21 Haziran 2010 Pazartesi
Fiat 500C
Üretimine 2007 yılında başlanan yeni Fiat 500'ün üzeri açılabilen kardeşi, 19 Haziran 2010 tarihinde, Kemer Golf & Country Club İstanbul'da düzenlenen organizasyonla Fiat 500 sahipleri ve Bloggerlara tanıtıldı.
Bez tavanı, elektrikli motorlar yardımıyla, arka camla birlikte açılabilen otomobilin genel hatlarıysa 500 modeliyle aynı. Aynı üzeri açılmayan kardeşi gibi üç adet motor seçeneğine sahip olan otomobilin hem dış hem de iç görünüşünü farklılaştırmak için düzinelerce değişik aksesuar sunuluyor. Jantlar, gövde için çıkartma setleri, değişik iç döşeme renk kombinasyonları ve hatta orta konsolla direksiyon rengine kadar hemen her noktasını özelleştirebileceğiniz 500C'nin farklılık yaratan tavanını da üç değişik renkte (Siyah, fildişi veya kırmızı) sipariş etmeniz mümkün.
Sunulan motor seçenekleri 1.2 litre hacimli benzinli üniteyle başlayan otomobilin bu motoru 69 beygir güç, 102 Nm tork üretebiliyor. 5 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan otomobil istendiği takdirde yarı otomatik Dualogic şanzımanla da alınabiliyor. Maksimum sürati 160 km/s olan otomobilin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 12.9 saniye sürmekte.
Biraz daha yüksek performans arayan müşteriler için 1.4 litre hacimli motoru da bulunan 500C'de kullanılan bu ünite 100 beygir güç, 131 beygir tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli manuel şanzımanı Dualogic olarak da ısmarlanabilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 10.5 saniyede ulaşırken maksimum sürati 182 km/s'i buluyor.
Bu iki motor seçeneğinin yakıt tüketim rakamlarına göz attığımızda Dualogic şanzımanın manuele oranla daha cimri olabildiğini görüyoruz. 1.2 litre hacimli motorun manuel şanzımanla donatılan versiyonlarının ortalama yakıt tüketimi 5.1 litre/100 km olarak açıklanırken Dualogic şanzımanla bu ortalama 5 litre/100 km'ye iniyor. 1.4 litre hacimli motorun ortalama yakıt tüketimi verileriyse 6.1 (Manuel) ve 5.8 litre/100 km (Dualogic) olarak açıklanıyor. Bu tüketim rakamlarından memnun kalmayanlar için Fiat, 1.000 TL karşılığında Start&Stop fonksiyonunu sunuyor. 1.2 litre hacimli motorda ortalama tüketim değerlerini 4.8 (Manuel) ve 4.7 litre/100 km'ye (Dualogic) indiren bu sistem 1.4 litre hacimli ünitede 5.8 (Manuel) ve 5.6 litre/100 km'lik (Dualogic) değerlere imza atıyor.
500C'nin 500 ile farklılaşan tek motor seçeneğiyse 1.25 litre hacimli turbo Diesel ünite. 500'de 75 beygir güç üretebilen bu motor 500C'de 95 beygir güç, 200 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate ulaşması 10.7 saniye süren oomobilin maksimum sürati 180 km/s olarak açıklandı. 5 ileri vitesli manuel şanzımanla donatılan bu modelde ne Dualogic şanzıman ne de Start&Stop opsiyonu sunulmazken elde edilen 3.9 litre/100 km'lik ortalama yakıt tüketimi övgüyü hak ediyor.
İç mekana geçildiğinde 500'den farklı olarak iç dikiz aynasının önüne yerleştirilen tavan açma düğmeleri dikkat çekerken asıl farklılık arka koltuklarda görülüyor. Ön koltuklarda sağlanan diz ve baş mesafesi oldukça başarılı olan otomobilin arka koltuklarında da diz mesafesi boyutlara göre dikkat çekiciyken açılır tavanın c sütunu üzerine gelen kıvrım noktasında kullanılan ek kaplamalar arka yolcuların kafalarına değebiliyor. Yan destekleri yüksek olan sportif ön koltuklarda görülen en büyük sorunsa son dönem üretilen otomobillerde sık sık görülen bir tasarım detayı. Sürücü alanını rahatlatmak için yolcu tarafına doğru asimetrik tasarlanan orta konsol yolcunun sol bacağının konsol duvarına değmesine neden oluyor. Kısa süreli yolculuklarda bir sorun teşkil etmeyen bu tasarım uzun yolculuklarda bel ağrılarına sebep olabiliyor.
Yolcularına gökyüzünün sonsuzluğunu yaşatabilen bu otomobilin en önemli özelliği olan tavanı aynı zamanda en pahalı opsiyonu. Muadili Fiat 500 ile arasında 5.350 TL fark bulunan 500C'nin baz versiyonu olan Pop 1.2, 35.000 TL'den başlayan fiyatlarla satılırken turbo Diesel motora sahip Lounge donanımlı modelde fiyat 44.500 TL'ye çıkıyor. 500 modellerinde ön camdan başlayıp arka yolcuların oturma alanına kadar devam eden Sky Dome adlı cam tavanın, donanım seviyesine göre 1.000 veya 1.500 TL'ye sunulduğunu düşünürsek 500C'nin işi oldukça zor olacakmış gibi görünüyor.
Organizasyon sırasında çektiğim fotoğraflara buradan ulaşabilirsiniz.
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder