26 Şubat 2011 Cumartesi

Infiniti M30d S



Modifikasyon firmaları tarafından güçlendirilen araçlar görmeye alışmış olsak da Infiniti'nin bu modeli için işler biraz daha farklı yürümüş. Hamburg Infiniti bayisi tarafından modifiye edilen bu M30d görsel olarak da oldukça geliştirilmiş.

Koyulaştırılmış farlar, 22 inç çaplı jantlar, siyah ön panjur, gövde rengi kapı kolları, siyah tavan ve kırmızı kaliperlerle donatılan otomobilin süspansiyon sistemi modifiye edilerek yerden yükseklik 25 mm azaltılmış.

3 litre hacimli v6 turbo Diesel motoru 280 beygir güüç, 610 Nm tork üretebilen otomobilin bu modifikasyonu 1.250 Euro'ya mal olurken lastik ve jant takımı için 6.800 Euro bedel isteniyor.

Speedriven SL600


Speedriven, Amerikalı bir mühendisin hayalini gerçeğe dönüştürüyor. Bir Mercedes SL600'e sahip olan Bernie Towns bir taraftan çevreye daha saygılı bir araca sahip olmak isterken diğer taraftan gezegenin en hızlı doğal gazlı aracını sürmek istiyor.

CNG dönüşüm kiti uygulanan 2007 model aracın çift turbo beslemeye sahip 5.5 litre hacimli v8 motoru 811 beygir güç, 1.354 Nm tork üretebiliyor. Mercedes tarafından sağlanan aerodinamik kitle birlikte 380 km/s'in üzerine çıkabileceği tahmin edilen araçta 20 inç çaplı kullanılmış.

Ön tamponunun alt kısmına kalın bir splitter eklenen aracın arka tampon altına da bir difüzör yerleştirilmiş. Yenilenen egzoz sistemi dörtlü çıkışa sahip olan otomobilin bagaj kapağı üzerine ince bir spoiler yerleştirilmiş. Süspansiyon sistemi modifiye edilen SL600'ün frenleri de güçlendirilmiş.

RENNTECH GLK 350 Hybrid Pikes Peak Rally Car


Mercedes'in SUV modellerinden GLK, RENNTECH tarafından hazırlanan bir modifikasyon kitiyle ünlü tırmanma yarışı Pikes Peak'e hazır hale getirildi. Aslında 2008 yılında düzenlenen SEMA Show'da sergilenip ödül de alan aracın geliştirilmesiyle elde edilen otomobilin yarışlara katılması malesef düşünülmüyor.

Gövdesi siyah renkli filmle kaplanan aracın çamurlukları genişletilirken bu kısımlara ek hava giriş ve çıkışları eklenmiş. Yeniden şekillendirilen tamponunda splitter, deflektörler ve büyük hava girişleri bulunan otomobilin yan etekleri de deflektörlerle donatılmış. 20 inç çaplı jantları dikkat çeken aracın arka kısmında genişleyen tamponla birlikte büyük bir difüzör, yeni egzoz çıkışları ve dev bir spoiler de bulunuyor.

İç mekanı da yarışmaya hazır olan aracın fren, süspansiyon ve egzoz sistemleri güçlendirilirken 3.5 litre hacimli v6 motor üzerinde yapılan iyileştirmelerle maksimum güç 355 beygire yükseltilmiş. Otomobile Hybrid ekini veren elektrik motoruysa 54 Nm ek tork değeriyle çekişe katkıda bulunuyor.

Fiat 500 by Gucci


Geçtiğimiz günlerde Milano'da fırtınalar estiren ve bu yıl 90. yaşını kutlayan Gucci, otomobil dünyasına da bir katkı yaptı ve Fiat'ın 500 modelini temel alan özel bir araç yarattı.

Sadece siyah ve beyaz renk seçeneklerine sahip olan aracın yan tarafında kırmızı ve yeşil renklerden oluşan bir şerit dikkat çekiyor. Ayna ve kapı kolları kromajlı olan otomobilin 16 inç çaplı jantlarının ortasında çift G harfi dikkat çekerken bu aksesuarlar araç rengiyle uyumlu renklerde sunuluyor.

B sütunu ve bagaj kapağı üzerinde Gucci yazıları bulunan 500 by Gucci'nin iç mekanı da siyah ve beyaz renkli deriyle kaplı. Koltukların oturak kısmında özel bir motifler dikkat çekerken dışarıda sunulan yeşil kırmızı şerit koltuklar, paspaslar ve emniyet kemerlerinde de kullanılmış. Ön koltuk kafalıkları üzerine de yerleştirilen çift G ile tasarımcısının adını taşıyan bu Fiat 500 modelinin 100 beygir güç üretebilen 1.4 litre hacimli motorla donatılan versiyonunda Gucci yeşili fren kaliperleri bulunuyor.

1 Nisan ile 30 Haziran tarihleri arasında sadece internet üzerinden sipariş edilebilecek olan aracın satışı bu tarihten sonra bayiler üzerinden de yapılacak. Fiat by Gucci'nin İtalya pazarında

Peugeot RCZ


Beni tanıyanlar bilir; Konu otomobil test etmek olunca gözlerim parlar. Bütün işi gücü bırakıp araca kavuşmak, orasıyla burasıyla oynamak isterim. Fakat bazı araçlar var ki bunları test etmek için içimde daha da büyük istek olur. Yüksek performans bağımlısı olan bir bünyeye sahip olmak, önüme gelen sportif araç testlerini benim için çok daha özel kılıyor.

Bir süredir test etmek için beklediğim araçlardan birisi de elbette Peugeot'nun küçük sporcusu RCZ idi. Test için Peugeot'dan istediğim araç yalan olunca ben de soluğu tanıdıklarda alarak otomobille buluştum. Dedim ya, bu otomobili test etmem gerekiyordu.

Dış Mekan

Konsept halindeyken ismi 308 RC-Z olan aracın 308 kısmı sadece ön kısmında hissediliyor. İsimde bulunan Z harfi ünlü İtalyan firma Zagato'nun habercisiyken tasarımda İtalyanların parmağı olduğu aracın her halinden anlaşılabiliyor. Çerçevesiz kapı camlarına sahip olan RCZ'nin görünümü konsept modelinkiyle hemen hemen aynı. Sahip olduğu 19 inç çaplı jantlar, alçak tavan çizgisi ve şişkin çamurluklarla birleşince ortaya oldukça güçlü bir görünüm çıkmış. Zagato için imza niteliği taşıyan çift bombeli tavan yan aynalar gibi siyaha boyanıırken hiçbir Peugeot modeline benzemeyen arka kısım yuvarlak hatlarıyla dikkat çekiyor. LED teknolojisi kullanan stopları geceleri etkileyici görünen otomobilin çift egzoz çıkışı ve gövdeye gizlenebilen arka spoileri diger sportif öğeler olarak karşımıza çıkıyor.

İç Mekan

Günümüzde şıklığını hala koruyabilen otomobillerden olan 406 Coupé'ye sedan versiyonunun sıkıcı kokpitini yerleştiren Peugeot, RCZ için de aynı şeyi yapıp 308 konsolunu aynen otomobile yerleştirmiş. Yalnız 406 modelinde kullanılanın aksine 308'in kokpiti oldukça şık olduğundan aracın iç mekan tasarımında bir gariplik sezilmiyor. Altı düzleştirilmiş direksiyon simidi, alüminyum pedal takımı, krom kaplı çerçevelere sahip gösterge ve havalandırma çıkışları, deri kaplama üst panel, piyano siyahı orta konsol ve yan destekleri çok başarılı olan sabit kafalıklı sportif koltuklar otomobilin bir performans aracı olduğunun işaretlerini veren donanımlar arasında yer alıyor.

Teknik olarak 2+2 oturma düzenine sahip olan aracın ön koltuklarında rahatça konumlanmış olan insanlar bulunurken arkada oturmaya imkan yok. Bu durumda ön koltuklar neredeyse arkadakilerin minderlerine dayanırken bu kısımda rahat etmeyi bırakın oturabilmeyi bile imkansız kılıyor. Arkada rahat edilememesinin bir diğer nedeniyse şık tavanın, sürücüden itibaren giderek alçalması. Baş mesafesini çok kısıtlayan bu durum arka koltukların deri kaplı bir bagaj olarak kullanılması zorunluluğunu doğrular nitelikte.

4.287 mm boya, (Aynalar dahil) 2.107 mm genişliğe ve 1.359 mm yüksekliğe sahip olan otomobilin aks mesafesi 2.612 mm. 384 litre gibi hiç de fena olmayan bir bagaj hacmi sunan aracın sunduğu bu hacim arka koltukların katlanmasıyla 760 litreye kadar çıkabiliyor.

Konfor

Bu tip bir araçta yüksek konfor aramak ne kadar doğru olur bilemiyorum ama 19 in çaplı jantlara, 40 yanaklı lastiklere ve alçak yapısına rağmen aracın sürüş konforu oldukça yüksek seviyede. Beklendiği kadar sert olmayan süspansiyon sistemi yoldaki bozuklukları kolayca emebilirken iç mekanda bulunanların bellerini zorlamıyor. Bu konuda yapabileceğim tek eleştiri başarılı yan desteklere sahip şık koltukların oturma alanlarının biraz dar olmasıydı. Bunun dışında genelde rahat kullanmak için alışılması gereken alçak yapı ve şişkin çamurluklar bu aracın içerisine girilince fark bile edilmiyor.

Konforu donanımda arayanlarsa araçta daha da memnun olacaklardır. Deri döşeme, CD ve MP3 çalar, çift bölgeli otomatik klima ve tabii ki otomatik şanzımanın standart olarak sunulduğu aracın içerisinde bulunmak tam bir keyif. Geçişleri sarsıntısız olan şanzıman 6 oranlı ve manuel kullanımda vites topusundan kontol edilebiliyor. İnsanın hayatını kolaylaştıran donanımlar arasında elektrikli ön koltuklar bulunurken soğuk havalarda bu koltukların ısıtılabilmesi olumlu.

Sürüş

İşte RCZ'nin en güçlü olduğu alan. Süspansiyon sistemi orta sert fakat kısa stroklu olan otomobilin 235/40-19 ölçülü lastikleri kuru havalarda başarılı bir yol tutuş sağlıyor. Bu yol tutuş performansının bir diğer mimarları da alçak ağırlık merkezi ve genişletilmiş iz genişlikleri. Mini modellerinde de kullanılan turbo beslemeye sahip 1.6 litre hacimli motoru 156 beygir güç, 240 Nm tork üretebilen otomobil 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla 0'dan 100 km/s sürate 8.4 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 213 km/s olarak açıklanıyor. 200 km/s'e kadar oldukça istekli bir şekilde hızlanan aracın nefesi bu süratten sonra kesilse de şanzımanı manuel moda alıp vites topuzuyla oynamak size bu durumu unutturuyor.

Göz kamaştırıcı seviyede olmayan performansı unutturan bir diğer unsur da egzoz sistemi. Genel olarak Fransız otomobillerinde ayarları sportiflikten çok uzak olan egzoz sistemlerinin kullanılmasına alışmış olsak da bu araç kesinlikle genellemenin dışında kaliyor. Performansı olduğundan çok daha yüksek seviyedeymiş gibi hissettiren egzoz sistemi düşük devirlerde yaşanan rezonansı tok bir sesle kulaklara iletirken "Sport" modunda 6.500 d/d'ya kadar devir çevirebilen motorun sesini tam bir senfoniye dönüştürüyor.

Sportif kullanımı özendiren bu kadar donanımdan sonra yakıt tüketiminin düşük olması beklenmeyen otomobil hızlı otoban sürüşlerinde tüketim ortalamasını 12 litre/100 km seviyelerine taşıyabiliyor. Yol açıldıkça ortalama tüketim 11 litre/100 km seviyelerine çekilebilse de aracınızı hızlı kullanmaktan hoşlanıyorsanız benzinciye sık sık uğramayı adet edinmeniz gerekiyor. Sürekli dur kalkların yaşandığı şehir trafiğinde tam bir kurtarıcı haline gelen başarılı otomatik şanzıman, 1.300 kg'ın altında tutulmuş ağırlıkla birleşince sıkışık trafikte bile ortalamayı rahatça 8 litre/100 km'nin altına düşürebiliyor. Bu araçta da tüketime etki eden asıl faktör motorun çevirdiği devir sayısı ki önünüz boşalınca hem içinizden hem de egzozdan gelen sese kulak verirseniz cüzdanınızın çabucak inceleceğini görebileceksiniz.

Donanım-Fiyat

Peugeot, bu araç için oldukça basit bir satış stratejisi güdüyor. Sadece Yearling donanım seviyesine ve siyah ile beyaz olmak üzere iki renk seçeneğine sahip olan RCZ'nin diğer renk seçeneklerine ulaşmak için özel talep gerekiyor. Her ikisi de aynı motor bloğunu kullanan iki versiyona sahip olan otomobilin otomatik şanzımanla sunulan modeli 156 beygir güç, 240 Nm tork sunarken 6 ileri vitesli manuel şanzımanlı model 200 beygir güç, 275 Nm tork sunuyor. Modellerden daha güçsüz olanı 74.880, güçlü olanıysa 80.600 TL fiyattan satılıyor ve katalog bilgilerine göre araçlarda opsiyonel bir donanım bulunmuyor.

Standart donanımsa daha önce belirttiğim gibi oldukça zengin. Elektrikli, sürücü tarafı hafizalı, ısıtmalı ve deri döşemeli koltuklar, ön ve arkada park yardımcısı, yol bilgisayarı, altı düzleştirilmiş deri direksiyon simidi, hız sınırlama ve sabitleme sistemi, elektrikli katlanabilen dış aynalar, yol bilgisayarı, alarm, yağmur ve far sensörü, Hill Holder, ESP, dinamik denge kontrolü, Xenon farlar, krom kaplı çift egzoz çıkışı, içeriden yükseltilebilen spoiler, Aux ve USB girişlerine sahip, Bluetooth destekleyen ses sistemi ve çift bölgeli klima gibi donanımların tümü araçta standart olarak sunuluyor.

Sonuç

Dikkat çekicilik faktörü üst seviyelerde bir otomobil olan Peugeot RCZ tam bir zevk aracı. Otomobilin Zagato tarafından şekillendirilen şık gövdesi çok hoş görünürken 1.6 litre hacimle düşük vergi diliminde kalan motoru sahibi üzerindeki vergi yükünü azaltıyor. Gerçi bu vergi, sportif kullanımda oldukça artan yakıt faturasıyla cepten bir şekilde çıkıyor ama para harcanırken alınan zevk de katlanarak artıyor. Elektrik sistemleriyle olan sorunları dillere destan olan Peugeot markasının bu modeli, astronomik satış rakamlarına ulaşamayacak olsa da 308 gibi güvenilir bir aracın temellerini kullanmak gibi büyük bir avantaja sahip. Aykırı olmayı seven ve arada performans isteklerini bastırmak isteyen insanlar için oldukça uygun bir otomobil.

Test sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

MTM R8 V10 Biturbo


İşte MTM'in Audi R8 V10 temelli araçlarından birisi. Oldukça dikkat çekici bir şekil alan aracın performansı da görüntüsü kadar iyi olacak gibi duruyor.

Büyük kısmı krom kaplı olan gövdesiyle dikkatleri üzerine çeken aracın ön tampon altına yeni bir splitter eklenirken yan eteklerin bitimine deflektörler yerleştirilmiş. Arkasına, açısı ayarlanabilen büyük bir spoiler eklenen aracın egzoz sistemine de yeni çıkışlar eklenmiş. 20 inç çaplı jantlara sahip olan otomobilin motor kaputu da hava çıkış yarıklarıyla kaplanmış pleksiglastan üretilmiş.

5.2 litre hacimli v10 motoru çift turbo besleme yardımıyla 777 beygir güç, 888 Nm tork üretebilen otomobilin maksimum süratinin 350 km/s üzerine çıkacağı belirtilirken satış fiyatının 400.000 Euro civarında olacağı tahmin ediliyor.

NOVITEC ROSSO 599 GTO

Ferrari'nin en güçlü yol otomobili 599 GTO'yu yeterince sportif bulmayanlar için NOVITEC ROSSO tarafından geliştirilen araç 2011 Cenevre otomobil fuarında sergilenecek.

Gövdesi, 1964 yılında, Belçikalı Lucien Bianchi ve Georges Berger pilotajında Tour de France'ı kazanan 250 GTO'ya göndermeler yapacak şekilde metalik gri ve sarıya boyanan araçta 21 ve 22 inç çaplı jantlar görev yapmakta. Bir NOVITEC geleneği olarak koyulaştırılmış aydınlatma grubuyla donatılan aracın iç mekanında istenilen renk deri ve Alcantara döşeme kullanılabiliyor.

Gelelim aracın en önemli yeri olan motoruna. Üzerinde ciddi modifikasyon çalışmaları yapılmış olan 6 litre hacimli v12 ünitenin şüphesiz en önemli güç artırıcı parçaları sahip olduğu çift kompresör besleme. 888 beygir güç, 862 Nm tork üretebilen motor araca 340 km/s'in üzerine çıkan bir maksimum sürat sağlayabilmekte. 0'dan 100 km/s sürate 3.2 saniyede ulaşabilen aracın 0'dan 200 km/s'e ulaşmasıysa 9.1 saniye sürmekte.

BRABUS CLS


İkinci nesil Mercedes CLS için hazırladığı kiti geçtiğimiz haftalarda yavaş yavaş tanıtmaya başlayan BRABUS, 2011 Cenevre otomobil fuarını da fırsat bilerek görsel yeniliklerin yanında motor modifikasyon parçalarını da tanıttı.

Alt kısmına ek hava girişleri ve LED farlar eklenen ön tamponla birlikte yeni yan etekler sunan üretici ön çamurlukların arkasına eklediği çıkıntıyı yavaş yavaş bütün modellerine uyguluyor. Çapları 17 ile 20 inç arasında değişen jant seçeneklerine sahip olan otomobilin arka kısmında dörtlü egzoz çıkışları, küçük spoiler ve difüzör dikkat çekerken yan kısımda aracı boydan boya geçen krom çıta görünümü farklılaştırıyor.

Daha iyi bir yol tutuş için süspansiyon sistemi de yenilenen otomobilin CLS 250 CDI BlueEFFICIENCY modelinde kullanılan ECO PowerXtra D4 isimli kit 235 beygir güç ve 560 Nm torka izin verirken CLS 350 CDI BlueEFFICIENCY için geliştirilen ECO PowerXtra D6S isimli kitle güç 313 beygire, torksa 690 Nm'ye yükseliyor.

Opel Zafira Tourer


2011 Cenevre otomobil fuarının konsept çalışmalarından biri de Opel'den geliyor. Organizasyona lüks bir MPV ile katılacak olan firma böylece yeni nesil Zafira'nın da yüzünü göstermiş oluyor.

Genel hatlarıyla büyümüş bir Meriva ile bir Ampera'nın birleşmesine benzetebileceğimiz aracın bi-xenon farları bumerang şekilli tasarımın içerisine yerleştirilirken 20 inç çaplı jantlar sportif bir görüntü sunuyor. LED teknolojisi kullanan ince stopları oldukça şık duran aracın cam tavanında ambiyans ışıkları bulunuyor.

İç mekana geçildiğinde ön kısımda bir sürpriz olmadığı görülüyor. Orta konsolun büyük bölümünü kaplayan LCD'den navigasyon ve müzik sistemi kontrol edilebilirken direksiyon simidi ve havalandırma kumandalarının şekli diğer Opel modellerinden tanıdık.

Güncel Zafira gibi 7 kişilik oturma kapasitesi sunan Tourer'ın 3. koltuk sırası bagaj zeminine gizlenebilirken 2. sıra büyük değişkenlik sunuyor. Orta koltuğu öne doğru yatırılıp yanlarda bulunan iki koltuk için kol dayanağı vazifesi görürken kenarlarda bulunan koltukların geriye ve içeriye doğru alınıp bacak ve omuz mesafelerinin artırılabilmesi sağlanmış.

Daha önce Zafira ailesinde sunulan bu donanımların yanında dikkat çeken bir diğer nokta da yana döndürülüp kafanın yan kısımlarına da destek sağlayabilen kafalıklar. Aracın tavanında olduğu gibi kapı ve konsollarda da LED ambiyans ışıklandırması kullanılmış.

Konseptin turbo beslemeye sahip 1.4 litre hacimli bir motorla donatıldığını belirten Opel ünitenin gücünü açıklamasa da bu motorun ailede kullanımda olan 140 beygir gücündeki ünitenin aynısı olduğunu tahmin etmek hatalı olmayacaktır.

24 Şubat 2011 Perşembe

Jaguar XKR-S


Geçtiğimiz yıl düzenlenen Cenevre otomobil fuarında özel donanımlı versiyonları tanıtılan Jaguar XKR'ın performansını yetersiz bulan potansiyel müşterilerin daha fazla beklemesine gerek yok, çünkü XKR-S burada.

Yeni hava yarıklarıyla donatılmış ön tamponunun altına büyücek bir splitter eklenen aracın jant çapları büyütülürken kaput üzerine ve ön çamurluk arkasına ek hava çıkışları eklenmiş. Yan etekleri de elden geçirilen otomobilin bagaj kapağına büyük bir spoiler eklenirken arka tampon altına da büyücek bir difüzör yerleştirilmiş.

LED teknolojisi stoplarına olduğu gibi farlarına da uygulanan aracın ön kısmı, bu uygulama yüzünden az da olsa Honda'nın CR-Z modelini andırmış.

Kompresör beslemeye sahip 5 litre hacimli v8 motoru 550 beygir güç, 680 Nm tork üretebilen otomobilin 0'dan 96 km/s sürate ulaşması 4.1 saniye sürerken maksimum sürat 300 km/s olarak açıklandı. Daha performanslı sürüşler için süspansiyon sistemi yenilenen aracın 0'dan 160 km/s sürate ulaşmasıysa 8.6 saniye sürmekte.

23 Şubat 2011 Çarşamba

Volkswagen Golf Cabriolet


Metal tavanının maliyeti yüzünden yükselen fiyatı ve bununla paralel olarak düşük kalan satış rakamları nedeniyle üretimden kaldırılacağı bir süredir konuşulan Eos'un yok olması halinde saha Golf Cabriolet'ye kalacak gibi görünüyor.

2011 Cenevre otomobil fuarı sırasında sergilenecek olan araçta yeni geliştirilen ve 30 km/s sürate kadar açılıp kapanabilen kumaş tavan kullanılıyor. Eski Golf Cabriolet modellerinde olduğu gibi küçük bir bagaj kapağına sahip olan otomobilin güvenlik donanımları arasında hareketli takla barları ve diz hava yastığı gibi kalemler bulunuyor.

Ön konsolu diğer Golf modellerininkinden farksız olan aracın motor seçenekleri 105 ile 210 beygir arasında güç üretebilirken çift debriyajlı yarı otomatik şanzıman (DSG) birçok motor seçeneğiyle sunulacak. 105 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli turbo Diesel motorla donatılan versiyonu ortalama 4.4 litre/100 km yakıt tüketirken fiyatlar Almanya'da 23.625 Euro seviyesinden başlayacak.

Mini Rocketman


Son yıllarda araçlarını giderek büyütme eğiliminde olan Mini markası 2011 Cenevre otomobil fuarına küçük bir hatchback konseptiyle katılacak. 50'li yılların sonunda tanıtılan orijinal Mini'nin ruhunu taşıdığı söylenen otomobilde ilginç özellikler sunulmakta.

Genel olarak yuvarlak hatlı bir otomobil olan Rocketman, sunduğu kesintisiz cam yüzeyleriyle iç mekanı ferah bir otomobil. Aydınlatma grubu ve iç mekanında LED teknolojisi kullanılan otomobilin cam tavanına işlenmiş union jack de LED aydınlatmaya sahip.

3.419 mm boya, 1.907 mm genişliğe ve 1.398 mm yüksekliğe sahip olan aracın bazı yüzeyleri karbon fiberden üretilmiş. 18 inç çaplı jantları da oldukça dikkat çekici olan aracın kapıları çift hareketli menteşe yardımıyla oldukça geniş bir şekilde açılabiliyor. Bagajı çift kapaklı olan otomobilin alt bagaj kapağı bir çekmece gibi açılırken tavanın ortasına kadar uzayan üst kapak yukarıya doğru yükseliyor.

Oldukça yalın bir görünüme sahip olan iç mekanda güncel Mini modellerinden izler görmek mümkün. Deri, Alcantara ve karbon fiber gibi pahalı malzemelerle süslenmiş olan kokpitin ortasında ana gösterge paneli bulunuyor. Navigasyon bilgisi, çalınacak müzik ve telefon verileri gibi şeyleri bilgisayardan indirebilmek için yerinden çıkabilen orta konsolda 3 boyutlu görüntü veren dijital göstergeler görev yapıyor. Direksiyon simidinde fonksiyon kumandası olarak bir trackball bulunan araç 3+1 oturma düzenine sahip.

Motoru hakkında henüz kesin bir bilgi elde edilemeyen aracın ortalama yakıt tüketimininse 3 litre/100 km olacağı açıklandı.

Aston Martin Virage


İşte Aston Martin'in 2011 Cenevre otomobil fuarı için hazırladığı sürpriz. DB9 ve DBS modellerinin arasına konumlanacak olan Virage hem Coupé hem de Volante isimli cabriolet gövde seçeneğine sahip.

Görünümü ana hatlarıyla DB9 modeline benzeyen otomobilin yeni ön tamponunun altına büyük bir splitter eklenirken farların tasarımı daha ince uzun bir hal almış. Kaput ve geniş yan etekleri de yeniden şekillendirilmiş olan aracın arkası neredeyse tamamen DB9'dan alınmış.

İç mekanında da kardeşlerine oranla büyük yenilikler sunmayan otomobilde 20 inç çaplı jantlar standart olarak sunulurken fren sisteminde görev yapan karbon seramik diskler de standart donanımda. Önde 396, arkadaysa 360 mm çapa sahip olan bu diskler 6 ve 4 pistonlu kaliperlerle kontrol edilmekte.

50:50 ağırlık dağılımına sahip olan aracın 5.9 litre hacimli v12 motoru 490 beygir güç, 570 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan otomobilin maksimum sürati 299 km/s olarak açıklanırken 0'dan 100 km/s sürate ulaşma süresi 4.6 saniye.

EDAG Light Car Sharing


2011 Cenevre otomobil fuarının bütün yenilikleri süperspor otomobiller veya yüksek güçlü hibritler değil. EDAG gibi küçük üreticiler geleceğin şehirlerinde yaşanması mümkün olan trafik sıkışıklığı ve hava kirliliği gibi sorunlara çözüm bulmak için çalışıyor.

Herkesin kiralayabileceği elektrik motorlu bir araç üzerinde çalışan firma yuvarlak hatlara sahip Light Car Sharing konseptini hayata geçirmiş. Geniş cam yüzeyleri sayesinde şehirlerde çok önemli olan görüş açılarını büyüten araçta, sırtlıkları birbirine yaslanmış ön ve arka koltuklar 6 kişiye kadar oturma kapasitesi sunabiliyor.

Minimal bir iç mekan tasarımına sahip olan 1.9 metre yüksekliğindeki otomobilde navigasyon sistemi ve arka giriş kapısı standart olarak sunulacak. Modüler parçalardan üretilmesi planlanan aracın gövdesi üzerine ilginç şekilli LED ışıklandırmalar eklenebiliyor.

100 km menzile sahip olması planlanan aracın maksimum sürati de 100 km/s olarak belirlenmiş.

22 Şubat 2011 Salı

NOVITEC ROSSO 458 Italia


Ferrari modelleri üzerinde yaptığı çalışmalarla ünlenen ve NOVITEC'in yan markalarından olan NOVITEC ROSSO 458 Italia temelli çalışmasını tanıttı.

Önde 21, arkadaysa 22 inç çaplı jantlara sahip olan otomobilin dört bir yanında kullanılan aerodinamik parçaların tamamı karbon fiberden üretilirken aynı malzeme tavanda da kullanılmış. Yeni deflektörler, çift parçalı splitter, arka spoiler ve çift katlı difüzör gibi ekipmanlara sahip olan aracın iç mekanında da karbon fiber parçaların çokluğu dikkat çekiyor.


Aydınlatma grubu koyulaştırılan otomobilin 4.5 litre hacimli v8 motorunun egzoz sistemi tamamen yeni. Standart üniteden 21 kg daha hafif olan yeni sistemde iç mekana ses seviyesi ayarını değiştirmeye yarayan bir düğme de eklenmiş. Motor yazılımının da yenilenmesiyle gücü 609 beygire'e, torkuysa 569 Nm'ye ulaşan 458 Italia'nın maksimum sürati "En az 330 km/s" olarak açıklandı.

Süspansiyon sisteminin yenilenmesiyle artık yere 35 mm daha yakın olan otomobilin ön aksı istenildiğinde 40 mm yükseltilebiliyor.

G-POWER M5 Hurricane RS Touring


Size süperspor otomobil performansı sunacak bir station wagon arayışındaysanız daha fazla bakınmanıza gerek yok. Üretimi durdurulsa da üzerinde çalışılmaya devam edilen araçlardan birisi olan BMW M5'in Touring modeli G-POWER tarafından tam bir canavara dönüştürülmüş.

Rekor kırmayı seven firma Hurricane RR ve GS modellerinin ardından RS Touring ile de en hızlı station wagon sıfatına sahip olmak istiyor. Görünüş olarak standart M5 Touring'den çok da farklı olmayan otomobilin sertlik ve yükseklik ayarlı süspansiyon sistemi ve 20 inç çaplı jantları görsel ve performans odaklı modifikasyonların bazıları.

İç mekanı müşterinin isteğine göre döşenebilen aracın tanıtım modelinde neredeyse her zemin üzerinde deri ve Alcantara döşeme bulunuyor. Baklava desenleriyle de süslenmiş olan iç mekanda dikkat çeken bir diğer yenilik de yeni tasarlanmış direksiyon simidi.

Standart haliyle de oldukça güçlü olan 5 litre hacimli v10 motoru çift kompresör beslemeyle donatan G-POWER toplam 750 beygir güç, 750 Nm de tork elde etmiş. Maksimum sürati, şaka gibi olsa da  360 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılmış olan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.5 saniye sürerken 200 km/s için sadece 9.7 saniye gerekiyor. Otomobilin 300 km/s sürati görebilmesi içinse 26 saniye yeterli oluyor.

Bu derece yüksek performansa ve 2 tonluk ağırlığa sahip olan bir otomobilin durdurulmasının ne derece zor bir iş olduğunun bilincinde olan firma fren sistemini de yenilemiş. Ön aksta 6 pistonlu kaliperler 396 mm çaplı disklerle birlikte görev yaparken arkada 4 pistonlu kaliperler 380 mm çaplı disklerle eşleştirilmiş.

Rüya gibi performans verilerine sahip olan bu aracın vergiler hariç fiyatıysa 242.017 Euro.

Volvo V60 Plug-in Hybrid


Peugeot'nun Hybrid4 modelleriyle açıtığı yoldan yürüyecekmiş gibi görünen İsveçli üretici Volvo, turbo Diesel hibrit motorlu V60 konseptini 2011 Cenevre otomobil fuarında sergileyeceğini açıkladı.

Genel görünüm olarak standart V60 modellerinden ayırılması zor olan otomobilin jantları ve arka tamponu yeniden şekillendirilirken Hybrid logoları, bagaj kapağı üzerinde bulunan spoiler ve sol ön çamurlukta bulunan şarj ünitesi otomobili ele veriyor.

İç mekanın genel görünümü de değişmezken gösterge tablosu ve kumanda elemanlarında tasarım değişikliğine gidilmiş. Aracın iç mekan renkleri de kardeşlerinde bulunmayan cinsten.

İçten yanmalı motoru 2.4 litre hacimli bir turbo Diesel ünite olan aracın bu motordan aldığı güç 215 beygir. 440 Nm tork değeriyle birlikte zaten başarılı performans verileri sunan aracın elektrik motoru da 70 beygir güç ve 200 Nm torkla bu performansa katkıda bulunuyor.

Ortalama tüketim değeri 1.9 litre/100 km olarak açıklanan aracın sadece elektrik motoruyla ilerlerken menzili 50 km'ye kadar uzayabilirken Diesel motorla birlikte durmadan 1.200 km yol almak mümkün. Kilometre başına 49 gram CO2 salınımı yapan V60 Plug-in Hybrid, elektrik motorunun gücü arka tekerleklere aktarması sayesinde dört tekerlekten çekişli olarak kullanılabiliyor.

12 kWh kapasiteli pilleri yaklaşık 7.5 saatte şarj olabilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 6.9 saniyede ulaşabilirken seri üretimin 2012 yılında başlaması bekleniyor.

Jeep Grand Cherokee


Jeep Grand Cherokee'nin turbo Diesel motorla donatılan modellerinin 2011 Cenevre otomobil fuarında sergileneceği açıklandı. Benzinli motor seçenekleri 2009 yılında tanıtılan aracın mazotla çalışan versiyonları Fiat motorlarıyla donatılacak.

Daha önce tanıtılan Fiat Freemont ve Chrysler markasında ikizleri bulunan bazı Lancia modellerinde de kullanılan 3 litre hacimli v6 motorun iki güç seviyesi bulunuyor. 190 beygir güç, 440 Nm tork üretebilen ünite düşük seviyeyi oluştururken yüksek güçlü model 241 beygir güç, 550 Nm tork sunmakta.

Her iki modelde de otomatik şanzıman standart donanımda sunulurken ortalama yakıt tüketim değeri 8.3 litre/ 100 km seviyesinde.

21 Şubat 2011 Pazartesi

Nissan Micra DIG-S


Nissan, yeni Micra modelinin süper ekonomik versiyonuyla 2011 Cenevre otomobil fuarının çevreci üreticileri arasında olduğunu hatırlatacak.

Tasarım olarak standart Micra'dan farksız olan araç tutumlu olmasının yanında sportif olmayı da başarabilmiş. 1.2 litre hacimli benzinli motoru kompresör besleme yardımıyla 98 beygir güç, 142 Nm tork üretebilen otomobilin manuel şanzımanlı versiyonu 100 km mesafede ortalama 4.1 litre benzin tüketiyor.

Fikir olarak Fiat'ın TwinAir motor ailesine yakın olan küçük motor sürekli değişken oranlı otomatik şanzımanla (CVT) donatıldığında ortalama CO2 salınım değeri 115 gram/km seviyesine yükselse de bu değer manuel şanzımanla 98 gram/km'ye düşüyor.

Maksimum sürati 180 km/s olarak açıklanan otomobilde sunulan en dikkat çekici donanımları navigasyon sistemi ve park yeri büyüklüğü algılama sistemi olarak sayabiliriz.

Maserati GranCabrio Sport


Maserati, hoş tasarımlı cabriolet modeli GranCabrio'nun daha sportif bir modelini 2011 Cenevre otomobil fuarı sırasında sergileyeceğini duyurdu.

Ön tampon altında bulunan iki parçalı küçük splitter, yeniden şekillendirilip gövde rengine boyanan yan etekler, koyulaştırılmış aydınlatma grubu ve beyaz sinyal lambalarıyla diğer modellerden ayrılan aracın süspansiyon sistemi de daha sert bir ayara sahip.

Karbon seramik fren disklerine sahip olan otomobilin 4.7 litre hacimli v8 motoru 450 beygir güç, 510 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılan aracın ortalama yakıt tüketiminde standart modellere nazaran %6 seviyesinde bir düşüş yaşanmış.

Maksimum sürati 285 km/s olarak açıklanan aracın gövde renkleri arasına Rosso Trionfale isimli koyu kırmızı da eklenmiş.

20 Şubat 2011 Pazar

MR Cardesign Shining Star


Mercedes SL Serisi modellerinin en güçlülerinden SL65 AMG'nin makyaj öncesi modelleri için modifikasyon kiti hazırlayan firmalar arasına MR Cardesign da katıldı.

Görünümde büyük değişiklikler yapmayan firma kaputu yenilerken aracın SLR modeline benzemesine dikkat etmiş. Kicherer'den alınan bu tampon karbon fiberden üretilmiş. Siyah renkli 3. fren lambasına sahip olan otomobilin arka tamponu da yeniden şekillendirilmiş.

İç mekanında özel hazırlanmış gösterge tablosuyla dikkat çeken aracın süspansiyon sistemi 30 mm alçaltılırken ekzoz sistemi de yenilenmiş. Otomobilin 20 inç çaplı jantlarıysa Carlsson'dan alınmış.

Çift turbo beslemeye sahip 6 litre hacimli v12 motoru 692 beygir güç, 1.111 Nm tork üretebilen aracın maksimum sürat limitörü de iptal edilmiş.

Smart Forspeed


İşte Smart'ın 2011 Cenevre otomobil fuarında tanıtacağı konsept aracı. Elektrik motorlu bir otomobil olan Forspeed, Smart'ın gelecekte izleyeceği tasarım anlayışının bir ürünü.

Tasarımının genel hatları günümüzde üretilmekte olan ForTwo modeline benzeyen otomobilin küçük ön camı, yuvarlak aydınlatma grubu ve güvenlik kafesinin devamı olan takla barları dikkat çeken tasarım detayrları arasında.

İç mekanı oldukça fütüristik bir görünüme sahip olan aracın yolcu konsolunda telefon bağlantı haznesi bulunurken orta konsolda bir matara bulunuyor. Alüminyum ve derinin aralara serğiştirildiği beyaz renkli plastik iç mekanda Smart logolu emniyet kemerleri de dikkat çeken ayrıntılar arasında.

40 beygir güç üretebilen bir elektrik motoruyla donatılan aracın menzili 135 km olarak açıklanırken overboost fonksiyonu sayesinde güç 7 beygir artırılabiliyor. Forspeed'in maksimum süratiyse 120 km/s olarak açıklandı.