7 Aralık 2025 Pazar

Lexus LFA


Beklenen haber geldi ve Lexus LFA geri döndü. Ağustos ayında tanıtılan Sport Concept'in seri üretime hazır hali olarak görülebilecek model de aslında bir konsept olmaya devam ediyor. İç mekan tasarımı da sonunda ortaya çıkan modelin kaputu altındaysa önceki nesilde görev yapan V10'dan çok farklı şeyler var.

Aslında modelin tasarımından bahsetmemize gerek yok zira LFA ile Sport Concept'in görünümü arasında fark bulunmuyor. Aerodinamik paketinden karbon fiber gövdesine, ışıklandırılmış logolardan ince yapılı LED stoplara kadar her detay modele aynen aktarılmış. Jant tasarımlarıyla oynanan LFA, ilk nesline arkada yer alan üç parçalı sis farıyla bağlanıyor. İlk LFA burada üçlü egzoz çıkışlarını sunuyordu.

Çerçevesiz kapı camlarına sahip olan modelde zemine sabitlenen metal pedallar, sürücüyü çevreleyen kokpit duvarları, dijital gösterge paneli çevresine yayılan dokunmatik kumandalar ve bir yarış otomobilinden alınmış gibi duran direksiyon simidi iç mekanın dikkat çeken detayları. yüksek yan desteklere sahip sabit kafalıklı koltuklar da donanımda.

Toyota GR GT temelleri üzerine geliştirilen otomobil bu nedenle uzun bir kaputa sahip olsa da bu parçanın altını dolduran bir V8 yok. İlk nesilde sunulan ve tarihin en güzel egzoz seslerinden birine sahip olan V10'dan da haber alınamayan bölüm elektrik motoruyla doldurulacak. Performans değerleri ve batarya kapasitesiyse henüz açıklanmadı.