20 Ocak 2021 Çarşamba

Mercedes-Benz EQA


Avrupalı üreticilerin elektrikli otomobil parkı her geçen gün büyüyor. Bu modellerin arasına katılan EQA, Mercedes'in GLA temelli elektriklisi. Üstelik ilk etapta tek motorla satışa sunulan aracın çift motorlu seçeneği de daha sonra aileye eklenecek.

Ana hatları, temellerini kullandığı GLA ile aynı olsa da EQA'nin ön bölümünde EQC'yi andıran far ve panjur yapısı dikkat çekiyor. Mavi renkli trim parçaları ve çapları 18 ile 20 inç arasında değişen daha aerodinamik jant seçenekleri de donanıma eklenmiş. Arka bölümdeyse bagaj kapağında birleşen stoplar ve alt kısmına difüzör, ortasınaysa plakalık eklenmiş tampon gözlerden kaçmıyor.

İç mekan tasarımı içten yanmalı motorla donatılan kardeşlerinden farksız olan otomobilin bu bölümünde farklı trim parçaları, parçalı ışıklandırmaya sahip ön konsol ve ekranlara eklenen farklı şemalar kimliğini belli ediyor. Bagaj hacmiyse 340 ile 1.320 litre arasında değişiyor.

Öne yerleştirilen elektrik motoru 190 beygir güç, 375 Nm tork üretebilen otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 8.9 saniye sürerken maksimum sürati 160 km/s'te sınırlandırılmış. 66.5 kWh kapasiteli bataryalarsa WLTP çeviriminde 426 km menzil sunuyor. 100 kW hızlı şarj istasyonlarında %10-%80 şarj süresi 30 dakika.

İlerleyen aylarda seçenekler arasına dört tekerlekten çekişli iki versiyon eklenecek. İlki 228 beygir güç, 390 Nm tork, ikincisiyse 292 beygir güç, 520 Nm tork üretebilecek araçların batarya ve maksimum süratleri değişmese de 0-100 deparları sırasıyla 7.7 ve 6 saniye olacak.

18 Ocak 2021 Pazartesi

BMW X1 sDrive16d M Sport


BMW'nin önden çekişli temellere sahip SUV modeli X1, 2019 yılında makyajlanmıştı. Yenilenen görünümüyle çok daha heybetli duran otomobilin iç mekanı da, dış boyutlara bakıldığında oldukça geniş. Peki bu özellikler kendisini premium SUV sınıfında nereye oturtuyor? Belki de daha önemlisi; BMW'nin en düşük güçlü Diesel motoru bu araca yetiyor mu? Cevaplar videoda.