26 Haziran 2010 Cumartesi

Honda Accord


Honda Accord'un A.B.D.'de satılan modelleri hafifçe makyajlandı. Avrupa kıtasında satılan adaşından oldukça farklı bir görünüş sunan Amerikalı Accord bu ülkede Toyota Camry ile birlikte senelerdir en çok satan otomobil olma özelliğini koruyor.

Dikkatli gözlerin fark edebileceği makyaj operasyonunda aracın ön panjuru yenilenirken tamponda hafif rötuşlara gidilmiş. Sedan modelin arka kısmına baktığımızda bagaj kapağı üzerine taşan stop grubunu görüyoruz. Coupé seçeneğinde stoplar tamamen makyajlanmışken her iki gövde seçeneğinde de yeni jant opsiyonları kullanılmaya başlanmış.

İç mekana geçildiğinde orta konsolda kullanılan düğmelerden bazılarının yerleri ve fonksiyonlarının değiştirildiği görülüyor. Değişik kumaş çeşit ve renkleri sunulan döşemelerin yanında hafızalı sürücü koltuğu sunmaya başlayan Accord'un gösterge tablosu da hafifçe makyajlanan yerler arasında. Donanımında yeni bir navigasyon sistemi, geri görüş kamerası ve USB port gibi eklemeler bulunan otomobilin en güçlü coupé modelinde direksiyon arkasında vites değiştirme kulakçıkları da bulunmakta.

Motor seçeneklerinde de büyük bir değişiklik olmayan otomobilin giriş modelinde 177 beygir güç üretebilen 2.4 litre hacimli bir ünite kullanılırken bir üst modelde aynı motorun 190 beygir güç üretebilen versiyonu bulunuyor. En güçlü modelde görev yapan 3.5 litre hacimli v6 motor 271 beygir güç üretebilirken bu motor coupé modellerde 6 ileri vitesli manuel şanzıman opsiyonuyla alınabiliyor. Geriye kalan motor ve kasa kombinasyonlarının çoğuysa 5 ileri vitesli manuel veya aynı oranlı otomatik şanzımanlarla yetiniyor.

Motorların ürettikleri güçlerde bir değişim olmadığını belirten Honda yetkilileri gözden geçirilmiş aerodinamik yapı, iç sürtünmeleri azaltılan motorlar ve değiştirilen vites oranları sayesinde yakıt tüketiminin azaldığını açıklıyorlar. Bir silindir sırasını devre dışı bırakabilen v6 motorda yakıt tüketimi %10'a varan oranda azaltılmış.

Ford Mondeo


Ford, Mondeo modelinin merakla beklenen makyajlı kasasını 2010 Moskova otomobil fuarında sergileyeceğini duyurdu. Araç hakkında ilk fotoğraf ve teknik bilgileri de paylaşan üreticinin, bu otomobilin görünüşü üzerinde fazla oynama yapmamış olması sürpriz değil.

Ön kısmında tamponun yeniden tasarlanarak yeni Galaxy ve S-Max'te kullanılan ön yüzü oluşturduğunu görüyoruz. Büyük bir hava girişine sahip olan tamponun iki yanında LED gündüz farları ve sis farları bulunuyor. Ön panjuru da makyajlanan otomobilin sportif donanımlı modellerinde tampon altına bir splitter eklenmiş. Bu sportif paket dahilinde 18 inç çaplı jantlar sunulurken yan etekler ve arka tampon altına eklenen arka etek de yeni. Arka tamponun iki tarafında kullanılan egzoz çıkışları makyajla birlikte daha da yaygınlaşırken stoplarda da LED teknolojisi kullanılmaya başlanmış.

İç mekana geçildiğinde orta konsolun ve kapı içlerinin makyajlandığını belirten Ford henüz bu kısmın fotoğraflarını yayınlamadı.

Motor seçenekleri konusundaysa büyük bir sürpriz bulunmuyor. 2 litre hacimli turbo Diesel motorun 115, 140 ve 163 beygir güç üretebilen versiyonlarını sunan otomobilde daha önceden kullanımda olan 2.2 litre hacimli turbo Diesel ünite ürün gamına veda ederken aynı motorun 2010 yılının son çeyreğinde 200 beygir güç üretebilir bir şekilde geri dönmesi bekleniyor.

2 litre hacimli benzinli motoru turbo beslemeyle donatılan Mondeo bu sayede 203 beygir güç üretebilirken ilerleyen aylarda aynı motorun 240 beygir güç üretebilen bir versiyonunun daha piyasada olması bekleniyor. Mondeo ST'de kullanılan 225 beygir gücündeki motorun yerini alacak olan bu ünite Volvo'nun yeni S60 modelinde de kullanılıyor.

25 Haziran 2010 Cuma

Kicherer SLS AMG Black Edition


Türkiye lansmanı Mayıs ayında yapılan Mercedes SLS AMG'nin Kicherer tarafından hazırlanan bir modeli 2009 yılının Kasım ayında tanıtılmıştı. Motor modifikasyonu bulunmayan bu aracın daha güçlü versiyonlarını hazırladığını belirtmiş olan Kicherer beklenen otomobilini tanıttı.

Görünüşünde yapılan ilk değişiklik mat siyah gövde kaplaması olan otomobilde siyah renkli ve 20 inç çaplı jantlar, yeniden şekillendirilmiş bir difüzör, mat siyaha çevrilmiş krom aksam ve ön tampon altında yeni bir spoiler bulunuyor.

Yükseklik ve sertliği ayarlanabilen bir süspansiyon sistemiyle donatılan otomobilin egzoz çıkışları da artık dört adet.

Otomobilin, elektronik kontrol ünitesi ve egzoz sistemi yenilenen 6.2 litre hacimli v8 motoru 629 beygir güç üretebiliyor.

Hatırlayacağınız gibi otomobilin standart motoru 2010 motor ödüllerinde hem yılın performans motoru hem de 4 litre üstünde hacme sahip en iyi motor olmuştu.

2010 yılı en iyi motor ödülleri



2010 yılı en iyi motor ödülleri sahiplerini buldu. Uzun süredir Alman üreticilerin üstünlüğüyle geçilen bu ödül törenin de yine beklenen oldu ve kategorilerin çoğunda Almanların ezici üstünlükleri görüldü.

Toplam 12 dalda verilen ödüllerden sadece üç adedi Almanya dışına gitti. Bu ödüller Toyota'ya verilen yeşil motor ve 1 litre altı kategorisiyle, Fiat'a (Alfa Romeo) verilen yeni motor ödülü oldu.

Yarışmanın sonuçlarıysa genel olarak şu şekilde: 

4 litre üzeri
  1. Mercedes-AMG 6.2-litre (C 63 AMG, S 63 AMG, SL 63 AMG, CL 63 AMG, E 63 AMG, CLS 63 AMG, ML 63 AMG) 236
  2. Ferrari 4.5-litre V8 (458 Italia) 146
  3. Jaguar 5-litre V8 Supercharged (Jaguar XF, XJ, XK, Range Rover, Range Rover Sport) 126
  4. BMW M 5-litre V10 (M5, M6) 84
  5. BMW 4.4-litre DI Turbo (550i, 750i, X5, X6) 80 
  6. Porsche 4.8-litre Turbo V8 (Panamera, Cayenne) 79
3-4 litre arası
  1. BMW 4-litre V8 (M3) 267
  2. Porsche 3.8-litre Boxer altı silindir (GT3, 911 GT3 RS) 179
  3. Nissan 3.8-litre Twin Turbo (GT-R) 156
  4. Porsche 3.6-litre Turbo (911 Turbo, 911 S Turbo GT2) 150
  5. Porsche 3.8-litre Boxer altı silindir DI (911) 119 
  6. Porsche 3.4-litre Boxer altı silindir DI (Boxster, Boxster Spyder, Cayman S) 89
2.5-3 litre arası
  1. BMW 3-litre DI Twin Turbo (135i, 335i, 535i, X5 35i, X6 35i, Z4) 332
  2. BMW Diesel 3-litre Twin Turbo (335d, 635d, X3 35d, X5 40d, 740d) 278
  3. Audi 3-litre DI Supercharged (S4, S5) 125
  4. Jaguar/Ford/PSA Diesel 3-litre (Citroën C5, C6, Peugeot 407 Coupe, Jaguar XF, XJ, Range Rover Sport) 117
  5. Porsche 2.9-litre Boxer-altı DI (Boxster, Cayman) 109 
  6. Audi/VW 3-litre TDI (Audi A4, A4 Allroad, A5, A5 Sportback, A6, A6 Allroad, Q5, Q7, VW Touareg, Porsche Cayenne) 82
2-2.5 litre arası
  1. Audi 2.5-litre beş-silindir turbo (Audi TT RS) 269
  2. Mercedes-Benz Diesel 2.1-litre (C-Serisi, E-Serisi) 185
  3. Subaru 2.5-litre düz dört silindir turbo (Forester, Impreza, Legacy) 123
  4. Ford 2.5-litre Hybrid (Ford Fusion Hybrid, Mercury Milan Hybrid) 110
  5. BMW 2.5-litre DI altı-silindir (Z4 23i) 101 
  6. Honda Diesel 2.2-litre DTEC (Accord, Accord Type S, CR-V) 82
1.8-2 litre arası
  1. BMW 2-litre Twin Turbo Diesel (123d, X1 23d) 293
  2. Audi 2-litre dört-silindir TFSI (Audi A4, A4 Allroad, A5, A5 Sportback, A6, Q5, S3, VW Scirocco, Jetta, Passat, Tiguan, Golf, Seat Leon, Cupra R, Exeo, Skoda Octavia RS) 215
  3. Audi 2-litre dört-silindir TFSI (Audi TT, VW Eos, Golf, Seat Leon, FR/Cupra, Seat Altea/XL/Freetrack) 156
  4. Honda 2-litre dört-silindir i-VTEC (Civic Type-R) 150
  5. Mitsubishi 2-litre Turbo (Evo, Lancer) 73 
  6. Subaru 2-litre Diesel (Impreza, Outlook, Forester, Legacy) 71
1.4-1.8 litre arası
  1. BMW-PSA 1.6-litre Turbo (MINI Cooper S, Clubman Cooper S, Peugeot 207, 308, MINI JCW, Clubman JCW) 268
  2. Toyota Hybrid 1.8-litre (Prius, Auris) 185
  3. Audi 1.8-litre TFSI (Audi A5, A4, A3, TT, Seat Leon, Altea/XL/Freetrack, Exeo, Skoda Octavia, Superb, Yeti, VW Passat, Passat CC) 133
  4. Mercedes-Benz 1.8-litre Supercharged (CLC, C-Class, SLK, E-Class) 98
  5. Alfa Romeo 1.7-litre DI Turbo (159, Brera, Spider, Giulietta) 84 
  6. Volkswagen 1.6-litre TDi (VW Polo, Jetta, Passat, Audi A3, Seat Ibiza, Seat Leon, Altea/XL/Freetrack) 61
1-1.4 litre arası
  1. Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Golf, Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) 307
  2. Fiat 1.4-litre MultiAir Turbo (Alfa MiTo, Giulietta) 254
  3. Volkswagen 1.4-litre TSI Turbo (VW Golf, Scirocco, Jetta, Skoda Superb, Octavia, Audi A1, Audi A3, Seat Leon, Altea/XL) 241
  4. Volkswagen 1.2-litre TSI (VW Polo, Golf, Seat Ibiza ST, Skoda Octavia, Skoda Yeti) 146
  5. Honda Hybrid 1.3-litre (Insight, Civic) 87
  6. Fiat 1.4-litre Turbo (Fiat Punto Evo, Abarth 500, Abarth Grande Punto, Bravo, Linea, Lancia Delta, Alfa Romeo Mito, Giulietta) 70
1-litre altı
  1. Toyota 1-litre üç-silindir (Toyota Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy) 301
  2. Smart Diesel 799cc (Smart Fortwo) 247
  3. Mitsubishi 999cc üç-silindir Turbo (Smart Fortwo) 237
  4. Opel 1-litre üç-silindir Twinport (Opel Agila, Corsa, Suzuki Alto, Splash) 131
  5. Mitsubishi 999cc üç-silindir (Smart Fortwo) 76 
  6. Kia 1-litre dört-silindir (Picanto) 75
Performans Motoru
  1. Mercedes-AMG 6.2-litre (C 63 AMG, S 63 AMG, SL 63 AMG, CL 63 AMG, E 63 AMG, CLS 63 AMG, ML 63 AMG) 220
  2. Porsche 3.8-litre flat six (GT3, 911 GT3 RS) 125
  3. BMW 3-litre DI Twin Turbo (135i, 335i, 535i, X5 35i, X6 35i, Z4) 67
  4. Ferrari 6-litre V12 (599 GTB) 67
  5. Nissan 3.8-litre Twin Turbo (GT-R) 64
  6. BMW 4.4-litre V8 (X5 M, X6 M) 60
Yeni motor
  1. Fiat 1.4-litre MultiAir Turbo (Alfa MiTo, Giulietta) 228
  2. Ferrari 4.5-litre V8 (458 Italia) 200
  3. Volkswagen 1.2-litre TSI (VW Polo, Golf, Seat Ibiza ST, Škoda Octavia, Yeti) 134
  4. Mercedes-Benz 4-litre Hybrid (S400) 76
  5. VW 3-litre TSI Hybrid (VW Touareg, Porsche Cayenne) 71 
  6. BMW 4.4-litre V8 (X5 M, X6 M) 68
Yeşil Motor
  1. Toyota hibrit 1.8-litre (Prius, Auris) 216
  2. Fiat 1.4-litre MultiAir Turbo (Alfa MiTo Giulietta) 106
  3. Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Golf, Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) 104
  4. BMW Diesel 2-litre Twin Turbo (123d, X1 23d) 79
  5. Honda hibrit 1.3-litre (Insight, Civic) 67 
  6. Mercedes-Benz Diesel 2.1-litre (C-Serisi, E-Serisi) 58
2010 Uluslararası yılın motoru ödülü 2010  - Genel tablo
  1. Volkswagen 1.4-litre TSI Twincharger (VW Golf, Scirocco, Jetta, Touran, Tiguan, Seat Ibiza Cupra) 384
  2. BMW 3-litre DI Twin Turbo (135i, 335i, 535i, X5 35i, X6 35i, Z4) 365
  3. Mercedes-AMG 6.2-litre (C 63 AMG, S 63 AMG, SL 63 AMG, CL 63 AMG, E 63 AMG, CLS 63 AMG, ML 63 AMG) 258
  4. BMW Diesel 2-litre Twin Turbo (123d, X1 23d) 218
  5. BMW M 4-litre V8 (M3) 169
  6. Audi 2.5-litre five-silindir turbo (Audi TT RS) 155
  7. BMW-PSA 1.6-litre Turbo (MINI Cooper S, Clubman Cooper S, Peugeot 207, 308, MINI JCW, Clubman JCW) 153
  8. Toyota 1-litre (Aygo, IQ, Yaris/Vitz, Citroën C1, Peugeot 107, Subaru Justy)

24 Haziran 2010 Perşembe

Mazda Biante Smart Edition II


Mazda'nın 90. yaş günü kutlamaları devam ediyor. Axela Sport 1.5 S Style, 2 Yozora Edition ve Biante 2.0 S NAVI Special gibi araçların ardından yine Biante model ailesine iki yeni donanım eklendi.

Smart Edition II ve Smart Edition II NAVI Special adlı bu donanım seviyelerinin ilkinde i-Stop isimli Start&Stop sistemi, elektrikli arka kapılar, özel bir hava filtresi ve iç mekan havasını temizleme sistemi standart olarak sunuluyor. İkinci donanım seviyesindeyse bütün bunlara ek olarak navigasyon sistemi ve park asistanı da bulunuyor.

Her iki araçta da 2 litre hacimli benzinli motor görev yapıyor. Smart Edition II donanım paketine sahip Biante modelleri 2.260.000 Yen (Yaklaşık 40.000 TL) seviyesinden başlayan fiyatlarla satılırken sadece 600 örneği üretilecek olan Smart Edition II NAVI Special için 2.333.500 Yen (Yaklaşık 41.000 TL) isteniyor.

23 Haziran 2010 Çarşamba

Opel Corsa ve Agila


Opel'in Start&Stop sistemiyle donattığı araçların listesi giderek uzuyor. İlk olarak Corsa'nın 95 beygir güç üretebilen turbo Diesel versiyonunda kullanılan bu sistem artık hem Corsa ailesinin bir başka üyesinde, hem de Agila'da kullanılıyor.

1.25 litre hacimli turbo Diesel motorun 75 beygir güç, 190 Nm tork üretebilen versiyonunda kullanılan sistem sayesinde ortalama yakıt tüketimi 4 litre/100 km seviyesine inerken CO2 emisyon değeri 105 gram/km oluyor. Yeni rakamlar eski verilerden yaklaşık %10 daha düşük olsalar da 95 beygir güç üretebilen motorun 3.7 litre/100 km'lik rekoruna ulaşamıyor.

1.2 litre hacimli benzinli motorla donatılan Agila'da da kullanılan sistem, 94 beygir güç, 118 Nm tork üretebilen motora sahip otomobilin ortalama yakıt tüketimini 5 litre/100 km seviyesine çekerken CO2 salınımı 116 gram/km oluyor.

Start&Stop sisteminin yanında araçlarda ecoFLEX Technology Package adlı verimlilik paketi de sunacak olan Opel bu pakete sensörlü akü, Start&Stop sistemi, ek su pompası, akü gözetim sistemi ve Start&Stop'u devreden çıkartmaya yarayan bir düğmeyi dahil etmiş. Corsa'da 350 Euro farkla sunulacak olan bu paketi Agila'da almak isteyenlerin 300 Euro ek bedel ödemesi gerekecek.

SPI Nissan GT-R E900


SPI tarafından P700 ve P800 adlı kitlerle gücü 800 beygire kadar yükseltilebilen Nissan GT-R versiyonlarını daha önce tanıtmıştım. Bu gücün yeterli olmadığını düşünen SPI mühendisleri Yeni Zelanda merkezli Dodson Motorsports ile birlikte araca 100 beygir artı güç kazandırmayı başarmış.

Motorunda, enjektörlerin büyütülmesi dahil birçok modifikasyon işlemi yapılan aracın asıl önemli özelliğiyse E85 etanolle çalışıyor olması. Büyük kısmı dekompoze olan bitkilerden elde edilebilen E85 sayesinde 900 beygir güç üretebilen aracın aerodinamik kitiyse P800'de sunulanla aynı.

Performans verileri henüz açıklanmamış olan otomobilin şanzımanı, artan güce dayanabilmesi için Dodson Motorsports tarafından modifiye edilirken jantları 20 inç çaplı olanlarla değiştirilmiş.

JE Design Seat León Cupra R Kobia


Seat markasının ürettiği araçlar üzerinde modifikasyon çalışmaları yapan Alman şirketi Autohaus Kobia, bir başka Alman firması JE Design ile ortaklaşa geliştirdiği Seat León Cupra R modelini tanıttı.

Mart ayında tanıtılan JE Design Cupra R'da kullanılan birçok ekipmanı bünyesinde barındıran otomobilde, altına splitter eklenmiş olan yeni bir ön tampon, yeni tasarım yan etekler, büyük arka spoiler, sportif görünümlü arka tampon, dört çıkışlı egzoz sistemi, yeni tasarım 18 inç çaplı jantlar gibi donanımlar bulunuyor.

Üç ay önce tanıtılan modele ek olarak dik yerleştirilen LED gündüz farları, arka kısımlarında hava çıkışları olan çamurluklar ve 40 mm alçaltılmış süspansiyon sistemi sunan otomobilin 2 litre hacimli motoru turbo besleme yardımıyla 310 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 5.9 saniye süren otomobilin maksimum süratiyse 260 km/s olarak açıklandı.

Suzuki Swift


İlk verileri ve fotoğrafları yaklaşık iki hafta önce paylaşılan yeni nesil Suzuki Swift'in iç mekan fotoğrafları ve bütün teknik detayları su yüzüne çıktı.

Dış görünümü güncel modellere oldukça benzeyen otomobilin genel hatları aynı kalırken detaylarda yuvarlatılmış köşeler dikkat çekiyor. İç mekan tasarımı Kizashi gibi daha büyük modellerinkini andıran Swift'in boyutları da büyümüş.

Önceki makalemde bildirdiğim gibi ilk etapta bir benzinli bir de turbo Diesel motor seçeneğine sahip olacak olan aracın 1.2 litre hacimli benzinli motoru 94 beygir güç, 118 Nm tork üretebiliyor. 5 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan otomobil 0'dan 100 km/s sürate 12.3 saniyede ulaşırken maksimum sürati 165 km/s olarak açıklanıyor. Aynı araç 4 ileri vitesli otomatik şanzımanla donatıldığında 0-100 km/s deparı 13.5 saniyeye inerken maksimum sürat de 160 km/s'e düşüyor. Ortalama yakıt tüketim değerlerine bakıldığında manuel şanzımanlı modelin 5 litre/100 km'lik değerine karşılık otomatik şanzımanlı model 5.5 litre/100 km'lik değer sunuyor.

1.25 litre hacimli turbo Diesel motor seçeneğini Fiat modellerinden tanıdığımız araç 75 beygir güç, 190 Nm tork üretebiliyor. Sadece manuel şanzımanla sunulan bu motorla birlikte 0'dan 100 km/s sürate 12.7 saniyede ulaşabilen Swift'in maksimum sürati 165 km/s. Ortalama yakıt tüketim değeri 4.2 litre/100 km olarak açıklanan aracın CO2 emisyon değeriyse109 gram/km.

Her iki motor da de 3 veya 5 kapılı gövde seçeneğiyle sunulurken otomobilde sunulan jantlar donanıma göre 15 veya 16 inç çaplı olabiliyor.

Ford Focus RS Le Mans Classic


Yeni jant seçeneği ile sınırlı sayıda üretilen RS500 ve WRC Edition'ın ardından Ford Focus'un en güçlüsü RS'in beş adet eşsiz versiyonu tanıtıldı.Geçmişte Le Mans'da başarıya ulaşmış olan Ford modellerinin üzerlerinde taşıdığı gövde süslemelerine sahip olan bu otomobillerin iç mekanları da bu beş araca özel olacak.

Siyah üzerine gri çizgilere sahip olan otomobil Le Mans'ın 1966 yılında koşulan ayağını birincilikle bitiren Ford Mk II'nin renklerine bürünürken kırmızı üzerine beyaz şeritlere sahip olan araç, 1967 yılında birinci gelen Mk IV'ün renklerini taşımakta.

Beyaz üzerine tek lacivert ve çift kırmızı şeride sahip olan otomobil Le Mans 1967'da Ford Fransa'nın sahip olduğu Mk IIB'nin renklerini taşırken Gulf'un mavi ve turuncu renklerine sahip olan araç 1968 ve 1969 yıllarında Le Mans'ı kazanan Ford GT40 modellerine gönderme yapıyor.

Son otomobili de 1972 yılında Le Mans'ı Touring kategorisinde kazanan Ford Capri RS 2600'ün mavi beyaz renklerine boyayan FOrd araçlarda bu renklere uygun şekilde boyanmış 19 inç çaplı jantlar kullanmış.

Bütün araçlar dört adet Recaro yarış koltuğuyla donatılırken bu koltukların üzeri baklava desenli Alcantara ile kaplanmış. Direksiyon simidi, vites ve el freni kolu deriyle kaplanan otomobilin iç mekanında kullanılan renkler gövde renk kombinasyonuyla uyumlu olarak şeçilmiş. Her aracın ön konsolunda, otomobilin özel üretim olduğunu belirten bir plaka bulunurken donanımda RS veya RS Technology paketleri standart olarak sunulmuş.

9-11 Temmuz 2010 tarihinde koşulacak olan Le Mans Classic organizasyonu sırasında tanıtılacak olan otomobillerle birlikte sadece 600 örneği üretilecek olan kronometreli Le Mans Classic saatin birer örneği de sunulacak.

Mercedes-Benz SLS AMG E-Cell



Türkiye lansmanı geçtiğimiz ay yapılan Mercedes SLS AMG'nin elektrik motoruyla donatılan konsept versiyonu tanıtıldı. Neon sarısı gövde rengiyle kendisini hemen belli eden otomobilin iç mekanında da büyük tasarım değişiklikleri gerçekleşmiş.

Dış görünümü rengi dışında standart SLS AMG modeliyle hemen hemen aynı olan aracın ön tamponu altında bulunan splitterın tasarımı modifiye edilmiş. Motor yerleşimini kolaylaştırmak için ön süspansiyon sistemi yenilenen otomobilin jantları önde 19, arkada 20 inç çaplı. Artan ağırlığı daha rahat kontrol altında tutabilmek için fren sistemi de modifiye edilen otomobilin farlarının iç yapıları da değiştirilerek LED şeridi uzatılmış.

İç mekanında yeni gösterge tablosu dikkat çeken aracın orta konsolu da dev bir dokunmatik ekran şeklinde tasarlanmış.

Benzinli modelini aratmayan performans verilerine sahip olan otomobilin elektrik motoru 526 beygir güç, 880 Nm tork üretebiliyor. 0-60 mil/s (96 km/s) hızlanmasını 4 saniyede tamamlayan aracın pilleri veya menzili hakkındaysa bir bilgi henüz verilmedi.

Lumma CLR X 650 M


BMW X6 M temelli aracı CLR X 650 M'i Şubat ayında tanıtan Lumma, bu tanıtımın üzerinden bir ay geçmeden elden geçirilmiş bir 650 M ile karşımıza çıkmıştı. Haziran ayının sonlarına yaklaştığımız bu günlerde bu aracını bir kere daha güncelleyen üretici motor gücünü de biraz daha yukarıya taşımış.

Araca oldukça sportif bir görünüm kazantıran yeni ön tampon karbon, karbon kevlar motor kaputu, farlar için kaşlar, arka kısımlarında hava emiş boşluğu açılan yan etekler, yeni tasarım arka tampon, arka cam üstü spoiler, büyük boyutlu bagaj üstü spoiler, ön çamurlukların üzerinde dekoratif hava emiş boşlukları, 20 inç çaplı jantlar ve yeni bir egzoz sistemiyle donatılan aracın çamurlukları genişletilirken arka çamurlukların hem ön hem de arka kısımlarına hava yarıkları açılmış.

Stopları da karartılmış olan otomobilin iç mekanında değişik malzemelerden üretilmiş kaplamalar, baklava desenli deri döşeme, alüminyum pedal seti, arkada iki adet tekli koltuk, yeni paspaslar, tasarımı yenilenen direksiyon simidi ve yeni gösterge tablosu bulunuyor.

Çift turbo beslemeye sahip 4.4 litre hacimli v8 motoru da modifiye edilmiş olan araç artık 670 beygir güç, 850 Nm tork üretebilmekte. Yol tutuşunun ve maksimum süratinin iyileşmesi için 45 mm alçaltılan CLR X 650 M'in maksimum sürati de 312 km/s'in üzerine çıkmış.

Lotus Exige S RGB Special Edition


Roger Becker'ın 44 yılı aşkın bir süre çalıştığı ve 2010 yılının Ocak ayında ayrıldığı firma olan Lotus, bu çalışanını unutulmaz kılan ilk otomobilini Elise temelleri üzerine geliştirmişti. Aynı amaçla üretilen ikinci otomobili Exige S serisinden seçen Lotus, bu aracı da ilki kadar özel kılmış.

Elise SC RGB gibi Touring ve Sport adlı paketlere sahip olan bu otomobile bir de Performance adlı paket eklenmiş. B sütununda Roger Becker imzası bulunan otomobilde süper hafif jantlar, siyah-beyaz Lotus logoları, numaralı ve Roger Becker imzalı plaka ve klima gibi donanımlar da standart olarak sunuluyor.

Avrupa pazarı için üretimi durdurulacağı açıklanan 1.8 litre hacimli motoru kompresör besleme yardımıyla 260 beygir güç üretebilen otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 4.3 saniye sürmekte. Ortalama yakıt tüketim değeri 8.5 litre/100 km olarak açıklanan aracın fiyatı, Avrupa ülkelerinde, vergiler hariç 50.042 Euro seviyesinden başlıyor.

22 Haziran 2010 Salı

Peugeot RCZ


Peugeot'nun sportif coupé modeli RCZ, Avrupa'da bile daha bütün ilke pazarlarında piyasaya çıkmamışken geri çağırıldı.

2010 yılının Ocak ve Mart ayları arasında üretilen ve 156 beygir güç üretebilen 1.6 litre hacimli motorla donatılan RCZ modellerini kapsayan operasyonun nedeniyse ön fren sisteminde görev yapan lastik parçaların gerekenden daha dayanıksız olabilmesi olarak açıklanıyor.

Operasyon kapsamında olan 1.055 aracın 150 adedinin müşterilere teslim edildiğini açıklayan Peugeot, geri kalan otomobillerin teslim edilmeden önce onarıldığını bildirdi.

UAZ Patriot Sport


Rus üretici UAZ, Patriot isimli arazi aracının kısaltılmış versiyonunu tanıttı. 5 kişilik oturma kapasitesi sunan aracın bagaj hacmi 600 litre olarak açıklandı.

Standart modelden 36 cm daha kısa olan Patriot Sport iki adet benzinli motor seçeneği sunuyor. 2.3 litre hacimli motoru 117 beygir güç üretebilen aracın 2.7 litre hacimli ünitesiyse 127 beygir gücünde.

Arazi aracının başlangıç fiyatıysa 420.000 Ruble (Yaklaşık 21.000 TL) olarak açıklandı.

Nissan Elgrand


Avrupa'da çok tanınmasa da Japonya için oldukça önemli bir araç olan Nissan Elgrand yenileniyor. İlk örnekleri Japonya'da 1997 yılında satılmaya başlanan Elgrand bu ülkede büyük ve lüks MPV sınıfının öncüsü konumunda.

Yeni modelin köşeli tasarımı ve geniş ön ızgarası iddialı bir görünüm sunarken iç mekan tasarımında kardeş firma Infiniti'nin izleri görülmekte.

2.5 ve 3.5 litre hacimli v6 motorlarla sunulacağı düşünülen araçlarda sürekli değişken oranlı otomatik şanzıman (CVT) kullanılacak

Volvo


İsveçli üretici Volvo, C30, S40 ve V50 serilerini içerisine alan bir geri çağırma operasyonu başlattı.

2010 ve 2011 model olarak üretilmiş ve 6 ileri vitesli manuel şanzımana sahip araçları kapsayan operasyonun nedeniyse vites kolunda bulunan bilyeli rulmanın yerine sabitlenirken gereken kuvvetin kullanılmamış olması.

En kötü hallerde vites kolunu işlevsiz bırakabilme riskine sahip bu hata toplam 29.299 aracı etkiliyor.

Lotus Elise SC RGB Special Edition


İngiliz üretici Lotus, Elise serisini özel üretim bir modele daha kavuşturdu. 2010 yılının Ocak ayında, 44 yılı aşkın bir süredir Lotus'ta mühendis olarak çalışmasının ardından iş hayatını bırakan Roger Becker'ın anısına üretilen bu otomobil dikkatli gözlerin fark edebileceği bazı yenilikler sunmakta.

Siyah, beyaz, gri ve sarı gövde renkleriyle sunulacak olan otomobilin b sütununun üzerinde Roger Becker'ın imzası bulunurken ön kısımda bulunan Lotus logosu siyah-beyaz renklere bürünmüş. Sport ve Touring adlı paketleri standart donanımında sunan otomobilde ultra hafif jantlar ve klima bulunurken iç mekanda numaralı ve Roger Becker imzalı plaka yerini almış.

Kompresör beslemeye sahip 1.8 litre hacimli motoru 220 beygir güç üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 4.6 saniyede ulaşabiliyor. Euro 5 emisyon normlarının yürürlüğe girmesiyle Avrupa pazarları için üretimi durdurulacak olan bu motor SGB Special Edition'ı daha da özel bir otomobil haline getiriyor.

Avrupa pazarlarında vergiler hariç 43.655 Euro seviyesinden başlayan fiyatlarla satılacak olan otomobilin ortalama yakıt tüketim değeriyse 8.5 litre/100 km olarak açıklandı.

Fiat 500 Rosso Corsa


Evening at the Races 2010 organizasyonunda tanıtılan Ferrari 458 Italia'nın sahip olduğu gövde rengine oldukça benzeyen bir renge sahip Fiat 500C modelinin yanından ayrılalı daha üç gün olmadan Fiat, 500 modelinin sadece Almanya pazarında satılacak olan özel üretim bir versiyonunu tanıttı.

Ferrari'nin ünlü kırmızısı "Rosso Corsa" rengine boyanan gövdesiyle standart 500 modellerinden ayrılan otomobilde sunulan 16 inç çaplı jantların merkezlerinde bulunan halka ve fren kaliperleri de kırmızıya boyanmış. Donanımına özel renk kombinasyonlu deri döşeme, bi-xenon farlar ve standart modellerinkinden daha güçlü bir müzik sistemi eklenen otomobilin bagaj kapağında özel Rosso Corsa logosu bulunurken iç mekanda serinin kaçıncı aracına sahip olunduğunuzu belirten bir plaka bulunuyor.

100 beygir güç üretebilen 1.4 litre hacimli benzinli motorla donatılan ve sadece 250 örneği üretilecek olan otomobilin Almanya pazarındaki satış fiyatı 19.500 Euro olarak açıklandı.

Cargraphic Porsche Cayenne


İşte Alman firma Cargraphic'in ikinci nesil Porsche Cayenne için geliştirdiği ilk modifikasyon kiti.

Daha çok aracın görünmeyen yerlerindeki değişikleri içeren bu kitle birlikte gelen en dikkat çekici donanım 20, 21 veya 22 inç çaplarında sunulan jantlar.

Aracın yol tutuşunun iyileştirilmesi için süspansiyon sistemi önde 40, arkadaysa 30 mm alçaltılırken 70 km/s'in altına inildiğinde araç tekrardan eski yüksekliğine çıkıyor.

Motor kaputu altında da değişikler yapan Cargraphic henüz bu modifikasyonlar hakkında bir bilgi vermezken ortaya çıkan fotoğraflardan bu araçta yeni bir egzoz sistemi kullanıldığı anlaşılıyor.

21 Haziran 2010 Pazartesi

Honda Odyssey


Honda, en büyük MPV pazarı olan A.B.D.'de oldukça başarılı satış rakamlarına ulaşan Odyssey modelini yeniledi. 2010 Chicago otomobil fuarında konsept versiyonu sergilenen aracın genel hatları bu fuarda sergilenen MPV ile hemen hemen aynı.

Yüzü, A.B.D. pazarında satılan Honda modellerinin tipik görünümünü yansıtan aracın yan çizgisinde c ve d sütunları arasında kalan alanın tasarımı farklılık yaratıyor. Arka kısmı da Kuzey Amerika pazarlarında satılan Honda modellerinin arkasını andıran aracın iç mekanı 8 kişilik oturma kapasitesi sunabiliyor.

Oldukça modern çizgilere sahip bir orta konsola sahip olan araçta büyük bir navigasyon ekranı bulunurken arka koltuk yolcuları için ekstra geniş ekranlı bir eğlence sistemi geliştirilmiş. Sağ ve solunda değişik görüntüler gösterebilme özelliğine sahip olan ekranın DVD oynatıcı ve MP3 çalar girişleri haricinde HDMI girişi de bulunuyor.

Ön koltuk sırasının arasına hareket ettirilebilir bir saklama kutusu yerleştiren Honda, bu kutunun üst kısmını bir tepsi olarak tasarlamışken alt kısmına bir mini buzdolabı yerleştirmiş. Aracın her iki tarafında da bulunan elektrikli kayar kapılardan geçerek ulaşılan ikinci koltuk sırasının ortası katlanarak iki adet geniş koltuk elde edilebilirken üç kişilik oturma kapasitesi sunan üçüncü sıra koltuklar bagaj zeminine gizlenebiliyor.

Tanıtımı yapılan Touring versiyonunda ikinci ve üçüncü koltuk sıraları için güneş perdeleri sunulan araçta deri koltuk döşemeleri, 15 adet bardaklık, çöp poşeti için kanca, elektrikli ve ısıtmalı şöför koltuğu, ve 12 hoparlörlü ses sistemi de bulunuyor.

Bir önceki nesil Odyssey modeline göre 4 cm alçalan MPV'nin iz genişliği 3.56 cm artırılmış. 18 inç çaplı jantlarla donatılan aracın fren sisteminde kullanılan disklerin çapıysa 320 mm olmuş.

Henüz performans verileri açıklanmayan 2011 model Odyssey'de kullanılacak motorun 3.5 litre hacimli bir v6 olacağı ve şehir dışında ortalama tüketiminin 8.4 litre/100 km olacağı bildirildi.

Fiat 500C


Üretimine 2007 yılında başlanan yeni Fiat 500'ün üzeri açılabilen kardeşi, 19 Haziran 2010 tarihinde, Kemer Golf & Country Club İstanbul'da düzenlenen organizasyonla Fiat 500 sahipleri ve Bloggerlara tanıtıldı.

Bez tavanı, elektrikli motorlar yardımıyla, arka camla birlikte açılabilen otomobilin genel hatlarıysa 500 modeliyle aynı. Aynı üzeri açılmayan kardeşi gibi üç adet motor seçeneğine sahip olan otomobilin hem dış hem de iç görünüşünü farklılaştırmak için düzinelerce değişik aksesuar sunuluyor. Jantlar, gövde için çıkartma setleri, değişik iç döşeme renk kombinasyonları ve hatta orta konsolla direksiyon rengine kadar hemen her noktasını özelleştirebileceğiniz 500C'nin farklılık yaratan tavanını da üç değişik renkte (Siyah, fildişi veya kırmızı) sipariş etmeniz mümkün.

Sunulan motor seçenekleri 1.2 litre hacimli benzinli üniteyle başlayan otomobilin bu motoru 69 beygir güç, 102 Nm tork üretebiliyor. 5 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan otomobil istendiği takdirde yarı otomatik Dualogic şanzımanla da alınabiliyor. Maksimum sürati 160 km/s olan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 12.9 saniye sürmekte.

Biraz daha yüksek performans arayan müşteriler için 1.4 litre hacimli motoru da bulunan 500C'de kullanılan bu ünite 100 beygir güç, 131 beygir tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanı Dualogic olarak da ısmarlanabilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 10.5 saniyede ulaşırken maksimum sürati 182 km/s'i buluyor.

Bu iki motor seçeneğinin yakıt tüketim rakamlarına göz attığımızda Dualogic şanzımanın manuele oranla daha cimri olabildiğini görüyoruz. 1.2 litre hacimli motorun manuel şanzımanla donatılan versiyonlarının ortalama yakıt tüketimi 5.1 litre/100 km olarak açıklanırken Dualogic şanzımanla bu ortalama 5 litre/100 km'ye iniyor. 1.4 litre hacimli motorun ortalama yakıt tüketimi verileriyse 6.1 (Manuel) ve 5.8 litre/100 km (Dualogic) olarak açıklanıyor. Bu tüketim rakamlarından memnun kalmayanlar için Fiat, 1.000 TL karşılığında Start&Stop fonksiyonunu sunuyor. 1.2 litre hacimli motorda ortalama tüketim değerlerini 4.8 (Manuel) ve 4.7 litre/100 km'ye (Dualogic) indiren bu sistem 1.4 litre hacimli ünitede 5.8 (Manuel)  ve 5.6 litre/100 km'lik (Dualogic) değerlere imza atıyor.

500C'nin 500 ile farklılaşan tek motor seçeneğiyse 1.25 litre hacimli turbo Diesel ünite. 500'de 75 beygir güç üretebilen bu motor 500C'de 95 beygir güç, 200 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 10.7 saniye süren oomobilin maksimum sürati 180 km/s olarak açıklandı. 5 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan bu modelde ne Dualogic şanzıman ne de Start&Stop opsiyonu sunulmazken elde edilen 3.9 litre/100 km'lik ortalama yakıt tüketimi övgüyü hak ediyor.

İç mekana geçildiğinde 500'den farklı olarak iç dikiz aynasının önüne yerleştirilen tavan açma düğmeleri dikkat çekerken asıl farklılık arka koltuklarda görülüyor. Ön koltuklarda sağlanan diz ve baş mesafesi oldukça başarılı olan otomobilin arka koltuklarında da diz mesafesi boyutlara göre dikkat çekiciyken açılır tavanın c sütunu üzerine gelen kıvrım noktasında kullanılan ek kaplamalar arka yolcuların kafalarına değebiliyor. Yan destekleri yüksek olan sportif ön koltuklarda görülen en büyük sorunsa son dönem üretilen otomobillerde sık sık görülen bir tasarım detayı. Sürücü alanını rahatlatmak için yolcu tarafına doğru asimetrik tasarlanan orta konsol yolcunun sol bacağının konsol duvarına değmesine neden oluyor. Kısa süreli yolculuklarda bir sorun teşkil etmeyen bu tasarım uzun yolculuklarda bel ağrılarına sebep olabiliyor.

Yolcularına gökyüzünün sonsuzluğunu yaşatabilen bu otomobilin en önemli özelliği olan tavanı aynı zamanda en pahalı opsiyonu. Muadili Fiat 500 ile arasında 5.350 TL fark bulunan 500C'nin baz versiyonu olan Pop 1.2, 35.000 TL'den başlayan fiyatlarla satılırken turbo Diesel motora sahip Lounge donanımlı modelde fiyat 44.500 TL'ye çıkıyor. 500 modellerinde ön camdan başlayıp arka yolcuların oturma alanına kadar devam eden Sky Dome adlı cam tavanın, donanım seviyesine göre 1.000 veya 1.500 TL'ye sunulduğunu düşünürsek 500C'nin işi oldukça zor olacakmış gibi görünüyor.

Organizasyon sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.

Aston Martin Edo DBS


Edo Competition tarafından modifiye edilmiş olan bu Aston Martin modeli aslında hayatına bir DB9 olarak başlamış. Zengin bir Rus tarafından ısmarlanan otomobil için istenen özellikse basit: DB9'un DBS'e dönüştürülmesi.

Müşterinin neden gidip bir DBS almadığını bilemesek de Edo Competition tarafından otomobile uygulanan değişikliklerin tamamı açıklandı. Gövdesi genişletilen otomobilin motor kaputu DBS modellerinde kullanılan ek hava delikli versiyonla değiştirilirken 20 inç çaplı jantlar, çift parçalı bir spoiler ile donatılmış ön tampon ve arka tamponun altında bulunan büyük difüzör de DBS'te kullanılanlarla aynı.

İç mekanında metal ve karbon fiber kaplamaların yanında deri ve Alcantara döşemeler dikkat çekmekte olan otomobilin modifiye edilen süspansiyon sistemi artık 30 mm daha alçakken yenilenen egzoz sistemine uzaktan kumandalı valfler yerleştirilmiş.

Fren sistemi de elden geçirilen aracın ön aksında görev yapan diskler 405 mm çaplıyken arka aksta 380 mm çaplı diskler kullanılmış. Bu disklerle eşleşen kaliperlerse önde 6, arkadaysa 4 pistonlu.

6 litre hacimli v12 motoru da modifiye edilen aracın elektronik kontrol ünitesi, hava filtreleri ve komple egzoz sistemi yenilenirken güç 550 beygire, maksimum süratse 320 km/s'e yükselmiş.

20 Haziran 2010 Pazar

GWA Mercedes-Benz E 63 AMG SW


A.B.D. merkezli modifikasyon firması GWA Tuning, Mercedes E serisi SW modellerinin en güçlüsü E 63 AMG SW için geliştirdiği gövde kitini tanıttı.

Hava girişleri büyütülmüş ve ön frenler için soğutma kanalı sunan yeni tasarım bir ön tamponla başlayan bu kit yenilenen ön panjur ve arka kısımlarında arka frenleri soğutmak için kanallar açılan yan eteklerle devam ediyor. Yan ayna muhafazaları, ön çamurluk arkasındaki hava yarığı, b ve c sütunları üzerinde bulunan süs parçalar ve yeniden tasarlanmış olan arka tamponun altına eklenen difüzör karbon fiberden üretilirken bagaj kapağı üzerine yerleştirilen spoiler plastikten üretilmiş.

Ön tamponuna LED teknolojisi kullanan gündüz farları eklenen otomobilin arka difüzörü üzerinde bulunan merkezi sis farında da aynı teknoloji kullanılırken dört çıkışlı egzoz sisteminde iç mekandan kumanda edilebilen ve yayılan sesin seviyesini değiştiren valfler bulunuyor.

Yol tutuşunun iyileştirilmesi için süspansiyon sistemi alçaltılan otomobilin ön aksında 19, arkadaysa 20 inç çaplı jantlara yer verilmiş.

İç mekanında alüminyumdan üretilen parlak pedal seti dikkat çeken otomobilin kapı eşiklerinde aydınlatmalı logolar kullanılmış.

Gövde kitini yaklaşık 15.000 Euro'dan satışa sunacak olan GWA Tuning, geri kalan donanımlar için de yaklaşık 7.000 Euro talep edecek.