12 Ağustos 2025 Salı

Rezvani Retro RR1


Rezvani ilginç bir otomobille karşımızda. Daha çok uçuk tasarımlı modellerle dikkatleri çeken marka, Retro bölümünden çıkan Porsche 911 ile farklı bir kitleye ulaşmaya çalışıyor. Tanıdık görünümün altında güçlenen motorlar ve tasarımı çok farklı olmasa da daha özel bir iç mekan var.

Büyük hava girişlerine sahip ön tamponu altında ince bir splitter sunan otomobilin farları daha dik konumlandırılırken tepsi biçimli jantlar önde 20, arkada 21 inç çaplı.  Genişletilmiş çamurlukların ön ve arkalarında hava giriş ve çıkışları yer alırken yan eteklere de eklentiler yapılmış.

Martini renkleri haricinde arkada yer alan sabit spoiler de 935'e göndermeler yaparken yenilenen arka tamponun iki tarafında da hava çıkışları ve deflektörler bulunuyor. Alt kısımdaysa difüzör çıkışı ve çiftli egzoz çıkışları görülebiliyor. Stoplar da tek parçadan oluşuyor ve aracın kaputunu boydan boya kaplıyor.

50 örneği üretilecek olan modelin bu özelliği yolcu konsoluna işlenmiş. Alcantara kaplı direksiyon simidinin alt kısmı düzleştirilirken üst bölümde vites değiştirme uyarısı bulunuyor. Ahşap vites kolu ve kayış kapı kolları haricinde kapı eşiklerine işlenen RR1 armaları ve konsola eklenen iki adet analog kronometre de farklı donanımlar arasında.

911 Carrera T temelli seçeneğinde çift turbo beslemeye sahip, 3 litre hacimli Boxer motor kullanılan otomobil 600 beygir gücünde. Arkadan itişli model manuel veya çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanlarla alınabiliyor. 911 Turbo S temelli versiyonsa 3.8 litre hacimli Boxer motordan 750 beygir güç alıyor. Bu araçta PDK ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart. 

11 Ağustos 2025 Pazartesi

Zeekr 9X


Çinli üreticilerin hızına yetişilmiyor. Birkaç ay önce duyurulan ve teknik verileri de açıklanan büyük SUV Zeekr 9X, daha seri üretimi başlamadan daha fazla motora ve çok daha fazla güce kavuştu. Araçta ayrıca elektrikli otomobillerde bile göremediğimiz bazı özellikler bulunuyor.

5.239 mm boya, 2.029 mm ene ve 1.819 mm yüksekliğe sahip olan otomobil 3.169 mm aks mesafesine sahip. Dev ön panjuruyla heybetli bir yapısı olan 9X'in çok katlı farları ve 22 inç çaplı jantları da dikkat çekici. Kapıların altında kromajlı bir çıta sunan aracın D sütunu da cam çerçevelerini izleyen şeridin renginde sunuluyor. Arkadaysa spoiler, birbirile bağlanan LED stoplar ve sahte egzoz çıkışları bulunuyor.

İç mekan fotoğrafları henüz paylaşılmamış olan 9X'in kaputu altında 280 beygir güç üretebilen, 2 litre hacimli, turbo beslemeli bir benzinli motor bulunuyor. Daha önce iki elektrik motoruyla birlikte çalışacağı açıklanan ünite artık üç elektrik motoruyla sunuluyor ve toplam güç 1.400 beygiri buluyor.

0'dan 100 km/s sürate 3.1 saniyede ulaşabildiği belirtilen otomobilin maksimum sürati de 240 km/s'te sınırlandırılmış. 55 ve 70 kWh gibi bazı elektrikli otomobillerde bile bulunmayan kapasitede bataryalarla donatılan 9X 900 Volt mimarisi sunduğundan çok yüksek hızlı şarja da imkan tanıyor. Büyük bataryalarla aracın elektrik menzili 300 km'nin üzerine çıkıyor.