16 Ağustos 2025 Cumartesi

Chevrolet Corvette CX ve CX.R Vision Gran Turismo


Son zamanlarda görmeye başladığımız Corvette konseptlerine iki tane birden yeni katılım var. İlk araç, daha önce 2025 yılında tanıtılacağı söylenen 3 araçtan sonuncusuyken ikinci araç aslında bu otomobilin Gran Turismo'da oynanabilecek yarış versiyonu.

Kısa tutulan burun kısmı büyük bir hava geçişi olan CX konsepti agresif bir görünüm sunuyor. İnce yapılı LED farlar ve splitteri çift renkli, dev jantlar, 1.041 mm yükseklik, şişkin çamurluklar ve geniş yan hava girişleri sportif görünümü pekiştiren detaylar. Arka bölümdeyse ince yapılı LED stoplar, yükseklik ayarlı spoiler ve dev difüzör çıkışı bulunuyor.

Aracın üst bölümü, ön camla beraber yukarıya doğru açılıyor. Agresif bir görünüm sunan yüksek yan destekli koltuklarda 5 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri sunuluyor. Yarış otomobillerinde olduğu gibi bir tasarım sunan direksiyon simidi ortasında kumanda düğmeleri ve dijital ekran sunarken metal pedallar yere sabitlenmiş.

Henüz bir tasarım konsepti olduğundan teknik verileri kesin olmasa da Chevrolet, bu araçta dört adet elektrik motoru kullanmak istediğini belirtti. 2.000 beygir üzerinde güç üretebileceği söylenen üniteler 90 kWh kapasiteli bataryalarla desteklenecek. Otomobilin asıl göstergeleriyse ön cama yansıtılacak.

Aracın yarış versiyonu olan CX.R daha da agresif bir görünüm sunuyor. Büyüyen splitter, çift katlı farlar, tek bijonlu jantlar, çok daha geniş yan etekler, sabit de çok büyük spoiler ve biraz daha uzayan difüzörle öne çıkan modelin tavanında bir de kamera yer alıyor.

İç mekana geçildiğinde koltukların daha sade bir tasarıma kavuştuğu söylenebilirken direksiyon simidi üzerinde daha çok kumanda düğmesi yer alıyor. Kaput altındaysa üç elektrik motoruna destek veren 2 litre hacimli bir V8 hayal edilmiş. 900 beygirin üzerinde güç üretmesi planlanan bu ünite diğer motorlarla da birleşince 2.000 beygir üzerinde güç sağlıyor. Şanzımansa 8 ileri vitesli, çift kavramalı bir ünite.

Infiniti QX65 Monograph


Infiniti, sonunda FX'in yerini dolduracak bir model üzerinde çalışmaya başladı. Aslında QX60'ın iki koltuk sıralı seçeneği olan model yine de dikkat çekici bir tasarımla karşımıza çıkıyor. Seri üretime hazır konsepti de diğer Monograph serisi araçlar göz önüne alındığında çok değişikliğe uğramadan yollara çıkacağını söyleyebiliriz.

Dev ön panjuru ve çift katlı farların üst bölümünün aydınlatmalı şekilde birleşmesiyle dikkat çekici bir yüze kavuşan otomobilde 22 inç çaplı jantlar ve hemzemin tavan rayları gibi detaylar mevcut. D sütunu çok daha yatık olan araçta spoiler, ok görünümlü ve yine ortada birleşen LED stoplar ve alt kısmı difüzör çıkışı şekilli arka tampon görülebilyor.

İç mekan tasarımı henüz sergilenmemiş olsa da temellerini paylaştığı QX60'tan büyük bir farklılık olmayacağı söylenebilir. Aynı şeyi kaput altı için de söyleyebiliriz. Henüz teknik veri açıklanmamış olsa da kardeşinde 272 beygir güç üretebilen 2 litre hacimli, turbo beslemeli motor, 9 ileri vitesli otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi sunuluyor. 

Cadillac Elevated Velocity


Cadillac konseptlerine bir yenisi eklendi. Henüz teknik verileri açıklanmamış olsa da çift elektrik motoruyla yüksek performans sunacağı açıklanan otomobil Amerikalı markanın elektrikli geleceği için tasarım ve donanım ipuçlarını içeriyor.

Yüksek bir burun yapısına sahip olan konsptin farları biçok parçaya bölünerek tampon çevresine dağıtılmış. Logosu da aydınlatmalı olan aracın 24 inç çaplı jantları şişkin çamurluklarla çevrelenmiş. Kaput kenarlarında da dinamik görünüm sunan tepecikler kullanılmış. Yan aynaları ve kapı kolları bulunmayan aracın yukarıya doğru açılan iki kapısı bulunuyor.

Coupé formlu bri araç olduğundan arka bölümü kısa tutulan Elevated Velocity'nin bu bölümde sunduğu cam oldukça küçük. Yüksek tutulan bagaj kapağı ve yine çok parçalı LED stoplar dikkat çekici. Bagaj kapağında üç boyutlu efekt verilen stopların altında difüzör çıkışı görülebiliyor. Bagajdaysa kendi özel çantası içerisinde bir Polo seti yer alıyor.

Dört adet koltuğa sahip iç mekanda da köşeli hatlar bizleri karşılıyor. V armalarına sahip bölümlerde kırmızı renk öne çıkarken zeminin tamamen düz olduğu görülebiliyor. Üzerinde ekran bulunan direksiyon simidi ve pedallar otonom sürüşte gizlenirken ön koltuklar arasında yer alan konsolun arkaya kadar uzadığı görülebiliyor. 

Aracın ilginç özelliklerinden biri de kendi kendisini tozdan arındırmak için otomatik temizleme fonksiyonuna sahip olması. Vites konsolundan seçilebilen arazi modlarına da sahip olan modelin asıl gösterge paneliyse ön camın altına doğru alınmış ve hem ince hem de uzun bir yapıya sahip. Ambiyans ışıklandırmanının ilginç yerlerde karşımıza çıktığını da belirtelim.

Shelby Super Snake-R


Shelby, Super Snake'in ardından Mustang'i daha da güçlendirmeyecek gibi görünmüş olsa da Dark Horse'un tanıtılmasıyla birlikte gücün biraz daha artması gerekli olmuş gibi görünüyor. Görünümü de az da olsa değişen otomobilin asıl farklılıkları dışarıdan görünmeyen noktalarda.

Ön panjur, splitter ve farklı tampon tasarımı Super Snake'ten alınan otomobilin hava çıkışlarına sahip kaputu da bu araçtan alınmış. Yan eteklerin arka kısmına deflektör eklenirken arka çamurluklar genişletilmiş. Dört çıkışlı Borla egzoz sistemi ve difüzör çıkışı da tanıdık olsa da dev karbon fiber spoiler bu araca özel.

İç mekanında Shelby armalı koltuklar, özel üretim plakası, manuel araçlarda farklı vites kolu ve metal pedal seti sunulan aracın iptal edilen arka koltuklarının yerinde yarım takla kafesi yer alıyor. 20 inç çaplı jantlar arkada 335 mm genişliğinde lastiklere ev sahipliği yaparken süspansiyon ve Brembo armalı fren sistemi elden geçirilmiş.

Kaputu altında kompresör beslemeli, 5 litre hacimli V8 motor bulundurmaya devam eden otomobil 860 beygir üzerinde güç üretiyor. 6 ileri vitesli manuel veya 10 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabilen araç arkadan itişli. Yaklaşık dörder kilo hafifletilen magnezyum jantlara rağmen SS-R'ın ağırlığı 1.8 tonun üzerinde. 

Lexus Sport Concept


Lexus yeni bir sportif modelle karşımıza çıkacak. Seri üretim halini 2026 yılında göreceğimiz aracın konsept versiyonuysa Sport Concept ile karşımızda. 2021 yılında tanıtılan Electrified Sport Concept'in ardından karşımıza çıkan otomobil bu sefer büyük bir Toyota Supra'ya benzemiyor.

Uzun ve alçak bir burun yapısına sahip olan konseptin farlarında Lexus'un ok tasarımı görülebilirken hava geçişleri de bu bölüme eklenmiş. Tamponda splitter ve hava girişi yer alıyor ve yüksek ön çamurlukların içerisinde de hava geçişleri görev yapıyor. İnce kollu jantlar ve aynalar yerine kullanılan kameralar da gözlerden kaçmıyor.

Ön lastiklerin arkasına hava çıkışları ekleyen Lexus arka lastiklerin önüne de deflektörler eklemiş. B sütunu arkasında hava girişi, şişkin arka çamurluklar, iddialı difüzör çıkışları, ince yapılı ve ışıklandırılmış Lexus yazısıyla birbirine bağlanan LED stoplar, yüksekliği ayarlanabilen spoiler ve üçgen biçimli sis farı sportif dokunuşlar arasında.

Tavanında 2 boyutlu bir stop lambası bulunan otomobil burada ayrıca dört adet küçük havalandırma pervanesi sunuyor. Bu donanımla birlikte egzoz çıkışlarının bulunmaması konseptin elektrik enerjisiyle hareket ettiğine işaret. Modelin teknik verileriyle birlikte iç mekan tasarımı da paylaşılmadı.

15 Ağustos 2025 Cuma

Exeed Exlantix E05


Chery'nin alt markalarından olan Exceed yeni bir SUV modelle karşımızda. Porsche tasarım stüdyosundan çıkmış gibi duran otomobil Alman markasının araçları kadar yüksek performans sunmuyor olsa da fiyatı ve sunduğu özelliklerle daha geniş bir kitleye hitap etmeyi başaracak gibi görünüyor.

4.780 mm boya, 1.890 mm ene, 1.725 mm yüksekliğe ve 2.800 mm aks mesafesine sahip olan otomobil yuvarlak hatlı bir gövde tasarımı sunuyor. Yatay şeritlere sahip farları ve sivri burun yapısıyla Porsche'ye göz kırpan E05'in jantlarıysa hem dev boyutlarda hem de çamurluklardan biraz fazla taşmış gibi.

Tavanında LiDar sensörü ve hemzemin raylar yer alan otomobilin kapılarındaki karakter çizgileri de dinamik bir görünüm oluşturuyor. Şişkin arka çamurluklar, spoiler, birbirine bağlanan LED stoplar ve gövdeden çıkıntı yapmayan arka tampon arka bölümün bir taraftan sade diğer taraftan sportif görünmesini sağlamış.

İç mekanda iki kollu direksiyon simidi ve büyük dijital gösterge paneli haricinde ahşap kaplamalar ve açık renkli döşemeler dikkat çeken aracın orta konsolu da dev bir ekrandan oluşuyor. Kromajlı görünüm sunan havalandırma ızgaraları, metal görünümlü hoparlör kapakları ve çift telefon şarj plakası haricinde ön yolcu konsolunda da dokunmatik ekran sunulduğu görülebiliyor.

Aslında teknik verileri açıklanmamış olan otomobilin turbo beslemeye sahip 1.5 litre hacimli motorunun 156 beygir güç üretebildiği belirtilirken her iki arka çamurlukta da yer alan depo kapakları, şarj edilebilir bir hibritle karşı karşıya olduğumuzu gösteriyor. Pillerin kapasitesi ve elektrik motorunun gücüyse henüz belli değil. 

Lamborghini Fenomeno


Lamborghini'nin sınırlı üretim modellerine yeni bir araç eklendi. Revuelto temelleri üzerine geliştirilen otomobil agresif duruşuyla markanın hakkını verirken kardeşine benzememeyi başarmış. Motoru da güçlenen araçtan sadece 29 adet üretileceği açıklandı.

Köşeli gövde hatlarını koruyan otomobil büyük hava girişlerine sahip ön tampon ve hava çıkışları sunan kaputuyla daha ilk bakışta dikkatleri üzerine çekiyor. Dev jantları tek bijonlu sunulan Fenomeno'nun kapıları yukarıya doğru açılıyor ve yan bölümde hem farklı etekler hem de büyük hava girişleri dikkat çekiyor.

Arkadan bakıldığında da farklı bir motor kapağı ve bu sefer yan yatırılmamış Y biçimli LED stoplarıyla farklı bir duruş sunan aracın dörtlü egzoz çıkışı da tek açıklık içerisine alınmış. Arka tamponla birlikte difüzör çıkışının da yeniden tasarlandığını belirtelim.

Gövdesinde büyük değişiklikler olsa da iç mekanı büyük ölçüde Revuelto'dan alınan otomobilde farklı grafiklere sahip dijital gösterge paneli, yenilenen tasarımları daha agresif duran havalandırma çıkışları ve orta konsolu oluşturan dokunmatik ekranın alt kısmına eklenen el dayanağı dikkatleri çeken yenilikler.

Kaput altında da 6.5 litre hacimli V12 motora sahip hibrit üniteyi koruyan aracın benzinli motoru artık 845 beygir güç üretebilirken toplam güç 1.081 beygire yükselmiş. 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemi de korunurken 0-100 km/s depar artık 2.4 saniyede tamamlanıyor. Kapasitesi 7 kWh'e çıkan bataryalarsa 20 km elektrikli menzil sunuyor.

Acura RSX


Acura RSX geri dönüyor. Birçok otomobil üreticisinin gittiği yolu seçen Japon üretici daha önce sportif bir modeline verdiği ismi artık elektrikli bir SUV modelinde kullanacak. Geçtiğimiz yıl Performance EV Concept ile karşımızda çıkan araç seri üretime biraz daha yaklaşmış olsa da iç mekan tasarımı ve motor özellikleri henüz ortaya çıkmadı.

Sivri burun yapısını koruyan otomobil artık 21 inç çaplı jantlarla donatılırken yan aynalar yerine geçen kameralar korunmuş. Yan camlar büyürken hemzemin kapı kolları kullanımı başlamış. Önceki araçta ön kapılarda yer alan hava çıkışlarıysa sahte olanlarıyla değiştirilmiş. Daha geniş yan cam alanı sunan RSX biraz daha kalınlaşan LED stoplar ve daha agresif duran arka tamponla bizleri karşılıyor.

14 Ağustos 2025 Perşembe

Nissan N6


Nissan model ailesi genişlemeye devam ediyor. En azından Çin pazarında. Geçtiğimiz yıl tanıtılan elektrikli sedan N7'nin ardından aynı markaya ait olduğu belli olan tasarımıyla N6 karşımızda. bu sefer otomobil şarj edilebilir hibrit motoruyla bizlerle.

4.831 mm boya, 1.885 mm ene, 1.491 mm yüksekliğe ve 2.815 mm aks mesafesine sahip olan otomobilin ön bölümünde, N7'de olduğu gibi çift katlı far grubu olsa da alt tarafta bulunan farlar içeriye doğu açı almış. Aerodinamik jantlar ve hemzemin kapı kolları haricinde kısa tutulan bagaj kapağı ve ışıklandırmalı Nissan yazısıyla birbirine bağlanan ince yapılı LED stoplar gözlerden kaçmıyor.

İç mekan tasarımı henüz paylaşılmayan aracın kaputu altında şarj edilebilir hibrit bir motor var. 1.5 litre hacimli, benzinli motoru 95 beygir güç üretebilen otomobil elektrik motoru da işin içine girince 211 beygir güce ulaşabiliyor. Batarya kapasitesiyse henüz açıklanmadı. 

12 Ağustos 2025 Salı

Callum Vanquish 25 Shooting Brake


Ian Callum bu sefer de bir Aston Martin'i farklı bir gövde seçeneğiyle hazırlamaya karar verdi. 2001 yılında piyasaya çıkan ilk nesil araç temelleri üzerine geliştirilen otomobil henüz bir konsept olsa da Callum, yeterince parası olan müşteriler için sınırlı bir üretim sunmak istediğini belirtiyor.

LED teknolojisine kavuşan farların iç tasarımları yenilenirken ön panjurun altında yer alan hava girişi genişlemiş. Standart aracın sis farları yerlerini hava girişlerine bırakırken bölüme ince bir splitter eklenmiş. Yenilenen jantları büyüyen aracın iz genişliği de artırılmış. Kaputta yer alan hava çıkışı da farklı.

Yan etekleri de yenilenen aracın en farklı bölümü tabii ki Shooting Brake tasarımlı arka bölümü. 3 kapılı bir hatchback gövde sunan otomobil cam tavan ve tavanın arkasına eklenen küçük spoiler gibi detaylara sahip. Koyulaşan stoplar haricinde çiftli egzoz çıkışı ve difüzör ağzı da standart aracınkinden farksız.

İç mekanında da yenilikler bulunan otomobilin analog göstege paneli yeni zeminiyle dikkat çekerken orta konsol tamamen yeni. Karbon fiberden üretilen bölümde havalandırma ızgaraları biraz daha gizlenirken dokunmatik ekrana ses sisteminin fonksiyonları da eklenmiş. Orijinal araçta ses sistemi kumandalarına ayrılan alt bölümse boşaltılmış. Buradaki eşya gözü de büyümüş.

Kaputu altında atmosferik emişli, 5.9 litre hacimli V12 üniteyi koruyan otomobil bu motor üzerinde yapılan çalışmalar sonucunda yaklaşık 580 beygir güç üretebilecek. Sertleştirilen süspansiyon sisteminde Bilstein amortisörler kullanılan aracın fren sisteminde de karbon seramik diskler görev yapıyor. 

Eccentrica V12


Aslında bizlere yüzünü ilk olarak 2023 yılında gösteren Eccentrica V12 yeni yeni yollara çıkıyor. 19 örneği üretilecek olan V12, görünümünden de anlaşılacağı üzere Lamborghini Diablo temelleri üzerine geliştirilmiş bir restomod. Orijinal araçtan daha hafif olan otomobilin gücü de artırılmış.

Aslında makyaj öncesi Diablo modellerini temel alıyor olsa da far yapısı makyajlı kardeşlerinin sabit ünitelerine benzeyen otomobilde aslında aşağıya doğru inen far kapakları kullanılıyor. Yenilenen gövde panelleri karbon fiberden üretilen modelin Titano paketinde önde 19, arkada 20 inç çaplı jantlar kullanılıyor.

Kapılar altında deflektörleri bulunan otomobilin tavanına da hava girişleri eklenmiş. Köşeli bir arka tasarıma sahip olan aracın Titano paketi küçük bir spoiler ile geliyor. İnce yapılı tamponun üstündeyse Capristo egzoz sisteminin çift çıkışı görülebiliyor. Dört adet yuvarlak LED stop sunan modelin ön çamurlukları arkasında da hava çıkışları var.

V12'nin Diablo'dan en çok farklılaşan yanıysa iç mekanı. Hava yastığı bulunmayan 3 kollu bir direksiyon simidine sahip olan otomobilde 90'lı yılların büyük piksellerini hatırlatan yapısıyla çok parçalı dijital göstergeler var. Bu bölümde de birçok karbon fiber, alüminyum ve titanyum parça bulunurken vites konsolunda şalter biçimli düğmeler de var.

Kaput altında Diablo'nun 5.7 litre hacimli V12 ünitesi yer alan otomobilin elektronik kontrol ünitesinde yapılan geliştirmeler sonucunda motordan 550 beygir güç, 600 Nm tork alınmış. 6 ileri vitesli manuel şanzımanı gücü arka aksa ileten modelin Brembo fren sistemi de önde 380, arkada 345 mm çapa sahip. 0'dan 100 km/s sürate 3.8 saniyede ulaşabilen aracın maksimum sürati de 335 km/s.

Rezvani Retro RR1


Rezvani ilginç bir otomobille karşımızda. Daha çok uçuk tasarımlı modellerle dikkatleri çeken marka, Retro bölümünden çıkan Porsche 911 ile farklı bir kitleye ulaşmaya çalışıyor. Tanıdık görünümün altında güçlenen motorlar ve tasarımı çok farklı olmasa da daha özel bir iç mekan var.

Büyük hava girişlerine sahip ön tamponu altında ince bir splitter sunan otomobilin farları daha dik konumlandırılırken tepsi biçimli jantlar önde 20, arkada 21 inç çaplı.  Genişletilmiş çamurlukların ön ve arkalarında hava giriş ve çıkışları yer alırken yan eteklere de eklentiler yapılmış.

Martini renkleri haricinde arkada yer alan sabit spoiler de 935'e göndermeler yaparken yenilenen arka tamponun iki tarafında da hava çıkışları ve deflektörler bulunuyor. Alt kısımdaysa difüzör çıkışı ve çiftli egzoz çıkışları görülebiliyor. Stoplar da tek parçadan oluşuyor ve aracın kaputunu boydan boya kaplıyor.

50 örneği üretilecek olan modelin bu özelliği yolcu konsoluna işlenmiş. Alcantara kaplı direksiyon simidinin alt kısmı düzleştirilirken üst bölümde vites değiştirme uyarısı bulunuyor. Ahşap vites kolu ve kayış kapı kolları haricinde kapı eşiklerine işlenen RR1 armaları ve konsola eklenen iki adet analog kronometre de farklı donanımlar arasında.

911 Carrera T temelli seçeneğinde çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli Boxer motor kullanılan otomobil 600 beygir gücünde. Arkadan itişli model manuel veya çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanlarla alınabiliyor. 911 Turbo S temelli versiyonsa 3.8 litre hacimli Boxer motordan 750 beygir güç alıyor. Bu araçta PDK ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart.