23 Ekim 2021 Cumartesi

BMW 420i Coupé M Sport


BMW'nin iki kapılı model konusunda zengin bir kataloğu olduğunu biliyoruz. Bu araçlardan en popüleri olan 4 Serisi, 2020 yılında yenilenen nesliyle dikkatleri üzerine çekmeyi başardı. Gerçi en çok dikkat çeken bölümü pek hoş görünmüyor olabilir ama yine de sunduğu özellikler, bu tür otomobilleri çekici bulanların görmemezlikten gelemeyeceği cinsten. Peki D segmenti Coupé'nin en düşük güçlü motorla performansı nasıl? Cevap videoda.

Kia Picanto


Sürekli artan otomobil fiyatları, gözleri daha küçük araçlara çeviriyor. Türkiye'de üretilen Hyundai i10'un teknik kardeşi olan Kia Picanto da bu modeller arasında. Tek motor ve şanzıman seçeneğiyle ithal edilen model bu nedenle sadece farklı donanım seviyeleri sunabiliyor. Peki A segmentinde yer alan bir otomobil günlük kullanım için ne kadar yeterli? Cevabı videoda.

Renault Express


Renault, küçük tiacari araç pazarına bir kere daha iddialı giriyor. Gerçi bu sefer karşımızda olan araç aslında hepimizin yakından tanıdığı Dacia Dokker. Yeni nesilde Renault armasıyla satışa çıkan otomobil, Kangoo'nun gelişine kadar Fransız markanın küçük ticari model eksiğini kapatacak. Peki model ne kadar başarılı? Videoda bu soruyu cevaplamaya çalıştım.

22 Ekim 2021 Cuma

GMC Sierra


Amerikan pick up modellerinin gelişimi devam ediyor. Sıra bu sefer GMC'de. Teknolojinin gelişimiyle birlikte dışı olmasa da iç mekanı eskimeye başlayan Sierra güncellendi. Yenilikler arasında motorlar da yer alıyor.

Ön tamponun haricinde panjur ve LED farları da yenilenen aracın burun kısmı, donanıma göre farklı görünebiliyor. 22 inçe kadar büyüyen jantlar yeni tasarımlarına kavuşurken AT4X isimli yeni donanım paketi, 18 inç çaplı jantlar, araziye uygun lastikler ve 50 mm yükseltilmiş süspansiyon sistemine sahip.

İç mekanda aynı kalan tek şey direksiyon simidi gibi görünüyor. Kapı içleri daha kaliteli görünen araçta dijital gösterge paneli ve çok daha geniş dokunmatik ekran kullanılmış. Orta konsolda yer alan havalandırma ızgaraları üst bölüme alınmış ve kumanda düğmeleri çok daha kaliteli hale gelmiş. Vites konsolu ve ikinci torpido gözünün yer aldığı kısımlar da tamamen yenilenmiş.

Donanımına otonom sürüş de eklenen pick up, acil durum otomatik frenleme ve çekilen treylerin boyunu da hesaba katan kör nokta uyarı sistemi gibi kalemlere de sahip. Müzik dinlemeyi sevenlerse 12 hoparlörlü Bose ses sistemini donanıma ekleyebiliyor.

Artık 4.3 litre hacimli V6 motorla sunulmayan Sierra'nın 3 litre hacimli turbo Diesel motoru 280 beygir güç, 625 Nm tork üretebiliyor. Bu aracın çekme kapasitesi yaklaşık 6 ton. 2.7 litre hacimli, 4 silindirli, turbo benzinli motorsa artık 315 beygir güç, 570 Nm tork üretebiliyor.

İki tane de V8 motorla alınabilen pick up, 5.3 litre hacimli üniteden 360 beygir güç, 520 Nm tork alabilirken 6.2 litre hacimli motor, 425 beygir güç, 625 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi versiyona göre standart veya opsiyonel olarak sunulurken motor seçeneğine göre 8 veya 10 ileri vitesli otomatik şanzımanlar sunulmakta.

19 Ekim 2021 Salı

Honda Civic Si


11. nesil Honda Civic'in daha sportif versiyonlara kavuşması çok uzun sürmedi. Manuel şanzımanı da beraberinde getiren Civic Si, artık iki kapılı olarak sunuluyor olmasa da sahip olduğu dinamik özelliklerle dikkat çekmeyi başarıyor.

Versiyona özel turuncu veya mat siyah renklerle alınabilen otomobilde siyah renkli yan aynalr ve 18 inç çaplı jantlar kullanılıyor. Ön panjuru petek desenli ve daha kalın olan Si, arka bölümde bir spoiler ve çiftli egzoz çıkışı sayesinde tanınabiliyor.

İç mekanında da ufak tefek yenilikler olan aracın bu bölümünde daha bol kullanılan piyano siyahı trim parçaları, koltuk ve kapı içlerinde yer alan kırmızı kumaş ve metal pedal seti öne çıkıyor. Si logolu ön koltuklar sabit kafalık ve daha yüksek yan desteklere sahip. 


Aracın fren disklerini büyüten Honda, süspansiyon sistemini de sertleştirmiş. 1.5 litre hacimli, turbo beslemeli motoru 203 beygir güç, 260 Nm tork üretebilecek hale getiren üretici 6 ileri vitesli manuel şanzıman ve Type-R'ın devir eşleştirme fonksiyonunu da araca uygulamış.

18 Ekim 2021 Pazartesi

Tata Punch


Hindistan pazarına yeni bir küçük SUV dahil oluyor. Üstelik bu sefer araç, ülkenin kendi markasından geliyor. Güncel fiyatı 7.000 Dolar seviyesinin biraz üzerinden başlayan otomobil farklı görünümüyle öne çıkıyor.

Citroën'in tasarım dilini beğeniyor gibi duran Punch, çift katlı far tasarımına sahip. Izgara desenleri de Lamborghini modellerine göz kırpan aracın tavan ve yan aynaları kontrast renkte alınabiliyor. 15 veya 16 inç çaplı jantlar haricinde bol bol siyah koruma da aracın gövdesini koruyor.

3.827 mm boya ve 2.445 mm aks mesafesine sahip olan otomobilin arka kapı kolları C sütununa gizlenmiş. Arka bölümde de küçük stoplarıyla dikkat çeken Punch, 20.3 derece yaklaşma, 37.6 derece uzaklaşma ve 22.2 derece askı açısına sahip. Yerden yüksekliği 190 mm olarak açıklanan SUV, 370 mm derinlikte sudan geçebiliyor. Bagaj hacmiyse 366 litre.


İç mekanı da sade fakat yeterince renkli olan modelin havalandırma ızgaralarında gövde rengi trim parçaları görülebilirken beyaz plastikler ve küçük dokunmatik ekran gözlerden kaçmıyor. Hız göstergesi dışında dijital olan gösterge paneli ve orta konsolun birçok düğmeden arındırılması da diğer detaylar.

Kaputu altında yer alan atmosferik emişli, 1.2 litre hacimli, 3 silindirli motor 86 beygir güç, 113 Nm tork üretebilen otomobilin hem manuel hem de otomatik şanzımanları 5 ileri vitesli.