19 Mart 2015 Perşembe

Peugeot 308 BlueHDI Türkiye Basın Lansmanı


Peugeot başarılı adımlar atmaya devam ediyor. Fransız üreticinin son zamanlarda piyasaya sürdüğü modeller arasında ayrı bir yere sahip olan 308'in motor ve donanım seçeneklerinin zenginleşmesi dur durak bilmiyor. Yeni nesil modelleri 2013 yılından beri bizlerle olan 308'in ilk olarak test ettiğim e-HDI motorlu versiyonu beğenimi kazandıktan sonra küçük hacimli benzinli motor ve tam otomatik şanzımanla donatılan seçeneği 1.2 EAT6 bir eksiği daha kapatmış oldu.

Asıl beklenen haberse Çanakkale zaferinin 100. yıldönümüyle birlikte geldi. Türkiye pazarında payı giderek artan Diesel motor ve otomatik şanzıman kombinasyonu sonunda 308'de de yer buldu. 1.6 litre hacimli motorunu da güçlendirip daha çevreci hale getiren üretici otomobilin basın lansmanı için de Çanakkale ve çevresindeki sahilleri seçti.


Dış Mekan


Geçtiğimiz yıl test ettiğim 308 modelleriyle aynı tasarım özelliklerine sahip olan güncel test aracı bu modelin farklılığını ilk bakışta belli ediyor. Önceki nesillerde kullanılan abartılı detaylar kendilerini yeni modelde daha ağırbaşlı bir görünüme bırakmış. Kenarlarıyla birlikte orta bölümünde de dalgalanmalar sunan kaputun ön bölümünde marka logosu yer alırken kromajlı ön panjurda da marka ismi görülebiliyor. Full LED farların görünümü Opel Astra'yı andırırken geniş hava girişine sahip ön tamponun köşelerinde de krom süslemeler kullanılmış.

En sade görünen bölgesi yan kısmı olan 308'in 18 inç çaplı jantları buradaki dikkat çekici unsur olarak görülebilirken kalın C sütunu Volkswagen Golf'e göz kırpıyor. Büyük boyutlu cam tavanın arkasında küçük bir anten yerleştirilirken önceki nesil Audi A3'ten esintiler taşıyan bagaj kapağının üst kısmında spoiler ve yanlarında deflektörler bulunuyor. Yanlara doğru uzayan stoplar LED teknolojisi sunarken şişkin arka tampon da tok görünümü pekiştirmiş.

4.253 mm boya sahip olan 308'in genişliği 1.804, yüksekliğiyse 1.457 mm. 2.620 mm'lik aks mesafesi de önceki nesil modellere oranla 10 mm artmış.


İç Mekan


Tasarım anlamında yeni nesil 308'in içinin dışına çıktığını söyleyebiliriz. Dış mekanında çarpıcı detaylar göze çarpmayan otomobilin içerisindeyse Fransız markalarda görülen farklı tasarım konseptleri görülebiliyor. Daha önce test ettiğim 2008'de de dikkat çeken alçağa yerleştirilmiş küçük direksiyon simidi ve yükseltilmiş gösterge paneli ilk olarak 308'de tanıtılmıştı. Araçta kullanılan simetrik gösterge panelinde ters yerleştirilmiş devir göstergesi ve merkeze yerleştirilmiş bir bilgi ekranı görülebiliyor.

Peugeot'nun 308'de kullanmaya başladığı bir başka tasarım unsuru da i-Cockpit. Orta konsolda kullanılan düğme sayısını en aza indirmek için neredeyse bütün kumanda düğmeleri konsol üzerinde yer alan dokunmatik ekrana alınmış. Şık görünümlü havalandırma ızgaralarının yanlarında ana menüleri seçmeye yarayan dokunmatik paneller yer alırken konsolun alt bölümünde CD girişi, ses seviyesi ayarı, merkezi kilit, dörtlü flaşör, iç sirkülasyon, ön ve arka rezistans düğmeleri yer alıyor. İlk testimde bu bölümü siyah renkli olan otomobil bu sefer aynı yerde beyaz renge yer vererek ferahlık hissini artırmış.

Vites konsolunun ön bölümünde görülen kapaksız göz içerisinde 12 Volt soket, USB ve Aux girişleri yer alıyor. Şık görünümlü vites topuzunun arkasında şanzımanın spor modu seçim düğmesi, anahtarsız çalıştırma butonu, elektronik park freni, Sportif sürüş düğmesi ve kayar kapaklı bir göz bulunurken bu gözün içerisine katlanabilir bir bardaklık yerleştirilmiş. Altında göz bulunan kol dayanağının ileri geri ayarlanabilmesinin yanında açısının da değiştirilebilmesi işlevsel bir detay.

Soğutmalı torpido gözünde de bir USB girişi bulunan 308'in bütün kapı içlerinde büyük gözler yer alıyor. Cam ve yan ayna kumandaları sürücü kapısına ergonomik şekilde yerleştirilen otomobilin çok fonksiyonlu direksiyonunun solunda da ESP, start-stop ve otomatik park yardımcısı kumanda düğmeleri görülebiliyor.

Peugeot 308'in arka koltukları çift bardaklığa sahip katlanabilir kol dayanağına sahip. Ön kol dayanağının arkasında bulunan küçük kapaklı göz de kullanışlı bir detay olarak sayılabilirken aynı bölümde yer alan 230 Volt soket çok faydalı bir donanım.

420 litre gibi büyük bir bagaj hacmine sahip olan otomobilin bu hacmi asimetrik katlanan arka koltuk sırtlıkları sayesinde 1.228 litreye ulaşabiliyor. Bagaj zemini altında da küçük depolama alanları sunan 308'in koltuk sırtlığı ortasında bagaja ulaşmak için bir de küçük kapak bulunuyor.


Konfor


Fransız markalarının konfor konusunda başarılı oldukları biliniyor. 308'in orta sertlikteki süspansiyon sistemi önceki nesil modellerin yumuşaklığını sunmasa da rahatsız edici bir yapısı da yok. Yol üzerindeki geniş dalgalanmalarda iç mekanda tedirgin edici salınımlar hissedilmezken opsiyonel olarak sunulan 225/40 ölçülerindeki lastiklerin dar yanakları küçük çukurları iç mekana iletiyor.

Konu konfordan açılmışken Peugeot'nun izolasyon konusunda aldığı yola da dikkat çekmem gerekiyor. Rüzgar ve motor sesleri başarılı şekilde izole edilen 308'in geniş lastiklerine rağmen iç mekana yol sesi almaması daha ilk kilometrelerde dikkat çekici olacak kadar başarılı. Geniş oturma alanlı koltukların beyaz renkli döşemeleri iç mekanın monotonluğunu kırarken cam tavan da yaşam alanını daha ferah hale getirmiş.

Donanım konusunda da cömert olan test aracında elektrikli cam ve yan aynalar, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, elektrokrom iç ayna, tek ekrandan kumanda edilebilen ses, havalandırma, araç bilgisayarı ve navigasyon sistemleri, ön ve arka park sensörleri, otomatik park yardımcısı, panoramik cam tavan, çift bölgeli klima, çift USB çıkışı, Aux, 230 ve 12 Volt çıkışları, anahtarsız giriş ve çalıştırma sistemi, elektrokrom iç ayna, geri görüş kamerası, far ve yağmur sensörü, yokuş kalkış desteği, full LED farlar, hız sınırlama ve adaptif hız sabitleme sistemi, açısı ve pozisyonu ayarlanabilen ön kol dayanağı ve Bluetooth bağlantısı bulunuyor.

Test aracının en önemli konfor donanımıysa yeni şanzımanı. Aisin imzası taşıyan tork konvertörlü otomatik şanzıman tam da 308'in ihtiyacı olan şey. Değişimleri çabuk ve sarsıntısız gerçekleşen ünite hem vites kolundan hem de direksiyon simidi arkasından manuel olarak da kumanda alıyor.


Sürüş


Peugeot'nun GTI veya RS logoları taşımayan modelleri genelde yumuşak sürüşleriyle dikkat çekerken 308'de durum biraz farklı. Yeni platform ve süspansiyon sistemiyle yola sağlam basan otomobilde kullanılan dar yanaklı lastikler de sportif sürüşleri destekliyor. Ani direksiyon hareketlerine anında cevap veren aracın dengesini bozmaması da dikkat çekici.

Direksiyon simidinin konumu herkesi mutlu etmese de küçük çap sayesinde kontrolü çok kolay. Yüksek sürüş pozisyonu tercih eden benim gibi sürücülerse yeni kombinasyonu beğeneceklerdir. Zorlandığında önden kayan 308'in ESP'si oldukça geç devreye girerek sürücüye kontrol konusunda biraz daha özgürlük tanımış. Yan destekleri yüksek ön koltuklar da hızlı girilen virajlarda başarılı yan destek sağlayabiliyor.

Test aracının donanımında yer alan Performans paketinin bir parçası olan Sport tuşu 308'e bambaşka bir hava katmış. Düğmeye basıldığında direksiyon ve gaz pedalı tepkileri kesinleşirken gösterge tablosu da kırmızı renge bürünüyor. Bilgi ekranı güç, tork ve turbo basınç göstergelerine yer açarken asıl farklılık egzoz sesinde gerçekleşiyor. Normal haliyle de sportif sayılabilecek bir egzoz sesi sunan otomobilin içinden bu tuşla birlikte bir v8 motor çıkıyor. Sadece iç mekana verilen sesi dinlemek için buraya tıklayabilirsiniz.

Daha önce benzinli kardeşinde denediğim 6 ileri vitesli tam otomatik şanzıman hızlı geçişleriyle sportif kullanıma da uygunken hem vites kolu hem de direksiyon simidi arkasından manuel kumanda alabilmesi de özellikle sportif sürüşlerde çok işe yarıyor.

Yeni platformu sayesinde önceki nesil modellerden daha hafif olan otomobil 1.200 kg ağırlığında. 1.6 litre hacimli, turbo Diesel motoru artık 120 beygir güç, 300 Nm tork üretebilen araç standart olarak 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılıyor. 16 inç çaplı jantlarla maksimum sürati 196 km/s olan aracın 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 9.5 saniye sürerken Allure donanımında sunulan 17 ve 18 inç çaplı jantlarla bu veriler 190 km/s ve 10.2 saniye oluyor.

Dikkatli kullanımda, düşük sabit süratlerde ortalama yakıt tüketim değeri 5 litre/100 km'nın altına düşürülebilen otomobilin test ortalamasıysa 6.8 litre/100 km olarak gerçekleşti. Daha önce testime konuk olan manuel şanzımanlı kardeşiyle kafa kafaya olan bu değerler, araçta sürekli dört kişinin bulunduğu da düşünülürse başarılı.


Fiyat/Donanım


Peugeot 308, 1.2 litre hacimli motor ve Access donanımıyla 49.990 TL seviyesinden başlayan fiyatlara sahip. Otomatik şanzıman opsiyonu 1.2 litre hacimli benzinli motorun turbo beslemeye sahip versiyonu ve Active donanım paketiyle birlikte 63.990 TL'ye alınabilirken 92 beygir güç üretebilen turbo Diesel motorun başlangıç fiyatı 60.490 TL olarak belirlenmiş.

Yenilenen ve BlueHDI ismini alan 1.6 litre hacimli turbo Diesel motor sadece otomatik şanzımanla sunulurken Active donanımı için 73.990 TL, Allure içinse 81.990 TL ücret isteniyor.

Standart donanımda elektrikli cam ve yan aynalar, çok fonksiyonlu direksiyon simidi, elektrokrom iç ayna, tek ekrandan kumanda edilebilen ses, havalandırma ve araç bilgisayarı, ön ve arka park sensörleri, çift bölgeli klima, USB çıkışı, Aux ve 12 Volt çıkışları, elektrokrom iç ayna, far ve yağmur sensörü, yokuş kalkış desteği, full LED farlar, hız sınırlama ve sabitleme sistemi, açısı ve pozisyonu ayarlanabilen ön kol dayanağı, 17 inç çaplı jantlar, ön, yan ve perde hava yastıkları ve Bluetooth bağlantısı bulunan test otomobilinde sunulan kırmızı gövde rengi 1.080 TL karşılığında alınabiliyor.

İki tane de opsiyonel pakete sahip olan test aracına eklenen Performans paketi 2.400 TL karşılığında alınabiliyor ve donanıma 18 inç çaplı jantlar, direksiyon arkasına vites değiştirme kulakçıkları, Sport tuşuyla birlikte daha hassas ayara kavuşan gaz pedalı, kırmızıya bürünen gösterge paneli, kullanımda olan güç, tork ve turbo basıncı göstergeleriyle sportif motor sesini ekliyor.

7.140 TL karşılığında alınabilen Premium paketse neredeyse standart donanım kadar aksesuara sahip. Bu paketle birlikte araca 230 Volt soket, anahtarsız giriş ve çalıştırma, panoramik cam tavan, geri görüş kamerası, ikinci USB çıkışı, navigasyon sistemi, krom kapı kolları, kör nokta uyarı sistemi, Jukebox, otomatik park yardımcısı, dinamik cruise control, acil durum uyarı ve otomatik fren sistemleri ekleniyor.


Sonuç


Peugeot'da güzel haberlerin arka arkaya gelmesi çok güzel. Geçtiğimiz yıl 308 ailesine tam otomatik şanzımanı geri getiren Fransız üreticinin aynı üniteyi turbo Diesel motorda da kullanmaya başlaması C segmenti otomobil almak için araştırma yapan birçok insanın beklediği haberlerin başında geliyor. Bu takviyeyle birlikte motorun daha da güçlendirilmiş olması da büyük bir artı.

Dış görünümü çekici bir sadeliğe sahip olan 308'in iç mekanında inovatif detaylar kullanılması bu bölümü de dikkat çekici bir hale getirmiş. Üretim kalitesinin yanında izolasyon konusunda da büyük  gelişmelerin yaşandığı Peugeot'da donanıma Performans paketinin de katılmış olması aracından daha fazlasını isteyen müşterilerin beğenisini kazanacaktır. Bütün bunların yanında özüne sadık kalıp otomatik şanzıman konforu yanında düşük tüketim değerlerinin de sunulabiliyor olması modelin şansını iyice artıracaktır.


Fotoğraflar


Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

27 yorum:

  1. foto çektiğin yer değişmiş :D

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Eh lansman yerini ben seçemiyorum malum. Çanakkale'de çekmek durumunda kaldım. Bu arada sonraki testimde de farklı yerde çekiyor olacağım :)

      Sil
  2. 100 liram olmayıp Volvo v40 d2 alamasaydım, 80 liraya 308 dizel/otomatik almak çok mantıklı olurdu.
    Araca inanılmaz ısındım. Peugeot yapmış ya!

    YanıtlayınSil
  3. Onur Bey merhabalar,
    Size birkaç sorum olacaktı. Öncelikle bir önceki kasa ile karşılaştırdığınızda yol tutuşu konfor ve sürüş açısından çok fark olduğunu söyleyebilir misiniz? Bir de VW Golf ile karşılaştırdığınızda çukurlarda ve tümseklerde aracın verdiği sarsıntı ve hissi nasıl buldunuz? Bunun dışında bu sport düğmesi beni oldukça heyecanlandırdı. Bu sesi egzoza taktıkları bir kit ile mi elde ediyorlar veya başka bir yol ile mi ortaya çıkıyor?
    Diğer testleriniz gibi bu testinizi de oldukça başarılı bulduğumu söylemeden geçemeyeceğim. Teşekkürler

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Alçalan ağırlık merkezi ve uzayan aks mesafesi sayesinde yola çok daha iyi oturuyor yeni nesil. Bir de 18 inç çaplı jantlarla kıyas bile kabul etmez bence önceki nesille yol tutuş.

      Aynı büyüklükte jantlara sahip Golf ile benzer yol tutuş ve konfor karakteristiği sunuyor 308 ki büyük ihtimalle örnek alınan araç Golf'tü sistem ayarlanırken.

      Egzoz sesi tamamen sentetik. Hoparlörlere verilen sesle elde ediliyor yani. Gerçi daha önce test ettiğim BMW 428i'de de vardı aynı sistem ama 308'de iyice abartmışlar. Camlar açıkken bile sanki dışarıda da aynı ses varmış gibi oluyor.

      Son olarak da teşekkürler :)

      Sil
    2. Zaman ayırdığınız için çok teşekkür ederim :)

      Sil
  4. Onur bey sizce bu araç mı yoksa golf tdi dsg mi tercih edilmeli? Eksi ve artilari neler golfle kiyaslandiginda? Tesekkurler

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Bu daha kaliteli. Ama sen gidip golf alacaksin. Herkes golf alir.

      Sil
    2. Hangisinin tercih edilmesi gerektiğini son kullanıcı belirler fakat ben kendi tercihimi söyleyebilirim.

      308'i tercih ederdim. Hem görünümü biraz daha hoş, hem performansı daha yüksek, hem daha donanımlı, hem daha uygun fiyatlı hem de tam otomatik şanzıman sunuyor. Hyundai-Kia grubunun da çift kavramalı şanzımana geçmesiyle bu segmentte tam otomatik şanzıman-Diesel motor ikilisi sunan bir Peugeot kaldı.

      Golf'ün artısıysa ikinci elde değerini koruması ve yavaş sürüşte biraz daha ekonomik olabilmesi fakat benim aklımı çelecek özellikler değil bunlar.

      Sil
    3. Bence ikisini de alma, git mazda al servisi unut, kafan rahat olsun.

      Sil
  5. servisi unut derken yılda 2 kere servise çağırıyor mazda :)

    YanıtlayınSil
  6. 2015 vw golf um var cok memnunum ancak dizel tam otomatik artı f1 kombinasyonu mucize kombinasyon olarak bilinir.bunu Peugeot başarmış helal olsun. Golfu almadan 1.2 otomatik 308 i test etmiştim golf daha otirakli olduğu icin golfu tercih ettim.ozaman bu versiyon 308 olsa alırdım şahsen.

    YanıtlayınSil
  7. merhaba onur bey araçtaki 230 v lık priz opsiyonmu? test edilen başka allure 308 lerde göremedim bu donanımı

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Evet, bu donanım opsiyon.

      Sil
    2. peki bir paket ile birliktemi geliyor yoksa tek olarakmı sipariş veriliyor

      Sil
    3. Premium paketle birlikte geliyor.

      Sil
  8. cevapladığınız teşekkürler onur bey.

    YanıtlayınSil
  9. bir soru soracaktım onur bey.308 ve i30 arasında kaldım. iki aracı da test ettim.sanki i30 rüzgar sesi konusunda 308e göre daha başarısız.siz ne diyorsunuz? i30 ve 308in gece farlarını denediniz mi? 308 dokunmatik ekran nasıl, ilerde problem teşkil eder mi? sizce uzun gece yolculukları ve yuksek hızlarda hangisi daha güvenilir ve konforlu? şimdiden teşekkür ederim

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. 308'in genel ses yalıtımı biraz daha iyi i30'dan. Sadece Full LED farlı modelleri test ettiğimden aydınlatma performansı daha iyiydi 308'in. Dokunmatik ekrana alışılıyor zamanla ama ileride ne olacağını bilemem tabi. Süspansiyon konforu her iki modelde de benzer fakat Peugeot 18 inç çaplı jantlar sunabildiğinden yüksek hızlarda daha stabil olabiliyor i30'a göre. Yalnız i30'un da 186 beygir güç üretebilen modelleri çıktı piyasaya. Onlarda da 18 inç çaplı jantlar var. Gelecek ay sonu gibi test etmeyi planlıyorum. Ondan sonra düşünce değişebilir.

      Sil
    2. teşekkürler

      Sil
  10. Onur bey merhaba. Testlerinizi büyük bir beğeniyle takip ediyoruz. Bilhassa detaylı ve yüksek kaliteli fotoğraflarınız çok başarılı. Size olan sorumsa bu araçta veya birçok başka markalarda kullanılan komple cam tavanların, bilhassa takla durumunda kaza güvenliğini nasıl görüyorsunuz? Bu konuda yapılmış kaza testleri var mıdır?

    YanıtlayınSil
    Yanıtlar
    1. Bir ara Avensis'te açılır tavan sunulmamasının nedenini kafa kopmalarına bağlamıştı bir satıcı arkadaş. O zamandan beri gülerim konusu açılınca.

      Cevaba gelince; Volvo'nun takla testleri var bu gibi donanımlarla. Takla durumundaysa aracın yükünü çeken sütunlar haricinde bu tip bir donanım güvenliği artırabilir bile. Sonuçta cam tavanlarda da temperli cam kullanılıyor. Takla durumunda metal tavanlı bir araç sadece yamuk yumuk bir tavanla kalırken özellikle kaza sonrasında tepe taklak kalınmadıysa cam tavan dışarıya itilerek buradan çıkış yapılabilir.

      Sil
  11. Onur bey
    Size bir sorum olacak
    308 ile i30 un araka tarafdaki baş ve biz mesafeleri nasil hangi madel daha iyi bu konuda

    YanıtlayınSil