26 Ocak 2011 Çarşamba

Pagani Huayra


Sayısız casus fotoğraf ve haberin sonrasında Pagani, Zonda modelinin yerine geçeceğini açıkladığı Huayra isimli aracını tanıttı. Genel hatları itibariyle Zonda ile olan akrabalığını belli eden Huayra'da daha güçlü bir motor görev yapıyor.

Boyu 4.605 mm, eni 2.036 mm ve yüksekliği 1.169 mm olan otomobilin aks mesafesi 2.795 mm olarak açıklanırken ağırlık dağılımı %44 ön-%56 arka şeklinde.

Zonda'nın dört adet tekli ön far tasarımını koruyan Huayra'nın ön tamponunda bulunan büyük oval hava girişi aracı biraz yumuşak gösterse de geriye kalan tasarım detayları durumu tersine çevirebiliyor. Cam tavanlı otomobilin kapıları, Mercedes'in SLS AMG modelinde olduğu gibi yukarıya doğru açılırken egzoz çıkışlarının dörtlü gruplanması da Zonda'dan tanıdık. Arka tamponunun neredeyse tamamı dev bir difüzör olan aracın stoplarının arasında bulunan iki parçalı spoiler açı ayarına sahip.

Kullanılan malzemeler ve tasarımı Zonda'yı aratmayan iç mekanda kaliteli deri, titanyum ve karbon fiberin uyumu görülürken orta konsolda bulunan dokunmatik ekran dikkat çekici bir yenilik.

Çift turbo beslemeye sahip, 6 litre hacimli v12 motorunu yine AMG'den alan Pagani, bu ünitenin 700 beygir üzerinde güç, 1.000 Nm üzerinde tork üretebildiğini belirtiyor. 7 ileri vitesli yarı otomatik şanzımanla birlikte 1.350 kg ağırlığındaki araç 0'dan 100 km/s sürate 3.3 saniyede ulaşabilirken maksimum süratin 370 km/s civarında olması planlanıyor.

8 yorum:

  1. Horacio abi hiç değiştirmeseymiş adını farketmeyecekmiş. Güzel ama.

    YanıtlayınSil
  2. Genel hatları koruması akıllıca olmuş. Zonda'yı beğenenlerin bunu da beğenmesi büyük bir ihtimal. Gövdenin de yuvarlak hatlara kavuşması etkili bir değişiklik olmuş.

    YanıtlayınSil
  3. zondayı görünüş olarak beğenmezdim (performansı tartışmasız ama :))

    bu çok daha kaliteli olmuş zondaya göre görünüş olarak
    zondayla akrabalığını ise en iyi egzoz çıkışları yansıtmış :)

    YanıtlayınSil
  4. zonda 2 olmuş araç

    direksiyon çok büyük ve hantal görünüyor. sportiflik yerine lüksü seçmiş pagani.

    arka kanatlar virajlarda farklı açılar alabilirse yer uçağı ünvanını pekiştirir.

    YanıtlayınSil
  5. Ben de direksiyon konusunda olumlu düşünmüyorum. Özellikle göbeği aşırı hacimli olmuş.

    YanıtlayınSil
  6. Kullanıyorum direksiyon konusunda proeblem yok :P gönül rahatlığıyla alabilirsin

    YanıtlayınSil
  7. Cahilliğimi bağışlayın lütfen meraktan soruyorum, sürücü koltuğunun ucunda termos kapağı gibi bir şey var:) nedir o?

    YanıtlayınSil
  8. O ayar şekli Zonda'dan aynen alınmış. Koltuğun yükseklik ayarını yapmaya yarıyor.

    YanıtlayınSil