15 Nisan 2023 Cumartesi

Lancia Pu+Ra HPE


Lancia, grubun Stellantis çatısı altına girmesinin ardından geri dönüş hazırlıklarını hızlandırdı. Elektrikli bir marka olacak İtalyan üretici, yenilenmenin ilk adımını Pu+Ra HPE konseptiyle atıyor. Aracın tasarımında Stratos, Flaminia ve Beta gibi araçların dokunuşları görülebiliyor.

Köşeli hatlara sahip gövdesi çift renkli olan otomobilin ön bölümünde, ince yapılı LED aydınlatmalar ve uzun splitter dikkat çekiyor. Burada kapanabilir hava girişleri de yer alıyor. Yan aynaları yerine kameralar kullanan konseptin 3 kollu dev jantları da farların desenini yansıtıyor. Geniş çamurluklar, bol cam alanı ve yuvarlak stoplar diğer detaylar arasında.

Oval direksiyon simidi ve çok az sayıda düğmeye sahip minimal iç mekanda cam alanlarının sağladığı ferahlık dikkat çekiyor. Cassina tarafından tasarlanan koltuklar 4 kişi için oturma alanı sunarken tabanın düz yapısı da iç mekanı daha ferah hale getirmiş. Kapı içlerinde sunulan desenın arka cama kadar devam etmesi de dikkat çekici.

Motor, süspansiyon, frenler ve pillerini gelecek nesil Ypsilon'dan alan otomobilin teknik verileri açıklanmamış olsa da aracın ortalama 10 kWh/100 km tüketimin altında kalıp 700 km menzil sunması planlanıyor. Ayrıca planlanan şarj hızı da 200 kW'ın çok üzerinde.

Human Horizons HiPhi Y

Çin'den ilginç elektrikli modeller gelmeye devam ediyor. Bu sefer karşımıza çıkan araç büyük sayılabilecek bir SUV. Tasarım özellikleriyle dikkat çeken otomobil aynı zamanda yüksek performans sunan motor seçeneklerine sahip.

4.938 mm boya, 1.958 mm ene ve 1.658 mm yüksekliğe sahip olan otomobil 2.950 mm ask mesafesi sunuyor. Dik burun yapısında ortada birleşen LED farlar dikkat çekerken LiDar sensörü de tavanda yer alıyor. Aerodinamik jantlar, hemzemin kapı kolları ve şık spoiler de aracın menzilini uzatmak konusunda mühendislere yardımcı oluyor.

İnce yapılı ve aracın arkası boyunca uzanan LED stopların haricinde HiPhi Y'nin en farklı tasarım detayının arka kapıları olduğunu söyleyebiliriz. Aslında kapılar normal bir şekilde açılıyor olsa da tavanın da C sütununun bir bölümüyle birlikte yukarıya kaldırılması değişik bir görünüm oluşturmuş.

Lüks iç mekanda bol bol ambiyans aydınlatması, dijital gösterge paneli, iki kollu direksiyon simisi, arka koltuklar için katlanır tepsiler, orta konsolun tamamını kaplayan dikey yerleşimli ekran, metal trim parçaları ve ön yolcu ekranı gibi kalemler görülebiliyor.

Tek motorlu seçenekleri 336 beygir gücünde ve arkadan itişli olan otomobilin dört tekerlekten çekişli, çift motorlu seçenekleriyse 504 beygir gücünde. Human Horizons, 76.6 ve 115 kWh kapasiteli pillerle menzilin 800 km üzerine çıkabildiğini söylüyor.

Ford Mustang Super Cobra Jet 1800


Cobra Jet Mustang giderek güçleniyor. 2020 yılında elektrikli olarak karşımıza çıkan otomobil "sessiz ve derinden" sözünün bir karşılığıymış gibi duruyordu. Yıllar 2023'ü gösterdiğinde araç karşımıza daha güçlenmiş olarak çıktı.

Önceki nesil Mustang'in yüzünü taşımaya devam eden otomobilin ince ön ve kalın arka lastikleri, paraşütü ve wheelie durdurucusu drag pistlerine göz kırpıyor. Yeni aracın arkasına büyük bir spoiler eklendiği de görülebiliyor.

Elektrik motorlarının gücü 1.825 beygire yükseltilen otomobilin diğer verileri açıklanmamış olsa da 400 metreyi geçme süresinin sonunda 8 saniye altına indirilebileceği konuşuluyor. Bu arada motorların ürettiği tork değerinin 1.500 Nm üzerinde olması bekleniyor.

13 Nisan 2023 Perşembe

Alfa Romeo Giulia ve Stelvio Quadrifoglio


Giulia ve Stelvio ikilisini geçtiğimiz yıl makyajlayan Alfa Romeo ilginç şekilde bu ikilinin en güçlü seçeneklerini tanıtmamıştı. Bu tanıtım için Quadrifoglio'nun 100. yaşını bekleyen İtalyan marka bu sebeple otomobillerin sadece 100 örneği bulunacak özel bir seçeneğini sergiledi.

Görsel yenilikleri büyük bir sürpriz sunmayan ikili aslında düşük güçlü kardeşlerininkinden bile daha az yeniliğe sahip. Laser LED farlar ve şeffaflaşan stoplar dışarıdaki yenilikleri oluştururken Quadrifoglio'ya özel grafikler sunan dijital gösterge paneli ve direksiyon simidine eklenen karbon fiber parça iç mekandaki farklılıklar. 100. yıl armasıysa ön yolcunun önündeki konsola işlenmiş.

Kaput altında yine çift turbo beslemeye sahip, 2.9 litre hacimli, V6 motor bulunuyor olsa da ünitenin gücü 10 beygir artışla 520 beygire ulaşmış. Sertliği ayarlanabilen süspansiyon sistemi, 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve karbon seramik fren diskleri standart olarak sunulmaya devam ediyor. İkilinin detaylı performans verileriyse henüz açıklanmadı.

Acura Integra Type S


Integra ailesi genişliyor. Type S ile Honda Civic Type R'ı biraz daha premium bir dokunuşla sunan Acura pazara ilginç bir oyuncu da sürmüş oluyor. Modelin iç mekanı tanıdık olsa da dışarıda yaşanan değişiklikler dikkat çekici.

Daha önce tanıtılan A-Spec'e göre daha agresif duran ön tamponda daha geniş havalandırma girişleri sunan otomobilde genişletilmiş çamurluk ve yan etekler de kullanılmış. 19 inç çaplı jantlar ve kırmızı kaliperler de standart donanımda. Daha düşük güçlü kardeşinin aksine düz bir spoiler kullanan Type S'in arka tamponu da yeni. Bunun nedeniyse Civic Type R'da olduğu gibi ortaya yerleştirilen üçlü egzoz çıkışı.

Aracın iç mekanındaysa çok daha az yenilik var. Vites topuzu, Honda'da olduğu gibi tamamen alüminyum olan Integra Type S'te Alcantara direksiyon simidi kullanılmış. A-Spec'te olduğu gibi rahat koltuklara sahip olan otomobilin döşeme rengi dağılımıysa biraz daha farklı.

Kaputu altında da tanıdık 2 litre hacimli, turbo beslemeli motoru barındıran otomobil 324 beygir güç, 420 Nm tork üretebiliyor. Sadece 6 ileri vitesli manuel şanzımanla sunulan Type S, Civic Type R'dan 14 kg daha ağır.

12 Nisan 2023 Çarşamba

BMW XM Label Red


BMW'nin 2022 yılında tanıttığı büyük SUV modeli XM en güçlü seçeneğine kavuştu. 500 adetlik sınırlı üretime sahip olacak otomobil şimdiye kadar seri olarak üretilmiş en güçlü M aracı olma özelliği taşıyor. Sunulan performans da boyutlar göz önüne alındığında etkileyici.

Tasarım olarak kardeşlerinden farklı olmayan aracın ön panjuru, kapı camları çevresi, 23 inç çaplı jantları, logoları ve difüzör çıkışlarında kırmızı detaylar kullanılmış. İç mekanda da sınırlı üretim plakası ve trim parçalarında kullanılan kırmızı renk farklılık yaratmış.

Kaput altında da çift turbo beslemeye sahip, 4.4 litre hacimli V8 ünite kullanılıyor olsa da bu motor artık tek başına 585 beygir güç üretebiliyor. Elektrik motorundan gelen 197 beygirle birleşince toplam güç 749 beygire, torksa 1.000 Nm'ye ulaşıyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi yine standart donanımda.

0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilen otomobilin maksimum sürati, donanım paketine göre 250 veya 280 km/s'te sınırlandırılıyor. Pil büyüklüğü 19.2 kWh seviyesine indirilen otomobilin elektrik menzili 48 km. Bu durumda çıkabildiği maksimum süratse 140 km/s.

Ari 902


Avrupa'da şehir trafiğine çözüm arandığında genelde toplu taşıma veya bisiklet düşünülse de konu paket dağıtımı olduğunda liderlik iki tekerleklilere geçiyor. Bunun önüne geçmek isteyen Ari Motors, minik elektrikli ticarisini tanıttı.

Alman üreticinin 3 kapılı modeli 2.95 metre boya, 1.50 metre ene ve yine 1.50 metre yüksekliğe sahip. Tasarımıyla da çok etkileyici durmayan otomobil yine de çift katlı far tasarımına sahip. Üstelik opsiyonel donanımlar arasında güneş paneli ve hatta sökülebilir tavan paneli yer alıyor.

İç mekanı hiç de fena görünmeyen araçta 2 kollu direksiyon simidi, gövde rengi trim parçaları, dijital gösterge paneli, dokunmatik ekran ve sahte ahşap kaplama sunuluyor. Arka koltukları bulunmayan 902'nin bagaj hacmi, tavana kadar 766 litre. Yükleme kapasitesiyse sadece 190 kg.

20 beygir güç üretebilen bir elektrik motoruyla donatılan araç, şehir trafiğinde 200 km menzile sahip. Maksimum sürati 90 km/s olan aracın güvenlik donanımları arasında tabela tanıma sistemi ve şeritte kalma asistanı yer alıyor.

11 Nisan 2023 Salı

Force Citiline




Hindistan'dan ilginç modeller gelmeye devam ediyor. Kalabalık ailelerin ülkesi olarak nitelendirebileceğimiz ülkede satışa çıkan bazı modeller mobilite sorunuyla başa çıkmak için harika adaylarmış gibi duruyor.

Oldukça köşeli olduğunu söyleyebileceğimiz hatları kendisini bir Mercedes G'ye benzeten otomobil 5.120 mm boya ve 3.050 mm aks mesafesine sahip. Kapı altlarında basamaklar, C ve D sütunları arasında kalan camların kayarak açılması ve küçük yan aynalar gibi ilginç detaylara sahip olan SUV, yana doğru açılan bir bagaj kapağı ve bu parçaya sabitlenmiş stepneye sahip.

Kokpiti de dış mekanı gibi basit görünen araçta herhangi bir dijital gösterge veya dokunmatik ekran yer almıyor. Standart modellerinde 2+3+2+3 oturma düzeniyle 10 kişi taşınabilen aracın 11 ve 13 kişilik seçenekleri de bulunuyor. Bu iki versiyonda, öndeki iki koltuk sırası haricindeki koltuklar duvara sırtını vermiş ve birbirine bakar şekilde geliyor.

Merdiven şasi ve arka aksta yaprak yaylara sahip olan otomobilin kaputu altındaysa oldukça eski bir Diesel ünite bulunuyor. Mercedes tarafından üretilen motor 2.6 litre hacimli ve atmosferik emişli. 91 beygir güç, 250 Nm tork üretebilen ünite 5 ileri vitesli manuel şanzımanla eşleştirilmiş.