Çin'de herkesin elektrikli otomobil rüzgarına kapılması teknoloji firmalarını da etkiliyor. Bu üreticilerden olan Xiaomi de ilk elektrikli otomobilini tanıttı. Birçok otomobilin birleşimi gibi duran sedanın dikkat çekici performans sunmasıysa sürpriz değil.
Porsche Taycan ve Hyundai Ioniq 6'nın karışımı gibi duran otomobilin farlarıysa McLaren modellerini hatırlatıyor. 19 ve 20 inç çaplı jantlarla alınabilen modelin yan aynaları cam altlarına sabitlenmiş. LiDar vericisiyse tavana eklenmiş. Hemzemin kapı kolları ve arka tamponda yer alan difüzör çıkışı aerodinamik yapıyı geliştirirken stoplar bagaj kapağında birbirine bağlanıyor. Yüksekliği ayarlanabilen spoiler ve Brembo armalı kaliperler de gözlerden kaçmıyor.
Sade hatların devam ettiği iç mekanda bol deri döşeme ve göbeği Lamborghini modellerini hatırlatan direksiyon simidi dikkat çekiyor. Dev head up display ve daha ince yapılı dijital gösterge paneli haricinde orta konsol ve ön koltukların sırtlıklarına büyük ekranlar kullanılıyor. Bu arada kaput altında bile 105 litre hacimli bir bagaj bulunduğunu belirtelim.
V6 isimli, tek motorlu seçeneği arkadan itişli olan SU7, 299 beygir güç, 400 Nm torkla 0'dan 100 km/s sürate 5.28 saniyede ulaşıyor. 400 Volt mimarisi ve 73.6 kWh batarya kapasitesiyle menzil 650 km'nin üzerine çıkıyor.
Çift motora ve V8 (Max) ismine sahip olan araçsa dört tekerlekten çekişli. 673 beygir güç, 838 Nm tork üretebilen modelin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 2.78 saniye sürerken maksimum sürati 265 km/s olarak açıklanıyor. 101 kWh kapasiteli bataryalarsa 800 Volt mimariyle 800 km menzil sunabiliyor. Bu seçenek, hızlı şarjda 220 km menzili sadece 5 dakikada kazanabiliyor.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder