.9 saniye) çekiyor. 0'dan 200 km/s sürate 17.3 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati 250 km/s'te sınırlandırılmış. Sadece 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulan 1 Serisi M Coupé'nin ortalama yakıt tüketim değeriyse 9.6 litre/100 km olarak açıklandı.

Bir yığın elektronik yardımcıyla donatılan otomobilin mekanik yol tutuşunu iyileştirmek için kilitli diferansiyel kullanılmış. Süspaniyon sistemi de elden geçirilen otomobilin frenlerinde önde 360, arkadaysa 350 mm çaplı diskler görev yapmakta.

Siyah, beyaz ve bakır turuncusu olmak üzere üç gövde rengiyle satılacak olan otomobilin Almanya satış fiyatı 50.500 Euro seviyesinden başlıyor.

Shelby Code Red


Ford Mustang modelleri arasında özel bir yere sahip olan Shelby GT500, makyaj öncesi bir örneği üzerine geliştirilen bu araçla inanılmaz verilere imza atıyor.

2010 SEMA Show sırasında tanıtılan araca dışarıdan bakıldığında 20 inç çaplı jantları ve şişkin motor kaputu, içerilerde gizlenen güç hakkında ipucu vermiyor. İç mekanı da büyük yenilikler sunmayan otomobilin orta konsolu üzerinde üç adet yuvarlak gösterge bulunuyor.

Asıl değişimse motor kaputunun altında bulunuyor. Standart halinde bir kompresör beslemeye sahip olan 5.4 litre hacimli v8 motoru çift turbo beslemeyle donatan Nelson Racing Engines bu ünitenin gücünü 1.000 beygirin üzerine yükseltmiş.

Otomobilin sahip olduğu ilginç özelliklerden birisi de çift benzin deposu olması. Her silindiri için iki enjektörü bulunan ünite bir deposunda 91 oktan kurşunsuz benzin saklarken diğerinde yarış yakıtı bulunuyor. Gaz pedalı ve vites seçimine göre %50-50 oranında karıştırılabilen bu iki yakıt en iyi performansı yürüyen aksama en az zararla yola aktarmayı sağlıyor.

Yürüyen aksamı koruyan bir diğer donanımsa elektronik turbo basıncı kontrolü. Aracın hangi viteste olduğunu izleyen sistem ilk iki viteste turbo beslemelerin tam performansla çalışmasını engelliyor.

9 Aralık 2010 Perşembe

Tesla Roadster Sport BRABUS Green


Mercedes modelleri üzerinde yaptığı modifikasyon çalışmalarıyla tanınan Alman firma BRABUS, elektrik motorlu otomobiller üreten Tesla'nın Roadster S modeli için bir görünüm paketi hazırladı.

Aracın ön tamponunu makyajlayan firma bu kısımda LED teknolojisine sahip gündüz farları ve karbon fiberden üretilmiş bir splitter kullanırken yan eteklerin alt kısımlarına aydınlatma eklemiş. Ön tarafta 18, arkadaysa 19 inç çaplı jantlar kullanan aracı arkasına yeni bir difüzör ve spoiler ekleyen BRABUS bu iki parçayı da karbon fiberden üretmiş.

Stopların etrafında bulunan alanı aracın gövde rengine boyayan üretici iç mekanda da değişiklikler yapmış. Deri, Alcantara ve karbon fiberin bolca kullanıldığı iç mekanda gövde rengi dikişler, alüminyum pedallar ve kapı eşiklerinde ışıklı yüzeyler bulunuyor.

Motor gücünde bir değişiklik yapılmayan aracın sessizliğine bir son veren BRABUS'un otomobile yerleştirdiği ses sistemi, önceden kaydedilmiş birkaç tip sesi aracın kendi motor sesiymiş gibi dışarıya verebiliyor.

Volkswagen Scirocco ve Passat CC BlueMotion


Volkswagen, BlueMotion donanım seçeneğini Scirocco ve Passat CC modelleri için de sunmaya başladı. Start&Stop ve fren enerjisi geri kazanım sistemiyle donatılan araçların lastikleri de daha düşük yuvarlanma direncine sahip.

Scirocco'da görev yapan 2 litre hacimli turbo Diesel motorun 140 ve 170 beygir güç üretebilen versiyonları bulunuyor. Düşük güçlü motorun tüketim değeri 4.5 litre/100 km seviyesine inerken daha fazla güç üreten motorun ortalama tüketimi 5.1 litre/100 km seviyesine gerilemiş. Bu motorlarla donatılan Scirocco modellerinin CO2 salınım değerleriyse sırasıyla 118 ve 134 gram/km'ye gerilemiş.

Passat CC'de de aynı iki motor görev yapıyor. Bu ünitelerden ilki, CC'nin kaputu altında 4.7 litre/100 km'lik ortalama tüketime ulaşırken ikincisi 4.9 litre/100 km ile daha güçsüz olan motoru takip ediyor. CO2 emisyon değerleri de yaşanan düşüşün ardından sırasıyla 125 ve 129 gram/km seviyesine inmiş.

Volkswagen, bu verilerin tamamının 6 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılmış olan araçlar için geçerli olduğunu açıkladı.

AC Schnitzer Mini E


Alman modifikasyon firması AC Shnitzer Tune it! Safe! 2010 organizasyonu kapsamında Mini'nin elektrik motorlu versiyonu için geliştirdiği polis kitini tanıttı.

204 beygir güç üretebilen elektrik motorunda bir yenilik bulunmayan aracın 18 inç çaplı jantları, genişletilmiş çamurlukları ve yeniden şekillendirilmiş ön tamponu dış görünüşü değiştirilen parçaları olmuş.

İç mekanında mavi renkli konsol ve kapı içi kaplamaları dikkat çeken araçta alüminyum pedal seti ve el freni kolu ile birlikte yeni paspaslar kullanılmış.

8 Aralık 2010 Çarşamba

Volkswagen Transporter Rockton


Volkswagen, Transporter modelinin arazi şartları için güçlendirilmiş altyapıya sahip bir versiyonunu tanıttı. Dört tekerlekten çekiş sistemi 4MOTION ile donatılan aracın fiyatı Avrupa pazarında 34.545 seviyesinden başlıyor.

16 inç çaplı arazi jantları ve bu jantlara uygun geniş yanaklı arazi lastikleriyle donatılan Rockton güçlendirilmiş ve 3 cm yükseltilmiş bir süspansiyon sistemine sahip. Aracın yakıt deposu, egzoz sistemi, karteri, arka aksı ve şanzımanını engebeli araziden korumak için çeşitli zemin koruma plakaları sunan Volkswagen, gövdenin yan tarafında da büyük bir "Rockton" logosu sunuyor.

2 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılmış olan aracın 140 ve 180 beygir güç üretebilen iki seçeneği bulunuyor.

G-POWER Z4 3.0i


BMW modelleri üzerinde yaptığı modifikasyon çalışmalarıyla isim yapmış Alman firması G-POWER, ilk nesil Z4'ün 3.0i modeli için geliştirdiği performans kitini tanıttı.

Alt kısmına bir splitter ve dört adet sis farı eklenen ön tampon, 20 inç çaplı jantlar, dört çıkışlı egzoz sistemi ve makyajlanmış arka tampona sahip olan aracın süspansiyon sistemi sertlik ve yükseklik ayarlı.

3 litre hacimli 6 silindirli motoruna uygulanan kompresör besleme sayesinde 286 beygir güç, 345 Nm tork üretebilen aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 5.4 saniyeye inerken performans kitinin başlangıç fiyatı 2.500 Euro olarak açıklandı.

TopCar Vantage GTR 2


İkinci nesil Porsche Cayenne temelleri üzerine geliştirilen ve ilk çizimleri Mayıs ayında karşımıza çıkan Vantage GTR 2'nin tanıtımı 2010 Essen Motor Show sırasında yapıldı.

Çamurlukları genişletilen aracın ön ve arka tamponlarına ek hava girişleri açılarak görünüşleri daha sportif hale getirilirken jantlar büyütülmüş. Kapılar üzerinde yapılan çalışmayla yeni yan eteklere uygun bir şekilde hava giriş ve çıkışlarıyla donatılan aracın yeniden şekillendirilmiş motor kaputu üzerinde ek hava çıkışları bulunuyor.

Tavanı siyaha boyanan Vantage GTR 2'nin arka tamponunun alt kısmına bir difüzör eklenirken bagaj kapağı üzerinde bulunan spoiler büyütülmüş. Egzoz sistemi de yenilenen aracın yakıt deposu kapağı da yenilenerek daha sportif görünüşlü bir hale getirilmiş.

Cayenne Turbo temellerini kullanan aracın çift turbo beslemeye sahip 4.8 litre hacimli v8 motorunun gücü 750 beygire yükseltilmiş.

Piecha E Serisi Cabriolet


Mercedes E Serisi modellerinin açılır tavanlı versiyonu Cabriolet için geliştirilen gövde kitleri arasına Caractére RS isimli ürünüyle Piecha Design da katıldı.

Ön tampon altına bir splitter (735 Euro) ekleyen firma, görünümünü yenilediği yan eteklerin altına ışıklandırma eklerken (370 Euro) arka tamponu da makyajlamış. Bu kısımda bir difüzör (785 Euro) sunmaya başlayan Piecha, egzoz sistemini dört çıkışlı (1.385 Euro) yaparken bagaj kapağı üzerine bir spoiler (430 Euro) yerleştirmiş.

20 inç çaplı jantlarla (1.690 Euro) donatılan araç için sunulan yeni tavan modülü (359 Euro) sayesinde bu parçayı açıp kapatmak 50 km/s sürate kadar mümkün oluyor. Firmanın sunduğu bir diğer kitse (357 Euro) aracın gaz pedalı hassasiyetini ve vites değişim sürelerini daha sportif bir seviyeye taşıyor.

HAMANN Cayenne Diesel


Alman modifikasyon firması HAMANN, ikinci nesil Porsche Cayenne için bir aerodinamik paket geliştirirken Cayenne Diesel için de bir performans paketi hazırlamış.

Daha sportif görünümlü ve ek LED aydınlatmalara sahip olan ön tamponun haricinde yeni yan etekler, karbon fiberden üretilmiş ve ek hava çıkışlarına sahip motor kaputu, dört çıkışlı egzoz sistemi, 23 inç çaplı jantlar ve difüzör eklenmiş arka tampona sahip olan aracın bagaj kapağının üst kısmına bir spoiler yerleştirilmiş.

3 litre hacimli v6 turbo Diesel motoru da modifiye edilen araç artık 275 beygir güç, 620 Nm tork üretebiliyor. Yüksekliği ayarlanabilen süspansiyon sistemine sahip olan modellerin minimum yükseklikleri yeni bir programla 35 mm aşağıya çekilebiliyor.

Lancia Stratos


Efsanevi Lancia modeli Stratos'un yeni versiyonunu yaz aylarında yaptığım haberde tanımıştık. O günden bu yana geliştirme çalışmaları tamamlanan otomobil sahibine teslim edilirken teknik verilerinin tamamı da su yüzüne çıktı.

20 cm kısaltılmış bir Ferrari 430 Scuderi şasisinin üzerine geliştirilen otomobilin boyu 4.181, eni 1.971, yüksekliği 1.240 ve aks mesafesi 2.400 mm.1.247 kg ağırlığında olan araç yüzde 44-56 ağırlık dağılımına sahip. 19 inç çaplı jantlarla donatılan yeni Stratos'un karbon seramik fren diskleri ön aksta 398, arkadaysa 350 mm çaplı. Ön aksta 6 pistonlu kaliperlere sahip olan otomobilin arka kaliperleriyse 4 pistonlu.

Bi-xenon farlar ve Ferrari 599 ailesinden alınan stoplara sahip olan aracın iç mekanında 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri ve karbon fiber direksiyon simidi dikkat çekiyor. 90 litre hacimli benzin deposuna sahip olan otomobilin süspansiyon sistemi de elektronik ayara sahip.

4.3 litre hacimli v8 motorunu da Ferrari'den alan Stratos 540 beygir güç ve 500 Nm'nin üzerinde tork üretiyor. 6 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanıyla 0'dan 100 km/s sürate 3.3 saniyede ulaşabilen otomobilin 0'dan 200 km/s sürate ulaşması 9.7 saniye sürerken maksimum sürat 274 km/s olarak açıklandı.

Lotus Renault GP


Bir süredir kulağımıza gelen dedikodular gerçek oldu ve Renault ile Lotus, Formula 1 takımlarını birleştirdi. Stratejik ortaklık antlaşması imzalayan iki ekibin araçları da Lotus'un efsanevi Formula 1 araçlarının rengi olan siyah ve altın kombinasyonuna boyandı.

Lotus Renault GP ismini alan yeni takımın motoru ve teknik birikimi Renault'dan gelecek. 2017 yılına kadar birlikte olacak iki takımın ilk aracı Renault'nun şasi numarasını taşıyacak.

Not: Atılan imzalar sadece stratejik ortaklık yönünde olduğundan Lotus ve Renault birleşmesi yaşanmamış, dolayısıyla Team Lotus da 2011 yılında siyah ve altın sarısı renkleri taşıyan bir araçla yarışacak. Gerçi hala süren mahkeme ve taraftarların çoğunluğunun yeşil-sarı renkleri tercih etmesi nedeniyle bu kombinasyonun değişmeme ihtimali de bulunuyor.

Pagani Zonda Absolute


Pagani Zonda'nın tek örnek modelleri arasına katılan sağdan direksiyonlu tek araç tanıtıldı. Daha önce RAK, 750, Tricolore ve HH isimli tek örnek Zonda modellerini tanıtan Pagani bu aracını Hong Kong'da ikamet eden bir müşteri için hazırlamış.

Siyah renkli çıplak karbon fiberden üretilen gövdesi üzerinde boya bulunmayan otomobilin gövdesi üzerinde İtalyan bayrağının renkleri bulunurken jantlar siyaha boyanmış.

7.3 litre hacimli v12 motoru 678 beygir güç, 780 Nm tork üretebilen otomobilin iç mekanı da siyah renkli.

Subaru Trezia


Toyota'nın geçtiğimiz aylarda tanıttığı ve Auto Show 2010 sırasında da sergilenen Verso-S modeline bir kardeş geldi. Aslında bu aracın ikisi olarak da tanımlanabilecek olan otomobil şimdilik sadece Japonya pazarında satılacak.

Makyajlanan ön yüzü, hafifçe rötuşlanan arka kısmı ve iç mekanda yeniden şekillendirilen konsolu haricinde Verso-S ile aynı araç olan Trezia'da görev yapan motorlardaysa farklılık olacak.

İlk etapta satışa sunulacak olan 1.3 litre hacimli ünitenin yanında bir de 1.5 litre hacimli motora sahip olacak araç sürekli değişken oranlı otomatik (CVT) veya manuel şanzımanla alınabilecek. Standart olarak önden çekiş sistemiyle satılacak olan otomobil tipik bir Subaru geleneği olan dört tekerlekten çekiş sistemiyle de alınabilecek.

STaSIS Audi R8 V10 Spyder Challenge Extreme Edition


STaSIS Engineering, Audi R8 Spyder modelinin en güçlü versiyonu olan V10 motorlu araç için geliştirdiği performans kitini tanıttı.

Daha geniş çaplı jantlar haricinde otomobili ele veren bir dış modifikasyon görülmezken yol tutuşun daha da iyileşmesi için süspansiyon sistemi elden geçirilmiş.

5.2 litre hacimli v10 motora bir kompresör besleme uygulayan firma araca 710 beygir güç, 720 Nm tork kazandırmış. Bu artış sonrasında aracın 0'dan 96 km/s sürate ulaşma süresi 3.1 saniyeye inmiş.

7 Aralık 2010 Salı

Renault Mégane RS N4


Fransız üretici Renault, Mégane ailesinin en güçlü versiyonu olan RS için geliştirdiği ralli kitini tanıttı. Parkurlar için FIA yönetmeliklerine bağlı kalınarak hazırlanan otomobilin yürüyen aksamından motoruna kadar hemen hemen her yeri elden geçirilmiş.

Görünümünde büyük bir değişiklik bulunmayan aracın jantları parkurların çetin koşullarına dayanabilecek şekilde yenilenirken süspansiyon sistemi ve diferansiyel yenilenmiş. Fren sistemi de modifiye edilen Mégane RS N4'ün ön aksında 355 mm çaplı fren diskleri Brembo'nun 4 pistonlu kaliperleriyle kontrol edilirken arka aksta yer alan fren diskleri 290 mm çaplı.

İç mekanında birçok gereksiz ekipmandan kurtulan otomobilde 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleriyle birlikte yarış koltukları, yangın söndürücü ve takla kafesi gibi donanımlar bulunuyor.

Turbo beslemeye sahip 2 litre hacimli motoru üzerinde de çalışmalar yapılan araç artık 270 beygir güç, 470 Nm tork üretebiliyor.

Buick Verano


Avrupa kıtası yeni nesil Opel Astra'nın sedan modellerini beklerken yaz başında Çin'de bu aracın tanıtımı Buick Excelle GT adıyla yapılmıştı. Avrupa'nın bu otomobili biraz daha beklemesi gerektiğini düşünen GM, aynı aracı Kuzey Amerika'da Buick Verano ismiyla satma kararı aldı.

Henüz sadece tek bir fotoğrafı su yüzüne çıkan aracın Çin'de üretilen kardeşinden çok farklı görünmesi beklenmiyor. Dört farklı donanım seviyesi olması beklenen otomobilin fiyat aralığıysa 20.900 ile 26.200 Dolar arasında olacak gibi görünse de bu seviyenin biraz daha aşağıya çekilmesi mümkün gibi görünüyor.

Verano'da kullanılacak olan motorsa Astra veya Excelle GT'de kullanılmıyor. 2.4 litre hacimli ünite 185 beygir güç, 233 Nm tork üretebilirken şanzıman olarak 6 ileri vitesli otomatik ünite tercih edilmiş.

Chrysler 300C


Geçtiğimiz haftalarda yakın çekim fotoğrafları internette dolaşmaya başlayan yeni Chrysler 300C'nin dış mekanının tamamı üzerindeki perde kaldırıldı. İç mekan fotoğrafları henüz basına dağıtılmayan aracın motor seçenekleri de neredeyse kesinleşti.

Genel hatları, yerini alacağı modelden farklı olmayan aracın en büyük değişiklikleri ön ve arka kısımlarda yaşanırken yanda da çamurlukların belirginliği biraz azaltılmış. Önden bakıldığında düzleştirilmiş burun kısmına sahip bir Chrysler 200'e benzeyen otomobilin arka kısmına geçildiğinde stopların bir Citroën C6'dan alınmış gibi durduğunu söyleyebiliriz.

İlk etapta iki motor seçeneğine sahip olacağı belirtilen aracın 3.6 litre hacimli v6 motoru 292 beygir güç, 353 Nm tork üretebilirken 5.7 litre hacimli v8 motor 370 beygir güç, 536 Nm tork üretebilmekte. Her iki motor seçeneğinde de otomatik şanzıman standart olarak sunulurken dört tekerlekten çekiş sistemi sadece v8 motorla birlikte alınabilecek.

6 Aralık 2010 Pazartesi

Baojun 630


GM'in Çin'de yarattığı en yeni alt markası Baojun, ilk otomobil modeli 630'u tanıttı. SAIC-GM-Wuling ortak girişimi olan bu firmanın ürettiği modelin fiyatı yaklaşık 7.000 Dolar seviyesinden başlayacak.

Buick Excelle temelli bir otomobil olan 630'un yuvarlak hatlı tasarımı, özellikle arka kısımda eski kasa BMW 5 Serisi modellerini andırırken iç mekanı sade fakat şık bir görünüm sunuyor.

Roewe'den alınan 1.5 litre hacimli benzinli motorla donatılan otomobil 105 beygir güç, 135 Nm tork üretebilirken yıllık üretim rakamının 100.000 adet üzerinde olması planlanıyor.

STARTECH Land Rover Defender 90 Yachting Edition


STARTECH, yatçılığı araziyle birleştirmek isteyen insanlar için tasarladığı Land Rover Defender versiyonunu tanıttı. Defender 90 temelleri üzerine geliştirilen aracın özellikle iç mekanı deniz teması üzerine kurulmuş.

Ön panjuru ve far çerçeveleri de gövdesi gibi beyaza boyanan aracın 16 inç çaplı jantlarında çap genişlemesi olmazken lastiklerin taban genişliklerinde üçer santimlik artış yaşanmış. Yüksek yapılı araca girişin kolaylaştırılması için düşünülen basamaklarda ışıklandırma da kullanılmış.

İç mekanında koyu renkli deri döşemenin dikkat çektiği Defender'ın tavanı da bu renkte Alcantara ile kaplanırken zemin boydan boya tik ağacıyla kaplanmış. Sabit kafalıklı ön koltukları Recaro'dan alınan aracın B sütunları arasına gergi yerleştirilirken ön konsol da, standart ve arazi vitesi kolları, el freni körüğü ve direksiyon gibi deriyle kaplanmış. Kaliteli bir müzik sistemiyle donatılan araçta dokunmatik ekranlı navigasyon sistemi de bulunuyor.

Versiyona özel "Yachting Edition" plakalarına da sahip olan aracın içerisinde kontrast yaratan bir unsur da koltuk arka kalıpları ve dikiş ipliklerinin beyaz renkli olması.

STARTECH Range Rover Sport


STARTECH, makyajlı Range Rover ve Range Rover Sport için geliştirdiği gövde kitlerini tanıttı. Essen Motor Show 2010'da sergilenen kitler iç mekan geliştirmelerini de içeriyor.

Daha sportif bir tasarıma sahip ön tamponu üzerinde yuvarlak sis farları ve LED gündüz farları bulunan aracın ön panjuru ve Range Rover arması siyaha boyanabiliyor. 22 inç çaplı jantları da değişik renklerde sunulan SUV yeni yan eteklere ve koyulaştırılmış aydınlatma grubuna sahip. Arka kısmında daha büyük bir spoiler ve yeniden şekillendirilen tampon dikkat çekerken egzoz sisteminin dört çıkışı aracı daha sportif gösteriyor.

İç mekanında ışıklandırılmış STARTECH logolu kapı eşikleri, alüminyum pedallar, yüksek kaliteli paspaslar, sportif direksiyon simidi ve değişik renk ve desenlerde deri ve Alcantara döşeme dikkat çekerken konsol ve kapı içleri için değişik renklerde ahşap ve karbon fiber kaplamalar sunuluyor. Arka koltuk yolcuları için eğlence sistemi de sunan firma ön koltukların arkasına yerleştirdiği elektrikli tepsileri deri ile de kaplayabiliyor.