19 Mart 2011 Cumartesi

SAAB 9-3


Büyük bir gürültü koparmasa da 2011 Cenevre otomobil fuarının en çok yenilik sergileyen markalarından birisi de SAAB oldu. 9-5 modelinin station wagon versiyonunu ve yeni konsept aracını sergileyen firma 9-3 modelinin de makyajlanan kasasını tanıttı.

2012 yılında piyasaya çıkması planlanan yeni 9-3'ten hemen önce yapılan makyaj operasyonu tahmin edildiği gibi büyük bir değişim içermiyor. Yeni ön tamponla birlikte hafifçe makyajlanan ve daha büyük bir SAAB amblemi ile donatılan ön panjur biraz daha dinamik bir görüntü sergilerken içleri mavi renge boyanan farlar ön kısımdaki diğer yenilik olarak dikkat çekiyor.

Sedan modellerin bagaj kapakları üzerinde bulunan spoiler standart olarak sunulurken SportCombi kasa seçeneğinde sunulan bagaj kapağı krom çıtası yerini plastikten üretilen bir çıtaya bırakmış. Daha taze bir görünüm için 9-3 ailesinin jant seçenekleri de yenilenmiş.

İç mekan tasarımında bir değişiklik yapmayan üretici konsol kaplamaları ve deri döşeme renklerinde farklılaşmaya giderken ön koltukların yan kısımlarına yeni gözler eklemiş.

Motor seçeneklerinde büyük bir değişiklik yaşanmayan aracın tamamı turbo beslemeye sahip ünitelerinden 2 litre hacimli ve benzinli olanları 163 ve 220 beygir güç üretebilirken 1.9 litre hacimli Diesel ünitenin 130, 160 ve 180 beygir gücünde 3 versiyonu bulunuyor.

Benzinli motor seçeneklerinde ortalama %4 yakıt ekonomisi sağlayan SAAB her iki ünite için de dört tekerlekten çekiş sistemini opsiyonel donanıma almış. 163 beygir gücündeki motor 320 Nm tork üretebilirken eskisinden 10 beygir daha güçlü olan 220 beygir gücündeki ünite 350 Nm tork verebiliyor.

6 ileri vitesli manuel ve otomatik şanzımanları bütün 9-3 ailesinde standart olarak sunmaya başlayan SAAB turbo Diesel motorların ortalama tüketim değerlerini 4.5 litre/100 km olarak açıklarken CO2 salınımlarını 119 gram/km olarak belirtiliyor.

SAAB 9-5 SportCombi

2011 Cenevre otomobil fuarı sırasında SAAB'ın etkileyici çizgilere sahip büyük sedan modeli 9-5'e bir station wagon kardeş geldi. Markanın yeniden doğuşunu simgeleyen modellerden birisi olan bu otomobilin de tasarımı oldukça sportif.

Diğer çoğu marka gibi ön yüzü sedan modelininkiyle aynı olan 9-5 SportCombi'nin arka kısmında çok daha dinamik çizgiler hakim. Station wagon gövdeye daha çok yakışan yatık C sütunu bagaj bölümünü oturma alanından ayırırken LED stoplar ve yeni arka tampon şık bir hava yaratmış.

Henüz motor seçenekleri açıklanmayan aracın kaputunun altında sedan model ve Opel Insignia'dan tanıdığımız ünitelerin kullanılması bekleniyor. Otomobilin donanım seviyesi ve motor gücüne bağlı olarak dinamik sürüş kontrolü ve dört tekerlekten çekiş sistemi standart veye opsiyonel olarak alınabilecek.

Volvo Ocean Race


İsveçli üretici Volvo, ana sponsoru olduğu yelkenli yarışının adını taşıyan özel seri modellerini tanıttı. Tamamı 3 hacimli bir yapıya aship olan otomobillerde teknik anlamda bir yenilik bulunmuyor.

2011 Cenevre otomobil fuarında sergilendikten sonra satışa sunulan donanım V60, V70, XC60 ve XC70 modellerinde sunuluyor.

Sadece bu donanım paketine özel donanımlar arasında Ocean Blue II isimli metalik mavi gövde rengi, Volvo Ocean Race logoları, değişik tasarıma sahip jantlar, sabitleme kancalarına geçirilebilen ve teknelerde kullanılanlara benzeyen ipler bulunurken kapı eşikleri, paspaslar ve deri döşemelerde de Ocean Race etkileri görülebiliyor.

Modellerde kullanılan bütün motor seçenekleriyle sunulacak olan bu özel donanıma sahip Volvo modellerinden toplam 7.500 adet satılması planlanıyor.

Arden AR8


Alman modifikasyon firması Arden, küçük Range Rover ailesinin küçüğü Evoque için hazırladığı modifikasyon kitini tanıttı.

Dışarıdan bakıldığında daha da heybetli bir görünüm kazandığı görülebilen otomobilin ön tampon altına eklemeler yapılırken kaput ve yan eteklerin tasarımı da yenilenmiş. Daha büyük çaplı jantlarla donatılan Evoque'un arka tamponu da makyajlanmış.

Elde üretilen bir egzoz sistemiyle donatılan aracın ilk motor modifikasyon kitiyse 2 litre hacimli benzinli ünite için hazırlanmış. Turbo beslemeye sahip motorun gücü 270 beygire ulaşmış.

Honda BRIO


Honda'nın Çin, Hindistan ve Tayvan pazarlarında piyasaya süreceği minik otomobili BRIO'nun seri üretim versiyonu da tanıtıldı. Geçtiğimiz yılın Aralık ayında konsept versiyonu tanıtılmış olan otomobilin satışa sunulacak modelleri bu araçtan farklı görünmüyor.

Köşeli hatlara sahip bir tasarımla (3.610 mm boy, 1.680 mm en ve 1.475 mm yükseklik) dikkat çeken aracın boyutları da değişmezken iç mekanında da görünüm aynı kalmış.

Daha önce teknik verileri açıklanmayan motorunun 1.2 litre hacimli olduğu belirtilen BRIO'nun 90 beygir gücünde olacağı ve yaklaşık 5 litre/100 km'lik yakıt tüketim ortalaması sağlayacağı açıklandı.

18 Mart 2011 Cuma

Inden S500


Araçlarının görünümünü S65 AMG'ye yaklaştırmak isteyen  S500 sahipleri Alman firma Inden Design'ın tanıttığı kitle işe başlayabilir. Performans anlamında büyük bir değişiklik sunmayan aracın dış görünüşüyse oldukça etkileyici bir hal almış.

Otomobili istenen renkte filmle kaplayabilen firma, 50 mm alçaltılan süspansiyon sistemi ve 20 inç çaplı jantlar sayesinde daha sportif bir etki yakalamayı başarmış. Daha etkileyici bir görünüm sunan ön tampona LED aydınlatma eklenirken arka tampon da hafifçe makyajlanmış.

İç mekanda geniş kişiselleştirme seçenekleri sunan Inden Design baklava desenli deri ve Alcantara döşemenin yanında karbon fiber kaplamaları da değişik renklerde sunmakta.

5.5 litre hacimli v8 motoru üzerinde bir çalışma yapılmamış olan aracın dört çıkışlı egzoz sistemi maksimum gücü 420 beygire ulaştırmış.

BAC Mono


İngiliz üretici Briggs Automotive Company (BAC) tek kişilik otomobilinin tasarım detaylarını basınla paylaştı. Görünümü KTM'in X-Bow modelini andıran araç tek kişilik oturma kapasitesi sunuyor.

Bir yarış aracı gibi görünse de yollara çıkış izni bulunan otomobilin ayarlanabilir süspansiyon sistemi ve karbon fiber gövdesi pistlerde de yüksek performans sağlamasına yardımcı oluyor. 17 inç çaplı jantlarla donatılmış olan aracın ağırlığıysa sadece 540 kg.

2.3 litre hacimli motoru Cosworth tarafından sağlanan araç 280 beygir güç, 280 Nm tork üretebiliyor. Düşük ağırlığının avantajıyla araç 0'dan 96 km/s sürate 2.8 saniyede ulaşabilirken aerodinamik yapısının etkisiyle maksimum sürat 274 km/s'i buluyor. 6 ileri vitesli sıralı şanzımanla donatılan aracın 0'dan 160 km/s sürate ulaşmasıysa 6.7 saniye sürüyor.

İlk etapta haftada bir adet üretilmesi planlanan aracın İngiltere fiyatıysa 79.950 Sterlin seviyesinden başlayacak.

Panzani Vintage GT


Araç kişiselleştirme konusunda ünlenen firmalardan birisi olan İtalya merkezli Panzani, Vintage GT adlı otomobilini tanıttı. Jaguar S Type R temelli aracın motoru üzerinde bir değişiklik yapılmazken tasarımı oldukça değişmiş.

Otomobilin yenilenen ön tamponu ilginç görünümlü iki hava girişine sahipken alt kısımda LED aydınlatma dikkat çekiyor. Kaputu üzerinde ek hava çıkışları bulunan aracın aynaları küçültülürken çamurlukları 10 cm genişletilmiş. 20 inç çaplı jantlarla donatılmış olan Vintage GT'nin süspansiyon sistemiyle birlikte fren ve egzoz sistemi de yenilenmiş.

Arka kısımdan bakıldığında tanınamayacak duruma gelen bu S Type'ın karbon fiber bagaj kapağı yeniden şekillendirilirken stoplar da standart modelinkinden farklı. Yenilenen arka tamponunun altına büyük bir difüzör yerleştirilen aracın çift egzoz çıkışı da ortaya alınmış.

İç mekanda baklava desenli deri ve Alcantara döşeme ile karbon fiber kaplamaları dikkat çeken aracın direksiyon simidi yenilenirken ön koltuklar e36 kodlu BMW M3'ten alınmış.

Amari Bentley GT Evolution


Modifikasyon işinde oldukça yeni olan Amari Design tanıttığı kitlerle dikkat çekmeye devam ediyor. Henüz araçlarını kanlı canlı göremediğimiz üreticinin verdiği teknik verilerse etkileyici.

Bentley Continental GT temelli aracın yenilenen tamponu üzerinde daha köşeli hava girişleri ve LED aydınlatmalar dikkat çekerken alt kısımda büyük splitter görülebiliyor. Büyüyen jantların sığabilmesi için çamurluklar genişletilirken yan etekler de bu tasarım değişikliğine uygun şekilde yenilenmiş.

Arka kısımda da yeni bir tampon dikkat çekiyor. Karbon fiberden üretilen dev bir difüzöre ev sahipliği yapan tamponun üzerinde ilginç şekilli egzoz çıkışları da dikkat çekiyor. Aydınlatma grubu koyulaştırılan otomobilin bagaj kapağı üzerine de karbon fiber spoiler bulunuyor.

Karbon fiber kullanımı iç mekanda da devam ediyor. Ön konsol ve kapı içlerinde kullanılan bu malzemeye deri ve Alcantara döşemeler eşlik ediyor.

Araç hakkında kesin bilgiler henüz verilmiyor olsa da çift turbo beslemeye sahip W12 motorun 750 beygirin üzerinde güç üretmesi planlanıyor.

Kicherer GL 42 Sport Black



Modifikasyon firmalarının üzerinde çok durmadıkları bir araç olan Mercedes GL Serisi için geliştirilen kitlere Kicherer'in ürettiği parçalar da katıldı.

Aracın görünümünü çok değiştirmemiş olan firma gövdeyi siyah renkli folyoyla kaplarken Mercedes logoları da siyaha boyanmış. Süspansiyon sistemi sertleştirilen araç 22 inç çaplı jantlarla donatılırken egzoz sisteminin çıkışları da yeniden şekillendirilmiş.

İç mekanda sunulan değişiklikler sportif tasarımlı direksiyon sistemiyle sınırlıyken elektronik gaz pedalının verdiği tepkiler netleştirilmiş. GL 420 CDI modelinde kullanılan 4 litre hacimli v8 turbo Diesel motor da elden geçirilirken araç 380 beygir güç ve tam 900 Nm tork üretebiliyor.

17 Mart 2011 Perşembe

Porsche 911 GT3 R Hybrid 2.0


Porsche, geçtiğimiz yıl tanıttığı hibrit motorlu yarışçısı 911 GT3 R Hybrid'i bir adım daha öteye taşıdı. Görünümü fazla değişmeyen araç artık hem daha hafif hem de daha güçlü.

Tasarımında ufak tefek yenilikler bulunan aracın ön tamponuna sis farları eklenirken aerodinamik kitinin yenilenmesi ardından yakıt tüketiminde bir düşüş kaydedilmiş.

4 litre hacimli Boxer motoru 470 beygir güç üretebilen otomobilin iki elektrik motoru toplam 204 beygir güç üretebiliyor. Benzinli motor gücünü arka aksa aktarırken elektrik motorları gücü öne aktarıyor.

KERS (Kinetik enerji geri dönüşüm sistemi) gibi bir çalışma prensibine sahip olan elektrikli ünite sollamalarda büyük avantaj sağlarken yakıt tüketimini de düşürüyor.

25 Haziran 2011 tarihinde startı verilecek olan Nürburgring 24 saat yarışında pistte olacak otomobilin ağırlığı da ilk versiyona oranla 50 kg aşağıya çekilerek 1.300 kg seviyesine gerilemiş.

16 Mart 2011 Çarşamba

FAB Design Cayenne Turbo


İkinci nesil Porsche Cayenne modelini modifiye eden sayısız firma arasına FAB Design da katıldı. Motor gücü konusunda diğer üreticilerden büyük bir farkı olmayan aracın görünümüyse oldukça dikkat çekici.

Yenilenen ön tamponu, ek hava girişleri, yuvarlak hatları ve ek sis farlarıyla daha güçlü görünen aracın çamurlukları da genişletilmiş. Yan etekleri de makyajlanan Cayenne Turbo'nun kaputunda ek hava çıkışları açılırken arka tampon ve egzoz çıkışları yeniden şekillendirilmiş. 22 inç çaplı jantlarla donatılan aracın bagaj kapağına daha büyük bir spoiler de eklenmiş.

İç mekanda müşteriye özel ekipmanlar sunan FAB Design deri ve Alcantara döşemelerle karbon fiber ve alüminyum kaplamaları da değişik renklerde sunabiliyor.

Çift turbo beslemeye sahip 4.8 litre hacimli v8 motoru 550 beygir güç, 800 Nm tork üretebilen aracın yol tutuşunu iyileştirmek için süspansiyon sistemi de alçaltılmış.

Chevrolet Cruze WTCC


Yeni WTCC sezonunun yaklaşmasıyla birlikte organizasyonda boy gösterecek olan üreticiler de pistlerde koşturacakları otomobilleri tanıtıyor.

Yeni kurallar çerçevesinde küçülen motorlar nedeniyle aracın fren, süspansiyon ve soğutma sistemleriyle birlikte aerodinamik yapısı da yenilenmiş. Görünümü bu sene daha derli toplu olan Cruze'un 1 numaralı olanını geçen senenin şampiyonu Yvan Müller kullanacakken 2 numaralı araç Rob Huff'ın olacak.

1.6 litre hacimli motoru turbo beslemeye sahip olan araç 310 beygir güç, 335 Nm tork üretebiliyor.

Bu arada 2011 Sezonunun ilk yarışı olan Curitiba'nın eleme ve sıralama turlarını, 20 Mart pazar günü, 13:00'dan itibaren Eurosport2'den, 1. ve 2. yarışıysa 17:45'ten itibaren Eurosport'tan izleyebilirsiniz.

Anderson Germany Audi R8 V10 Hyper Black Edition


R8 V10 Racing Edition'ın ardından Anderson Germany tarafından tanıtılan, Audi R8 V10 temelli ikinci otomobil Hyper Black Edition oldu.

Tasarımında büyük bir değişiklik yapılmayan aracın aerodinamik kitinde karbon fiberden üretilen ön splitter, arka difüzör ve büyük bir spoiler bulunuyor. 19 inç çaplı jantları siyaha boyanan aracın cam ve stopları da koyulaştırılırken fren kaliperleri turuncuya boyanmış.

İç mekana geçildiğinde turuncu renkli deri ve Alcantara döşemeler dikkat çekerken dört bir yanda kullanılan karbon fiber kaplamalar araca şıklık katıyor.

Kaputunun altında da değişiklikler bulunan aracın 5.2 litre hacimli v10 motoru, yeni hava filtreleri, ses kumandası iç mekandan yapılabilen ve standardından 22 kg daha hafif olan egzoz sistemi ve yenilenen elektronik yazılım sayesinde 589 beygir güç üretebiliyor.

14 Mart 2011 Pazartesi

BMW 6 Serisi Coupé


Sürpriz bir hareketle yeni nesil 6 Serisi'nin ilk olarak üzeri açılabilen modellerini tanıtan BMW şimdi de aynı aracın Coupé versiyonunu yollara sürüyor.

Genel hatları Cabriolet modeliyle birlikte 6 Series Coupé konseptine benzeyen aracın boyu, önceki nesile oranla 74 mm uzayıp 4.894 mm'ye ulaşırken 2.855 mm'lik aks mesafesi eski modelinkinden 75 mm daha uzun. 1.894 mm ile 39 mm daha geniş bir yapıya sahip olan yeni 6 Serisi Coupé 460 litre hacimli bir bagaja sahip.

Standart olarak bi-xenon farlarla gelen aracın opsiyonel donanım listesinde tamamı LED aydınlatmalı adaptif farlar bulunuyor. Bang & Olufsen ses sistemi, 10.2 inç ekranlı navigasyon sistemi, ısıtmalı ve havalandırmalı koltukların bulunduğu iç mekanın tasarımı da Cabriolet kardeşle paylaşılırken isteğe bağlı donanımlar arasına panoramik cam tavan eklenmiş.

Aracın elektronik yardımcılarının listesi de epeyi kabarık. Geri görüş kamerası, park yardımcısı, yaya algılayıcısına sahip kızılötesi kamera ve şeritte tutma asistanı gibi donanımlara sahip olan otomobilin ABS ve ESP gibi yardımcılarını saymaya bile gerek yok.

Motor kaputunun altında ilk etapta iki motor seçeneği görev yapacak olan araçta kullanılan iki ünite de turbo beslemeye sahip benzinli makineler. İlk motor 3 litre hacimle 320 beygir güç, 450 Nm tork üretebilirken 4.4 litre hacimli v8 motor 407 beygir güç ve 600 Nm tork sunuyor.

640i olarak adlandırılan 6 silindirli model 0'dan 100 km/s sürate 5.4 saniyede ulaşırken ortalama yakıt tüketimi 7.7 litre/100 km olarak açıklanıyor. 650i isimli daha güçlü modelinse 0'dan 100 km/s'e ulaşması 4.9 saniye sürerken ortalama yakıt tüketim değeri 10.4 litre/100 km.

Her iki model de 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatılırken maksimum süratler iki araçta da 250 km/s'te elektronik olarak sınırlandırılmış.

13 Mart 2011 Pazar

Volkswagen Multivan BlueMotion


Volkswagen, BlueMotion ailesini Multivan modeliyle genişletti. Edition 25 isimli versiyonla 25. yaşını kutlayan araç bu sayede yakıt tüketiminde en cimri modeline kavuşmuş oldu.

Görünüş olarak diğer Multivan modellerinden farksız olan aracın ön panjur ve bagaj kapağında bulunan BlueMotin logoları farklılık yaratırken 16 inç çaplı jantlarını saran lastiklerin düşük yuvarlanma direncine sahip olması tüketimin düşürülmesinde rol oynuyor. BlueMotion modeline özel opsiyonlar arasında açık mavi gövde rengi bulunurken iç mekanda buna özel koltuk döşeme desenleri ekleniyor.

Fren enerjisi geri kazanımı ve Start&Stop sistemiyle donatılan Multivan BlueMotion'da görev yapan 2 litre hacimli turbo Diesel motor 114 beygir güç, 250 Nm tork üretebiliyor. Ortalama tüketim değeri 6.4 litre/100 km olarak açıklanan aracın CO2 salınım değeri de 169 gram/km olarak gerçekleşiyor.