30 Ocak 2024 Salı

Dacia Sandrider


Dacia çöllere iniyor. 2022 yılında tanıtılan Manifesto konseptini bir yarış aracına çeviren marka elektrik motorunun yerine çok daha heyecan verici bir ünite yerleştirmeyi de ihmal etmemiş. Üstelik otomobil 2025 yılında resmi yarışlara katılacak.

Aslında ana hatları değişmemiş olan köşeli tasarıma sahip buggy, aynı konsept halinde olduğu gibi üç parçalı LED far sunmakta. Jantları da değişmeyen otomobile kapılar eklenirken tavanın hem ön hem de arkasında birer spoiler bulunuyor.

Yedek lastiklerin saklandığı yan bölümdeyse ortaya yerleştirilen motor için havalandırma ızgaraları açılmış. Bütün tekerlekleri köşelere yerleştirilen aracın arkasında da ince yapılı LED aydınlatmalar görülebilirken kapı camları pleksiglastan üretilmiş.

İç mekanında oldukça yüksek yan desteklere sahip yarış koltuklarıyla birlikte iki kollu direksiyon simidi, dijital göstergeler ve navigasyon için gerekli birçok ekran yer alan otomobilde metal pedal seti, şalterli kumandalar, hidrolik el freni ve şanzıman için uzun kollar, takla kafesi ve yangın söndürücü bulunuyor.

Konseptin elektrikli yapısına inat 3 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip bir V6 motorla donatılan otomobil 360 beygir güç, 540 Nm tork üretebiliyor. Dört tekerlekten çekiş sistemine ve 6 ileri vitesli sıralı şanzımana sahip olan araç Aramco tarafından üretilen sentetik yakıtı kullanıyor.

4.140 mm boya, 2.290 mm genişliğe ve 1.810 mm yüksekliğe sahip olan yarış aracının aks mesafesi 3.000 mm olarak açıklanıyor. 350 mm strok sunan süspansiyon sistemine de sahip olan otomobilde 17 inç çaplı jantlar ve 37 inç çaplı lastikler görev yapıyor.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder