14 Aralık 2024 Cumartesi

Renault 5 Turbo 3E


Renault 5 ailesi yakında genişleyebilir. Markanın 2022 yılında tanıttığı çılgın konsepti Turbo 3E, aynı isimle ve seri üretime daha yakın haliyle karşımıza çıktı. İlginç şekilde bu sefer iç mekan tasarımı paylaşılmayan otomobilin daha da güçlendiği belirtiliyor.

İnceltilen LED farların haricinde ek hava girişlerine sahip burun kısmı da korunan konseptin ön tamponu biraz daha sade duruşa sahip. Alt kısımda yer alan splitter ile birlikte ön tamponun tamamı beyaz renkli. Dev jantlar ve genişletilmiş çamurlukları da korunan aracın gövdesi yine 3 kapılı.

Tavanda yer alan spoiler çok daha küçükken standart Renault 5'ten alınan LED stoplar arasına da ince bir spoiler eklenmiş. Arka tamponunun tamamı difzör çıkışından oluşan aracın bu bölümü de daha sade bir tasarıma sahip. Arka çamurluk önünde yer alan hava girişlerinden birinin içerisinde şarj portu bulunuyor.

Kendisine özel karbon fiber platforma sahip olan aracın arka aksa yerleştirilmiş bir çift elektrik motoru 500 beygirin üzerinde güç üretebiliyor. Ağırlığının da 1.5 ton altında tutulması beklenen konseptin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 3.5 saniyenin altında tamamlanacak.

Farizon SV


Çin'den bu sefer de elektrikli bir van geldi. Geely'nin alt markalarından Farizon logosuna sahip olan araç köşeli gövde tasarımı ve çift parçalı A sütunu gibi detaylara sahip. Üç batarya seçeneğine sahip olacak otomobilin yükleme kapasitesi 1.300 kg'a ve 13 metreküpe çıkabiliyor.

67, 83 ve 106 kWh kapasiteli bataryalarla sunulacak otomobilin iç mekanı da üç kişilik olarak tasarlanmış. İlk etapta İngiltere pazarında satılacak olan SV, ismiyle Lamborghini'yi kızdıracak olsa da simsiyah iç mekanı, küçük dijital ekranı ve makul boyutlarda tutulan dokunmatik ekranıyla bu markaya pek yaklaşamıyor.

Callum Skye


Bundan neredeyse tam bir yıl önce ortaya çıkan bir otomobil adım adım seri üretime doğru ilerliyor. Ian Callum'un imzasını taşıyan Skye'ın dış görünümü daha da otururken iç mekan tasarımı da ortaya çıktı. Şimdiyse geriye teknik detayların açıklanması kaldı.

Açıkta durduğu söylenebilecek lastikleriyle bir buggy havası estiren otomobilin ön bölümünde ince yapılı LED farlar görülürken dar tutulan tampon arazi sürüşü için tasarlanmış. Büyük jantları aerodinamik tasarımına sahip olan aracın ön çamurlukları üzerinde hava çıkışları var.

Hafifçe yukarıya açı alarak açılan kapılarının alt bölümü camdan üretilen modelin arkası da ince yapılı stoplara sahip. Tamponsa öndeki gibi açıkta kalan bir tasarıma sahip değil. Arka camın tasarımıysa yanlara doğru dönüyor ve oldukça yatık.

Dört kişilik iç mekanında arka koltukları kısa yolculuklar için tasarlanan otomobilin yüksek yan desteklere sahip ön koltuklarıysa sabit kafalıklara sahip. Açık renkli döşemeler, analog gösterge paneli, 3 kollu direksiyon simidi, küçük dokunmatik ekran vve metal pedal seti de diğer detaylar arasında.

4.047 mm boya sahip olan otomobilin ağırlığı 1.200 kg'ın altında tutulacakmış gibi görünüyor. 42 kWh kapasiteli batarya paketininse 275 km gibi bir menzil sunabilmesi bekleniyor. 0'dan 100 km/s sürate de 4 saniyenin altında ulaşması planlanan aracın güç ve tork değerleriyse henüz belli değil.

Wuling Hong Guang Mini EV


Çin'in en çok satılan EV ailesi yenilendi. Şimdiye kadar 1.4 milyon örneği teslim edilen Wuling Hong Guang'ın en küçük seçeneği Mini EV daha büyük boyutlarıyla bizlerle. Üstelik 3 kapılı seçeneğin haricinde araç artık 5 kapılı olarak da tercih edilebiliyor.

Eskisinden çok daha yuvarlak hatlara sahip olan model 3.256 mm boya, 1.510 mm ene ve 1.578 mm yüksekliğe sahip. Aks mesafesiyse 2.190 mm. 13 inç çaplı jantlarla donatılan araçta farklı renklerde tavan ve siyah yan aynalar tercih edilebiliyor. Bu arada araç boyunun 336 mm, aks mesafesininse 250 mm artışta olduğunu belirtelim.

İç mekanı sade bir modernlik sunan otomobilde açık renkli döşemelerin kullanılması ferahlık hissini artırmış. İki kollu direksiyon simidi arkasında dijital gösterge paneli yer alırken dokunmatik ekran altında metal görünümlü havalandırma ızgaraları yer alıyor. Havalandırma kumandaları da çevirmeli tasarıma sahip.

Henüz teknik detayları paylaşılmamış olsa da aracın arkada yer alan elektrik motorunun, önceki nesilde kullanılan en güçlü ünite olan 40 beygirlik motor olduğu belirtildi. Batarya kapasitesi de açıklanmayan aracın daha önce 26 kWh kapasiteli ünitelerle 280 km menzil sunduğunu hatırlatalım.

Toyota Urban Cruiser


Toyota Urban Cruiser Avrupa'ya geri dönüyor. Üstelik bu sefer elektrikli bir şekilde. Kasım ayında tanıtılan Suzuki eVitara'nın teknik ikizi olan otomobil bu araç gibi iki veya dört tekerlekten çekişli olarak alınabiliyor. Çift motorlu versiyonların yüksek performans sunacağını bekleyenlerse üzülebilir.

Suzuki armalı kardeşinde kullanılandan çok daha sade görünümlü bir ön tampon sunan Urban Cruiser'ın farları ve ön panjuru da farklı. Bu bölüm haricinde iki otomobili ayıran detaylar logolardan ibaret. 18 ve 19 inç çaplı jantlardan arka tampon tasarımına, LED stoplardan küçük tava antenine kadar çizgiler aynı kalmış.

Araçların iç mekanlarında da tasarımın aynı olması bu yüzden sürpriz değil. İiki kollu direksiyon simidinden ilginç tasarımlı havalandırma ızgaralarına kadar detaylarda bir yenilik yok. Arka koltuk sırtlıkları 3 parçalı olarak katlanabilen otomobilin bu koltukları ileri geri kayabiliyor. JBL ses sistemiyse opsiyonlar arasında.

2.700 mm aks mesafesine sahip olan otomobilin önden çekişli seçeneklerinde 144 veya 174 beygir güç üretebilen motorlar kullanılırken çift motorlu araçta toplam güç 184 beygir. 49 kwh kapasiteli bataryalar sadece önden çekişli seçeneklerde tercih edilebilirken 61 kWh kapasiteliler iki veya dört tekerlekten çekişli araçlarda alınabiliyor.


13 Aralık 2024 Cuma

Aston Martin Valhalla


2019 yılında RB 003 ismiyle ortaya çıkan modelini 2021 yılında Valhalla olarak adlandıran Aston Martin 2024 yılı sonunda otomobilin seri üretim halini de sergiledi. Bu segmentte son zamanların favori güç aktarım sistemi olan şarj edilebilir hibrit üniteye sahip otomobilden 999 adet üretilecek.

3 yıl önce tanıtılan halinden çok da farklı görünmeyen aracın ön bölümünde panjurun biraz daha genişlediği ve yanlarına deflektör eklenen splitter dikkat çekiyor. Önde 20, arkada 21 inç çaplı jantlar kullanan Valhalla yanda geniş hava giriş ve çıkışlarına sahip. Tavanın arkasında da bir hava girişi yer alıyor.

Arka bölümde de hafif değişiklikler sunan otomobilin yukarıya bakan egzoz çıkışları korunmuş. Seviye ayarlı spoiler, parçalı LED stoplar, büyük difüzör ve arka tekerleklerin önünde kalan kısmı parçalı tasarım sunan yan etekler gözlerden kaçmıyor. Araç, 240 km/s süratle yol alırken 600 kg üzerinde yere basma kuvveti üretebiliyor.

Yukarıya doğru açılan kapılardan geçilen iç mekanda karbon fiber yüzeylerin açıkta bulunması öne çıkıyor. Dik yerleşimli havalandırma çıkışları yanlarda kapılara yerleştirilmiş. Dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekransa oldukça geniş. Karbon fiber koltuklarsa minimal dolguya sahip ve sırtlıkları sabit. Direksiyon simidininse hem üst hem de alt kısmı düzleştirilmiş.

4 litre hacmli V8 motoru çift turbo besleme yardımıyla 828 beygir güç üretebiliyor. Önde iki, arkadaysa bir elektrik motoru sayesinde toplam değerler 1.079 beygir güç ve 1.100 Nm tork oluyor. 8 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman ve dört tekerlekten çekiş sistemiyle 0'dan 100 km/s sürate 2.5 saniyede ulaşabilen modelin maksimum süratiyse 350 km/s.

Karbon seramik fren diskleri önde 410, arkadaysa 390 mm çapa sahip. Kaliperlerse 6 ve 4 pistonlu. Arka aksında Bilstein DTX aktif amortisörlere sahip olan otomobilin ağırlığı 1.655 kg. 4.748 mm boya, 2.014 mm ene ve 1.161 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.760 mm. 14 km elektrik menzili sunan şarj edilebilir hibrit araç sadece elektrik enerjisiyle 140 km/s sürate ulaşabiliyor.

12 Aralık 2024 Perşembe

Xiaomi YU7

Xiaomi SU7'ye SUV kardeş geldi. Birçok markadan izler taşıyan tasarıma sahip bu yeni model yüksek performansıyla  dikkat çekiyor. Henüz iç mekan fotoğrafları yayınlanmamış olsa da bu bölümde de aracın SU7'yi örnek alması beklenebilir.

McLaren modellerine benzeyen burun kısmını Ferrari Purosangue benzeri genel hatlarıyla birleştiren otomobilin arkasıysa Aston Martin modellerine göndermeler yapıyor. Hemzemin kapı kollarına sahip olan aracın jant seçenekleri arasında aerodinamik kapaklara sahip olanlar da var. Ön çamurluklar arkasında hava çıkışları, bagaj kapağı üzerinde de spoiler bulunuyor.

74, 95 ve 101 kWh kapasiteli bataryalara sahip olabileceği düşünülen araç çift motoruyla dört tekerlekten çekiş sistemine de sahip. Önde yer alan elektrik motoru 299, arkadakiyse 392 beygir güç üretebiliyor. Karma güçse 691 beygir olarak açıklanıyor.

Avatr 06


Tesla'nın rakipleri arasına her geçen gün yeni bir Çinli model ekleniyor. Avatr da 06 isimli aracıyla katıldığı yarışta başarı bekliyor. Markanın diğer modellerine benzeyen otomobilin iç mekan tasarımı ve teknik verileriyse henüz paylaşılmadı.

4.855 mm boya, 1.960 mm ene ve 1.450 mm yüksekliğe sahip olan aracın aks mesafesi 2.940 mm olarak açıklandı. Sivri burun yapısı ve ince LED far grubu sportif bir duruş sağlarken büyük jantlar ve siyah tavan bu duruşu pekiştirmiş. Tavanda ayrıca LiDar sensörü görülebiliyor.

Kapı alto korumaları kalın tutulan otomobilin hemzemin kapı kolları ve yan aynaları yerine sunulan kameralar aerodinamik dokunuşlar. Cam tavanı arkaya kadar uzansa da arka camı olmayan otomobilin bu bölümüde de ince LED stoplar ve küçük spoiler bulunuyor. Alt kısmı siyah renkte sunulan tamponda difüzör çıkışı da göz önünde.

DS N°8


DS'in ilginç tasarımlı modellerine bir yenisi eklendi. Üstelik bu sefer araç elektrikli. Daha önce Aero Sport Lounge isimki konseptle karşımıza çıkan araç coupé formlu bir SUV. Etkileyici menzil sunduğu belirtilen modellerin iç mekan tasarımı da diğer DS modellerinde olduğu gibi orijinal detaylara sahip.

4.82 metre boya, 1.90 metre ene ve 1.58 metre yüksekliğe sahip olan aracın hava sürtünme katsayısı 0.24. Köşeli hatlarıyla öne çıkan N°8'de ince yapılı LED farlar arkada da aynı tasarımla stoplara dönüşmüş. Jant çapları 21 inçe kadar çıkıyor. Ön kapı kolları hemzemin tasarıma sahipken arkadakiler C sütununa gizlenmiş. Kapalı ön panjurda aydınlatmalı DS arması görülebiliyor.

İç mekanda lacivert gibi alışılmadık döşeme renkleri sunabilen modelin altın renkli olabilen trim parçaları da ilginç görünüyor. Dört kollu direksiyon simidi X biçimli kollara ve dokunmatik düğmelere sahip. Dijital gösterge paneli 3 boyutluyken dokunmatik ekran 16 inç büyüklüğünde. 14 Hoparlörlü Focal Electra 3D ses sistemi 690 Watt çıkış gücü sunuyor.

Orta konsolda şık bir şekilde gizlenen havalandırma ızgaraları konsolun köşelerine diyagonal olarak yerleştirilmiş. Vites konsolunun altında büyük bir depolama bölümü yer alırken üzerinde dokunmatik kumandalar var. Bagaj hacmiyse 620 litre.

Üç farklı motor seçeneği sunan N°8'in önden çekişli ilk seçeneği 260 beygir güç, 345 Nm tork üretebiliyor. 74 kWh kapasiteli bataryalarla 572 km menzil sunan araç 0'dan 100 km/s sürate 7.7 saniyede ulaşıyor. Diğer öncen çekişli modelse 280 beygir güç, 345 Nm torka sahip. 0-100 km/s deparını 7.8 saniyede tamamlayan aracın menziliyse 97.2 kWh kapasiteli bataryalar sayesinde 750 km'yi buluyor.

Çift motor ve dört tekerlekten çekiş sistemi sunan en güçlü versiyonsa 375 beygir güç, 511 Nm tork sunuyor. 97.2 kWh kapasiteli bataryalar 686 km menzili mümkün kılıyor. 0-100 km/s deparı 5.4 saniye süren aracın maksimum süratiyse diğer versiyonlarda olduğu gibi 190 km/s'te sınırlandırılmış.