19 Mart 2021 Cuma

MG Marvel R


İsmini ilk gördüğümüzde bir film sanabileceğimiz bir araçla karşı karşıyayız. MG'nin Avrupa pazarlarına yönelik piyasaya süreceği Marvel R, üç elektrik motoruyla başarılı performans sunarken tasarımıyla gözleri yormuyor.

Sivri bir burun yapısına sahip olan otomobilde ortada birleşen LED far grubu çıkıntılarıyla dinamik bir etki yaratan kaput görülebiliyor. Çift renkli jantlar, baskın karakter cizgisi, tavan rayları ve hemzemin kapaı kolları da yanda gözden kaçmıyor. Arkadaysa sportif görünümlü bir tampon, yüzgeç anten ve ince uzun LED stoplar bulunuyor.

İç mekanı sade ve modern görünen araçta üç kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve 19.4 inç büyüklüğünde bir dokunmatik ekrandan oluşan orta konsol görülebiliyor. İnce yapılı havalandırma ızgaraları da konsola başarılı bir şekilde gizlenmiş. 

4.674 mm boya, 1.919 mm genişliğe ve 1.618 mm yüksekliğe sahip olan model 2.800 mm aks mesafesi sunuyor. Marvel R'ın bagaj hacmi 357 ile 1.396 litre arasında değişirken önde de 150 litre hacim sunuluyor.

Üç elektrik motoruna ve dört tekerlekten çekiş sistemine sahip model 288 beygir güç, 665 Nm tork üretebiliyor. 0'dan 100 km/s sürate 4.9 saniyede ulaşabilen aracın maksimum süratiyse 200 km/s. Pil kapasitesi henüz açıklanmamış olsa da menzilin 400 km olması bekleniyor.

18 Mart 2021 Perşembe

Pagani Huayra R


Pagani, 2010 yılında tanıttığı Zonda R'ın yerine geçecek modeli sonunda bizlere gösterdi. Huayra temelleri üzerine geliştirilen modelden sadece 30 adet bulunacak ve fiyatları 2.6 Milyon Euro seviyesinden başlayacak.

Kapsamlı bir aerodinamik kitle donatılan otomobilin hemen her köşesi karbon fiberden üretilmiş. Tamponda yeni hava girişleri, splitter ve deflektörler dikkat çekerken ek hava giriş ve çıkışları gövde boyunca uzanıyor.

Tavana hava girişi eklenen otomobilin kapıları da bu nedenle öne menteşeli bir şekilde yukarıya açılıyor. Uzayan kuyruk bölümünde dev spoiler ve difüzör gözlerden kaçmıyor. Tavana bir de yüzgeç ekleyen Pagani, stopları da ince LED şeritler haline getirmiş. Dört çıkışlı egzoz sistemiyse inceltilmiş ve seramik kaplanmış.

Tek bijonlu jantların arkasında görev yapan Brembo markalı karbon seramik diskler önde 410, arkadaysa 390 mm çaplı ve 6 pistonlu kaliperlerle eşleştirilmiş. 110 desibel ses çıkarabilen egzoz sistemine istenirse susturucu da takılabiliyor.

İç mekanında, yerinden sökülebilen direksiyon simidi, yarış koltukları, 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleri, orta konsola eklenen butonlar, ABS, fren dengesi ve diferansiyel ayarları gibi kumandalar bulunuyor. Pedallar da sürücüye özel ayarlanabiliyor.

Kaputu altında 6 litre hacimli, atmosferik emişli bir V12 motor bulunan otomobil 850 beygir güç, 750 Nm tork üretebiliyor. 9.000 d/d çevirebilen ünite 6 ileri vitesli, sıralı şanzımanla gücü arka aksa aktarıyor. Kuru ağırlığı 1.050 kg olan otomobil 320 km/s süratle yol alırken 1 tonluk yere basma kuvveti oluşturabiliyor.

Škoda Kushaq


Škoda , SUV'ye doymuyor. Avrupa pazarlarında üç farklı SUV modelle temsil edilen üretici şimdi de Hindistan pazarında yeni bir araçla temsil ediliyor. Kamiq boyutlarında olan Kushaq, daha düşük bütçeli müşterileri hedef alıyor.

Temellerinde bir Kamiq yatan modelin 2.651 mm'lik aks mesafesi bu aracınkiyle aynı. 4.221 mm'lik boyu 20 mm kısa olan Kushaq, 1.760 mm genişliğe ve 1.612 mm yüksekliğe sahip. Aracın tabanıysa yerden 188 mm yüksek.

Köşeli hatlarıyla güçlü bir görünüm sunan otomobilde çift katlı far tasarımı korunmuş. 3 boyutlu Škoda panjuru ve hem siyah hem de metalik renkli korumalara sahip ön tamponsa dinamik görünüme katkı yapmış. Ön çamurluklarına marka ismi işlenen otomobilin üst karakter çizgisi de bu kısımdan başlıyor.

Çamurluk ve kapı altlarında siyah renkli plastik korumalar dikkat çekerken tavan rayları mat gri. Jantlarsa 16 ve 17 inç çaplı olarak alınabiliyor. Siyah renkli yüzgeç anten ve bagaj kapağına taşan stopların haricinde arka tamponun da siyah plastik ve metalik korumalara sahip olduğu görülebiliyor. Bagaj hacmiyse 385 litre olarak açıklanıyor.

İç mekanı da modern görünen araçta iki kollu direksiyon simidi ve analog gösterge paneli kullanılmış. Bununla birlikte dokunmatik ekran ve yine dokunmatik kumandalı havalandırma sistemi daha güncel araçlardan alınmış. Metal pedal seti ve yanlarda yer alan havalandırma çıkışlarının 3 boyutlu tasarımları şık. Ön kapı ceplerine de elastik bant eklenmesi pratikliği artırmış.

Kaputu altında 1 ve 1.5 litre hacimli, benzinli üniteler bulunan Kushaq'ta bu motorlar sırasıyla 115 ve 150 beygir güçle 175 ve 250 Nm tork üretebiliyor. 6 ileri vitesli, manuel şanzımanı standart olarak sunan önden çekişli araçların ilkinde 6 ileri vitesli otomatik, ikincisindeyse 7 ileri vitesli DSG opsiyonel olarak alınabiliyor.

Kia EV6


Hyundai ve Kia ikilisi, elektrikli otomobil modelleri konusunda iddialı. Şubat ayında tanıtılan Ioniq 5 ile yeni elektrikli araç platformunu tanıtan grup şimdi de aynı temeller üzerinde yükselecek Kia markalı ilk otomobili bizlere gösterdi.

Temelleri aynı olsa da iki aracı tasarım anlamında birbirine benzetmek zor. Yuvarlak bir burun kısmına sahip olan EV6'da büyük LED farlar kullanılmış. Yan aynalarla birlikte A ve B sütunları siyaha boyanan otomobilin çamurluklarında da SUV benzeri siyah korumalar görev yapıyor.

Ön tampon altı agresif bir görünüm sunan otomobilin jant, hemzemin kapı kolu ve yan etek tasarımlarında aerodinamik verimlilik gözetilmiş. Yüzgeç anten ve spoiler haricinde yatık bagaj kapağı camı ve Aston Martin modellerini andıran ince uzun LED stop tasarımı gözlerden kaçmıyor. 4.680 mm boya, 1.880 mm genişliğe ve 1.550 mm yüksekliğe sahip aracın aks mesafesi 2.900 mm. 520 litre hacimli bagajı 1.300 litreye ulaştırmak mümkün.

İç mekanı daha sade çizgilere sahip araçta iki kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli ve dokunmatik ekran kullanılmış. İnce yapılı havalandırma ızgaraları ve iki katlı vites konsolu da dikkat çeken detaylar arasında.

Otomobilin teknik verileri de dikkat çekici. 170 beygir güç, 350 Nm tork üretebilen, tek motorlu ve arkadan itişli seçenekle başlayan üniteler 585 beygir güç, 740 Nm tork üretebilen, dört tekerlekten çekişli versiyona kadar gidiyor. Bu aracın 0-100 km/s deparı 3.5 saniye sürüyor. 260 km/s sürate ulaşabilen versiyon 405 km menzile sahip. Araç için sunulan bataryalarsa 58 ve 77.4 kWh kapasiteli.

Hyundai Staria

MPV, artık yavaş yavaş yok olan bir segment. Avrupa'da bu tip araçların en ilgi çekici örneklerini üreten Fransız üreticiler bile segmentten uzaklaşıyor. Kore'de ise işler bunun tam tersi işliyor gibi zira Hyundai, ilginç tasarıma sahip yeni bir MPV tanıttı.

Premium bir MPV ortaya çıkarmak için kolları sıvayan Hyundai, sade fakat dikkat çekici bir araç tasarlamayı başarmış. Ön camla aynı eğime sahip kaput ve tamponun büyük bölümünü kaplayan panjur ilk bakışta çarpıcı görünen detaylar.

Markanın çift katlı far tasarımını yeni bir boyuta ulaştıran otomobilde kullanılan gündüz aydınlatmaları, ön bölüm boyunca uzanıyor. Büyük sayılabilecek yan aynalara da aydınlatmalar eklenmiş. Jant çapları 19 inçe kadar çıkan Staria'nın yan bölümünde geniş cam alanları dikkat çekiyor.

Arkaya geçildiğinde dik inen bagaj kapağı ve çok kısa tutulan tampon haricinde spoiler, kısa anten ve D sütununa eklenen ince uzun LED stoplar görülebiliyor. Bu arada arka camların, dışarıya doğru kanırtılarak açıldığını belirtelim.

Bizleri modern bir iç mekanla karşılayan otomobilde dört kollu direksiyon simidi, dijital gösterge paneli, orta konsolun büyük kısmını oluşturan dokunmatik ekran, konsola gizlenmiş havalandırma ızgaraları ve vites selektörü dikkat çekiyor.

Dört koltuk sırasıyla alınabilen Staria 11 kişiye kadar oturma kapasitesi sunabiliyor. İlk sıra koltuklar arasında büyük bir depolama bölümü sunulsa da opsiyonlar arasında bu sırayı 3 kişilik yapabilecek katlanan bir koltuk yer alıyor.

Motor seçenekleri henüz kesinlik kazanmayan aracın fotoğraflarından bazılarına baktığımızda bagaj kapağında 3.5 yazan bir seçenek görebiliyoruz. Bu da 300 beygir civarında güç üretebilecek bir V6'ya işaret ediyor.

Peugeot 308


Peugeot'nun C segmentinde yer alan hatchback modeli 308, uzun bir sürenin ardından yeni nesline kavuştu. Güncel ailenin bir üyesi olduğunu tasarımıyla kanıtlayan otomobilin hibrit seçenekleri aynı zamanda en güçlü versiyonları oluşturuyor.

Peugeot'nun güncel ürün gamının diğer üyeleri gibi köşeli bir tasarım dili benimseyen 308'de ince yapılı LED farlar, dikey gündüz aydınlatmaları, dev ön panjur ve kaslı kaput bulunuyor. Model ismi öne de yerleştirilirken markanın yeni logosu hem panjurda hem de ön çamurluklarda yer alıyor.

16 ile 18 inç arasında değişen jant çapları, siyah renkli aynalar, şişkin çamurluklar, uzatılmış yan etekler ve kapıların alt kısmında göze çarpan karakter çizgisi yan bölümde dikkat çekiyor. Arkadaysa siyah renkli yüzgeç anten, spoiler, ince yapılı stoplar ve büyük bir bölümü siyah renkli olan tampon görülebiliyor. Sis farları ve geri vites aydınlatması da sahte egzozların yanlarına alınmış.

İç bölümde de modern Peugeot modellerinin tasarımına kavuşan otomobilde küçük direksiyon simidi kullanımı devam etmiş. Dışarıda olduğu gibi içeride de ilginç renk seçenekleri kullanılırken dijital gösterge paneli ve yerini bir selektöre bırakan vites kolu dikkatlerden kaçmıyor. Dokunmatik ekranın altına, kullanımı kolaylaştıracak ek bir dokunmatik bölüm eklenmiş.

Donanımına 10 hoparlörlü, 690 Watt çıkış gücü sunan Focal ses sistemini de ekleyen Peugeot, bagaj hacmini 412 litre olarak açıklıyor. Boyu 4.36 metreye ulaşan otomobil 20 mm alçalmış ve aks mesafesi de 55 mm artmış. Bu arada hibrit araçların bagaj hacmi 361 litre.

Kaput altında yer alan 1.2 litre hacimli, benzinli motorun 110 ve 130 beygir üretebilen seçenekleri mevcut. İlki sadece 6 ileri vitesli manuel, ikincisiyse hem manuel hem de 8 ileri vitesli otomatik şanzımanla alınabilen ünitelere 1.5 litre hacimli, 130 beygir güç üretebilen Diesel motor eşlik ediyor. Bu üniteye de manuel ve otomatik şanzıman uygulanabiliyor.

12.4 kWh kapasiteli bataryayla donatılan şarj edilebilir hibrit seçenekler 110 beygir gücünde elektrik motoruna da sahip. 180 ve 225 beygir güç üretebilen iki şekilde sunulan araçlar sadece elektrik enerjisiyle 60 km menzile sahip.

17 Mart 2021 Çarşamba

Toyota Aygo X Prologue


Toyota, bütün modellerinde hibrit bir seçenek sunma amacını bir kenara bırakıp kendisini bütün segmentlerde bir SUV sunmaya adamış gibi görünüyor. Japon üretici, A segmentinde yer alacak modeli Aygo Cross'un konsept halini tanıttı bile.

İç mekan ve motor detayları elimize geçmese de aracın agresif tasarımı bütün ihtişamıyla karşımızda. Ortada birleşen LED farlar, LED sis farları, dev jantlar, siyah korumaya sahip çamurluk ve kapı altları. İnce yapılı yan aynalar, siyah renkli A sütunu, hemzemin kapı kolları, cam bagaj kapağı ve bu parça yanlarını kaplayan LED stoplar çok dikkat çekici.

BMW i4


BMW, bugün düzenlediği basın toplantısında elektrikli sedan modeli i4'ü tanıttı. Geçtiğimiz yıl konsept haliyle tanıştığımız aracın dış tasarımında çok değişiklik bulunmuyor. Açıklanan performans verileriyse etkileyici.

Büyük ön panjur ve LED farların şekli sayesinde görünümü 4 Serisi'ni andıran otomobilde daha aerodinamik tampon ve jantlar görev yapıyor. Kapı kolları hemzemin olan otomobilin Gran Coupé gövde yapısı da arka tamponun altına eklenen difüzör gibi aerodinamik verimi artırıyor.

İç mekan fotoğrafları henüz paylaşılmayan aracın bu kısmında da 4 Serisi rüzgarları estiğini tahmin edebiliriz. Teknik detaylarının da çok azı paylaşılan aracın 590 km'ye kadar menzil sunabileceği ve 530 beygir güç üretebilen seçeneğinin 0'dan 100 km/s sürate yaklaşık 4 saniyede ulaşabileceği açıklandı.

15 Mart 2021 Pazartesi

McLaren 720S GT3X


McLaren'in yol araçlarını tanıtmadığı zaman dilimleri yarış otomobilleriyle değerlendiriliyor. Markanın 720S temelleri üzerine geliştirilen GT3 seçeneğinin regülasyonlara uymayan versiyonu olan bu otomobil ciddi şekilde güçlenmiş.

Ana hatları standart GT3 ile aynı olan otomobil bu araçla aynı ön tamponu, tek bijonlu jantları, yan etekleri, difüzör ve büyük spoileri kullanıyor. Ön çamurlukların üst bölümü de hava çıkışlarına sahip. Otomobile eklenen aerodinamik parçalarsa ön tampon yanlarındaki deflektörler ve arka tampon kenarlarındaki hava kanallarıyla sınırlı.

İç mekana geçildiğinde pleksiglas yan camlar, yarış koltuğu, güvenlik ağı, dijital göstergeler, kolayca sökülebilen direksiyon simidi ve 6 noktadan bağlantılı emniyet kemerleriyle yangın söndürücü bulunuyor. Opsiyonel donanımdaysa yolcu koltuğu bulunuyor.

4 litre hacimli, çift turbo beslemeye sahip, V8 motoru sınırlayıcılara sahip olmayan otomobil, standart 720S'te olduğu gibi 720 beygir güç üretebiliyor. Üstelik bu güç, geçiş yapmak amacıyla kısa süre için 30 beygir artabiliyor.