23 Aralık 2022 Cuma

Bugatti Chiron Profileé


Bugatti Chiron ailesi çeşitlenmeye devam ediyor. Aslında her örneği birbirinden farklı olan ailenin özel üretim seçenekleri işi daha da farklı yerlere getiriyor. Pur Sport temelleri üzerine geliştirilen Profileé, tek örnek araçlardan birisi olacak.

Çift gövde rengiyle dikkat çeken otomobilin arka bölümünde hidrolik olarak yükselebilen ilginç bir spoiler yer alıyor. Janları da kendisine özel olan Profileé'nin görsel farklılıkları bu kadar. İç mekanda da gövdeye uyumlu deri seçenekleri ve Profileé armaları yer alıyor.

Chiron Sport'unkinden %10 daha sert olan süspansiyon sistemi ve arka aksın %50 daha fazla negatif kamber sunması dinamizmi üst seviyeye çıkarmış. Arka aksın son dişli oranı da Pur Sport'unkiyle aynı ve standart Chiron'da olduğundan %15 daha kısa.

8 litre hacimli, W16 motoru dört turbo besleme yardımıyla 1.500 beygir güç üretebilen otomobilin maksimum sürati 380 km/s'te sınırlı. Otomobilin 0-100 ve 0-200 km/s deparlarıysa sırasıyla 2.3 ve 5.5 saniye sürüyor.

22 Aralık 2022 Perşembe

Bertone GB110


Daha çok büyük üreticiler için yaptıkları göz alıcı tasarımlarla isimlerini duyuran İtalyan markalarından Bertone, yüksek performanslı bir araç tanıttı. Bir Alman markasının temellerini kullandığı belirtilen otomobilden 33 adet üretilecek.

Köşeli hatlarıyla öne çıkan otomobilin burun kısmında uzun bir splitter, derin hava girişleri ve LED farları birbirine bağlayan bir spoiler bulunuyor. Önde 21, arkadaysa 22 inç çaplı, tekbijonlu jantlara sahip olan otomobilin kapıları, alt bölümlerinde de cam sunuyor.

Yan hava girişleri B sütunu altına gizlenen otomobilin kaputunda ince boşluklar yer alıyor. Arkadan bakıldığındaysa ince yapılı LED stoplar, büyük difüzör ve tampon yanlarında yer alan hava çıkışları gözlerden kaçmıyor. Hemzemin kapı kolları ve dörtgen egzoz çıkışları da dikkat çekici.

Yukarıya doğru açılan kapılardan ulaşılan iç mekanda Lamborghini etkileri görülebilen otomobilin kapı kolları ve yan aynaları da Huracán'dan alınmış. Kaput altında yer alan motorun detaylı bilgileri verilmemiş olsa da 1.100 beygir güç, 1.100 Nm tork üretebildiği ve 7 ileri vitesli otomatik şanzımanla gücü dört tekerleğe aktardığı açıklanıyor. 0-100, 0-200 ve 0-300 km/s deparlarını 2.79, 6.79 ve 14 saniyede tamamlayabilen aracın maksimum süratiyse 380 km/s'in üzerinde.

21 Aralık 2022 Çarşamba

Radical SR3 XXR


Radical, araçlarına küçük modifikasyonlar uygulamaya devam ediyor. SR3 XX'in biraz daha performanslı seçeneği, biyoetanolle de çalışabilen motora kavuşurken gövdesinde de ufak tefek değişiklikler yaşanmış.

Ön çamurluklara ikinci deflektör kanatları eklenen otomobilin sunduğu takla kafesi de büyümüş. Tek bijonlu jantlar birer inç küçülerek önde 14, arkada 15 inç büyüklüğe ulaşmış. Arkaya büyük bir dengeleyici yüzgeç eklenirken spoiler hafifçe elden geçirilmiş. Merkeze alınan çiftli egzoz çıkışıyla birlikte difüzör de makyajlanmış.

280 mm çaplı fren diskleri kullanan XXR'da 1.3 ve 1.5 litre hacimli motor kullanımı devam ediyor. Ünitelerin güçleri, E85 tüketimiyle birlikte 235 beygire ulaşıyor. 6 ileri vitesli, sıralı şanzıman yeni ayarlara kavuşurken limitli kaydırma sağlayan diferansiyel de donanımda.

Voyah Zhuiguang


Dongfeng'in lüks markası Voyah, yeni modelini tanıttı. Zhuiguang gibi bizler için karmaşık bir isimle karşımıza çıkan otomobil bir liftback gibi dursa da aslında bir sedan. Üstelik boyutlarına göre sunduğu performans etkileyici.

İlginç bir ön panjura sahip olan otomobilin genel hatlarına baktığımızda elektrikli bir araçla birlikte olduğumuz anlaşılıyor. Aerodinamik tasarımlı jantlar, hemzemin kapı kolları, kısa tutulan bagaj kapağı ve seviye ayarlı spoiler hava sürtünme katsayısını 0.225'e çeken detaylar. 3 boyutlu LED stoplar da dikkat çekici.

5.088 mm boya ve 1.970 mm genişliğe sahip olan otomobil 1.505 mm yükseklik ve 3.000 mm aks mesafesi sunuyor. Dış mekan gibi içi de oldukça geniş olan araçta altıgen direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve üç farklı dokunmatik ekran bulunuyor. Panoramik cam tavan ve arka koltukların kumandası olan dokunmatik ekran da konforu artırıyor.

Her iki aksında da birer elektrik motoru bulunan otomobil 510 beygir üzerinde güç, 730 Nm tork üretebiliyor. 86 ve 109 kWh kapasiteli bataryalarla donatılabilen aracın menzili 730 km'ye kadar çıkabiliyor. Küçük bataryayla 0-100 km/s deparı 3.8 saniye süren Zhuiguang 210 km/s sürate ulaşabiliyor.

20 Aralık 2022 Salı

Alfa Romeo Giulia SWB Zagato


Alfa Romeo ve Zagato'nun ilk ortak projelerinin 100. yılı görkemli bir şekilde kutlanıyor. İki markanın yeni ortaklıkları sonucunda ortaya çıkan otomobil, bir Alman koleksiyoner tarafından sipariş edilen tek örnek bir Giulia.

Özel bir gövde tasarımına sahip olduğundan ismini paylaştığı araçla görsel olarak pek alakası kalmayan otomobilin önünde Tonale'den alınan LED farlar ve büyük hava girişleri görülebiliyor. Uzun kaputun önünde hava girişi, üzerindeyse çıkışları yer alıyor. Marka logosuysa ön panjur izerisine resmedilmiş. Karbon fiber yan aynalarsa ince kollarla gövdeye bağlanmış.

İnce kollu jantları tek bijonlu olan otomobilin kapı kolları gizli. Tavanında, Zagato'nun imzası niteliğindeki çift bombeyi bulunduran aracın arka bölümü Aston Martin modellerini andırıyor. İnce uzun LED stopların şekli, büyük difüzör ve ortaya yerleştirilen çift egzoz çıkışı, Zagato'nun da sık sık birlikte çalıştığı bu markaya göndermeler yapıyor.

İç mekanında iki koltuk yer alan otomobilin konsolu Giulia'dan aynen alınmış. Gövde rengi deri döşemeler, dikiş iplikleri ve trim parçalarına sahip olan otomobilin sabit kafalıklı koltuklarında Zagato arması ve Alfa Romeo işlemeleri dikkat çekiyor. Ayrıca trim parçalarıyla birlikte kapı içlerinin de bol bol karbon fiber içerdiğini belirtelim.

Kısaltılmış Giulia Quadrifoglio temelleri üzerine geliştirilen SWB Zagato'nun aks mesafesi kısaltılırken motoru da GTAm'den alınmış. Bu da çift turbo beslemeye sahip, 2.9 litre hacimli V6 ünitenin 540 beygir güç ürettiği anlamına geliyor. Üstelik bu güç, arka aksa 6 ileri vitesli, manuel bir şanzımanla aktarılıyor.

Chevrolet COPO Camaro


COPO Camaro geri döndü. Chevrolet'nin drag yarışları için deliştirdiği Camaro seçeneği bu yıl da üç farklı motor seçeneğiyle bizlerle. Tamamı 8 silindirli olan ünitelerin en güçlüsü gerçekten ilginç değerlere sahip.

Görünümünde beklediğimiz değişiklikler olan otomobilde yan aynalar bulunmuyor. Motor seçeneğine göre kaputu büyüyen aracın jant ve lastikleri de drag yarışlarına uygun hale gelmiş. Ayrıca gövde için grafik paketi de araçla birlikte alınabiliyor.

İç mekanda tam boy takla kafesi, yarış koltuğu, A sütununa eklenen göstergeler, yangın söndürücü, koruyucu fila ve farklı bir direksiyon simidi kullanan COPO Camaro'nun orta konsolunda da yeni kumanda düğmeleri kullanılmış.

7 litre hacimli V8 ünitesi atmosferik emişle 476 beygir güç üretebilirken 5.7 litre hacimli V8, kompresör beslemeyle 608 beygir güç üretebiliyor. Asıl dikkat çeken V8 motorsa 10.35 litre hacimli ve atmosferik emişli. 1.017 beygir güç üretebilen ünite 1.188 Nm tork değerine sahip.

Buick Electra E5



Çin'de ilginç işlere imza atan Buick, yeni elektrikli SUV modelini tanıttı. Tasarımında Electra-X konseptinden izler görülebilen otomobilin iç mekan görüntüsü paylaşılmamış olsa da motor gücü açıklandı.

Hyundai'nin de son zamanlarda yaptığı gibi LED farları ikiye bölen Buick, alt kısımdaki üniteleri şık bir şekilde gizlemiş. Aerodinamik tasarımlı jantlar, hemzemin kapı kolları, siyah renkli cam çerçeveleri ve tavan rayları da yan bölümün detayları arasında.

Tavanında yüzgeç anten bulunan araçta siyah renkli spoiler ve bu parçanın üzerine alınmış üç parçadan oluşan fren lambası bulunuyor. Arka tamponu çok çıkıntı durmayan Electra E5'in yatay stopları da ince yapılı ve LED teknolojisi kullanıyor. Jant çaplarıysa 20 inçe kadar uzanıyor.

Modern bir iç mekana sahip olan otomobilin dijital gösterge tablosu ve dokunmatik ekranı bitişik yapıya sahip. Açık renkli deri döşemelerle ferahlaşan kabinde üç kollu direksiyon simidi ve yüzen ara konsol bulunuyor. Şık bir şekilde gizlenmiş havalandırma ızgaraları, kromajlı trim parçaları ve ambiyans ışıklandırması da iç mekanı zenginleştirmiş.


4.892 mm boya, 1.905 mm ene ve 1.655 yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesiyse 2.954 mm. 68.4 ve 78.7 kWh kapasiteli iki batarya seçeneği sunan otomobilin önden çekişli seçeneği 204 veya 245 beygir güç, 330 Nm tork üretebililiyor. Çift motorla dört tekerlekten çekişe sahip olan versiyonsa 287 beygir güç, 465 Nm tork üretiyor.

Hyundai Kona


Hyundai'nin dikkat çekici tasarımları ortaya çıkmaya devam ediyor. Kore merkezli markanın SUV modeli Kona, ikinci neslinde de kafaları çevirecek bir görünüme sahip olacak. Boyutları büyüyen araçta yine farklı motor seçenekleri sunulacak.

İlk olarak Kona'nın elektrikli seçeneğini tasarlayıp diğer versiyonları bu araçtan türettiğini açıklayan Hyundai, 150 mm uzayan otomobilin 4.355 mm boyunda olduğunu ve aks mesafesinin de 60 mm uzadığını belirtiyor. Genişlik 25 mm artarken yükseklik de 1.580 mm olmuş.

Staria'da olduğu gibi ön bölümü baştan başa kaplayan gündüz aydınlatmasına sahip olan otomobilin farklı motor seçeneklerinde farklı ön tamponlar kullanılıyor. Köşeli hatlara sahip yan bölümde 19 inç çaplı jantlar ve siyah renkli tavan rayları dikkat çekerken arka bölümde de stopların baştan başa uzandığı görülebiliyor. Ioniq ailesinden hatırladığımız kare desenleri de gözlerden kaçmıyor.

Genişleyen iç mekanında açık renkli plastik ve döşemeler kullanılabilen Kona'da yine panoramik cam tavan sunulmuyor. Dijital gösterge paneli ve büyük dokunmatik ekran haricinde fiziksel düğmelere sahip havalandırma kumandaları ve torpido gözü üzerinde yer alan cep diğer detaylar. Üç kollu direksiyon simidinin tasarımı da çok dikkat çekici.

Kaput altında yer alan motor seçeneklerinden 2 litre hacimli olanı atmosferik emişli ve 150 beygir üç, 180 Nm tork üretebiliyor. Bu araçta sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) kullanılmış. 1.6 litre hacimli, turbo beslemeli üniteyse 198 beygir güç, 265 Nm tork üretebiliyor. Hibrit araçtaysa 1.6 litre hacimli, atmosferik emişli ünite görev yapıyor ve 140 beygir güç, 265 Nm tork üretiyor. 1 litre hacimli, 3 silindirli üniteyse 120 beygir gücünde.