1 Şubat 2024 Perşembe

Ford Explorer


2019 yılından beri bizlerle olan güncel Ford Explorer sonunda makyajlandı. 2022 yılında tanıtılan Çin versiyonuna yakın özellikler sunan otomobilin kaputu altındaysa artık hibrit motor sunulmayacak. Elektriklenmiş bir Explorer isteyenlerin bir sonraki nesli beklemesi gerekecek.

Daha geniş bir ön panjur ve yeni tasarımlı LED farlarının haricinde tamponu da daha keskin hatlardan oluşan otomobilde yeni gövde rengi ve jant seçenekleri sunuluyor. Yenilenen LED stopları da plakalık üstündeki bölümü farklı tasarıma kavuşan bagaj kapağına uzayan aracın arka tamponu da hafifçe elden geçirilmiş.

İç mekana geçildiğindeyse kokpitin yeni tasarımı dikkat çekiyor. B&O ses sisteminin kapılarda yer alan tweeter'ları yan havalandırma ızgaraları üzerine alınırken eskisinden çok daha az fiziksel butona sahip orta konsola yeni bir platfor eklenmiş. Burada kablosuz şarj istasyonu bulunurken ortada yer alan havalandırma ızgaraları da yeni dokunmatik ekranın altına alınmış.

Hibrit seçeneğini kaybeden Explorer'ın 2.3 ve 3 litre hacimli, turbo beslemeli benzinli motorlarıysa hayatlarına devam ediyor. Küçük hacimli ünite 305 beygir güç, 420 Nm tork üretebilirken çift turbo beslemeli V6, 407 beygir güç, 563 Nm tork üretebiliyor. Araçların tamamında elden geçirilen 10 ileri vitesli otomatik şanzıman görev yapıyor. Arkadan itiş standart olsa da dört tekerlekten çekiş opsiyonu da yer alıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder