16 Aralık 2022 Cuma

DS 4 1.5 BlueHDi Trocadero


Stellantis'in ortak platform kullanarak araçlarını yeterince farklılaştıramayacağını düşünenler en azından yeni DS modellerini gördüklerinde fikirlerini değiştirebilir. Peugeot 308 ve Opel Astra'nın teknik ikizi olan DS 4, ne dıştan ne de içten bakıldığında kardeşlerine benziyor. Daha premium yapısıyla dikkat çeken otomobilin sunduğu opsiyonlar da Alman premium markalarınkileri aratmıyor. Kardeşleri gibi Avrupa'da birçok motor seçeneği olsa da DS 4, en azından şimdilik Türkiye'ye sadece Diesel motor seçeneğiyle ithal ediliyor.

Honda Civic 1.5 Turbo Eco Executive+


Honda, Civic'in yeni neslini Avrupa'da üretmiyor. Türkiye'den de çekilen Japon üretici bu nedenle bizleri biraz korkutmuş olsa da satışı başlanan yeni nesil araçlar korkuyu sevince çevirdi. 182 beygir güç üretebilen Civic Sedan yanında yine turbo beslemeye sahip motoruyla LPG tüketebilen ECO da ortaya çıktı. Performansında düşüş olsa da menzilinin 1000 km'yi bulmasıyla dikkatleri üzerine çeken Civic ECO iç mekanında da büyük gelişme yaşamış.

BMW i4 eDrive40 M Sport


Elektriklenme savaşında premium markaların da modelleri birer birer piyasaya çıkıyor. Bu elektrikli araçların da kendi aralarında ikiye ayrıldıklarını söyleyebiliriz. İlk grupta fütüristik tasarımlarıyla öne çıkan araçlar yer alırken ikincide, markaların içten yanmalı motora sahip modellerine benzeyen araçlar yer alıyor. İkinci gruba dahil olan i4 hem dış hem de iç görünümde 4 Serisi Gran Coupé ile neredeyse tamamen aynı. Bu sefer modelin arkadan itişli seçeneğiyle birliteyim.

Opel Astra GS Line


Stellantis bünyesine katıldıktan sonra atağa kalkan markalardan olan Opel, yeni yönetimle birlikte ortaya çıkarılan ilk Astra modeline kavuştu. Avrupa'da Diesel ve hibrit seçenekleri de bulunan otomobil Türkiye'ye şimdilik sadece 1.2 litre hacimli, benzinli motorla ithal ediliyor. Araçların en üst donanım seçeneklerini incelemeye alışmış olsam da bu sefer alışılmışın bir alt paketiyle incelemeye konuk olan Astra'da ilginç sürprizler de var.

Peugeot 308 GT


Stellantis bünyesinde yer alan markaların başında gelen Peugeot'nun değişimi uzun süre önce başlamıştı. Değişimi başlatan otomobillerden olan 308'in yeni nesli bile piyasaya çıktı. Avrupa'da birçok motor seçeneği sunuluyor olsa da Türkiye'ye sadece 1.2 litre hacimli, 3 silindirli, turbo beslemeli, benzinli üniteyle ithal edilen otomobilin en üst donanım seçeneğini sizler için inceledim.

Fiat Fiorino Combi Premio


Doblò
'nun gidişiyle birlikte Fiat'ın Türkiye'de ürettiği tek ticari olarak kalan Fiorino yıllara meydan okuyor. Bu nesli 15 yıldır bizlerle olan aracın yıllar içerisinde çok değiştiğini söylemek zor. Koltuklu seçenekleri de bineklere güzel bir alternatif olan Fiorino'nun en önemli özelliği fiyatının uygunluğu. 1.25 litre hacimli turbo Diesel motoru da aracın tercih edilmesinde önemli rol oynayan noktalar arasında.

12 Aralık 2022 Pazartesi

Honda Breeze


Honda'nın Çin pazarına özel modellerinden Breeze yenilendi. CR-V'nin biraz daha dinamik tasarımlı seçeneği olan otomobil şimdilik tek motor seçeneğiyle sunuluyor. Üstelik otomobili üç koltuk sırasıyla almak mümkün.

Önceki nesil Breeze'den 80 mm daha uzun olan otomobil CR-V'den 22 mm daha uzun. CR-V'ninkiyle aynı olan 2.700 mm'lik aks mesafesiyse önceki nesil Breeze'inkinden 40 mm daha uzun. İnce yapılı LED farlar ve daha sportif bir ön tamponla daha sportif görünen otomobilin yan bölümünde ince yapılı ve siyah renkli şerit korunmuş. Spoiler, sahte egzoz çıkışları ve yatay stoplar da dinamizmi devam ettirmiş.

7 kişilik iç mekana geçildiğinde CR-V'nin izlerini görmek mümkün. Aracın direksiyon simidinden dijital gösterge paneline, dokunmatik ekrandan havalandırma kumandalarına kadar birçok parçası kardeşiyle paylaşılan aracın kaputu altında da tanıdık bir ünite yer alıyor.

1.5 litre hacimli motoru turbo besleme yardımıyla 192 beygir güç, 243 Nm tork üretebilen otomobil önden veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor. Her iki durumda da sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman standart olarak sunuluyor.

11 Aralık 2022 Pazar

Donkervoort F22


Hollanda merkezli üretici Donkervoort yeni modelini tanıttı. Tamamı sıfırdan tasarlanan otomobilin ismi, Denis Donkervoort'un bu yıl (2022) doğan kızı Filippa'dan alınırken üretim adedi 75 olarak belirlenmiş. Araçların 50 adedi şimdiden satılmış bile.

4 metrenin biraz üzerinde boya sahip olan otomobil uzun kaputu ve açıkta duran ön lastikleriyle dikkat çekiyor. D8 GTO'nun yerini alan modelde büyük ön panjur, kaputa yerleştirilmiş LED farlar, yine kaputta yer alan hava çıkışları ve yukarıya doğru açılan kapıların altında bulunan egzoz çıkışları bulunuyor.

Targa tavana sahip olan modelin arkası da LED stoplar ve büyük difüzör sayesinde dinamik duruyor. Sertliği ve yüksekliği ayarlanabilen süspansiyon sistemine sahip olan F22'de kullanılan fren diskleri önde 330, arkadaysa 279 mm çaplı. Bagaj hacmiyse 298 litre.

Bol Alcantara ve karbon fiberden oluşan sade yapılı bir iç mekana sahip olan F22'nin üç kollu direksiyon simidi üzerinde birçok kumanda düğmesi yer alırken dijital gösterge paneli ve yolcunun önüne yerleştirilen iPad Mini, dikkat çeken teknolojik donanımlar arasında.

Kaputu altında Audi'den alınan 2.5 litre hacimli, 5 silindirli ve turbo beslemeli motoru kullanmaya devam eden Donkervoort, bu üniteyi 500 beygir güç, 640 Nm tork üretebilecek şekilde modifiye etmiş. 5 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan F22 sadece 760 kg ağırlığında. 0'dan 100 km/s sürate 2.5 saniyede ulaşabilen otomobilin 200 km/s'i görmesi 7.5 saniye sürerken maksimum sürat 290 km/s.