10 Şubat 2024 Cumartesi

Nissan Interstar


2023 yılının sonlarına doğru yeni nesline kavuşan Renault Master'ın Japon ikizi de ortaya çıktı. Yeni nesil Nissan Interstar, Fransız kardeşinin bütün yeniliklerini bünyesinde barındırıyor. Bunlar arasında aerodinamik geliştirmeler ve elektrik motoru da var.

Bu tip ortaklıklarda görmeye alıştığımız şekilde tasarımında büyük yenilikler olmayan aracın far, jant kapağı ve tampon gibi noktaları bile markalar arasında değişiklik yaşamamış. Yenilik, üzerinde Interstar yazan geniş ön panjurla sınırlı. Aynı şeyi, tek farkı yeni direksiyon göbeği olan iç mekan için söylemek de mümkün.

2 ton yükleme ve 2.5 ton çekme kapasitesine sahip olan aracın 2 litre hacimli turbo Diesel ünitesiyle birlikte elektrik motoru da Master ile paylaşılıyor. Nissan henüz detayları açıklamamış olsa da Renault'da Diesel ünite 170, elektrikliyse 143 beygire kadar güç üretebiliyor.

7 Şubat 2024 Çarşamba

BMW 5 Serisi ve i5 Touring


BMW 5 Serisi yeni gövde seçeneğine kavuştu. Geçtiğimiz yıl sedan gövdesiyle tanıtılan otomobil şimdi de en kullanışlı versiyonu olan station wagon haliyle karşımızda. Otomobilin ilk etapta Diesel ve elektrikli motor seçenekleri ortaya çıktı.

Önceki nesilden daha uzun, geniş ve yüksek olan otomobil 5.060 mm boya, 1.900 mm ene ve 1.515 mm yüksekliğe sahip. Aks mesafesiyse 20 mm uzama yaşamış ve 2.995 mm olmuş. Ön bölümünü kardeşiyle paylaşan Touring modellerin daha düz yapılı tavanı ve hemzemin tavan rayları dikkat çekici.

Jant çapları 21 inçe kadar çıkan otomobillerin LED stopları, önceki nesil modellerde olduğu gibi ince yapılı ve aracın köşelerinde yukarıya doğru kıvrılıyor. Farklı donanımlarda farklı tampon tasarımlarına sahip olan Touring'in spoiler ve deflektör ikilisi bagaj kapağı camını içerisine alıyomuş gibi görünüyor.

İç mekana geçildiğinde artık köşeli hale gelmeye başlayan iki kollu direksiyon simidini kullanmaya başladığı görülebilen Touring'in arkasında daha bol baş mesafesi ve daha büyük bir sunroof kullanılmış. Bagaj hacmiyse 570 ile 1.700 litre arasında değişiyor.

İlk etapta Diesel ve elektrikli seçenekleri bulunacak modelin 2 litre hacimli turbo Diesel ünitesi 197 beygir güç, 400 Nm tork üretebiliyor. 48 Volt yardımcısı da 11 beygir güç, 25 Nm tork üretebilen elektrik motoruyla yardımcı olan araç arkadan itiş veya dört tekerlekten çekiş sistemiyle alınabiliyor. 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla araçlar 0'dan 100 km/s sürate 7.5 saniyede ulaşabiliyor.

Elektrikli kardeşlerden i5 eDrive40 Touring, arkada yer alan tek elektrik motoruyla 340 beygir güç, 430 Nm tork üretebiliyor. 81.2 kWh net kapasiteye sahip bataryaları 205 kW DC şarjı destekleyen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 6.1 saniyede ulaşabilirken maksimum sürati 193 km/s'te sınırlanmış.

i5 M60 xDrive Touring tercih edenlerse çift elektrik motoru ve dört tekerlekten çekişle ödüllendiriliyor. 601 beygir güç, 820 Nm tork üretebilen otomobil 0'dan 100 km/s sürate 3.9 saniyede ulaşabiliyor. Kardeşiyle aynı bataryayı kullanan M60'ın maksimum süratiyse 230 km/s'te sınırlandırılmış.

Mini Cooper


Geçtiğimiz yıl yeni nesli elektrik motorlu olarak tanıtılan 3 kapılı Mini'nin benzinli modelleri de ortaya çıktı. BMW modellerinden de tanıdığımız turbo beslemeli motorlarla donatılan araçların isimleri de Cooper C ve Cooper S oldu.

Elektrikli modelden çok da farklı görünmeyen benzinli kardeşlerin ön panjurlarında hava girişi açılırken çamurluklara siyah renkli korumalar eklenmiş. Çapları 18 inçe kadar uzanan aerodinamik jantlara da sahip olan Cooper ailesi bagaj kapağında daha küçük bir spoiler sunuyor. Kapakta yer alan model isimleri de benzinli araçlarda farklı renklerde sunuluyor.

İç mekanda da genel tasarım Cooper Electric ile aynı olsa da açma düğmesi aşağıya alınan torpido gözü ve orta konsolun alt kısmının BMW'deki kardeşleri gibi dikey kablosuz şarj cihazı sunması benzinli modellerin ortak yanı. Bu araçlarda ara konsolda yer alan bardaklıklar da orta konsola paralel yerleştirilmiş. Bagaj hacmiyse 210 ile 800 litre arasında değişiyor.

Kaputu altında 1.5 ve 2 litre hacimli üniteler sunan ikilinin 3 silindirli olanı 156 beygir güç, 230 Nm tork üretebilirken 4 silindirli ünite 204 beygir güç, 300 Nm tork üretebiliyor. 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzımanla donatılan ikilinin 0'dan 100 km/s sürate ulaşması sırasıyla 7.7 ve 6.6 saniye sürüyor.

Ford Puma


Ford, küçük SUV modeli Puma'yı makyajladı. Dışarıdan bakıldığında büyük bir yenilik sunmadığı söylenebilecek otomobilin iç mekanını yeniden tasarlayan üretici, önceden sunduğu en güçlü motoruysa opsiyon listesinden atmış.

Opsiyonel olarak Matrix LED teknolojisi sunan farların iç tasarımlarını yenileyen Ford, bu donanıma sahip araçlarda artık sis farı sunmuyor. Yeni jant tasarımları ve gövde rengi seçenekleri haricinde aracın önde yer alan logosunun panjura alınması, en büyük farklılık olarak dikkat çekiyor.

İç mekandaysa markanın ticari araçlarının havası estiği söylenebilir. Üst ve alt kısmı düzleştirilmiş yeni direksiyon simidi ve büyüyen dijital gösterge panelini hafif ticari modellerle paylaşan Puma, havalandırma kumandalarını da dev dokunmatik ekrana almış. Orta havalandırma ızgaralarını konsol üstüne taşıyan üretici onların da üzerine, makyajlı Explorer'da olduğu gibi B&O ses sisteminin hoparlörlerini eklemiş.

Kaputu altında artık 1.5 litre hacimli, 200 beygir güç üretebilen motoru sunmayan Puma'nın 1 litre hacimli, turbo beslemeli motorlarında 48 Volt hafif hibrit yardımcı mevcut. 125, 155 ve 170 beygir güç sunan seçeneklere sahip ünite sadece giriş seçeneğinde 6 ileri vitesli mnuel şanzımanla donatılabiliyor.

Motorların üçünde de 7 ileri vitesli, çift kavramalı, yarı otomatik şanzıman donanımda yer alıyor. En güçlü araç 170 beygir gücün yanında 248 Nm tork üretebiliyor ve 0'dan 100 km/s sürate 7.4 saniyede ulaşabiliyor. Modelin maksimum süratiyse 210 km/s.

Porsche Taycan


Porsche, ilk seri üretim elektrikli aracı Taycan'ı makyajladı. Bir elektrikliye yakışan şekilde güncellene otomobilin tasarımında büyük yenilikler bulunmasa da sunulan güç ve performansta ciddi iyileştirme dikkat çekiyor. Ayrıca batarya kapasitesinde de artış var.

Ön tamponu biraz daha sportif görünecek şekilde rötuşlanan otomobilde yeni jant ve gövde rengi seçenekleri yer alıyor. Ayrıca arkada yer alan Porsche yazısı da daha 3 boyutlu bir görünümle karşımıza çıkıyor. Yan etekler de hafifçe makyajlanarak bazı donanımlarda gövde renkli şeritlere kavuşmuş.

İç mekanda sunulan ekranlar en güncel sürünlerine kavuşurken güvenlik donanımlarının kolay kumandası için direksiyonun sol tarafına bir kol yerleştirilmiş. Bu bölümde yeni vegan döşeme seçeneklerine de yer verilmiş. Adaptif havalı süspansiyon sistemi standart hale gelirken altif şasi kontrolü opsiyonlar arasında.

İlk etapta Taycan ve Taycan Turbo S'in teknik özelliklerini paylaşan Porsche, arkadan itişli araca 490 beygir güç vermiş. 952 beygir güç üretebilen Turbo S'in kazancıysa daha fazla olmuş. Araçların 0-100 km/s deparları sırasıyla 4.8 ve 2.4 saniyeye inmiş.

89 ve 98 kWh net kapasiteli yeni bataryalar 678 km'ye kadar menzil sunabilirken şarj hızı 320 kW'a kadar çıkabiliyor. Overboost düğmesiyle 95 beygir ek güç kazanabilen araçların fren rejenerasyonundan elde edebildiği şarj hızıysa 400 kW seviyesine çıkmış.

6 Şubat 2024 Salı

Audi RS6 Avant GT


Audi’nin RS ailesi yeni bir sınırlı üretim seçeneğe kavuşuyor. Ailenin belki de en ünlü modeli olan RS6 Avant temelleri üzerine geliştirilen otomobilden sadece 660 adet üretilecek. Aracın tasarımında kullanılan bazı detaylar efsanevi yarış aracı Audi 90 quattro IMSA GTO’ya göndermeler yapıyor.

2020 yılında stajyerlerin hazırladığı RS6 GTO konseptinden ilham alınarak tasarlanan otomobilin ortaya çıkmasında, yine Audi Design ile birlikte çalışan 12 stajyer büyük rol oynamış. Gövde üzerinde yer alan grafikleriyle IMSA GTO ve GR6 GTO’ya göz kırpan modelde kullanılan beyaz renkli ve 22 inç çaplı jantlar da araca özel. Tarihinde ilk defa tavan rayları olmadan sunulan bu RS6’nın çamurluk ve kaput gibi parçaları karbon fiberden üretilmiş.

Ön tamponda daha da agresif hava girişleri sunan modelde daha geniş bir splitter ve hava geçişlerine sahip ön çamurluklar kullanılmış. Bu bölüme ve bagaj kapağına GT armaları eklenen modelin spoileri de çift katlı hale gelmiş. 

Arka tampon altında işlevsel bir difüzör çıkışı bulunurken reflektörler yatay yerleştirilmiş. Bagaj kapağı da uzatılarak tamponun üzerine doğru açı almış. Bu arada klasik Audi Sport dekallerini biraz abartı bulanlar, içlerinde Nardo Gri’nin de bulunduğu standart 5 gövde rengini de seçebiliyor. Bu durumda jantlar siyah renkli olarak sunuluyor.

İç mekanda RS tasarım paketi plus’ı standart olarak sunan otomobil burada bol bol Alcantara benzeri döşemeye sahip. Kapı içleri, kol dayanağı ve direksiyon simidi gibi yerlerde kırmızı ve bakır renkli dikiş iplikleri kullanılırken emniyet kemerleri de kırmızı renkli. Ön koltuklarsa sabit kafalıklı, karbon fiber sırtlığa sahip ve üzerlerinde RS6 GT arması yer alıyor. Vites konsolunda yer alan sınırlı üretim baskısı da aracın seride kaçıncı olduğunu belirtiyor.

Gövde panelleri üzerinde yapılan işlemler ardından yakın zamana kadar R8’in üretiminin yapıldığı Böllinger Höfe’ye aktarılan araçlar burada 7 kişilik bir ekip tarafından toplam 3 istasyonda elde toplanıyor. Manuel olarak ayarlanabilen süspansiyon sistemini de standart olarak sunan RS6 GT’yi isteyenler adaptif süspansiyon sistemiyle de sipariş edebiliyor.

Kaputu altında, Performance paketli RS6 modelleriyle paylaşılan 4 litre hacimli, çift turbo beslemeli, V8 üniteyi barındıran otomobil 630 beygir güç, 850 Nm tork üretebiliyor. 0’dan 100 km’s sürate 3.3 saniyede ulaşabilen modelin 0’dan 200 km/s’e ulaşmasıysa 11.5 saniye sürüyor. 

Maksimum sürati 305 km/s’te sınırlanan aracın frenlerinde karbon seramik diskler standart olarak sunuluyor. Dört tekerlekten çekiş sistemi ve 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla birlikte orta ve arka diferansiyeller de daha sportif bir sürüş için elden geçirilmiş.

Lincoln Aviator


Geçtiğimiz hafta makyajlı hali tanıtılan Ford Explorer'ın ardından bu aracın premium kardeşi Lincoln Aviator da hafifçe güncellendi. Standart donanımı zenginleştirilen aracın kaputunun altında, aynı kardeşinde olduğu gibi artık hibrit motor seçeneği sunulmayacak.

Daha büyük bir ön panjura kavuşan otomobilin yeni LED farları da bu panjurun içine kadar giriyor. Daha agresif hatlara sahip ön tamponda artık sis farı bulunmuyor. Jant çapları 22 inçe kadar çıkan araçta iki yeni gövde rengi ve krom trim parçalarını siyah olarak alabildiğiniz bir donanım bulunuyor. Ayrıca yüzgeç anten de biraz büyümüş.

İç mekanda farklı döşeme ve trim parçası seçenekleri sunmaya başlayan Aviator'da dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran genişlemiş. Orta konsolda daha da az fiziksel düğme sunan aracın donanımına otonom süşür yardımcısı ve kablosuz şarj özelliği eklenmiş. Motor çalıştırma düğmesi de dokunmatik ekranın yanından altına alınmış.

Kaputu altında tek motor seçeneği sunan araçta çift turbo beslemeli, 3 litre hacimli V6 ünite görev yapıyor. 406 beygir güç, 544 Nm tork üretebilen motor 10 ileri vitesli otomatik şanzımanla gücü arka aksa aktarıyor olsa da dört tekerlekten çekiş sistemi opsiyonlar arasında.